Σε λίγους μήνες το τρένο θα σφυρίξει και πάλι στο Αίγιο - Στην τελική ευθεία

Κοινωνία

η έναρξη λειτουργίας τοποθετείται προς το τέλος του χειμώνα-αρχές της άνοιξης

05/11/2018 09:16

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Χαλανδρίτσα: Εγκαινιάζεται το Κέντρο κοινότητας στήριξης Ρομά
"Ούτε το φυλετικό μίσος ούτε τα μάτια μίας γυναίκας ήταν το κίνητρο της δολοφονίας του Μπακάρι"- Την ενοχή των κατηγορούμενων πρότεινε ο Εισαγγελέας
Διαβάστε επίσης
Πώς πρώην ιδιωτική κλινική της Πάτρας έγινε πρωτότυπο συγκρότημα φοιτητικών κατοικιών!Δείτε ΦΩΤΟ
Πώς πρώην ιδιωτική κλινική της Πάτρας έγινε πρωτότυπο συγκρότημα φοιτητικών κατοικιών!
Τι ανοίγει στο παλιό Καβούρι της Πάτρας, στη συμβολή της Ηρ. Πολυτεχνείου με την Κανελλοπούλου - ΦΩΤΟΣε ένα χώρο που παρέμενε ανεκμετάλλευτος εδώ και χρόνια
Τι ανοίγει στο παλιό Καβούρι της Πάτρας, στη συμβολή της Ηρ. Πολυτεχνείου με την Κανελλοπούλου - ΦΩΤΟ
Πάτρα: Θρήνος στην κηδεία της μικρής Μαλένας που έφυγε τόσο ξαφνικά – ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΑπαρηγόρητοι όλοι δεν μπορούν να πιστέψουν τι έχει συμβεί
Πάτρα: Θρήνος στην κηδεία της μικρής Μαλένας που έφυγε τόσο ξαφνικά – ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ
Σε λίγους μήνες το τρένο θα σφυρίξει και πάλι στο Αίγιο - Στην τελική ευθεία η έναρξη λειτουργίας τοποθετείται προς το τέλος του χειμώνα-αρχές της άνοιξης
 

Προς το τέλος του χειμώνα – αρχές της άνοιξης, εκτός απροόπτου θα σφυρίξει ξανά στο Αίγιο το τρένο, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής  Κιάτο – Αίγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες  μέχρι τον Νοέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί το στρώσιμο των γραμμών, καθώς και οι "τελευταίες πινελιές" στα εκατέρωθεν έργα, τόσο σε σταθμούς όσο και κατά μήκος της γραμμής.

Πιο συγκεκριμένα το στρώσιμο των γραμμών είχε ξεκινήσει από το Αίγιο και στρωνόταν κατά τμήματα. Τώρα το τελευταίο τμήμα που απομένει είναι να φτάσει μέχρι το Κιάτο όπου και θα "κουμπώσει" με την υφιστάμενη διπλή σιδηροδρομική γραμμή και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Στη συνέχεια και για να δοθεί σε εμπορική λειτουργία θα πρέπει να ακολουθήσει ένα διάστημα δοκιμαστικών δρομολογίων που θα πιστοποιήσει την ασφάλεια και λειτουργικότητα της γραμμής, την εύρυθμη λειτουργία της σηματοδότησης και την ετοιμότητα των σταθμών να δεχθούν επιβάτες.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές η έναρξη λειτουργίας τοποθετείται προς το τέλος του χειμώνα-αρχές της άνοιξης και εφόσον αν όλα τα παραπάνω δεν εμφανίσουν κάποιο πρόβλημα. Είναι σημαντικό να πούμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να "προετοιμάσει" το επιβατικό κοινό του Αιγίου, ήδη στο δρομολόγιο με πούλμαν από την Πάτρα μέχρι το Κιάτο κάνει στάση και εκεί. Με τη λειτουργία της γραμμής η λεωφορειακή γραμμή θα εκτελεί πλέον το δρομολόγιο Πάτρα-Αίγιο και από εκεί οι επιβάτες θα μπορούν να μετεπιβιβάζονται στο τραίνο προς Αθήνα και αντιστρόφως.

Η έναρξη λειτουργίας της νέας γραμμής θα γίνει με σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα των έργων, με κύριο παράγοντα όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, τις απαλλοτριώσεις. Το έργο να θυμίσουμε ότι έχει κόστος 270εκατ.ευρώ και το εκτελεί η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Ξανθάκης-Thales ενώ αποτελεί εργολαβία-σκούπα παλαιότερων ανολοκλήρωτων εργολαβιών. Το συνολικό κόστος επαναλειτουργίας της γραμμής εκτιμάται ότι ξεπερνά το μισό δισ.ευρώ.

Η επαναλειτουργία του διαδρόμου μέχρι το Αίγιο μετά από 10 χρόνια λόγω έργων θα σημάνει και την αλλαγή στον τρόπο μετακίνησης σε όλη τη Βόρεια Πελοπόννησο με δεδομένο ότι το τραίνο θα καλύπτει τα σημαντικότερα αστικά κέντρα της περιοχής, όπως το Ξυλόκαστρο, η Ακράτα, το Διακοπτό και φυσικά το Αίγιο που θα γίνει ο νέος τερματικός σταθμός.

Τα δρομολόγια θα διεξάγονται με ντιζελομηχανές καθώς η διπλή νέα γραμμή δεν θα διαθέτει για την ώρα ηλεκτροκίνηση. Το πότε θα φτάσει το ηλεκτρικό τρένο μέχρι το Αίγιο εξαρτάται από το πότε θα ξεκινήσει η σχετική εργολαβία που είναι σε προχωρημένη δημοπράτηση και προσωρινό ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ. Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης η διάρκεια των έργων είναι 30 μήνες, οπότε αν το έργο ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 τότε θα μπορέσει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2021.

H "ΑΚΤΙΝΟΓΡΑΦΙΑ" ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ
Τότε τα ηλεκτρικά τραίνα θα μπορούν να φτάνουν στο Αίγιο με ταχύτητες που κατά τόπους θα φτάνουν μέχρι τα 200χλμ/ώρα, πολύ πιο οικονομικά από τα αντίστοιχα ντιζελοκίνητα και βέβαια πιο φιλικά προς το περιβάλλον καθώς οι ρύποι που θα εκλύονται θα είναι ελάχιστοι.

Το νέο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη έχει μήκος 71 χλμ, 3 Σιδηροδρομικούς Σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας, και Αιγίου) και 6 στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς (περιοχή Δερβενίου), Πλατάνου, Διακοπτού, Ελίκης). Η ταχύτητα στο τμήμα Κιάτο-Λυκοποριά είναι μέχρι 200χλμ/ωρα και στο Λυκοποριά-Ροδοδάφνη 150χλμ/ώρα. Το νέο τμήμα διαθέτει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 5,5λχλμ, 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 2,1χλμ, 13 Cut & Cover συνολικού μήκους 1.710 μέτρων, 18 Σιδηροδρομικές Γέφυρες και 60 Ανισόπεδες διαβάσεις.

Τέλος να αναφέρουμε ότι στο σύνολο της η νέα διπλή γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη είναι περιφραγμένη και ανισόπεδη, ενισχύοντας πολύ την σιδηροδρομική ασφάλεια, για πεζούς, ζώα, οχήματα, τραίνα και επιβάτες. Η χρηματοδότηση των έργων έχει ξεκινήσει από το Γ`ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ 2007-2013 και το τρέχον ΕΣΠΑ 2014-2020.

 

πηγή: ypodomes.com

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 05/11/2018 09:16

Τυπώθηκε: 18/04/2019 19:50

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/505293

thebest.gr © 2019


Βαριές κατηγορίες αντιμετωπίζει ο Αλέξανδρος Λυκουρέζος – Πως φτάσαμε στη σύλληψή του
Κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος αποδίδει ο εφέτης ειδικός ανακριτής Ευτύχης Νικόπουλος, που ερευνά την υπόθεσ...





κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πώς πρώην ιδιωτική κλινική της Πάτρας έγινε πρωτότυπο συγκρότημα φοιτητικών κατοικιών! Πώς πρώην ιδιωτική κλινική της Πάτρας έγινε πρωτότυπο συγκρότημα φοιτητικών κατοικιών!
Τι ανοίγει στο παλιό Καβούρι της Πάτρας, στη συμβολή της Ηρ. Πολυτεχνείου με την Κανελλοπούλου - ΦΩΤΟ Τι ανοίγει στο παλιό Καβούρι της Πάτρας, στη συμβολή της Ηρ. Πολυτεχνείου με την Κανελλοπούλου - ΦΩΤΟ
 Μπήκαμε στο ξενοδοχείο Moxy Patra Marina και εντυπωσιαστήκαμε από τα πάντα - ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ Μπήκαμε στο ξενοδοχείο Moxy Patra Marina και εντυπωσιαστήκαμε από τα πάντα - ΒΙΝΤΕΟ & ΦΩΤΟ
Πάτρα: Θρήνος στην κηδεία της μικρής Μαλένας που έφυγε τόσο ξαφνικά – ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ Πάτρα: Θρήνος στην κηδεία της μικρής Μαλένας που έφυγε τόσο ξαφνικά – ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ
Ο παράδεισος δεν είναι μακριά από την Πάτρα - Βρίσκεται πίσω από το  μοναστήρι του Ομπλού! ΦΩΤΟ Ο παράδεισος δεν είναι μακριά από την Πάτρα - Βρίσκεται πίσω από το μοναστήρι του Ομπλού! ΦΩΤΟ
Εμφανίστηκε ο Ιησούς στη φλεγόμενη Παναγία των Παρισίων; ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ Εμφανίστηκε ο Ιησούς στη φλεγόμενη Παναγία των Παρισίων; ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Πέμπτη 18 και την Παρασκεύ 19 Απριλίου 2019 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Πέμπτη 18 και την Παρασκεύ 19 Απριλίου 2019
Έχασε και στα Περιβόλια και τώρα... τρέχει η Παναχαϊκή Έχασε και στα Περιβόλια και τώρα... τρέχει η Παναχαϊκή
Το υπουργείο Υποδομών παρουσίασε τα χρονοδιαγράμματα του τρένου- Πότε φθάνει Πάτρα, για πόσο σταματάει ο Προαστιακός - ΦΩΤΟ Το υπουργείο Υποδομών παρουσίασε τα χρονοδιαγράμματα του τρένου- Πότε φθάνει Πάτρα, για πόσο σταματάει ο Προαστιακός - ΦΩΤΟ
Θλίψη για το χαμό της 47χρονης Τζίνας Αχτύπη Θλίψη για το χαμό της 47χρονης Τζίνας Αχτύπη