Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Τσούκαλης: Αποκλεισμένη η Ιθάκη - Θα ξαναλειτουργήσει η γραμμή προς Πάτρα; - Ερώτηση στον Βαρβιτσιώτη

Τσούκαλης: Αποκλεισμένη η Ιθάκη - Θα ξαν...

Ταλαιπωρία για κατοίκους και επισκέπτες

Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κατέθεσε ο βουλευτής κ. Ν. Τσούκαλης σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κεφαλονιάς και Ιθάκης από το λιμάνι της Πάτρας, καθώς εξακολουθεί να συνδέεται ημερησίως η Ιθάκη με την Κυλλήνη με ένα και μοναδικό δρομολόγιο εν μέσω τουριστικής περιόδου.

Επίσης, ερώτηση προς τους κ.κ. Υπουργούς Ναυτιλίας και Εσωτερικών κατέθεσαν οι βουλευτές της ΔΗΜΑΡ κ.κ. Νίκος Τσούκαλης και Νίκη Φούντα σχετικά με την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία βρίσκεται το λιμάνι του Πίσω Αετού (Πισαετού) και κατά συνέπεια τη μεγάλη ταλαιπωρία για τους κατοίκους και επισκέπτες της Ιθάκης.

Ακολουθούν τα κείμενα της ερωτήσεων:

Ερώτηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Πάτρας-Ιθάκης/Κεφαλονιάς

«Από το Νοέμβριο του 2013, οπότε και αρχικά τέθηκε σε ακινησία και κατόπιν αποδρομολογήθηκε το πλοίο «Επτάνησος» από τη γραμμή Πάτρα - Κεφαλονιά - Ιθάκη, η μόνη σύνδεση των νησιών Κεφαλονιάς και Ιθάκης με την ηπειρωτική Ελλάδα είναι το λιμάνι της Κυλλήνης. Ειδικά από και προς την Ιθάκη εκτελείται ένα και μοναδικό δρομολόγιο της Kefalonian Lines που συνδέει το λιμάνι της Κυλλήνης με Ιθάκη τρεις φορές την εβδομάδα κατά τη χειμερινή περίοδο και καθημερινά κατά τη θερινή περίοδο.

Σε επιστολή προς τον κ. Υπουργό ο «Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων-Διαμερισμάτων και Εξοχικών Κατοικιών Ιθάκης» σημειώνει ότι τα δρομολόγια προς το νησί μέσω Κυλλήνης και Αστακού μόνο αποτρεπτικά είναι για τον τουρισμό, διότι οι ώρες προσέγγισης των πλοίων στο νησί δεν αποτελούν δέλεαρ για τους τουρίστες.

Στη με αρ. πρωτ. 6353/18-02-2014 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Ν. Τσούκαλη με θέμα «Αποκομμένες Κεφαλονιά και Ιθάκη από την υπόλοιπη Ελλάδα», ο κ. Υπουργός απάντησε με το υπ’ αρ. 6611/83/04-04-2014 έγγραφο ότι: «Με βάση (αυτό) το θεσμικό πλαίσιο, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους σύμφωνα με την ελεύθερη επιχειρηματική τους πρωτοβουλία, ενώ η Πολιτεία ελέγχει ότι πληρούνται οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις δρομολόγησης και παρεμβαίνει για λόγους δημοσίου συμφέροντος στις περιπτώσεις όπου η ελεύθερη αγορά δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης με τη δραστηριοποίηση όλων των πλοίων που είναι σε διαθεσιμότητα, με το μέγιστο αριθμό δρομολογίων και κυρίως με τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.»

Επίσης σημειώνει ότι: «Σε κάθε περίπτωση το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων των παραγωγικών τάξεων των νησιών και εξετάζει θετικά κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία και πρόταση που στοχεύει στην αύξηση της προσφοράς και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.»

Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Είναι ενήμερος για την ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά κάτοικοι και επισκέπτες του νησιού της Ιθάκης; Αν ναι, προτίθεται να λάβει άμεσα μέτρα για την επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ιθάκης με την Πάτρα ή την πύκνωση των δρομολογίων σύνδεσης του νησιού με το λιμάνι της Κυλλήνης; - Θεωρεί ότι για την περίπτωση της Ιθάκης συντρέχουν οι προϋποθέσεις παρέμβασης εκ μέρους της Πολιτείας «για λόγους δημοσίου συμφέροντος στις περιπτώσεις όπου η ελεύθερη αγορά δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης»; Πώς σκοπεύει να ενεργήσει ώστε να δώσει ανάλογα κίνητρα με αυτά που παρέχει το Υπουργείο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση παρόμοια αποκομμένων νησιών του Αιγαίου;»

Ερώτηση για το λιμάνι της Ιθάκης:

«Από το Νοέμβριο του 2013, η μόνη σύνδεση της Ιθάκης με την ηπειρωτική Ελλάδα γίνεται με ένα δρομολόγιο που συνδέει το λιμάνι της Κυλλήνης με αυτό του Πίσω Αετού (ή Πισαετού) Ιθάκης. Επιπλέον της ταλαιπωρίας του ταξιδιού, οι επιβάτες φτάνουν περίπου στη μία μετά τα μεσάνυχτα στο λιμάνι του Πίσω Αετού Ιθάκης, ένα λιμάνι που δεν πληροί στοιχειώδεις υποδομές, το οποίο και λειτουργεί ως η μοναδική πλέον «πύλη εισόδου» του νησιού από Κυλλήνη και Αστακό. Σημειώνεται ότι το έργο του λιμένα Πίσω Αετού Ιθάκης σύμφωνα με τις εξαγγελίες των αρμοδίων θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί προ πολλού στη χρήση. Το έργο σήμερα, παρά τις διαμαρτυρίες των τοπικών φορέων και συλλογικοτήτων, εξακολουθεί να βρίσκεται σε αδικαιολόγητη αργία με κίνδυνο ακόμη και να χαθεί η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ.

Η σημερινή εικόνα του λιμένα είναι τραγική: οι υπάρχουσες υποδομές, όπως στέγαστρο, χώρος στάθμευσης, φωτισμός, εγκαταστάσεις υγιεινής, είναι υποτυπώδεις και δεν επαρκούν, ενώ ο διαθέσιμος χώρος δεν παρέχει στα αυτοκίνητα δυνατότητα να στρίψουν με άνεση.

Είναι αυτονόητο ότι η οικτρή κατάσταση του λιμανιού του Πίσω Αετού διογκώνει την ταλαιπωρία και αγανάκτηση κατοίκων και τουριστών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και υποβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της ομηρικής νήσου.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται ο κ.κ. Υπουργοί: -

Προτίθεστε να εξετάσετε άμεσα για ποιούς λόγους έχει σταματήσει και δεν εκτελείται το έργο του λιμένα Πίσω Αετού Ιθάκης; - Ποτέ πρόκειται να ξεκινήσει πάλι το νευραλγικό αυτό για το νησί της Ιθάκης έργο και ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του;»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά