ΤΗΣ ΤΖΙΝΑΣ ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ
Δυσλεξία είναι η υπερβολική δυσκολία στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στον γραπτό λόγο και ιδιαιτέρως στη μεταφορά της σκέψης σε γραπτό. Τα παραπάνω προβλήματα δεν οφείλονται σε νοητικούς ή ψυχο-περιβαλλοντο- εκπαιδευτικούς παράγοντες, αλλά σε νευρολογικά και συνήθως κληρονομικά αίτια. Άλλες ειδικές μαθησιακές δυσκολίες είναι: η Δυσορθογραφία, η Δυσγραφία και η Δυσαριθμησία. Το θεμελιώδες διαγνωστικό κριτήριο της δυσλεξίας είναι η Πολύ Αργή Ταχύτητα Ανάγνωσης, με λάθη ακρίβειας. Δυσορθογραφία παρουσιάζει το παιδί που ενώ γνωρίζει τους γραμματικούς κανόνες, δεν μπορεί να τους εφαρμόσει, γι’ αυτό είναι πολύ ανορθόγραφο.
Η Δυσγραφία είναι η αδυναμία στη λεπτή κινητικότητα με αποτέλεσμα τη δυσανάγνωστη γραφή. Η Δυσαριθμησία χαρακτηρίζεται από μεγάλη δυσκολία στα μαθηματικά. Τέλος, συχνότατα οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και ιδίως η δυσλεξία και η δυσορθογραφία συνοδεύονται από την επίσης βιο-νευρολογικής και συνήθως κληρονομικής αιτιολογίας Διάσπαση Προσοχής, Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ), η οποία είναι πρόβλημα συμπεριφοράς, οργάνωσης και αυτοελέγχου και όταν δεν διαγνωσθεί και αντιμετωπισθεί έγκαιρα και σωστά οδηγεί σε σχολική αποτυχία και στη δυστυχία.
Δυστυχώς, οι μαθησιακές δυσκολίες δεν περιορίζονται μόνον στο σχολείο, αλλά φτάνουν και στο σπίτι, προκαλώντας προστριβές μεταξύ των γονέων και των παιδιών. Η άγνοια μας κάνει αρνητικούς, επικριτικούς και συχνά κατηγορούμε το παιδί μας ότι είναι τεμπέληδες, αδιάφοροι, κλπ. Δηλαδή, αντί να κατανοούμε και να ενθαρρύνουμε, κατηγορούμε τα παιδιά μας γιατί είναι όπως το γεννήσαμε! Η καθημερινή ταπεινωτική σχολική αποτυχία και η από άγνοια αρνητική κριτική δυστυχώς προκαλούν τη μειωμένη αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του παιδιού μας, αλλά ακόμη και σε σοβαρότερα ψυχολογικά προβλήματα, όπως η κατάθλιψη.
Η Δυσλεξία δεν εμπόδισε τον Αϊνστάιν, τον Έντισον, τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τον Πικάσο ή τον Μπιλ Γκέιτς να φτάσουν στην κορυφή, γι’ αυτό δεν θα εμποδίσει και το δικό μας παιδί να φτάσει εκεί που το επιτρέπουν οι δυνατότητες και η προσπάθειά του. Όμως είναι απαραίτητη η αξιόπιστη Διάγνωση και ακόμη καλύτερα η Πρόγνωση από την Προσχολική ηλικία με βιολογικά τεστ, από αναγνωρισμένα κέντρα για να αποφευχθούν έγκαιρα οι καταστροφικές ψυχο-κοινωνικο- εκπαιδευτικές συνέπειες.
Η προγνωστική και διαγνωστική αξία της oφθαλμοκίνησης
Ο καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Γιώργος Θ. Παυλίδης, εφευρέτης του τεστ Οφθαλμοκίνησης για την ακριβή διάγνωση της δυσλεξίας, αντιπρόεδρος της Διεθνούς Ακαδημίας Προβλημάτων Μάθησης και διευθυντής 20 Ερευνητικών Προγραμμάτων στην Αγγλία, στις ΗΠΑ και στην Ελλάδα, αναφέρει ότι η δυσλεξία «είναι βιολογικής αιτιολογίας, κυρίως κληρονομική (γονίδια 1, 6 και 15). Επίσης είναι ιδιαίτερα παραπλανητική κατάσταση, επειδή δεν φαίνεται στην καθημερινή προφορική επικοινωνία.
Οι δυσλεξικοί είναι συνήθως προικισμένα άτομα, υψηλής ευφυΐας, με ιδιαίτερα μεγάλη δημιουργικότητα, εφευρετικότητα και καλό προφορικό λόγο». Το PAVLIDIS TEST δεν βασίζεται ούτε στην ανάγνωση ούτε στη γραφή (όπως τα άλλα ψυχο- εκπαιδευτικά τεστ που χρησιμοποιούνται διεθνώς), αλλά βασίζεται σε βιολογικές μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση) γι’ αυτό και υπόσχεται αξιόπιστη πρόγνωση και διάγνωση της Δυσλεξίας και της Διάσπασης Προσοχής από την Προσχολική Ηλικία. Πριν δηλαδή το παιδί μάθει να γράφει και να διαβάζει, επειδή ο δυσλεξικός γεννιέται δυσλεξικός και στο PAVLIDIS TEST το παιδί δεν χρειάζεται να μιλήσει, να γράψει ή να διαβάσει, γι’ αυτό και εφαρμόζεται ασχέτως γλώσσας και ηλικίας.
Η πρόγνωση προλαμβάνει τα μαθησιακά και τα ψυχολογικά προβλήματα που προκαλούνται από την (τουλάχιστον κατά 1.5 χρόνο) καθυστερημένη διάγνωση που γίνεται διεθνώς με τα ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ, διότι το θεμελιώδες-βασικό διαγνωστικό κριτήριο της δυσλεξίας είναι η σημαντική υστέρηση στην ανάγνωση (τουλάχιστον κατά 1.5 χρόνο) σε σχέση με την μέση επίδοση των παιδιών της ίδιας τάξης. Τα ακριβή και λεπτομερή αποτελέσματα της διάγνωσης οδηγούν στη δημιουργία ακριβούς και εξατομικευμένου προγράμματος αντιμετώπισης του κάθε παιδιού ανάλογα με τις προσωπικές του ανάγκες, δυνατότητες και μαθησιακές δυσκολίες. χρησιμοποιώντας τη PAVLIDIS METHOD έχουμε τη δυνατότητα μέσω εξειδικευμένων προγραμμάτων στον Η/Υ να εφαρμόζουμε εξειδικευμένες ασκήσεις στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στη καλλιγραφία και στην αριθμητική. Με αυτόν τρόπο το παιδί οδηγείται στην βελτίωση της σχολικής του επίδοσης και ταυτόχρονα και της αυτοπεποίθησής του.
*Η Τζίνα Σταθοπούλου είναι φιλόλογος - μετεκπαιδευθείσα στην Ειδική Αγωγή. Επιστημονικά υπεύθυνη Dyslexia Centers Patras
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










