Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Θανατηφόρα «παιχνίδια»…

Θανατηφόρα «παιχνίδια»…

Της Κλειώς Βασίλογλου

Από το πρωί της Κυριακής η σκέψη μας ήταν στους ανθρώπους πάνω στο πλοίο «Norman Atlantik», στο οποίο ξέσπασε φωτιά, κατά έναν επιβάτη από τρία σημεία, αλλά αυτό μετά από λίγο «διορθώθηκε» ως λάθος εκτίμηση λόγω πανικού...

 

Εγκληματικό το αλαλούμ των Ιταλικών Αρχών, βάσει των όσων διαβάζω και βλέπω όλες αυτές τις ημέρες. Εξ αποστάσεως παρακολουθών, αλλά δόξα τω Θεώ, έχω τη στοιχειώδη λογική και εμπειρία, να καταλάβω ότι έγιναν λάθη από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η φωτιά, ίσως ασυγχώρητα, θα το δουν οι ειδικοί.

Για να μην πούμε για  το αν και κατά πόσο ήταν αξιόπλοο το… καινούργιο πλοίο των πέντε ετών! Το οποίο ελέγχθηκε πριν λίγες μέρες, εντοπίστηκαν πέντε βασικές ελλείψεις και «κίνδυνο στον τομέα της «Πυροπροστασίας», όπου καταγράφονται προβλήματα στις θύρες αποκλεισμού (doors within main)», αλλά κανένας δεν… σκέφθηκε να του απαγορέψει τον απόπλου μέχρι αυτές να αποκατασταθούν.

 

Μια σειρά (πολλών) αποριών, μου γεννήθηκαν βλέποντας το τραγικό αποτέλεσμα των νεκρών και των δεκάδων αγνοουμένων (βλέπετε ούτε και σε αυτόν τον αριθμό συμφωνούν, λες και πρόκειται για πράγματα που χάθηκαν και όχι ανθρώπινες ψυχές με οικογένειες που τους αναζητούν).

 

Κατ’ αρχήν πόσοι ήταν τελικά οι επιβαίνοντες μαζί με το πλήρωμα. Ήταν 478, ήταν 475 ή μήπως 479;

Ο Ιταλός υπουργός είπε ότι διασώθηκαν 427 άτομα, συμπεριλαμβανομένων 56 μελών πληρώματος. Αν είναι έτσι γιατί ένας ναυτικός από την Πάτρα εξακολουθεί να αγνοείται;
Τις λίστες επιβατών δεν πρέπει να τις έχουν τα Λιμεναρχεία Πάτρας και Ηγουμενίτσας και βέβαια η ΑΝΕΚ;

Πού είναι αυτές οι λίστες; Και γιατί είναι ελλιπείς; Και γιατί σήμερα το πρωί… θυμήθηκε η ΑΝΕΚ να πει ότι οι επιβαίνοντες ήταν 475;

Ή μήπως ήταν όντως πλαστή η λίστα, όπως ισχυρίζεται η Ιταλική πλευρά;

 

Και οι λαθρομετανάστες πώς προέκυψαν; Υποτίθεται ότι το πολυδιαφημισμένο από τον σημερινό Έλληνα υπουργό Ναυτιλίας σκάνερ, έκανε καλά τη δουλειά του, ελέγχοντας όλο το πλοίο, πριν την αναχώρησή του. Τουλάχιστον αυτό δήλωνε μέχρι χθες, μιλώντας σαν εκπρόσωπος της εταιρείας. Και αν είναι έτσι. Πώς μπόρεσαν και τρύπωσαν -σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα- λαθρομετανάστες;

Ή μήπως δεν τρύπωσαν μόνοι τους;

 

Το πλοίο ήταν άθλιο  και όπως λένε διασωθέντες οδηγοί φορτηγών προτίμησαν να κοιμηθούν στο γκαράζ. Τα γκαράζ όμως στα πλοία απ’ ότι ξέρω, μόλις ξεκινήσει το ταξίδι κλειδώνουν. Ποιος ανέλαβε την ευθύνη και ξεκλείδωσε την πόρτα για να μπουν και να κοιμηθούν οι άνθρωποι στα φορτηγά και τις νταλίκες τους; Και ποιος είναι αυτός, που αφού μπήκαν στο γκαράζ, τους ξανακλείδωσαν, θέτοντάς τους σε κίνδυνο.

Και εν τέλει ποιος ενέκρινε να φορτωθούν σε επιβατηγό πλοίο 222 οχήματα, τα περισσότερα των οποίων ήταν βυτιοφόρα και μετέφεραν ελαιόλαδο, ενώ κατασκευαστικά το συγκεκριμένο καράβι, μπορούσε να χωρέσει 195 οχήματα;

 

Για να μην πούμε για το γεγονός ότι τη νύχτα της Κυριακής προς τη Δευτέρα, οι Ιταλοί δεν δέχονταν να ρυμουλκηθεί το πλοίο-βόμβα στην Αλβανία που ήταν… δίπλα, αλλά επέμεναν να ρυμουλκηθεί στο Πρίντεζι και τελικά λόγω των πολλών μποφόρ, έμεινε στο σημείο, με τα τραγικά αποτελέσματα…

 

Θανατηφόρα «παιχνίδια», εταιρειών, κυβερνήσεων και συμφερόντων, με θύματα ψυχές…

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις