Αυτή τη Δευτέρα 26/11 θα προβληθεί η Ρωσική βραβευμένη στο Φεστιβάλ των Κανών ταινία από τη Ρωσία, "Έλενα"
Καθιερώνει τελικά κάθε Δευτέρα στα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε, η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας τις τρεις προβολές λόγω της μεγάλης προσέλευσης και ενδιαφέροντος του σινεφίλ κοινού.
Έτσι όλες οι ταινίες που απομένουν για να ολοκληρωθεί ο Α’ Κύκλος, θα προβάλλονται από τις 6 περίπου το απόγευμα κάθε Δευτέρα, μετά στις 8.30 ενώ η τελευταία προβολή θα γίνεται στις 10.30 το βράδυ.
Η ταινία της ερχόμενης Δευτέρας 26-11-2012, «Elena» θα προβληθεί στις 6.15, στις 8.15 και στις 10.30.
Στο μεταξύ οι 3 προβολές που θα διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό τους σινεφίλ, αναμένεται σύμφωνα με ανακοίνωση της προέδρου της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας, Ελένης Δάσιου να συνεχιστούν και στον β’ κύκλο προβολών, από τα μέσα Ιανουαρίου 2013 και μετά.
Την Ρωσική ταινία «Έλενα» υπογράφει σκηνοθετικά ο Αντρέι Ζβιαγκίντσεφ που έχει γράψει και το σενάριο.
Παίζουν οι ηθοποιοί Ναντέζα Μάρκινα, Αντρέι Σμιρνόφ και Γιελένα Λιάντοβα.
Διακρίσεις:
- 2 Βραβεία (Asia Pacific Screen Awards 2011)
* A΄ Γυναικείου Ρόλου στην Nadezhda Markina
* Σκηνοθεσίας στον Andrey Zvyaginstev
- Βραβείο Κριτών "Ένα Κάποιο Βλέμμα" στον Andrey Zvyaginstev στο Φεστιβάλ Καννών, 2011
- Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στον Andrey Zvyaginstev στο Ghent International Film Festival, 2011
- 4 Βραβεία Nika, 2012
* A΄ Γυναικείου Ρόλου στην Nadezhda Markina
* Φωτογραφίας στον Mikhail Krichman
* Σκηνοθεσίας στον Andrey Zvyaginstev
* Β΄ Γυναικείου Ρόλου στην Elena Lyadova
- Βραβείο Κριτικής Επιτροπής στην Nadezhda Markina "Καλύτερη Ηθοποιός" στο RiverRun International Film Festival, 2012.
Όταν ο σύζυγός της, ένας πλούσιος και ψυχρός άντρας τον οποίον παντρεύτηκε σε μεγάλη ηλικία, παθαίνει καρδιακή προσβολή και αποφασίζει να κληροδοτήσει την περιουσία του στην κόρη του από προηγούμενο γάμο, η Ελένα αποφασίζει να μην αφήσει τον δικό της γιο με άδεια χέρια...
Τον πρώτο ρόλο εδώ έχουν οι χαρακτήρες. Δραματικό νουάρ με αργό ρυθμό και μια μαγνητική πρωταγωνίστρια.
Παναγιώτης Παναγόπουλος, εφημερίδα, Η Καθημερινή.
Θέτοντας ένα ηθικό, Ντοστογιεφσικού τύπου δίλημα στην ψυχολογικά και κοινωνικά στριμωγμένη ηρωίδα του, ο Σβιανγκίντσεφ στοχάζεται πάνω στους σύγχρονους κανόνες επιβίωσης των ισχυρών, την οντολογική μοναξιά και την αλλοτρίωση των σχέσεων. Λιτός, ακριβής και χαμηλότονος, ξαναβρίσκει τη χαμένη φόρμα του ("Επιστροφή") και κερδίζει το βραβείο του τμήματος "ένα κάποιο βλέμμα" του Φεστιβάλ Κανών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΗΤΣΗΣ
Βαθειά ανθρωποκεντρική ταινία, με γνήσια συγκίνηση, πολύ αληθινούς χαρακτήρες και μια εξαιρετική ερμηνεία από την πρωταγωνίστρια. Μετά την αριστουργηματική “Επιστροφή”, ο ευρηματικός Ρώσος σκηνοθέτης κάνει ένα επίκαιρο κοινωνικό σχόλιο πάνω στην ηθική καταπίεση της σύγχρονης Ρωσίας, αποζημιώνοντας και τον πιο απαιτητικό σινεφίλ θεατή.
Ένα φιλοσοφικό σχόλιο για το χρήμα, που αλλοιώνει τους ανθρώπους, αλλά και ένα πολιτικό σχόλιο για το κοινωνικό χάσμα στη σημερινή Ρωσία. Το πρόσχημα για όλα αυτά είναι ένα δράμα, που θα μπορούσε να μεταλλαχθεί και σε δακρύβρεχτο μελό: Μια φτωχή μάνα, την οποία ο πλούσιος σύζυγός της μεταχειρίζεται σαν υπηρέτρια, συνοδό ή αποκλειστική νοσοκόμα, αμαρτάνει για το παιδί της. Στην "Ελένα", που είναι μια σύνθεση εικόνων υψηλής αισθητικής, ο σκηνοθέτης της αξεπέραστης "Επιστροφής" (2003) δημιουργεί μια λιτή τοιχογραφία, εξιστορώντας ένα έγκλημα χωρίς τιμωρία.
Στην κορυφή της κοινωνικής πυραμίδας, όπου αφομοιώνεται η παράδοση του αντονιονικού σινεμά, ο Ζβιάνγκιντσεφ υπαινίσσεται τη Ρωσία των νεόπλουτων. Σε ένα πλούσιο διαμέρισμα, οι σύζυγοι αποδέχονται ο ένας τον άλλο με μιαν επίφαση αλληλοσεβασμού, όμως, το μεταξύ τους χάσμα παραμένει αγεφύρωτο ακόμη και πριν από το θάνατο. Στη βάση της πυραμίδας, όπου ο ρεαλισμός έχει ντοκιμαντερίστικο ύφος, υπάρχει το οφθαλμοφανές γκρίζο: η Ρωσία της διάλυσης. Για να λειτουργήσει αυτό το σχήμα, ο Ζβιάνγκιντσεφ αποδομεί το πορτρέτο της μάνας, που είναι ένα αρχέτυπο του ρωσικού σινεμά.
Το χρήμα και η αλλοτρίωση ενός "μοντέρνου" ρωσικού ζευγαριού.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ο Αντρέι Ζβιάνγκιντσεφ έμαθε το μάθημά του. Το πλήθος επαίνων που είχε πάρει για το εντυπωσιακό ντεμπούτο του, την "Επιστροφή", είχε φουσκώσει τα μυαλά του, με αποτέλεσμα η δεύτερη ταινία του, η "Αποξένωση", να είναι ένα λίγο δήθεν, εξεζητημένο ταρκοφσκικίζον δράμα. Η "Ελένα" έρχεται έπειτα από αυτό το πάθημα και είναι μια ταινία με προσοχή στις λεπτομέρειες, μέτρο και σκέψη. Η "Ελένα" του τίτλου, μια μεσήλικη γυναίκα, που επιτυχημένα την περιγράφει το Hollywood Reporter σαν μια ταλαιπωρημένη εκδοχή της Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, είναι παντρεμένη με έναν πλούσιο ηλικιωμένο άντρα, πρώην ασθενή της, δεν μοιράζονται όμως το ίδιο κρεβάτι. Ο ανεπρόκοπος γιος της περιμένει από αυτήν τα πάντα. Και όταν ένα αίτημά της δεν ικανοποιηθεί, θα οδηγηθεί προς το έγκλημα. Ο Ζβιάνγιντσεφ μιλάει για τα νέα ήθη της Ρωσίας, τη βία που φτάνει παντού και το έγκλημα που δεν τιμωρείται πάντα, με έναν τρόπο που θυμίζει το "Match point" του Γούντι Άλεν.
Ένα εξαιρετικό ρωσικό δράμα για τραυματισμένες οικογένειες, χρήματα και βουβή απόγνωση.
ΝΙΛ ΓΙΑΝΓΚ THE HOLLYWOOD REPORTER
Σοφό και άψογα ελεγχόμενο δράμα, που βρίσκει τον Ζβιάνγκιντσεφ σε εξαιρετική φόρμα.
ΤΖΑΣΤΙΝ ΤΣΑΝΓΚ VARIETY
*Ο Ρώσος Ηθοποιός και Κινηματογραφιστής Αντρέι Ζβιαγκίντσεφ έχει γεννηθεί το 1964 στο Novisibirsk και έκανε το εξαιρετικό ντεμπούτο στην σκηνοθεσία με την ταινία "Η επιστροφή" το 2003.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr







