Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΘΕΑΤΡΟ

/

Αναστάτωση στην δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Αναστάτωση στην δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Το απερχόμενο μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Γ. Σουβαλιώτης στηρίζει, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του, το δικαίωμα των σπουδαστών στο αυτονόητο

Περίεργο είναι το κλίμα που επικρατεί στην Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας όπου ως γνωστόν από τις 15 Σεπτεμβρίου 2019 έχουμε νέο Υπεύθυνο Σπουδών, τον γνωστό σκηνοθέτη Σωτήρη Χατζάκη.

Κατ’ αρχάς δεν έχει ακόμη γνωστοποιηθεί η ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων και της επιλογής των νέων υποψηφίων σπουδαστών. Η διαδικασία των αιτήσεων ήταν από τις 23 Αυγούστου έως τις 6 Σεπτεμβρίου 2019 και απ’ όσο μάθαμε, το ενδιαφέρον ήταν πολύ μεγάλο με τις αιτήσεις να φτάνουν σε αριθμό τις 48 ενώ για να φοιτήσουν θα επιλεγούν μόλις 12. Το νέο διδακτικό έτος στην Δραματική Σχολή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας αναμένεται να ξεκινήσει στις 7 Οκτωβρίου 2019 και όπως είδαμε στην σελίδα στο facebook, της σχολής το Διδακτικό Προσωπικό για το ακαδημαικό έτος 2019-2020 απαρτίζουν οι εξής:

Γιαλελής Νίκος: Υποκριτική (Υποκριτική- Αυτοσχεδιασμός)

Γιαννάτου Σαβίνα: Φωνητικοί Αυτοσχεδιασμοί (Μουσική- Τραγούδι)

Γιαννόπουλος Χρήστος: Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί (Κίνηση- Χορός)

Ήμελλος Δημήτρης: Υποκριτική (Υποκριτική- Αυτοσχεδιασμός)

ΜακΛέλλαν Κέννυ: Ιστορία Σκηνικού Χώρου και Κουστουμιού (Σκηνογραφία- Ενδυματολογία)

Μάντζαρη Κωνσταντίνα: Τραγούδι (Μουσική- Τραγούδι)

Μπουζούρη Παρθενόπη: Ορθοφωνία – Αγωγή του Λόγου (Αγωγή Προφορικού Λόγου)

Πανταζάρας Αργύρης: Εισαγωγή σε νέους τρόπους έκφρασης (Υποκριτική- Αυτοσχεδιασμός)

Σιούτης Δημήτρης: Δραματολογία (Δραματολογία)

Σκούρας Παναγιώτης: Ιστορία Θεάτρου και Λογοτεχνίας (Ιστορία Θεάτρου και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας)

Φαφούτης Παναγιώτης: Κινηματογράφος – Ερμηνεία στη Κάμερα (Ιστορία και Πρακτική Κινηματογράφου)

Χατζάκης Σωτήρης: i) Υποκριτική ii) Αρχαίο Δράμα και Λαϊκός Πολιτισμός iii) Εισαγωγή σε τρόπους σκηνικής τελετουργίας (Υποκριτική- Αυτοσχεδιασμός)

Lame Edgen: Σύγχρονος Χορός (Κίνηση- Χορός).

Την ίδια ώρα αίσθηση έκανε το κείμενο του απερχόμενου μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Γιώργου Σουβαλιώτη, της παράταξης «Ανυπότακτη Πολιτεία» του Χρήστου Πατούχα. Στην δημόσια τοποθέτηση του ο κ. Σουβαλιώτης υπογραμμίζει πως την περασμένη Δευτέρα 23/9/2019 οι σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας εξέδωσαν ανακοίνωση, μέσω του συλλόγου που ίδρυσαν πέρυσι, εκφράζοντας ερωτήματα σχετικά με τη διαδικασία επιλογής του νέου Υπευθύνου Σπουδών της Σχολής τους ενώ την Τετάρτη 25/9 προχώρησαν και σε διαμαρτυρία ζητώντας από το νέο ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ αλλά και από το Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη να τοποθετηθεί στα αιτήματα τους. Όπως αναφέρει ο κ. Σουβαλιώτης, «οι σπουδαστές ζητούν διαβεβαιώσεις για τη διατήρηση του επίπεδου σπουδών τους. Ο ορισμός υπευθύνου σπουδών της σχολής, ΔΕΝ είναι αρμοδιότητα του ΔΣ αλλά του Προέδρου του ΔΣ, ο οποίος και ορίζει μια επιτροπή εξέτασης των υποψηφίων όταν η θητεία του προηγούμενου υπευθύνου λήξει. Η συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης, η διαδικασία επιλογής, η διάρκεια της σύμβασης που θα υπογραφεί και τα καθήκοντα του Υπευθύνου Σπουδών ορίζονται από τον κανονισμό της Σχολής ο οποίος σε γενικές γραμμές ακολουθεί τα πρότυπα του Εθνικού Θεάτρου.

Είναι σαφές, ότι η συγκεκριμένη θέση έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς δεν έχει απλώς τα χαρακτηριστικά ενός διευθυντή δημοτικού οργανισμού, αλλά διατηρεί ρόλο υπευθύνου μιας σχολής, και μάλιστα υποκριτικής. Οι σπουδαστές της Σχολής αφιερώνουν δεκάδες ώρες την εβδομάδα εντός και εκτός των κτιρίων του "Μπάρι" αποκτώντας έτσι ιδιαίτερες σχέσεις με τους συναδέλφους και τους καθηγητές τους. Επιπλέον, το αντικείμενο σπουδών τους δεν μπορεί να οριστεί «στενά επιστημονικά», και είναι λογικό να επηρεάζεται από το ποιοι άνθρωποι να αναλάβουν να τους το διδάξουν».

Ο κ. Σουβαλιώτης λέει τέλος πως «στηρίζουμε το δικαίωμα των σπουδαστών στο αυτονόητο, χωρίς να “προσωποποιούμε” τα αιτήματα γύρω από το ποιος είναι καταλληλότερος για τη θέση του υπευθύνου της σχολής» και προσθέτει τα εξής: «η μετατροπή της σχολής σε 3-ετούς φοίτησης (από 4-εούς) υποβαθμίζει τη δυνατότητα κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων.

Η πολλές φορές διατυπωμένη θέση της δημοτικής πλειοψηφίας για ένταξη της Δραματικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών είναι φοβική και αναδεικνύει μια ριζικά διαφορετική αντίληψη λειτουργίας από τη σημερινή.

Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν, τόσο η άρον – άρον μετακίνηση του Θ. Αμπαζή από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή πριν 3 χρόνια όσο και η απότομη λήξη της συνεργασίας με τον Κ. Καζάκο πέρσι το καλοκαίρι, καταγράφονται στις πολύ λάθος επιλογές της σημερινής δημοτικής αρχής».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture