Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

/

Εμμάνουελ Γκριμάλντι: Πήρε το 67% του λιμένα Ηγουμενίτσας, Ακολουθούν Πάτρα και Ηράκλειο

Εμμάνουελ Γκριμάλντι: Πήρε το 67% του λι...

Για το λιμάνι της Πάτρας δείχνει επίσης ενδιαφέρον ο ιταλικός όμιλος αλλά κρατά κλειστά τα χαρτιά του για την ώρα.

Κυριολεκτικά «τίναξε την μπάνκα στον αέρα» ο Εμάνουελ Γκριμάλντι στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ με το τίμημα που έδωσε για να πάρει το 67% του λιμανιού της Ηγουμενίτσας αιφνιδιάζοντας τους πάντες.

Τα 84,2 εκατομμύρια ευρώ προκάλεσαν ίλιγγο αφού είναι σχεδόν 80 φορές πάνω από τα κέρδη του λιμανιού που κυμαίνονται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ.
Σειρά παίρνει το λιμάνι του Ηρακλείου για το οποίο ο Εμάνουελ Γκριμάλντι δείχνει ενδιαφέρον και έχει ενημερώσει ότι θα καταθέσει προσφορά ενώ στο βάθος έρχεται και το λιμάνι της Πάτρας.

Η ιταλική πλευρά ήθελε πολύ το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Οι φήμες που κυκλοφορούσαν ότι ο Ιβάν Σαββίδης δεν συμμετείχε τελικά στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θέλοντας να ρίξει το βάρος στην Ηγουμενίτσα είχε δημιουργήσει προβληματισμό για την εξέλιξη του διαγωνισμού.

Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραθέσει πριν το διαγωνισμό είχε δείξει πόσο ήθελε να πάρει την Ηγουμενίτσα. «Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι παίζουμε επιθετικά. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι παίζουμε άμυνα. Γιατί τόσο στην Ηγουμενίτσα όσο και στο Ηράκλειο Κρήτης ο Όμιλος είναι ο μεγάλος πελάτης. Το 60% των εσόδων της Ηγουμενίτσας προέρχονται από εμάς. Θέλουμε στην ουσία να προστατεύσουμε τις επενδύσεις μας για αυτό και συμμετέχουμε στον διαγωνισμό της Ηγουμενίτσας και θα συμμετάσχουμε και στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Ηρακλείου» είχε αναφέρει ο ίδιος και προσέθεσε: «Σε αντίθεση με άλλους χρηματοοικονομικούς επενδυτές δεν επιδιώκει ο Όμιλος Γκριμάλντι το κέρδος ούτε σκοπεύει να αυξήσει τα τέλη. Είμαι ο μεγαλύτερος χρήστης των λιμανιών και θέλω να τα δω να αναπτύσσονται και να βελτιώνουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους» Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ειδικά στην Ηγουμενίτσα τα σχέδια του περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των δρόμων του εμπορίου γύρω από τον άξονα της Εγνατίας.

Αυτές θα στοχεύουν στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών για τα φορτηγά και για τους επιβάτες. Θα δημιουργηθεί κέντρο logistics στην ευρύτερη περιοχή εκμεταλλευόμενο την Εγνατία Οδό για να προσελκύσει περισσότερα φορτία άρα και περισσότερα πλοία, θα ενισχυθούν τα μέτρα ασφάλειας και θα δημιουργηθεί ένας σύγχρονος επιβατικός τερματικός σταθμός.


Ακολουθεί το Ηράκλειο
Επόμενος στόχος του Ομίλου Γκριμάλντι είναι το λιμάνι του Ηρακλείου όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος με τις Μινωικές Γραμμές όπου επίσης αναμένεται να δώσει προσφορά η οποία – μετά τα 84,2 εκατομμύρια για την Ηγουμενίτσα – αναμένεται να είναι μεγαλύτερη για το Ηράκλειο καθώς έχει και μεγαλύτερο εύρος δραστηριοτήτων. Ο διαγωνισμός αναμένεται να τρέξει στα τέλη Φεβρουαρίου του 2023.

Και στο βάθος… η Πάτρα
Και στο βάθος υπάρχει φυσικά και το λιμάνι της Πάτρας για το οποίο δείχνει επίσης ενδιαφέρον ο ιταλικός όμιλος αλλά κρατά κλειστά τα χαρτιά του για την ώρα. Ο διαγωνισμός θα αργήσει, καθώς αναμένεται να διεξαχθεί σε 2-3 χρόνια από σήμερα αλλά το επενδυτικό ενδιαφέρον αναμένεται να είναι τεράστιο. Ο λόγος είναι διπλός: η ολοκλήρωση του εμπορικού τμήματος του λιμανιού καθώς και η διασύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο, ενισχύοντας σε τεράστιο βαθμό το εμπορικό του προσανατολισμό. Ενώ κανείς δεν πρέπει να λησμονεί το «φιλέτο» των εγκαταστάσεων της πρώην «Πειραϊκής-Πατραϊκής» για το οποίο υπάρχουν μελέτες από το…2006 για την αξιοποίησή του ως εμπορευματικού κέντρου που θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας και θα αυξήσει την εξαγωγική δυναμική τοπικών επιχειρήσεων αλλά και του πρωτογενούς τομέα παραγωγής. Ίσως σήμερα να φαντάζει ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά εάν όλα αυτά γίνουν, μπορεί κανείς να αναλογιστεί τις προοπτικές που ανοίγονται όχι μόνο για την Πάτρα και την Αχαΐα, αλλά για ολόκληρη την Πελοπόννησο με άμεσες, εντατικές και κυρίως εξαιρετικά επικερδείς εξαγωγές.
Σε μερικά χρόνια, ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος θα συνδέει την αχαϊκή πρωτεύουσα με την πρωτεύουσα της Ηλείας και από εκεί με το υπόλοιπο δίκτυο της Πελοποννήσου που ανακατασκευάζεται όπως και ο σιδηρόδρομος (πάλι με ιταλικά κεφάλαια), ο οποίος θα κινείται εντός των επομένων ετών σε όλο το «ξεχασμένο» δίκτυο. Με την ύπαρξη ενός σύγχρονου λιμανιού με εξαγωγικές δυνατότητες, ενός νέου οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, θα δημιουργηθούν και οι προϋποθέσεις που θα δικαιολογούν ακόμα και ένα αεροδρόμιο στην ευρύτερη περιοχή, μιας και οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν υψηλότατο κόστος και οι επιβατικές μόνο πτήσεις για κάποιους μήνες σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούν τέτοιες επενδύσεις.

Η ώρα της αλήθειας για όλους
Η πρακτική των διατροπικών μεταφορών (intermodal transports) η οποία αποτελεί κοινή πρακτική για όλα τα λιμάνια του κόσμου ανεξαρτήτως μεγέθους, στην χώρα μας άργησε πολύ να γίνει συνειδητή επιλογή του σχεδιασμού των λιμενικών εγκαταστάσεων ανά την επικράτεια. Είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί. Η απάντηση προφανώς βρίσκεται στις αντιλήψεις τοπικών παραγόντων αλλά και στελεχών της κεντρικής κυβέρνησης διαχρονικά, οι οποίοι απλά δεν γνώριζαν το αντικείμενο. Τώρα, η Πάτρα και οι άνθρωποί της που λαμβάνουν τις αποφάσεις εξ ονόματος όλων των πολιτών είναι καιρός να επιδείξουν τη δέουσα τόλμη, αποφασιστικότητα και σοβαρότητα έτσι ώστε η πόλη η οποία μετά την κατάρρευση του εμπορίου της σταφίδας (!), δύο αιώνες μετά ακόμα «ψάχνεται» να βρει τη θέση της και να προσφέρει προοπτική και μέλλον στις γενιές που έρχονται, μέσα σε ένα κόσμο που αλλάζει με ασύλληπτες ταχύτητες.

*Εφημερίδα Γνώμη

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις