Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Ο ζοφερός χορός της διαπλοκής μπροστά στα μάτια μας

Ο ζοφερός χορός της διαπλοκής μπροστά στ...

Του Δημήτρη Αβραμίδη

Κάτι λιγότερο από 60 εκατ. ευρώ διέθεσαν οι Τράπεζες προς τα μέσα ενημέρωσης μέσα στο 2015. Με νόμο του Γιάννη Δραγασάκη (πολλά τα έτη…) οι Τράπεζες υποχρεούνται να δημοσιοποιούν τις διαφημιστικές τους δαπάνες. Κι έτσι έχουμε στη διάθεσή μας λίστες που καταγράφουν μια πραγματικότητα αποκαλυπτική. Αποκαλυπτική και ζοφερή.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Πειραιώς που ξόδεψε 24,5 εκατ. ευρώ και ακολουθούν η Εθνική με 15 εκατ. ευρώ, η Αλφα με 11 εκατ. ευρώ, η Γιούρομπανκ με 8,5 εκατ. ευρώ και η Άττικα με 1,8 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου ότι το μισό 2015 οι τράπεζες ήταν σε καθεστώς capital control, τι ακριβώς διαφήμιζαν; Ποια προϊόντα και ποιες υπηρεσίες τους; Ποιες χορηγήσεις τους; Στην πραγματικότητα δεν διαφήμιζαν απολύτως τίποτα, απλώς εξαγόραζαν τη φιλική στάση των μέσων ενημέρωσης απέναντί τους. Κάτι που κάνουν κι έκαναν διαχρονικά θέτοντας υπό τον ουσιαστικό τους έλεγχο την ενημέρωση.

Αξίζει να δούμε ποια μέσα πήραν τη μερίδα του λέοντος. Είναι ο όμιλος SKY-Καθημερινής με 3,3 εκατ. ευρώ, ο ΔΟΛ με 2,8 εκατ. ευρώ, το Πρώτο Θέμα με 2,5 εκατ. ευρώ, ο Πήγασος (Έθνος) με 2,4 εκατ. ευρώ, ο Αντένα με 2,1 εκατ. ευρώ, η Real-enikos με 2,07 εκατ. ευρώ, το Mega με 1,9 εκατ. ευρώ και ο Alpha με 1,6 εκατ. ευρώ. (Πηγή: The Press Project, άρθρο του Κώστα Εφήμερου).

Να πούμε τη μαύρη αλήθεια. Τα μέσα αυτά δεν θα επιβίωναν μέσα στο 2015 δίχως τα χρήματα από την τραπεζική διαφήμιση. Και φυσικά, αυτή η βαριά εξάρτηση έχει αθρόες συνέπειες. Οι Τράπεζες, σχεδόν χρεωκοπημένες και με συνεχείς ανακεφαλαιοποιήσεις βρίσκονται σταθερά στο απυρόβλητο.

Και για να μην νομίζουμε ότι οι Τράπεζες ευνοούν μόνο τα συστημικά μέσα, ιδού και η περίπτωση της αντισυστημικής Αυγής. Με πανελλήνια κυκλοφορία που κυμαίνεται περί τα 1.500 φύλλα ημερησίως, έλαβε εντός του προηγούμενου έτους 474.723 ευρώ. Καθόλου άσχημα για ένα αντισυστημικό μέσο ενημέρωσης. Και για να κάνουμε και μια σύγκριση. Η Εφημερίδα των Συντακτών με σχεδόν επταπλάσια κυκλοφορία από την Αυγή, μόλις και μετά βίας ξεπέρασε τις 300.000 ευρώ.

Έσχατο αλλά όχι τελευταίο. Στη λίστα του TPP φιγουράρει και μια ΝΕΟΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΧΑΙΑΣ που μέσα στο 2015 φέρεται να εισέπραξε 342.770 ευρώ. Το λιγότερο που μπορούμε να πούμε, προς το παρόν, είναι ότι ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Νικολόπουλος οφείλει σαφείς, ρητές και δημόσιες απαντήσεις.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις