Τι εμποδίζει την κρατικοποίηση της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου;

Κοινωνία

Τι προκύπτει από ερώτηση για την αναπροσαρμογή της πολιτικής διοδίων της

29/10/2018 05:00

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Τσίπρας: Με πόνο καρδιάς έκανα δεκτή την παραίτηση Κοτζιά - Αναλαμβάνω το Υπουργείο Εξωτερικών - Δεν θα ανεχθώ διγλωσσία στα εθνικά θέματα
Οι καβαλάρηδες της πλατείας Γεωργίου στην Πάτρα (ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ)
Διαβάστε επίσης
Πάτρα: «Λουκέτο» στην ψησταριά ΨΗΤΟτεχνίες –ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟΠαρουσία της Αστυνομίας οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν κινητοποίηση
Πάτρα: «Λουκέτο» στην ψησταριά ΨΗΤΟτεχνίες –ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ
Πάτρα: Μπήκε σε επιχείρηση της Τριών Ναυάρχων και πυροβόλησε έναν άνδρα- Στο Νοσοκομείο το θύμαΗ ΕΛ.ΑΣ. αναζητά τον δράστη
Πάτρα: Μπήκε σε επιχείρηση της Τριών Ναυάρχων και πυροβόλησε έναν άνδρα- Στο Νοσοκομείο το θύμα
Άφαντος ο 23χρονος που πυροβόλησε ιδιοκτήτη επιχείρησης στην Τριών Ναυάρχων της ΠάτραςΤο βράδυ της Τρίτης
Άφαντος ο 23χρονος που πυροβόλησε ιδιοκτήτη επιχείρησης στην Τριών Ναυάρχων της Πάτρας
ΦΩΤΟ EUROKINISSI
 

Δεν είναι δυνατόν να παραδοθεί στο ελληνικό δημόσιο το έργο της γέφυρας Χαριλάου Τρικούπη( Ρίου- Αντιρρίου), καθώς, όπως όλα δείχνουν, τα ποσά που έχουν εισπράξει, έως σήμερα, ως μέρισμα οι μέτοχοι της εταιρείας παραχώρησης Γέφυρα Α.Ε. υπολείπονται του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίο.

Τα παραπάνω αναφέρονται σε έγγραφό του υπουργείου Υποδομών που δόθηκε ως απάντηση σε κοινοβουλευτική ερώτηση, σχετικά με το εάν η εταιρεία θα πρέπει να αναπροσαρμόσει την πολιτική διοδίων της.

Τα μερίσματα

Όπως αναφέρει το capital.gr , σύμφωνα με το έγγραφο, το μετοχικό κεφάλαιο που καταβλήθηκε, κατά τη χρονική περίοδο 1996-2001, ξεπερνά τα 66 εκατ. ευρώ  αναγόμενο σε τιμές 1996. Οι μέτοχοι έχουν εισπράξει, από το 2006 έως και σήμερα, μερίσματα ύψους 44,5 εκατ. ευρώ (αναγόμενα σε τιμές 1996), με το έργο να παραδίδεται στο Δημόσιο μετά το τέλος της περιόδου παραχώρησης, διάρκειας 42 χρόνων. Από αυτά, όπως επισημαίνεται, τα πρώτα επτά χρόνια αναλώθηκαν για τις μελέτες και τις κατασκευές, και στη συνέχεια τα 35 έτη αποτελούν την περίοδο λειτουργίας, η οποία λήγει το 2039.

Η περίοδος λειτουργίας του έργου είναι δυνατόν να συντμηθεί, εάν στο μεταξύ επιτευχθεί το όριο απόδοσης ιδίων κεφαλαίων της παραχωρησιούχου εταιρείας Γέφυρα Α.Ε. Απαραίτητη όμως, προϋπόθεση είναι να υλοποιηθεί η συμφωνηθείσα απόδοση του επενδυθέντος μετοχικού κεφαλαίου (Return on Equity / ROE), ύψους 11,5%. Έχει επιτευχθεί;

Η απάντηση είναι αρνητική. Κι αυτό επειδή τo 2018 ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης (Internal Rate of Return /IRR) είναι αρνητικός (-3,33%), δεδομένου ότι τα ποσά των μερισμάτων υπολείπονται των ποσών που κατέβαλαν, υπό μορφή μετοχικού κεφαλαίου, οι μέτοχοι της "Γέφυρα Α.Ε”.

Σχετικά με την αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής, το έγγραφο του υπουργείου Υποδομών αναφέρει ότι η άσκηση της εμπορικής πολιτικής ανήκει αποκλειστικά στον παραχωρησιούχο.

Σύμφωνα δηλαδή, με τη σύμβαση παραχώρησης (Ν. 2395/96), το ελληνικό Δημόσιο, αναλαμβάνει την υποχρέωση και εγγυάται ότι ούτε το ίδιο ούτε η υπηρεσία λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσής συγκοινωνιακών υποδομών με σύμβαση παραχώρησης είναι υπεύθυνοι για την επιβολή διοδίων τελών. Συνεπώς σε ότι αφορά το ύψος των διοδίων, βάσει της σύμβασης, υπεύθυνος είναι ο παραχωρησιούχος εκτός από την περίπτωση υπέρβασης των ανωτάτων ορίων τους.

Η Γέφυρα Α.Ε. "στο πλαίσιο της εμπορικής πολιτικής της, έχει εισάγει σύστημα εκπτωτικών προγραμμάτων για συχνή ή καθημερινή χρήση (κάρτες διελεύσεων. e-pass, aller- retour)". Παράλληλα "στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης έχει εφαρμόσει, από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των διοδίων, το 2004, ειδική τιμή διοδίων τελών για την εξυπηρέτηση της ευπαθούς ομάδας των νεφροπαθών. Και από το Φθινόπωρο του 2017 για την αντίστοιχη ομάδα των καρκινοπαθών, μέσω εκπτωτικής κάρτας, που τους παρέχει τη δυνατότητα διέλευσης με το αντίτιμο των πέντε ευρώ (για την έκδοση της οποίας μοναδική προϋπόθεση είναι η επίδειξη σχετικής βεβαίωσης νοσοκομείου). Επίσης, με την επίδειξη της γαλάζιας κάρτας στάθμευσης ΑμεΑ το κόστος για κάθε όχημα (κατηγορίας 2 &3), στο οποίο επιβαίνει ο δικαιούχος είναι πέντε ευρώ" επισημαίνει η απάντηση του Υποδομών.

Σημειώνεται ότι τη Γέφυρα Α.Ε. ελέγχουν με 57,45% η γαλλική εταιρεία Vinci Concessions, με 22,02% η Άκτωρ παραχωρήσεις και με 20,53% η J&P Άβαξ.

 

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 29/10/2018 05:00

Τυπώθηκε: 16/01/2019 20:59

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/503752

thebest.gr © 2019






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πάτρα: «Λουκέτο» στην ψησταριά ΨΗΤΟτεχνίες –ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ Πάτρα: «Λουκέτο» στην ψησταριά ΨΗΤΟτεχνίες –ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ
Δύο τοιχογραφίες της Πάτρας ανάμεσα στις καλύτερες του κόσμου για το 2018! ΦΩΤΟ Δύο τοιχογραφίες της Πάτρας ανάμεσα στις καλύτερες του κόσμου για το 2018! ΦΩΤΟ
"Ο Ψωμόπουλος με βίασε όταν του ζήτησα να χωρίσουμε"-Σοκαριστικές καταγγελίες της Πατρινής Ρίας Αντωνίου στην αστυνομία "Ο Ψωμόπουλος με βίασε όταν του ζήτησα να χωρίσουμε"-Σοκαριστικές καταγγελίες της Πατρινής Ρίας Αντωνίου στην αστυνομία
Πάτρα: Μπήκε σε επιχείρηση της Τριών Ναυάρχων και πυροβόλησε έναν άνδρα- Στο Νοσοκομείο το θύμα Πάτρα: Μπήκε σε επιχείρηση της Τριών Ναυάρχων και πυροβόλησε έναν άνδρα- Στο Νοσοκομείο το θύμα
Θρήνος στους φίλους της ΑΕΚ-«Έφυγε» ο Πατρινός «Αλεξέι» Θρήνος στους φίλους της ΑΕΚ-«Έφυγε» ο Πατρινός «Αλεξέι»
Έβγαλαν στη φόρα ο ένας γυμνές φωτογραφίες του άλλου! Έβγαλαν στη φόρα ο ένας γυμνές φωτογραφίες του άλλου!
«Κυριάκο, κάτι σου έπεσε» - ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ «Κυριάκο, κάτι σου έπεσε» - ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Άφαντος ο 23χρονος που πυροβόλησε ιδιοκτήτη επιχείρησης στην Τριών Ναυάρχων της Πάτρας Άφαντος ο 23χρονος που πυροβόλησε ιδιοκτήτη επιχείρησης στην Τριών Ναυάρχων της Πάτρας
Πάτρα: Θλίψη στο Άνω Καστρίτσι για τον θάνατο του Νίκου Μέρμελα Πάτρα: Θλίψη στο Άνω Καστρίτσι για τον θάνατο του Νίκου Μέρμελα
Θέλετε να «σπάσετε» 500ευρω στην τράπεζα; Τότε θα πρέπει να πληρώσετε! Θέλετε να «σπάσετε» 500ευρω στην τράπεζα; Τότε θα πρέπει να πληρώσετε!