Ευχαριστηθήκαμε φωνές και μελωδίες, μας έλειψε η «εικόνα»
Σαν απλή συναυλία τεσσάρων λυρικών τραγουδιστών με πιανίστα και όχι ως «οπερατικό» σύγχρονο μιούζικαλ με χορωδία, πολυμέσα, φωτεινές εικόνες και street style κοστούμια παρουσιάστηκε ο «Ερωτόκριτος» της Λυρικής Σκηνής στο Αρχαίο Ωδείο την Κυριακή το βράδυ, προσελκύοντας περίπου 500 άτομα. Ετσι, το κοινό της πόλης δεν απόλαυσε την ολοκληρωμένη μουσική παράσταση με την ιδιαίτερη αισθητική και τη σκηνοθετική σφραγίδα του Κωνσταντίνου Ρήγου αλλά μια σειρά καινούριων τραγουδιών με ενδιάμεση αφήγηση. Οι εξαιρετικές, «βελούδινες» νεανικές φωνές και οι αναπάντεχες mix & much μελωδίες με τις τρυφερές εξάρσεις κέρδισαν βέβαια τους ακροατές, όμως σίγουρα δεν είδαν την πολυσυζητημένη παραγωγή που παίχθηκε στο Ιδρυμα Νιάρχος και αναμένεται στο Ηρώδειο.



Ηταν σαφώς μια από τις περιπτώσεις που το… περιτύλιγμα μετράει «φτιάχνοντας» ατμόσφαιρα και υπογραμμίζοντας νεωτεριστικά πρόσωπα και καταστάσεις. Εμείς πάντως χαρήκαμε που έστω κι έτσι γνωρίσαμε τον πολλά υποσχόμενο μουσουργό Δημήτρη Μαραμή ο οποίος τόλμησε να συνδυάσει ανατρεπτικά διαφορετικές μουσικές κουλτούρες και τέμπο στα τραγούδια των ηρώων του Βιτσέντζου Κορνάρου. Η συναυλία ξεκίνησε με ρυθμικές ανάσες ακολούθησαν ακούσματα με ποπ, τζαζ, μπλουζ και παραδοσιακές καταβολές, σε ένα «πάντρεμα» τολμηρό. Όπως εξήγησε αρχικά ο ίδιος ο συνθέτης, ο «Ερωτόκριτος» γράφτηκε την ίδια περίπου περίοδο με το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και είναι ένα έπος αφιερωμένο στο πάθος του έρωτα με 10.000 στίχους και μπλεγμένες ιστορικές περιόδους. Ο ίδιος διατήρησε επιλεκτικά στα τραγούδια του τους στίχους και τον ιαμβικό δεκαπεντασύλλαβο, με το κρητικό ιδίωμα που ο κόσμος έδειξε να απολαμβάνει. Ενδιάμεσα σχολίαζε με χιούμορ τα συμβάντα και την εξέλιξη της ιστορίας. Τον έρωτα της πριγκίπισσας Αρετούσας με τον αυλικό τροβαδούρο Ερωτόκριτο τον μάθαμε οι περισσότεροι στο σχολείο και σε αντίθεση με το «Ρωμαίο και Ιουλιέτα» εδώ έχουμε happy end, παρά την εξορία, τον πόλεμο και τη φυλακή. Στα τραγούδια προβάλλεται πολύ η ρήση «έχει ο καιρός γυρίσματα» και η λέξη έρωτας ηχεί πάνω από 50 φορές. Στο φινάλε το χειροκρότημα ήταν θερμό, με τα σχόλια όμως στην έξοδο να είναι αμφιλεγόμενα αφού τελικά η θεατρική διάσταση του εγχειρήματος έλειψε. Οι ερμηνευτές πάντως ήταν όντως «αηδόνια» με υπέροχες χροιές (Θοδωρής Βουτσικάκης, Ελένη Δημοπούλου, Gautier Βελισσάρης και Μέλα Γεροφώτη). Η παραγωγή κατέφθασε με τη συμβολή της Area 51-Λιθογραφείον στο πλαίσιο του Φεστιβάλ του ΟΚΠΕ και ήταν από τις λίγες που μας έκανε να νιώσουμε μέσα στο "χάρτη" του πανελλήνιου καλλιτεχνικού γίγνεσθαι φέτος.


Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr








