ΕΚΛΟΓΕΣ 2019

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πρόεδρος δικηγορικού συλλόγου Αιγίου: Δεν είμαι χρυσαυγίτης, με προσβάλουν όσα λένε συνάδελφοί μου από την Πάτρα

Πρόεδρος δικηγορικού συλλόγου Αιγίου: Δεν είμαι χρυσαυγίτης, με προσβάλουν όσα λένε συνάδελφοί μου από την Πάτρα
Βγενόπουλος Φάνης

Ο Γιώργος Μπέσκος ήταν συνήγορος υπεράσπισης του Μητροπολίτη Αμβροσίου

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε τις τελευταίες ημέρες ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου και δικηγόρος του Δήμου Αιγιαλείας, Γιώργος Μπέσκος μετά την απόφασή του να είναι ένας από τους συνηγόρους υπεράσπισης του Μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβροσίου. Ο κ. Μπέσκος μίλησε στο thebest.gr για τη κριτική που δέχθηκε – και από συνάδελφούς του – τονίζοντας ότι δεν είναι με τη χρυσή αυγή.

Ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου χαρακτηρίζει ως ακρότητες το γεγονός ότι την ημέρα της δίκης μέλη της ΛΟΑΤΚ κοινότητας, ανάρτησαν πανό και τη σημαία του ουράνιου τόξου, ωστόσο απαντώντας σε σχετικό ερώτημα χαρακτηρίζει ως «αστεϊσμό» την αποστροφή του κ. Αμβρόσιου, πως  εάν είχε πιστόλι και ο νόμος το επέτρεπε θα σκότωνε τους ομοφυλόφιλους…

Ακολουθεί η συνέντευξη:

Τι απαντάτε στην κριτική που έχετε δεχθεί για το γεγονός ότι ήσασταν συνήγορος υπεράσπισης στη δίκη του Αμβρόσιου, ενώ είστε πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου και δικηγόρος του Δήμου Αιγιαλείας;

 

Πρόκειται για κακοήθειες. Είναι απαράδεκτες αυτές οι κατηγορίες. Το λειτούργημα του δικηγόρου δεν το απαγορεύει. Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι, επειδή είμαι δικηγόρος του Δήμου και πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου δεν μπορώ να υπερασπίσω κάποιον άνθρωπο. Με αυτή τη λογική, πρέπει να κατηγορηθώ γιατί έχω αναλάβει κακουργήματα, όπως παιδεραστίες, βιασμούς, κτλ;

Αυτή η κριτική προέρχεται από πολιτικές αφετηρίες και είναι απορριπτέες.

Όταν αναλαμβάνει κάποιος την υπεράσπιση ενός ατόμου δεν σημαίνει ότι ταυτίζεται με τις απόψεις του.

Και το αναφέρω αυτό διότι, με μεγάλη λύπη άκουσα κάποιους συναδέλφους από την Πάτρα, να λένε ότι είμαι χρυσαυγίτης. Αυτά είναι ντροπιαστικά και προσβλητικά για το πρόσωπό μου. Ξέρουν όλοι τις πολιτικές μου πεποιθήσεις. Είμαι από τον Κεντρώο και Δημοκρατικό χώρο και δεν θα επιτρέψω σε κανέναν να σπιλώσει με αυτόν τον τρόπο την υπόληψή μου.

Ποιό ήταν ο συμβολισμός της κίνησης του πρώην βουλευτή της Χρυσής Αυγής να καθίσει στα έδρανα των συνηγόρων υπεράσπισης;

Είναι ψέματα, παραπληροφόρηση και κιτρινισμός αυτό που γράφτηκε. Στα έδρανα κάθονταν μόνο οι συνήγοροι υπεράσπισης.

Τις θέσεις του συνταγματολόγου Νίκου Αλιβιζάτου, ο οποίος ήταν και μάρτυρας στη δίκη του Αμβρόσιου, ο οποίος έκανε λόγο για «Τεχεράνη της Ελλάδας» και πως στα διεθνή φόρα ντρέπονται για την Ελλάδα κάθε φορά που ακούγονται θέσεις ενός θρησκευτικού λειτουργού, όπως του μητροπολίτη Αμβρόσιου, πως τις σχολιάζετε;

Στη δίκη ο κ. Αλιβιζάτος συμμετείχε ως μάρτυρας κατηγορίας, όπου είπε πράγματα που δεν ισχύουν. Όπως ότι έγινε αναφορά από τον Μητροπολίτη για «ζώα», κάτι που ανακάλεσε μετά από παρέμβασή μου.

Δεν μπορεί ο κύριος καθηγητής, επειδή υπάρχει μια αθωωτική απόφαση, να βγάζει συμπεράσματα ότι εδώ (σ.σ. στο Αίγιο) είναι Τεχεράνη της Ελλάδας. Με αυτή τη λογική και η απόφαση στη Θεσσαλονίκη που αθώωσε τον κ. Καμμένο για το «λιντσάρισμα».

Δεν μπορεί εκ του ασφαλούς να κρίνει δικαστικές αποφάσεις. Με προβληματίζει η στάση του.

Ο κ. Αλιβιζάτος είπε ότι το λεξιλόγιο του Αμβρόσιου είναι το λεξιλόγιο του Χίτλερ, το οποίο συναντάται και στα καθεστώτα τύπου Αγιατολάχ. Πως σχολιάζετε αυτές τις θέσεις;

Το κατηγορητήριο ήταν σαφές και συγκεκριμένο. Εμείς αποδείξαμε ότι οι προτροπές αναφέρονταν στους πολιτικούς, όπως το «μαυρίστε» τους που. Οι χαρακτηρισμοί για την ομοφυλία δεν ήταν αντικείμενο του κατηγορητηρίου. Η απόφαση του δικαστηρίου, βγήκε με καθαρά νομικά κριτήρια, δεν μπορούμε να τα αφορίζουμε όλα.

Πιστεύετε ότι οι ομοφυλόφιλοι πρέπει να έχουν δικαιώματα στην κοινωνία μας;

Φυσικά, δεν μπαίνει θέμα συζήτησης. Και αυτοί έχουν την ελευθερία να κάνουν ό,τι θέλουν. Είναι κανόνας, τόσο για την Εκκλησία, όσο και για τους ομοφυλόφιλους ότι δεν πρέπει να προκαλούν, με την έννοια ότι πρέπει ο καθένας να σεβόμαστε τα δικαιώματα του άλλου, ώστε να μην εμποδίζουμε την ελευθερία του διπλανού μας.

Γενικά είμαι κατά των άκρων. Και οι ομοφυλόφιλοι έχουν το δικαίωμα να κάνουν τη δικιά τους ζωή και η Εκκλησία να διδάσκει τον Χριστιανισμό, την αγάπη και όλα τα ήθη.

Από εκεί και πέρα, ούτε η Εκκλησία πρέπει να φτάνει στα άκρα, ούτε και οι ομοφυλόφιλοι.

Προσωπικά με ενόχλησε το γεγονός ότι ήρθαν στο Αίγιο, κατέβασαν τη σημαία και έβαλαν τη δική τους και έγραψαν συνθήματα.

Όπως κατακεραυνώνουμε το ένα άκρο, πρέπει το ίδιο να κάνουμε και με το άλλο άκρο.

Τώρα που μιλάμε για ακρότητες. Ο μητροπολίτης, διαβάζουμε, ότι στην απολογία του δήλωσε ότι εάν είχε ένα πιστόλι και το επέτρεπε ο νόμος θα σκότωνε τους ομοφυλόφιλους. Δεν είναι αυτό ακρότητα;

Η φράση αυτή πήρε μεγάλη διάσταση. Αυτό το είπε αστειευόμενος. Όπως είπε στη συνήγορο πολιτικής αγωγής «φτού σου, να μην σε ματιάσω».

Τη στάση του Υπουργού Δικαιοσύνης, που ζήτησε να μάθει το σκεπτικό της αθωωτικής απόφασης του Μητροπολίτη, πως την κρίνετε;

Με ενόχλησε ως δικηγόρο και πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου η παρέμβαση του υπουργού Δικαιοσύνης στην υπόθεση. Δεν είναι δυνατόν να λέει ότι τον ξένισε η απόφαση και ζητά να την δει. Αυτό είναι μια μορφή παρέμβασης. Υπάρχουν τα αρμόδια όργανα της Δικαιοσύνης που θα κρίνουν και θα αποφασίσουν.

Σχόλια

Ειδήσεις