Η Πάτρα πλέον αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της σημαντικής αυτής εμπορικής διαδρομής
Λίγο περισσότερο από ένα μήνα μετά την έναρξή της στα τέλη του καλοκαιριού, η γραμμή Τεργέστη – Αμπάρλι του Ομίλου Grimaldi ενισχύθηκε με μια ενδιάμεση προσέγγιση στο λιμάνι της Πάτρας.
Με την στρατηγική αυτή εξέλιξη η Πάτρα πλέον αποτελεί αναπόσπαστο κρίκο της σημαντικής αυτής διαδρομής μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας.
Η νέα υπηρεσία Τεργέστη -Πάτρα- Amparli τέθηκε σε πλήρη λειτουργία από τις 23 Οκτωβρίου και εκτελείται από τα αδελφά πλοία Eco Mediterranea και Eco Malta.
Αυτά τα υβριδικά πλοία ro-ro, το καθένα με μεταφορική ικανότητα άνω των 500 ρυμουλκούμενων, είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον στον κόσμο, καθώς μπορούν να μειώσουν στο μισό τις εκπομπέςCO2 ανά μονάδα φορτίου σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά πλοίων ro-ro, και μάλιστα να τις μηδενίσουν κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι.
«Η ταχύτητα και ο όγκος της μεταφοράς σημαίνουν µμείωση στο κόστος και τη διάρκεια διακίνησης των εμπορευμάτων, γεγονός που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών και τοπικών προϊόντων και δημιουργεί μεγαλύτερες ευκαιρίες για εξαγωγές.
Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη για τις εμπορικές μεταφορές που μειώνει το κόστος και την ταλαιπωρία της μεταφοράς με φορτηγά στα σύνορα τα οποία περνούν από μια χρονοβόρα διαδικασία για να περάσουν από την μια χώρα στην άλλη. Η γραμμή δίνει πολλά πλεονεκτήματα στις μεταφορικές εταιρείες και από τα πρώτα δρομολόγια ήδη υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Συνέπεια αυτών θα είναι να αυξηθούν και τα έσοδα του λιμανιού της Πάτρας. Ό,τι καινούργιο συμβαίνει είναι προς την αναπτυξιακή κατεύθυνση του λιμένα και καλό για όλους όσοι δραστηριοποιούνται στο χώρο του λιμανιού της Πάτρας» σημειώνει o Κεντρικός Πράκτορας της Grimaldi στην Πάτρα, Αντώνης Κουνάβης.
Με δύο εβδομαδιαίες αναχωρήσεις από καθένα από τα τρία λιμάνια, η υπηρεσία Τεργέστη-Πάτρα- Amparli συμπληρώνει το δίκτυο δρομολογίων της Grimaldi Lines καινοτομώντας στους θαλάσσιους δρόμους που διαχειρίζεται ο Όμιλος στην Μεσόγειο.
Επιπλέον, σε συνδυασμό με την υπηρεσία Βενετία-Μπάρι-Πάτρα που εκτελείται τρεις φορές την εβδομάδα (επίσης με δύο πλοία κλάσης Eco) και μέσω της μεταφόρτωσης στο ελληνικό λιμάνι, η γραμμή θα επεκτείνει την εμβέλειά της στη νότια Ιταλία, επιτρέποντας την εύκολη μετακίνηση κυλιόμενων φορτίων από και προς την Τουρκία μέσω του λιμανιού της Απουλίας.
Για τους πελάτες του ιταλικού ομίλου, οι δύο πλευρές της Αδριατικής θα έρθουν ακόμη πιο κοντά: τέσσερα πλοία κλάσης Eco θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ της βόρειας Ιταλίας (Βενετία, Τεργέστη) και της Ελλάδας (Πάτρα), παρέχοντας συνολικά πέντε εβδομαδιαίες αναχωρήσεις και προς τις δύο κατευθύνσεις – κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη, Σάββατο και Κυριακή.
Όλα αυτά βάζουν τον πατρινό λιμένα σε μια νέα εποχή στρατηγικής σημασίας και δημιουργεί προσδοκίες για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.
«Αισιοδοξώ ότι και με την σύνδεση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, το λιμάνι θα μπει σε μια πολύ μεγάλη τροχιά ανάπτυξης με αντίστοιχα πολλαπλά οφέλη για την τοπική οικονομία. Αν προσθέσουμε και την προσπάθεια που γίνεται να μπει η Πάτρα και στον διεθνή χάρτη της κρουαζιέρας, θα μιλάμε στο μέλλον για μια άλλη πόλη. Ως υποψήφιος πρόεδρος του επιμελητηρίου Αχαΐας έχω δώσει μεγάλη έμφαση στο θέμα της κρουαζιέρας στην Πάτρα, αφού είναι ένα αντικείμενο που το γνωρίζω καλά. Θα μπορούσα να κάνω ότι είναι δυνατό σε συνεργασία με τον ΟΛΠΑ και την Περιφέρεια για να δούμε τα κρουαζιερόπλοια να καταπλέουν στο βόρειο λιμάνι της πόλης που έχει και τις προοπτικές και τις υποδομές να βάλει την Πάτρα στο διεθνή χάρτη της κρουαζιέρας» καταλήγει ο κ. Κουνάβης
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr