Αποκαλυπτικά στοιχεία από το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών
Η παράδοση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων την τελευταία δεκαετία συνέβαλε καθοριστικά στη μείωση των θανάτων από τροχαία κατά 52%. Αυτό καταδεικνύεται περίτρανα και από μελέτης των επίσημων στοιχείων που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών.
Η έρευνα του Κέντρου εστίασε στην Πατρών-Κορίνθου (πλέον Ολυμπία Οδό) όπου, μετά από την παράδοση του σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου πριν από δύο χρόνια, η συχνότητα των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα μειώθηκε κατακόρυφα αγγίζοντας το 90% σε σχέση με τα προ του 2008 επίπεδα.
Μάλιστα εντυπωσιακό είναι το γεγονός που κατέδειξε η έρευνα σε σχέση με την Πατρών-Κορίνθου και τον χρόνο που τελικά παραδόθηκε ο δρόμος μετά τις καθυστερήσεις και τις παλινωδίες των προηγούμενων κυβερνήσεων. Όπως επισημαίνεται εάν η Ολυμπία Οδός είχε ολοκληρωθεί το 2005 τότε, τα επόμενα τρία έτη που τη διαχείρισή του την είχε ως επί το πλείστον το κράτος, θα μπορούσαν να έχουν σωθεί 84 συνάνθρωποί μας ή 28 ζωές κάθε χρόνο.

Στην πορεία υλοποίησης του έργου, ο συνδυασμός της εκτέλεσης των τεχνικών εργασιών και των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (2009-2010 και 2014-2016) είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της συχνότητας των θανάτων από τροχαία κατά 39% σε σχέση με την προ του 2008 περίοδο. Το διάστημα 2011-2013, κατά το οποίο είχαν διακοπεί τα έργα αλλά παρέμεναν σε ισχύ οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η συχνότητα των θανάτων από τροχαία μειώθηκε κατά 77% σε σχέση με την προ του 2008 περίοδο.
Το 2007, το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπιζόταν στην Ήπειρο, τη Δυτική και Στερεά Ελλάδα, και την Πελοπόννησο. Δέκα χρόνια αργότερα, το 2017, οι θάνατοι από τροχαία στις περιφέρειες αυτές μειώθηκαν κατά 70%, 54%, 50% και 52% αντίστοιχα, σε μεγάλο βαθμό χάρη στην ολοκλήρωση στις περιοχές αυτές μεγάλων έργων αναβάθμισης και κατασκευής νέων και ασφαλών οδικών δικτύων: της Εγνατίας, της Ιονίας και της Ολυμπίας Οδού, καθώς και του Μορέα.
Παρά τη σημαντική μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα κατά 60% σε σχέση με το 2011, ο αριθμός των θυμάτων παραμένει υψηλός. Βάσει των στοιχείων του 2016, η Ελλάδα κατατάσσεται στην πέμπτη χειρότερη θέση ανάμεσα σε 26 ευρωπαϊκές χώρες ως προς τους κατά κεφαλήν θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, αποκλίνοντας σημαντικά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










