Την παράσταση παρακολούθησαν αρκετοί θεατές ανάμεσα τους και ο προεδρεύων του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Νίκος Μακρής
Καλά πήγε από πλευράς προσέλευσης θεατών η παράσταση του Γιώργου Κιμούλη «Δον Ζουάν, η επιστροφή» που παρουσιάστηκε χθες Πέμπτη 26 Ιουλίου το βράδυ στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου. Περισσότεροι από οκτακόσιοι θεατές απόλαυσαν μία ιδιαίτερη, τολμηρή παράσταση με τον Γιώργο Κιμούλη στο ρόλο του διαβόητου γυναικοκατακτητή Δον Ζουάν που πλέον γέρος και ανήμπορος βρίσκεται σε ένα νησί όπου και τον περιθάλπτουν επτά γυναίκες νοσοκόμες.
Στη διάρκεια της παράστασης που βασίζεται στο θεατρικό έργο του Ούγγρο-Γερμανού συγγραφέα Έντεν φον Χόρβατ, ο Δον Ζουάν ανασύρει από τη μνήμη του διάφορα περιστατικά έχοντας πάντα ως απωθημένο την αγαπημένη του Ελβίρα την οποία μάταια αναζητά. Η παράσταση με ένα ξεχωριστό «αποστειρωμένο», ψυχρό σκηνικό του Pawel Dobrzycki, που περιλάμβανε παλιά κρεβάτια νοσοκομείου, αναπηρικά καροτσάκια, ορούς, φάρμακα, παραβάν αλλά και δύο τηλεοράσεις-πλάσμα και ένα βίντεογουόλ όπου προβάλλονταν σκηνές με τον ίδιο τον Γιώργο Κιμούλη και άλλα στιγμιότυπα, είναι γεγονός ότι ενδεχομένως «ξένισε» πολλούς από τους θεατές.
Δεν ήταν μία παράσταση κλασική, ούτε θύμιζε τον «Δον Ζουάν» όπως τον είχε παρουσιάσει πριν μερικά χρόνια ο Θέμης Μουμουλίδης με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και τον Αιμίλιο Χειλάκη στον βασικό ρόλο και την Γωγώ Μπρέμου-Ελβίρα. Ο Γιώργος Κιμούλης είχε δείξει και πέρυσι τις «μοντέρνες» προθέσεις του στο ανέβασμα του «Οθέλλου» του Σαίξπηρ. Το έξυπνο στοιχείο της φετινής του δουλειάς ήταν ακριβώς αυτή η αναμέτρηση του επί σκηνής με 7 θηλυκά-ηθοποιούς χωρίς καμία άλλη αρσενική παρουσία.
Η τολμηρότητα του λόγου και κάποιων σκηνών όπως με την καλόγρια ή το γδύσιμο του Δον Ζουάν-Κιμούλη (τρεις νοσοκόμες του κατεβάζουν από πίσω την πιζάμα) ήταν το σήμα κατατεθέν της παράστασης. Μέσα στον «Δον Ζουάν» του Κιμούλη χώρεσαν και έγινε προσπάθεια να ταιριάξουν όχι πάντα με επιτυχία το σήμερα με το χθες και από την όπερα μέχρι την Μαντόνα και το ρυθμικό κομμάτι «You will never know» της Βρετανίδας τραγουδίστριας Imaani.
Από τα ασυνήθιστα μέρη αυτής της παράστασης ήταν και το άνοιγμα και κλείσιμο της με τον Κιμούλη με κοστούμι ως άλλο κονφερασιέ-τραγουδιστή κρατώντας μικρόφωνο να εξηγεί γιατί κάνει αυτή την παράσταση αυτή την εποχή. «Την κάνω γιατί έπρεπε να θυμηθώ τι θέλω, δεν γίνεται να σταματήσω να θέλω, είχα ξεχάσει και χάσει τον άλλο εκεί όπου μπορώ να δω τι επιθυμώ», είπε στην αρχή της παράστασης.
Συνολικά πάντως η παράσταση αν και ενδιαφέρουσα, με άποψη και με σκηνοθετικά ευρήματα, θα μπορούσε σε πολλά σημεία να χαρακτηριστεί υπερβολική και ενίοτε ψυχρή λόγω ίσως και του σκηνικού περιβάλλοντος της. Επίσης περιέχει στοιχεία που ενδεχομένως να «ενοχλήσουν» ένα πιο συντηρητικό κοινό που δεν ξέρει τι θα δει και να περιμένει επί σκηνής. Να σημειώσουμε τέλος και την καθοριστική παρουσία και ερμηνεία και των 7 γυναικών ηθοποιών ανάμεσα στις οποίες είναι και η γοητευτική Φαίη Ξυλά αλλά και η Ταμίλα Κουλίεβα που έδωσε μέσα από τον ρόλο της και ένα πιο χιουμοριστικό τόνο.












Την παράσταση χθες το βράδυ στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας παρακολούθησαν μεταξύ άλλων ο προεδρεύων του πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Νίκος Μακρής, ο αντιδήμαρχος Χαράλαμπος Καρκούλιας, οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαριάννα Σταματιάδου, Αλέξης Σκαρμέας και Χαριτίνη Καρλιαύτη-Σαρδελιάνου, ο Θόδωρος Δούρος με τη σύζυγο του Ντέμη, το ζεύγος Σπύρου και Νανάς Δούκα, ο ενδυματολόγος Ντίμης Κρίτσας, ο Παύλος Μαρινάκης, οι θεατρικοί κριτικοί Χριστίνα Κόκοτα-Παναγοπούλου και Μανόλης Πράτσικας, η Γωγώ Παπαντωνοπούλου, ο δικηγόρος Γιώργος Μάρκου, κ.α.
Ο Γιώργος Κιμούλης είχε κατά το παρελθόν διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Οι φωτό είναι του Παναγιώτη Μουλίνου.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr








