Αναφέρει πως του προξενεί μεγάλη εντύπωση πως δεν έχει προβλεφθεί υπόγεια διάβαση πεζών
Επιστολή όπου αναφέρεται στο έργο της διάνοιξης της οδού Κανακάρη και πιο συγκεκριμένα στα προβλήματα στη διέλευση των οχημάτων μετά τη διάνοιξη της οδού Κανακάρη Β’ καθώς και στην ανάγκη κατασκευής Υπόγειας διάβασης πεζών & Διάνοιξη της Νέας Υπόγειας οδού Κανακάρη Γ’, απέστειλε ο Πατρινός φαρμακοποιός Δ. Δημητρόπουλος διαβίβασε επιστολή προς το Δημοτικό Συμβούλιο και την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: την τελευταία περίοδο διαβάζω στον τοπικό Τύπο για την επικείμενη ολοκλήρωση της διάνοιξης της οδού Κανακάρη Β΄και την μετατροπή της σε κύρια έξοδο της πόλης.
Ταυτοχρόνως, σε χαμηλούς τόνους ακούγονται ή δημοσιεύονται στο τοπικό τύπο οι απόψεις, οι καταγγελίες και οι προβληματισμοί των περιοίκων για το έργο, για τα προβλήματα που θα προξενήσει σε αυτούς, σε μεγαλύτερο βαθμό από την ελάφρυνση που θα επιφέρει στο κυκλοφοριακό ζήτημα της πόλης. Κατά την άποψή μου πράγματι πρόκειται για προβλήματα που μάλλον δεν θα λύσουν το μείζον θέμα του κυκλοφοριακού, για το οποίο χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση και νέος μελλοντικός προγραμματισμός.
Το πρόβλημα εστιάζεται στο γεγονός πως ο νέος δρόμος που θα επωμιστεί τον όγκο των οχημάτων ως κύρια έξοδος της πόλης, θα έχει στη διαδρομή του μερικές υψομετρικές διαφορές που δεν συνηθίζεται, αλλά μάλλον αποφεύγεται να έχουν τέτοια έργα.
Πιο συγκεκριμένα, μετά τη διασταύρωση της οδού Κανακάρη με την οδό Πουκεβίλ, εμφανίζεται η πρώτη υψομετρική διαφορά του οδοστρώματος μέχρι τη διασταύρωση με την οδό Βαλτετσίου (πρώτη ανηφόρα). Σε αυτό το σημείο θα υπάρχει ελάττωση της ροής των οχημάτων και πιθανό μποτιλιάρισμα τις ώρες αιχμής, και επιπλέον αυξημένο θόρυβο και ρύπους από την αύξηση των στροφών των κινητήρων. Μπορούμε να φανταστούμε τα διπλά Αστικά Λεωφορεία που συνδέουν το κέντρο με το Πανεπιστήμιο, ή τα πιο μεγάλα οχήματα, πως θα κινούνται σε αυτό το σημείο της οδού; Μήπως η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας θα είναι μονίμως μποτιλιαρισμένη;
Η δεύτερη ανηφόρα εμφανίζεται στη διασταύρωση της οδού Κανακάρη με την οδό 28ης Οκτωβρίου (Καρόλου). Κι εδώ θα υπάρχει το ίδιο πρόβλημα και πιθανόν πιο έντονο, καθώς μετά από αυτήν την ανηφόρα υπάρχει αμέσως και μεγάλη κατηφόρα, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη ροή των τροχοφόρων.
Στην τρίτη υψομετρική διαφορά, που είναι μετά τη διασταύρωση με την οδό Νόρμαν, επίσης θα έχουμε και επιτάχυνση και επιβράδυνση των οχημάτων (λόγω ανηφόρας και κατηφόρας).
Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα δρόμο που για να τον διανύσει κανείς θα αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες, και αντιστοίχως πολλά προβλήματα για τους περίοικους της οδού. Για να πάρετε μια γεύση πως θα είναι στην τελική της μορφή η οδός Κανακάρη Β΄, προτρέπω να διανύσετε την οδό Κιθαιρώνος, η οποία αρχίζει από το σχολικό συγκρότησα στο τέρμα της Αγίας Σοφίας με φορά προς την πόλη.
Το άλλο μεγάλο πρόβλημα της νέας Κανακάρη Β΄βρίσκεται στη διασταύρωσή της με τη μικρή περιμετρική (στο τέρμα της οδού Αγ. Σοφίας), όπου βρίσκεται και λειτουργεί ένα μεγάλο Σχολικό Συγκρότημα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας με πάνω από πεντακόσιους (500) μαθητές.
Για τόσο μεγάλο αριθμό μαθητών, θα είναι αρκετός ένας φωτεινός σηματοδότης για την ασφαλή διάβαση των πεζών; Ή μήπως στο σημείο αυτό καθ΄ όλη την διάρκεια της ημέρας, θα έχουμε αυξημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως στην οδό Μαιζώνος έξω από το Δημοτικό Σχολείο Στρούμπειο;
Μου προξενεί μεγάλη εντύπωση πως δεν έχει προβλεφθεί υπόγεια διάβαση πεζών, για τους Μαθητές σε αυτό το σημείο. Σε χώρες της Ευρώπης, σε πολυσύχναστα μέρη και σε διασταυρώσεις οδών με καίρια σημεία, οι υπόγειες διαβάσεις έχουν λύσει ανάλογα προβλήματα. Επομένως μήπως η κατασκευή υπόγειας διάβασης θα φροντίσει για την ασφαλή διέλευση των μαθητών και κατά συνέπεια αποφευχθεί το μποτιλιάρισμα των οχημάτων που θα υπάρχει κατά την προσέλευση και αποχώρηση των Μαθητών;
Από τα ανωτέρω παρατηρούμε πως ο νέος δρόμος που συζητείται εδώ και πολλά χρόνια για την επίλυση του κυκλοφοριακού ως κύρια έξοδος της πόλης, μάλλον δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Καταθέτω λοιπόν τις προτάσεις μου για την επίλυση αυτών των προβλημάτων:
Α) Κατασκευή υπόγειας διάβασης στο σημείο που η οδός συναντά τη μικρή περιμετρική για την ομαλή διάβαση των μαθητών του Σχολικού Συγκροτήματος και αποφυγή μποτιλιαρίσματος σε αυτό το σημείο.
Β) Για την ολική επίλυση του προβλήματος που θα έχει ο δρόμος στην τελική του μορφή με αυτές τις υψομετρικές διαφορές κ.τ.λ., προτείνω την κατασκευή νέας υπόγειας οδού «Κανακάρη Γ΄», κάνοντας ένα βήμα μπροστά για τις επόμενες γενιές.
Η νέα υπόγεια οδός Κανακάρη Γ΄ θα περνά κάτω από το Δασύλλιο και θα εκβάλλει πάνω από το Σχολικό Συγκρότημα, όπου θα συνδέεται με την μικρή περιμετρική με κυκλικό κόμβο, για να υπάρχει συνεχής ροή οχημάτων και στους δύο διασταυρούμενους δρόμους. Η νέα υπόγεια οδός Κανακάρη Γ΄ ξεκινώντας από τη διασταύρωση με την οδό Σατωβριάνδου ή την οδό Γκότση (οι Τεχνικές Υπηρεσίες θα αποφασίσουν που είναι καλύτερα), θα λύσει όλα τα ανωτέρω προβλήματα που θα εμφανιστούν μετά την παράδοση της οδού Κανακάρη Β.
Λόγω του ότι στη σημερινή εποχή οι κυκλοφοριακές επεμβάσεις αφορούν πρωτίστως την ποιότητα ζωής των κατοίκων μιας σύγχρονης πόλης,
η κατασκευή της υπόγειας διάβασης πεζών, και
η κατασκευή της νέας υπόγειας οδού Κανακάρη Γ,
επιβάλλεται να μπουν άμεσα σε προγραμματισμό, και να ενταχτούν σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Βιώσιμη Αστική ανάπτυξη της πόλης μας.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










