Τι εμποδίζει την κρατικοποίηση της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου;

Κοινωνία

Τι προκύπτει από ερώτηση για την αναπροσαρμογή της πολιτικής διοδίων της

29/10/2018 05:00

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Τσίπρας: Με πόνο καρδιάς έκανα δεκτή την παραίτηση Κοτζιά - Αναλαμβάνω το Υπουργείο Εξωτερικών - Δεν θα ανεχθώ διγλωσσία στα εθνικά θέματα
Οι καβαλάρηδες της πλατείας Γεωργίου στην Πάτρα (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)
Διαβάστε επίσης
Τραγωδία! Νεκρός ο 53χρονος  Αντώνης Σγούρας - Καταπλακώθηκε από το τρακτέρ του στο Τζάιλο ΑχαΐαςΤον βρήκε ο γιος του
Τραγωδία! Νεκρός ο 53χρονος Αντώνης Σγούρας - Καταπλακώθηκε από το τρακτέρ του στο Τζάιλο Αχαΐας
Κάηκε ολοσχερώς εξοχική κατοικία στο Ρίο - ΦΩΤΟΔεν επεκτάθηκε στα διπλανά σπίτια
Κάηκε ολοσχερώς εξοχική κατοικία στο Ρίο - ΦΩΤΟ
Πάτρα: Μεταφέρεται ο σταθμός του Προαστιακού στο Ρίο – Πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια Ολοταχώς οι εργασίες για τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή
Πάτρα: Μεταφέρεται ο σταθμός του Προαστιακού στο Ρίο – Πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
 

Δεν είναι δυνατόν να παραδοθεί στο ελληνικό δημόσιο το έργο της γέφυρας Χαριλάου Τρικούπη( Ρίου- Αντιρρίου), καθώς, όπως όλα δείχνουν, τα ποσά που έχουν εισπράξει, έως σήμερα, ως μέρισμα οι μέτοχοι της εταιρείας παραχώρησης Γέφυρα Α.Ε. υπολείπονται του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίο.

Τα παραπάνω αναφέρονται σε έγγραφό του υπουργείου Υποδομών που δόθηκε ως απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, σχετικά με το εάν η εταιρεία θα πρέπει να αναπροσαρμόσει την πολιτική διοδίων της.

Τα μερίσματα

Όπως αναφέρει το capital.gr , σύμφωνα με το έγγραφο, το μετοχικό κεφάλαιο που καταβλήθηκε, κατά τη χρονική περίοδο 1996-2001, ξεπερνά τα 66 εκατ. ευρώ  αναγόμενο σε τιμές 1996. Οι μέτοχοι έχουν εισπράξει, από το 2006 έως και σήμερα, μερίσματα ύψους 44,5 εκατ. ευρώ (αναγόμενα σε τιμές 1996), με το έργο να παραδίδεται στο Δημόσιο μετά το τέλος της περιόδου παραχώρησης, διάρκειας 42 χρόνων. Από αυτά, όπως επισημαίνεται, τα πρώτα επτά χρόνια αναλώθηκαν για τις μελέτες και τις κατασκευές, και στη συνέχεια τα 35 έτη αποτελούν την περίοδο λειτουργίας, η οποία λήγει το 2039.

Η περίοδος λειτουργίας του έργου είναι δυνατόν να συντμηθεί, εάν στο μεταξύ επιτευχθεί το όριο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων της παραχωρησιούχου εταιρείας Γέφυρα Α.Ε. Απαραίτητη όμως, προϋπόθεση είναι να υλοποιηθεί η συμφωνηθείσα απόδοση του επενδυθέντος μετοχικού κεφαλαίου (Return on Equity / ROE), ύψους 11,5%. Έχει επιτευχθεί;

Η απάντηση είναι αρνητική. Κι αυτό επειδή τo 2018 ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης (Internal Rate of Return /IRR) είναι αρνητικός (-3,33%), δεδομένου ότι τα ποσά των μερισμάτων υπολείπονται των ποσών που κατέβαλαν, υπό μορφή μετοχικού κεφαλαίου, οι μέτοχοι της "Γέφυρα Α.Ε”.

Σχετικά με την αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής, το έγγραφο του υπουργείου Υποδομών αναφέρει ότι η άσκηση της εμπορικής πολιτικής ανήκει αποκλειστικά στον παραχωρησιούχο.

Σύμφωνα δηλαδή, με τη σύμβαση παραχώρησης (Ν. 2395/96), το ελληνικό Δημόσιο, αναλαμβάνει την υποχρέωση και εγγυάται ότι ούτε το ίδιο ούτε η υπηρεσία λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσής συγκοινωνιακών υποδομών με σύμβαση παραχώρησης είναι υπεύθυνοι για την επιβολή διοδίων τελών. Συνεπώς σε ότι αφορά το ύψος των διοδίων, βάσει της σύμβασης, υπεύθυνος είναι ο παραχωρησιούχος εκτός από την περίπτωση υπέρβασης των ανωτάτων ορίων τους.

Η Γέφυρα Α.Ε. "στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής της, έχει εισάγει σύστημα εκπτωτικών προγραμμάτων για συχνή ή καθημερινή χρήση (κάρτες διελεύσεων. e-pass, aller- retour)". Παράλληλα "στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης έχει εφαρμόσει, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των διοδίων, το 2004, ειδική τιμή διοδίων τελών για την εξυπηρέτηση της ευπαθούς ομάδας των νεφροπαθών. Και από το Φθινόπωρο του 2017 για την αντίστοιχη ομάδα των καρκινοπαθών, μέσω εκπτωτικής κάρτας, που τους παρέχει τη δυνατότητα διέλευσης με το αντίτιμο των πέντε ευρώ (για την έκδοση της οποίας μοναδική προϋπόθεση είναι η επίδειξη σχετικής βεβαίωσης νοσοκομείου). Επίσης, με την επίδειξη της γαλάζιας κάρτας στάθμευσης ΑμεΑ το κόστος για κάθε όχημα (κατηγορίας 2 &3), στο οποίο επιβαίνει ο δικαιούχος είναι πέντε ευρώ" επισημαίνει η απάντηση του Υποδομών.

Σημειώνεται ότι τη Γέφυρα Α.Ε. ελέγχουν με 57,45% η γαλλική εταιρεία Vinci Concessions, με 22,02% η Άκτωρ παραχωρήσεις και με 20,53% η J&P Άβαξ.

 

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 29/10/2018 05:00

Τυπώθηκε: 24/03/2019 13:54

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/503752

thebest.gr © 2019






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτή είναι η αμοιβή του Λάκη Λαζόπουλου από το Open! Αυτή είναι η αμοιβή του Λάκη Λαζόπουλου από το Open!
Τραγωδία! Νεκρός ο 53χρονος  Αντώνης Σγούρας - Καταπλακώθηκε από το τρακτέρ του στο Τζάιλο Αχαΐας Τραγωδία! Νεκρός ο 53χρονος Αντώνης Σγούρας - Καταπλακώθηκε από το τρακτέρ του στο Τζάιλο Αχαΐας
Κάηκε ολοσχερώς εξοχική κατοικία στο Ρίο - ΦΩΤΟ Κάηκε ολοσχερώς εξοχική κατοικία στο Ρίο - ΦΩΤΟ
Πάτρα: Μεταφέρεται ο σταθμός του Προαστιακού στο Ρίο – Πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια Πάτρα: Μεταφέρεται ο σταθμός του Προαστιακού στο Ρίο – Πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια
Νεκρός ο Άγγελος Πολυδωρόπουλος - Εντοπίστηκε το πρωί στο διαμέρισμά του στη Ρήγα Φεραίου Νεκρός ο Άγγελος Πολυδωρόπουλος - Εντοπίστηκε το πρωί στο διαμέρισμά του στη Ρήγα Φεραίου
Κηδείες και Μνημόσυνα που θα τελεστούν το Σάββατο 23 & την Κυριακή 24 Μαρτίου 2019 Κηδείες και Μνημόσυνα που θα τελεστούν το Σάββατο 23 & την Κυριακή 24 Μαρτίου 2019
Πάτρα: Αποχαιρέτησαν για πάντα τον Άγγελο Πολυδωρόπουλο Πάτρα: Αποχαιρέτησαν για πάντα τον Άγγελο Πολυδωρόπουλο
Πάτρα: Τουρίστες δεν επιστρέφουν σπίτι τους εάν δεν βρουν το σκυλάκι τους – Δίνουν αμοιβή 500 ευρώ Πάτρα: Τουρίστες δεν επιστρέφουν σπίτι τους εάν δεν βρουν το σκυλάκι τους – Δίνουν αμοιβή 500 ευρώ
Μετά από 96 χρόνια ο μηλίτης επιστρέφει στην Ελλάδα και φτιάχνεται στην Πάτρα- Έτοιμη η μεγάλη επένδυση – Αποκαλυπτήρια τον Απρίλιο Μετά από 96 χρόνια ο μηλίτης επιστρέφει στην Ελλάδα και φτιάχνεται στην Πάτρα- Έτοιμη η μεγάλη επένδυση – Αποκαλυπτήρια τον Απρίλιο
Χάνει την άδεια ο ταξιτζής που έβγαλε από ταξί την αιμόφυρτη γυναίκα - ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ Χάνει την άδεια ο ταξιτζής που έβγαλε από ταξί την αιμόφυρτη γυναίκα - ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ