Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

H DUR φοράει... παπούτσι από τον τόπο της- Η συνεργασία με τους Πατρινούς αδελφούς Βικάτου και η είσοδός τους στα σαλόνια των brands

H DUR φοράει... παπούτσι από τον τόπο τη...
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα
[email protected]

Για ένα total look στην υπόθεση «ανδρικό ντύσιμο», με την υπογραφή μιας εταιρείας που σφραγίζει την ανδρική μόδα για πάνω από μισό αιώνα

Ένα ανδρικό ντύσιμο με υψηλές προδιαγραφές, οφείλει να αντιμετωπίζει το παπούτσι σαν απαραίτητο συμπλήρωμα μιας ενιαίας αισθητικής αντίληψης, η οποία υπαγορεύει την δική της αρμονία. Δύο κατασκευαστές χειροποίητων παπουτσιών από την Πάτρα, εισβάλλουν στα σαλόνια των δυνατών brands της αγοράς και συμμαχούν για ένα total look στην υπόθεση «ανδρικό ντύσιμο», με την υπογραφή της Dur που σφραγίζει την ανδρική μόδα για πάνω από μισό αιώνα, πρωταγωνιστώντας και στον τομέα της αναζήτησης συνεργασιών με αχαιούς κατασκευαστές, κατόχους τεχνογνωσίας, σε εποχές που η ισχύς πρέπει να αναζητηθεί εν τη ...ενώσει.

Εμπνευστής της  συνεργασίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Dur Θεόδωρος Δούρος, ο οποίος ανακάλυψε τους αδελφούς Βικάτου κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στη Βουλγαρία και ενθουσιάστηκε όταν αντελήφθη ότι πρόκειται για δεξιοτέχνες του είδους, οι οποίοι εδρεύουν στην ...Πάτρα.

Με την επιστροφή του, αναζήτησε αμέσως το εργαστήριό τους στην οδό Σαρδελά για να διαπιστώσει ότι πρόκειται για δύο εξαίρετους τεχνίτες και να τους προτείνει στη συνέχεια μια συνεργασία με την Dur, η οποία αποδίδει καρπούς και διευρύνει ορίζοντες στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας.

«Είναι επιχειρηματική επιλογή για μας στη Dur, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο να ενθαρρύνουμε και να  ενισχύσουμε τέτοιου είδους συνεργασίες, προκειμένου να δώσουμε προβάδισμα στους Έλληνες κατασκευαστές, οι οποίοι  μπορούν να μας προσφέρουν ρούχα και αξεσουάρ υψηλής προστιθέμενης αξίας, πολλώ δε μάλλον, όταν αυτοί είναι Αχαιοί» λέει ο κ. Θεόδωρος Δούρος.

«Είναι αδύνατο βεβαίως να καλύψουμε όλη τη γκάμα των εμπορευμάτων μας από την Ελλάδα, λόγω των δεδομένων συνθηκών, καθώς έχει χαθεί ένα μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας σε ό,τι αφορά την κατασκευή του ρούχου. Τα παιδιά των μόδιστρων αντί να εστιάσουν στην τέχνη τους έγιναν πωλητές και ασχολήθηκαν περισσότερο με το εμπόριο. Η κάλυψη των αναγκών των 27 υπαρχόντων καταστημάτων Dur και ενός ακόμη καταστήματος που ανοίγουμε την άνοιξη στον κεντρικό πεζόδρομο της Λάρισας, δεν είναι δυνατή μόνο από Έλληνες κατασκευαστές. Ωστόσο επιδεικνύουμε τεράστια επιμονή στο να βρούμε πως θα μπορέσουμε να δουλέψουμε με Έλληνες βιοτέχνες, τόσο στο ρούχο, αυτό καθ΄εαυτό, όσο και στα αξεσουάρ. Στο πλαίσιο αυτό ξεκινήσαμε τη συνεργασία με τους αδελφούς Βικάτου, όχι βεβαίως για να γίνουμε έμποροι υποδημάτων, καθώς το πεδίο δράσης μας είναι η ένδυση, αλλά για να υποβοηθήσουμε την ένδυση με ένα συνολικό αποτέλεσμα. Είναι κοινή νομίζω πεποίθηση ότι ένα ωραίο παπούτσι, βοηθάει το ρούχο, όπως και ένα ωραίο φουλάρι, μια ωραία γραβάτα, ή ένα ζευγάρι καλές κάλτσες».

Η συνεργασία της Dur με τους αδελφούς Ηλία και Μάκη Βικάτο, φέρνει στα ράφια των πολυτελών καταστημάτων της πατρινής φίρμας, πολύ δελεαστικές προτάσεις.

Οι παραγγελίες γίνονται  στη βάση σχεδίων  του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας, όπως συμβαίνει και με τον σχεδιασμό όλης της κολεξιόν Dur.

Οι Πατρινοί υποδηματοποιοί, δουλεύουν πάνω σε αυτά, επενδύοντας τη γνώση και το ταλέντο τους σε ένα αποτέλεσμα, που δικαιώνει απόλυτα την συνεργασία με τη Dur.

 

«Η μεταποίηση και η εμπορική δραστηριότητα είναι δύο εντελώς διαφορετικοί τομείς» λέει ο κ. Δούρος. «Πρέπει να διαλέξεις που θα επικεντρωθείς. Δεν χωράνε δύο καρπούζια στην ίδια μασχάλη. Το ίδιο συνηθίζεται και στις περισσότερες  ευρωπαϊκές χώρες. Τα μεγάλα brands σχεδιάζουν, επιλέγουν τις πρώτες ύλες, ελέγχουν την κολεξιόν απόλυτα, επικεντρώνονται στο marketing, αλλά δεν κατασκευάζουν. Αυτή ήταν και η δική μας επιλογή, στην Dur, δίνοντας έμφαση βεβαίως και στην προσεγμένη παρουσία του δικτύου καταστημάτων μας.»

Ο κ. Δούρος εκτιμά ότι η κρίση αδίκησε το επιχειρείν  σε ό,τι έχει να κάνει με την τεχνογνωσία στην Ελλάδα.  Δόθηκε έμφαση σε συγκεκριμένους τομείς, και έμειναν πίσω κλάδοι οι οποίοι είναι πάρα πολύ σημαντικοί και μετρούν πολλά χρόνια γνώσης και εμπειρίας, όπως το χειροποίητο παπούτσι κ.α. «Πώς να δραστηριοποιηθείς στο εξωτερικό σε αυτές τις συνθήκες κατακλυσμιαίου ανταγωνισμού; Πως να επιχειρήσεις σε μία οικονομία που καταρρέει; Όσοι δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, κάνουμε ηρωικές προσπάθειες να σταθούμε όρθιοι. Ακούμε συνεχώς για εξωστρέφεια και καινοτομία –κάτι που σαφώς γνωρίζουμε ότι είναι αναγκαίο-, όμως  για να έχεις αξιοπρεπή παρουσία στο εξωτερικό, θα πρέπει να έχεις ένα ισχυρό στήριγμα από την οικονομία στην οποία εδρεύει η εταιρία σου. Ο Θεόδωρος Δούρος, εκπρόσωπος της νέα γενιάς Dur που πήρε στα χέρια της το τιμόνι της επιχείρησης σε εποχές δύσκολες καταφέρνοντας να εδραιώσει την κυριαρχία της στην ελληνική αγορά αλλά και να διευρύνει το δίκτυο των δραστηριοτήτων της, έχει κάθε λόγο να επιχαίρει για τα αποτελέσματα των μέχρι σήμερα χειρισμών της ομάδας, αλλά και για το γεγονός ότι κράτησαν όρθιο το καράβι σε εποχές γενικευμένης οικονομικής τρικυμίας στον κλάδο και στη χώρα.

Η Dur διαθέτει σήμερα ένα δίκτυο 28 καταστημάτων λιανικής πώλησης με την επωνυμία της σε όλη την Ελλάδα, ενώ υποστηρίζεται από ένα εξίσου ισχυρό δίκτυο χονδρικής. Απασχολεί συνολικά 80 άτομα προσωπικό και συνεργάζεται με δεκάδες μικρές βιοτεχνίες ανά τη Ελλάδα.

Πέρα από την εγχώρια δραστηριότητά της, η Dur πραγματοποιεί εξαγωγές στην Αλβανία, στην Κύπρο και στη Σόφια της Βουλγαρίας κ.α.  Η ιστορία της φίρμας που ξεκίνησε πριν από 60 περίπου χρόνια, όταν ο ιδρυτής της και σημερινός της πρόεδρος Νίκος Δούρος άρχισε την εμπορική και παραγωγική του δραστηριότητα σε βαμβακερά είδη για να ακολουθήσει  η σύμπραξη με τα αδέλφια του Παναγιώτη και Ανδρέα, συνεχίζεται, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στη γοητεία του μοντέρνου και τη διαχρονικότητα του κλασσικού.

 

ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΒΙΚΑΤΟΥ

Μεγάλωσαν ανάμεσα σε πρώτες ύλες για παπούτσια που τις έβλεπαν να μεταμορφώνονται σε μικρά κομψοτεχνήματα και αφιέρωσαν τη ζωή τους στην οικογενειακή επιχείρηση, η οποία πέρασε από πολλές συμπληγάδες τα τελευταία χρόνια, για να δουν τους κόπους τους να δικαιώνονται και μάλιστα εν τω μέσω της κρίσης.

Η αρχή για τα υποδήματα Βικάτου έγινε στα 1960 όταν ο Φρίξος Βικάτος, άνοιξε ένα μικρό μαγαζάκι στην περιοχή Αγίου Ιωάννη Πράτσικα όπου  κατασκεύαζε παπούτσια με το χέρι, αποκτώντας δειλά- δειλά την πρώτη του πελατεία.

Στα 1978, μαθητές του Γυμνασίου ακόμη, μπήκαν στη δουλειά και οι δυο του γιοι, ο Ηλίας και  Μάκης, μαθαίνοντας τα μυστικά μιας τέχνης επί ..ποδός.

Στα 1980, οι δουλειές άνοιξαν, εκσυγχρονίστηκαν τα μηχανήματα και η επιχείρηση γνώρισε μέρες άνθισης,  με δίκτυο διανομής  σε όλη σχεδόν την Ελλάδα.

Η κρίση του 2010 χτύπησε όμως τα φιλόδοξα  σχέδια και η διάθεση περιορίστηκε σε μεμονωμένα καταστήματα λιανικής.

‘Ώσπου ήρθαν τα  brands και η επιχείρηση άρχισε να στέκεται ξανά στέρεα στα πόδια της κάνοντας στροφή σε ένα χώρο ποιότητας, με το παπούτσι σε ρόλο συνοδού ενός προσεγμένου ρούχου και μιας αισθητικά ισορροπημένης εμφάνισης.

Τα παπούτσια, τα οποία στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι φτιαγμένα στο χέρι (υπάρχουν κωδικοί με αποκλειστικά χειροποίητα και άλλοι με τη μεγαλύτερη ή μικρότερη συμβολή της τεχνολογίας), σχεδιάζονται κατόπιν παραγγελιών των σχεδιαστικών τμημάτων των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονται οι αδελφοί Βικάτου, όπως η Dur με την οποία η συνεργασία διέρχεται την τρίτη επιτυχή της σεζόν, αλλά και τα καταστήματα Vardas.

«Η συνεργασία μας με την Dur και με τον Θεόδωρο Δούρο προσωπικά, είναι άψογη. Η στροφή στο συνδυασμό του ρούχου με το παπούτσι αλλά και το γεγονός ότι δουλεύουμε πάνω σε σχέδια που δημιουργεί η ίδια η Dur, στο πλαίσιο ολοκληρωμένων κολεξιόν, κάνουν πολύ ευκολότερη τη δουλειά μας και πολύ ενδιαφέρουσα. Η κρίση τελικά, μας έκανε καλό, αναβαθμιστήκαμε, μπήκαμε σε ένα άλλο επίπεδο», λέει ο κ. Ηλίας Βικάτος.

Στους fan και ο Πατρινός μόδιστρος Νίκος Αποστολόπουλος, ο οποίος φοράει παπούτσια δια χειρός Βικάτων, ενώ με αυτά συμπληρώνει και πολλές από τις δημιουργίες του ντύνοντας και επωνύμους, όπως ο Τάκης Ζαχαράτος.

«Αυτά τα παπούτσια που βλέπατε να φοράει στις εκπομπές,  τα κόκκινα, τα πράσινα, τα μωβ, τα φούξια κλπ, ήταν δικά μας, όπως και τα περισσότερα από τα παπούτσια με τα οποία ντύνει γαμπρούς, ηθοποιούς και τραγουδιστές. Είναι πιο εξεζητημένα αυτά τα παπούτσια» μου λέει ο κ. Ηλίας Βικάτος και μου εκμυστηρεύεται ότι κάποια εποχή, όλο το υπουργικό συμβούλιο φορούσε παπούτσια Βικάτου, κάτι που γνώριζαν από τα καταστήματα που τα είχαν προμηθεύσει.

«Είναι άλλο να μπει κανείς σε ένα πολυτελές μαγαζί και να πάρει ένα κοστούμι και άλλο να μπορεί να ντυθεί από την κορυφή μέχρι τα νύχια, να βγει έτοιμος από ένα τέτοιο περιβάλλον και να τα έχει συνδυάσει όλα με τον καλύτερο τρόπο»

Τα παπούτσια είναι όλα φτιαγμένα με δέρμα υψηλής ποιότητας.

«Δεν είναι απλό πράγμα το τι βάζεις στα πόδια σου. Το παπούτσι είναι και υγεία, μπορεί να σου δημιουργήσει προβλήματα αν το πόδι σου δεν αναπνέει, δεν πατάει σωστά. Τώρα σε σχέση με τις τιμές, είναι ανάλογα με το τι θέλεις. Άν έχεις πάρει ένα κοστούμι 1.500 ευρώ, θα πάρεις και τα παπούτσια με τα 300 ευρώ και την ανάλογη κάλτσα».

Οι αδελφοί Βικάτου ενημερώνονται συνέχεια για τις νέες τάσεις στα παπούτσια, με επισκέψεις σε διεθνείς εκθέσεις, ανανεώνοντας δέρματα, γραμμές και ιδέες.

«Μας γεμίζει η δουλειά μας, είναι  δημιουργία» μου λέει. «Είναι ωραίο να λές ...αυτό που φοράει ο τάδε είναι δικό μου, όσο και αν είναι δύσκολη η μάχη  σε αυτό το περιβάλλον που είναι πολύ αντίξοο για όλο τον κόσμο».

Η επιχείρηση είναι οικογενειακή. «Δουλεύουμε εμείς και τα παιδιά μας και είναι σημαντικό αυτό γιατί μπορούμε να έχουμε τον καλύτερο δυνατό έλεγχο καθώς μπορεί για ένα παπούτσι με πρόβλημα, να σου γυρίσει πίσω όλη η παρτίδα. Για να γίνει ένα παπούτσι, χρειάζονται περί τις 40 με 45 πρώτες ύλες, μου λέει και με αφήνει έκπληκτη. «Από την κλωστή και το δέρμα, έως το χαρτί με το οποίο  το τυλίγεις, το κουτί, το κορδόνι, το λάστιχο, τις αγκράφες.... Και πρέπει όλα να είναι τέλεια».

 

Ένα από τα όνειρα του Θεόδωρου Δούρου, είναι να πάρει και πάλι μπρος η «ελληνική ραπτομηχανή» και το 100% των ειδών που πωλούνται από τα καταστήματα Dur, να παράγονται στην Ελλάδα. Ακόμη δε περισσότερο, να καταστεί δυνατό ένα μεγάλο μέρος τους να καλύπτεται από την Πάτρα.

Η συνεργασία με τους αδελφούς Βικάτου είναι μια καλή και ελπιδοφόρα αρχή.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight