Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Το Επτανησιακό δρώμενο «Ο Κρίνος» στην Αγορά Αργύρη της Πάτρας

Το Επτανησιακό δρώμενο «Ο Κρίνος» στην Α...

Θα παρουσιάσουν οι Θεατρικές Ομάδες των Μουσικού Σχολείου Πάτρας και του Ειδικού Νηπιαγωγείου - Δημοτικού Σχολείου Πάτρας

«…Ρωτώ αν είσαστε καλά κι αν έχετε υγεία

που έχω δυο λόγια να σου πω καλά για την Ανθία».

Οι Θεατρικές Ομάδες των Μουσικού Σχολείου Πάτρας και του Ειδικού Νηπιαγωγείου/ Δημοτικού Σχολείου Πάτρας παρουσιάζουν την Τετάρτη 26 και την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου και ώρα 19.00 στο Καρναβαλικό Κέντρο στην Αγορά Αργύρη, την Επτανησιακή Ομιλία «Ο Κρίνος».

Η παράσταση είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα εκδηλώσεων του Πατρινού Καρναβαλιού 2014.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η Θεατρολόγος - Φιλόλογος του Μουσικού Σχολείου Πάτρας Μαρία Α. Σπυροπούλου και τη μουσική διασκευή η Μουσικός - Μαντολινίστα Δήμητρα Αψόμωτου ,Υποδιευθύντρια του Μουσικού Σχολείου Πάτρας ,η οποία και διευθύνει την Ορχήστρα της παράστασης ,στην  οποία κιθάρα παίζει ο  Διευθυντής του Μουσικού Σχολείου Πάτρας  Σταμάτης Λέκκας. Μαθητές αυτών παίζουν μαντολίνο. Η παράσταση παρουσιάζεται από τριανταμελή θίασο μαθητών και καθηγητών  και επικοινωνείται τόσο στους κώδικες των ομιλούντων όσο και στους κώδικες των κωφών .

Με σκηνοθετική προσέγγιση η παράσταση αποδίδεται και στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα από τις ειδικά εκπαιδευμένες εκπαιδευτικούς  Αλεξάνδρα Ζαγούρα , Διευθύντρια του Ειδικού Νηπιαγωγείου Κωφών , Μαρία Μαχτή , Νηπιαγωγό και Μαγδαληνή Πακτίτη, Δασκάλα .

Η επιμέλεια των κειμένων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα έγινε από τη Φιλόλογο και Διερμηνέα Κωφών Ειρήνη Ανδρικοπούλου, ενώ η Διδασκαλία Λόγου στους βαρήκοες μαθητές έγινε από τη Λογοθεραπεύτρια Αθανασία Κυριακοπούλου.

Τα σκηνικά αντικείμενα κατασκευάστηκαν από τον Καθηγητή Εικαστικών του Μουσικού Σχολείου Πάτρας, Ηλία Αηδονίδη και μαθητές του.

Οι μαθητές των δύο Σχολικών Μονάδων αναβιώνουν τις Επτανησιακές Ομιλίες όλοι μαζί πάνω στη σκηνή καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης , σεβόμενοι το λαϊκό αυτό είδος θεάτρου, το οποίο στήνονταν την περίοδο του καρναβάλου "για ξεφάντωμα των φίλων" ,αντιμετωπίζοντάς το ως διαδικασία διδασκαλίας και γνωριμίας με το Επτανησιακό Θέατρο .Ομιλίες παίζονταν στη Ζάκυνθο από τα μέσα περίπου του 17ου αιώνα .

Οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των εν λόγω Σχολείων χτίζουν την εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία σε ένα Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, σεβόμενο τη διαφορετικότητα και προάγοντας την αρμονική συμβίωση μέσα από την Τέχνη .Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η αλληλεπίδραση των μαθητών του Μουσικού Σχολείου με τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου .

Οι θεατές της παράστασης θα βιώσουν πως τόσο διαφορετικά Σχολεία μεταξύ τους μπορούν να δημιουργήσουν πολιτισμό ξεπερνώντας τα στερεότυπα, δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης  και δίνοντας στους μαθητές μας το δικαίωμα στο όνειρο.

Όπως επισημαίνει σε σημείωμά της η σκηνοθέτρια της παράστασης Μαρία Σπυροπούλου:

« “Ο Κρίνος’’ ανήκει στο λαϊκό είδος θεάτρου, που ονομάζουμε Ομιλίες. Η ιδέα του να ασχοληθεί κανείς με το λαϊκό θέατρο αποτελεί πόλο έλξης, γιατί εξ’ αντικειμένου προϋποθέτει έρευνα όχι μόνο σε βιβλιοθήκες και αρχειακό υλικό, αλλά και ένα ταξίδι, μια προσωπική επαφή με τους λαϊκούς δημιουργούς, προκειμένου να γευτεί ο εκάστοτε ερευνητής τη δροσιά της αύρας των ανθρώπων αυτών. Ως ερευνήτρια του ελληνικού θεάτρου του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών είχα την τύχη να μαθητεύσω δίπλα σε γνήσιους λαϊκούς δημιουργούς και να έχω στην κατοχή μου ανέκδοτες Ζακυνθινές Ομιλίες.

Ομιλίες, στη Ζάκυνθο λένε τις υπαίθριες παραστάσεις που κάνουν απλοί άνθρωποι του λαού κατά την περίοδο του καρναβαλιού «για ξεφάντωμα των φίλων». Πρόκειται για ένα λαϊκό είδος θεάτρου που παιζόταν και παίζεται σε δρόμους και πλατείες. Η καταγωγή των Ομιλιών είναι ανεξερεύνητο θέμα και πιθανολογείται ότι συνδέονται με τις λαϊκές συγκεντρώσεις που γίνονταν στο Μεσαίωνα στην ύπαιθρο, κατά τη διάρκεια των οποίων διάβαζαν ιπποτικά μυθιστορήματα. Το σίγουρο είναι πως οι Ομιλίες παίζονταν στη Ζάκυνθο από τα μέσα περίπου του 17ου αιώνα.

Στις Ομιλίες έπαιζαν πάντα ερασιτέχνες ηθοποιοί και στο τέλος κάθε παράστασης γύριζε κάποιος με δίσκο και μάζευε λεφτά που τα μοιράζονταν οι ηθοποιοί μεταξύ τους. Κάποιοι βέβαια από αυτούς τους ηθοποιούς εξελίσσονταν σε επαγγελματίες. Στις  παραστάσεις έπαιρναν μέρος μόνον άνδρες και τους γυναικείους ρόλους τους υποδύονταν νεαρά αγόρια. Σκηνικά δεν χρησιμοποιούσαν σχεδόν ποτέ στις Ομιλίες. Εντούτοις, έδιναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα κουστούμια, κυρίως για τους γυναικείους ρόλους. Για το λόγο τούτο, διάλεγαν φανταχτερά ρούχα και προσωπίδες για να παραστήσουν οι άνδρες ηθοποιοί τους γυναικείους ρόλους.

Αποτελεί σχεδόν προσβολή στο Ζακυνθινό Λαϊκό θέατρο, η προσαρμογή των Ομιλιών τους σε σύγχρονη θεατρική και αισθητική προσέγγιση. Εμείς, επιλέξαμε να δουλέψουμε πάνω στο είδος αυτό, ως αφορμή για να το γνωρίσουν οι μαθητές μας και ως βίωμα για τις Ομιλίες.

Πράγματι, είναι ευτυχής συγκυρία η συνεργασία των σχολείων, του Μουσικού Σχολείου Πάτρας και του Ειδικού Νηπιαγωγείου/ Δημοτικού Σχολείου Κωφών Βαρήκοων Πάτρας, καθότι επιτρέπει να γνωρίσουν ο ένας την κουλτούρα και τον κώδικα επικοινωνίας και έκφρασης του άλλου.

“Ο Κρίνος’’  είναι ένα δροσερό νεανικό λαϊκό έργο, που πραγματεύεται τις προσπάθειες δυο νέων, του Κρίνου και της Ανθίας, να ξεπεράσουν το χάσμα της κοινωνικής τους απόστασης και να ενωθούν. Να χαρούν την αγάπη τους και να ζήσουν μαζί. Το έργο είναι γραμμένο σε λαϊκό ιδίωμα, το οποίο διατηρείται στην παράσταση.

Η παράσταση της Επτανησιακής Ομιλίας  προσπάθησε να ζωντανέψει το λόγο και το πνεύμα της Ζακυνθινής Ομιλίας διατηρώντας τα χαρακτηριστικά του είδους χωρίς περιττά παραγεμίσματα.

Η αγνή πρόθεση των παιδιών και η λαχτάρα του βλέμματος τους αποτελούν πάντοτε κίνητρο εργασίας».

ΔΙΑΝΟΜΗ

Σκηνοθεσία-Προσαρμογή :

Μαρία Ανδρ.  Σπυροπούλου, Θεατρολόγος, Φιλόλογος

Καλλιτεχνική υπεύθυνη ορχήστρας :

Δήμητρα Αψόμωτου, Υποδιευθύντρια  Μ.Σ  Πάτρας, Μουσικός

Κατασκευή Σκηνικών Αντικειμένων :

Ηλίας Αηδονίδης, Καθηγητής Εικαστικών

Μίρκα  Κωνσταντάτου, μαθήτρια

Μελίνα  Πιτσέλη, μαθήτρια

Διδασκαλία Λόγου:

Αθανασία Κυριακοπούλου, Λογοθεραπεύτρια

Επιμέλεια κειμένων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα

Ειρήνη Ανδρικοπούλου, Φιλόλογος, Διερμηνέας Κωφών

Απόδοση κειμένων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα

Ζαγούρα Αλεξάνδρα , Νηπιαγωγός

Μαχτή Μαρία, Νηπιαγωγός

Πακτίτη Μαγδαληνή, Δασκάλα

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά) :

Αθανασοπούλου Μαγδαληνή (μαθήτρια)

Ανιόλ Αγκάθα-Βικτόρια (μαθήτρια)

Αριστοπούλου Διονυσία (μαθήτρια)

Βλάχου Βασιλεία (μαθήτρια)

Γιώτης Φώτης (μαθητής)

Δημήτρης Κούλογλου (μαθητής)

Ζαγούρα Αλεξάνδρα (Νηπιαγωγός)

Ζαχαρόπουλος Παναγιώτης (μαθητής)

Θεοχάρη Νικολέττα (μαθήτρια)

Κοκκώνη Ανδριάννα (μαθήτρια)

Κοστόβ  Κόστας (μαθητής)

Λαμπροπούλου Μαρία (μαθήτρια)

Λάτση Μαρσέν (μαθητής)

Λυμπέρης Νικόλαος (μαθητής)

Μάλιος Χρήστος (μαθητής)

Μαρτζάκλη Ευτυχία (μαθήτρια)

Μαχτή Μαρία (Νηπιαγωγός)

Νικολαδάκη Αφροδίτη (μαθήτρια)

Πακτίτη Μαγδαληνή (Δασκάλα)

Παπαδοπούλου Φανή (μαθήτρια)

Πιτσέλη Μελίνα (μαθήτρια)

Σολδάτου Ευγενία (μαθήτρια)

Σπυροπούλου Μαρία (Θεατρολόγος, Φιλόλογος)

Συνοδινού Μαρία (μαθήτρια)

Σωτηρόπουλος Κωνσταντίνος (μαθητής)

Τσαλαμίδα Καλλινίκη (μαθήτρια)

Τσελίκα Χρυσένια (μαθήτρια)

Τσιλιγκιργιάν Θεόδωρος (μαθητής)

Μουσικοί:

Σταμάτης Λέκκας ( Διευθυντής  Μ.Σ  Πάτρας, Μουσικός : κιθάρα)

Δήμητρα Αψόμωτου (Υποδιευθύντρια  Μ.Σ Πάτρας, Μουσικός: μαντολίνο)

Γιάννης Γιαννόπουλος (μαθητής:  μαντολίνο)

Θάνος Νικόπουλος  (μαθητής :μαντολίνο)

Περικλής Σιούντας  (μαθητής: μαντολίνο).

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture