Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Ο Δημήτρης Αϊβαλής για τις καθυστερήσεις στην Ολυμπία Οδό

Ο Δημήτρης Αϊβαλής για τις καθυστερήσεις...

Ανοικτή επιστολή στους 9 βουλευτές του νομού Αχαϊας

Ανοικτή επιστολή προς του 9 βουλευτές του νομού Αχαίας έστειλε ο Δημήτρης Αϊβαλής, με αφορμή τη συμπλήρωση 24 μηνών από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης της Σύμβασης για την κατασκευή της Ολυμπίας οδού, ζητώντας να πληροφορηθεί το συνολικό ποσό των διοδίων, επισημαίνοντας ότι τέσσερες μήνες μετά την προθεσμία όπου έπρεπε να είχε παραδοθεί η «Ευρεία Παράκαμψη της Πάτρας» είναι ακόμη ένας δρόμος εργοτάξιο και τέλος εξηγεί ότι σε εννέα μήνες θα πρέπει να παραδοθεί ο ημικόμβος Μιντιλογλίου – Α/Κ Κ.Αχαiας, στον οποίο οι εργασίες δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.

Αναλυτικά η επιστολή έχει ως εξής:

“Κύριοι βουλευτές επειδή συμπληρώνονται  24 μήνες από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης της Σύμβασης για την κατασκευή της Ολυμπίας οδού θα σας παρακαλούσα αν έχετε την καλοσύνη μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου να ζητήσετε τα εξής στοιχεία από τα αρμόδια υπουργεία:

  1. Ποιο είναι το συνολικό ποσό των διοδίων που έχει εισπράξει στο 24μηνο ο παραχωρησιούχος από τους σταθμούς Διοδίων Ελευσίνας, Καλαμακίου και των ενδιάμεσων του τμήματος αυτού καθώς και των Σταθμών Διοδίων Ζευγολατιού και Ρίου.
  1. Βάσει της Σύμβασης μετά το πέρας  της Τρίτης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας της κατασκευής του έργου 20 μήνες από την ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης (6 Αυγούστου 2008)δηλαδή από την 6η Απριλίου 2010 προβλέπεται η πλήρης λειτουργία αυτοκινητόδρομου των τμημάτων Ελευσίνας-Κορίνθου και των 18,3 χιλιομέτρων της ευρείας παράκαμψης της Πάτρας.

Σήμερα  4 μήνες περίπου από την προθεσμία που έπρεπε να έχει παραδοθεί ως πλήρης αυτοκινητόδρομος η «Ευρεία Παράκαμψη της Πάτρας» είναι ένας δρόμος εργοτάξιο.

Κατασκευάζονται ακόμα στηθαία New Jersey στην  νησίδα ασφαλείας, η φύτευση της νησίδας ημιτελής και δεν έχουν αποκατασταθεί  οι ανωμαλίες   στον ασφαλτοτάπητα χωρίς την προβλεπόμενη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση. Οι σήραγγες είναι γεμάτες μπαλώματα , οι Η/Μ πίνακες είναι ακάλυπτοι και δεν λειτουργούν οι προβλεπόμενες από την σύμβαση  συχνότητες ραδιοφώνου και κινητής τηλεφωνίας για την ασφάλεια των σηράγγων.

  1. Κατά την  σύμβαση μετά την Τέταρτη  Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία 32 μήνες από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης (μέχρι την 6η Απριλίου 2011)δηλαδή σε 9 περίπου μήνες από σήμερα πρέπει ο παραχωρησιούχος να έχει ολοκληρώσει τα τμήματα αυτοκινητόδρομου

1.Α/Κ Αραχωβιτίκων- Α/Κ Ρίου – Κ1

2.Αρχαία  Κόρινθος – Ζευγολατιό- Α/Κ Κιάτου

3.Ημικόμβος Μιντιλογλίου – Α/Κ Κ.Αχαiας

Όσον αφορά τα δύο πρώτα τμήματα υπάρχουν εργασίες σε εξέλιξη για το τρίτο Ημικόμβο Μιντιλογλίου –Α/Κ Κ.Αχαίας δεν έχει ξεκινήσει καμία εργασία στο τμήμα αυτό.

Πιστεύει κανείς ότι σε εννέα μήνες θα έχει κατασκευαστεί Αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Κ.Αχαία

Όλες  αυτές οι ερωτήσεις είναι ενός πολίτη κατοίκου Πατρών χρήστη του εν λόγω δρόμου  και συμμετέχοντος κατά την αναλογία του στην πληρωμή των διοδίων όπως χιλιάδες άλλοι συμπολίτες μας ,επειδή η σύμβαση αυτή μας έχει κάνει (πάντα κατά την αναλογία της οικονομικής συμμετοχής μέσω των διοδίων) τον βασικό χρηματοδότη του έργου.

Πρέπει να σας επισημάνω ότι τα καθαρά έσοδα από τα διόδια «μέχρι το πέρας της περιόδου Μελετών-Κατασκευών» είναι 686,609 εκατ. Ευρώ με βάση την Εισηγητική Εκθεση για την κύρωση της Σύμβαση Παραχώρησης τον Αύγουστο του 2007 που έγινε Νομος 3621 στις 20 Δεκεμβρίου 2007.

Αντίθετα στο Πρώτο Δελτίο Τύπου της Ολυμπίας Οδού τον Αύγουστο του 2008 τα καθαρά έσοδα από τα διόδια για το ίδιο χρονικό διάστημα τα υπολογίζει στα 936.000 εκατ. Ευρώ, δηλαδή 250.000 εκατ. Ευρώ επιπλέον.

Θεωρώ λοιπόν ότι αξίζει να έχουμε συγκεκριμένες απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα γιατί αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες χρηστών του εν λόγω δρόμου μεταξύ των οποίων είναι και οι συμπολίτες μας.

Πατρα 24 Ιουλίου 2010

Δημήτρης Αιβαλής

Αρχιτέκτων”

 

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

&  ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ

 

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Κύρωση της σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου

( Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα )

ΑΘΗΝΑ 1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  2007

ΣΤ.  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Σύμφωνα με το ελεγμένο χρηματοοικονομικό μοντέλο του Αναδόχου τα κύρια οικονομικά στοιχεία του έργου είναι τα εξής:

1. Συνολικό κόστος Περιόδου Μελετών – Κατασκευών: Ευρώ 2.809.530.160 σε τρέχουσες τιμές, εκ των οποίων το καθαρά κατασκευαστικό κόστος ανέρχεται σε 2.098.650.000 σε τρέχουσες τιμές.

2. Χρηματοδοτική Συμβολή Δημοσίου: Ευρώ 550.000.000 σε τρέχουσες τιμές, υποκείμενη σε αναπροσαρμογή (θετική ή αρνητική) λόγω μεταβολής των επιτοκίων μέχρι την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης, πλέον πληθωρισμός από την 31.12.2007 μέχρι την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης εάν αυτή επέλθει μετά την 1.3.2008, καταβλητέα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Πίνακα 4 του άρθρου 7.2.1 της Σύμβασης Παραχώρησης.

3. Δαπάνες Παραχωρησιούχου: Ο Παραχωρησιούχος αναλαμβάνει την υποχρέωση να εξασφαλίσει εξ ίδίων το ποσό των ευρώ 2.259.529.854 που απαιτείται για τη χρηματοδότηση του κόστους κατασκευής του Έργου επιπλέον της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου. Το ποσό αυτό εξασφαλίζεται από τον Παραχωρησιούχο υπό μορφή ιδίων κεφαλαίων, δανείων και τυχόν εσόδων μέχρι το τέλος της Περιόδου Μελετών – Κατασκευών και αναλυτικά: Ίδια Κεφάλαια ευρώ 200,144 εκ., δάνεια ευρώ 1,134,132 εκ. και προβλεπόμενα καθαρά έσοδα από διόδια μέχρι το πέρας τη Περιόδου Μελετών – Κατασκευών ευρώ 686.609 εκατ.

4. Προϋπολογιζόμενες Πληρωμές προς το Δημόσιο (με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο και τα ποσοστά του Πίνακα 5 της Σύμβασης) ευρώ 9.224.761.188 σε τρέχουσες τιμές και ευρώ 1.856.303.509 σε παρούσα αξία 1/1/2007.

Ενημερωτικό δελτίο

Αύγουστος 2008

Χρηματοδότηση του Έργου

  • Το Έργο ΕΚΠΠΤ είναι σήμερα το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
  • Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου θα ανέλθει στα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ (προ ΦΠΑ), και χρηματοδοτείται από έναν συνδυασμό τραπεζικών δανείων, εσόδων από τα διόδια, ιδιωτικών επενδύσεων των Μετόχων και το Ελληνικό Δημόσιο.
  • Το ήμισυ της επιδότησης του Ελληνικού Δημοσίου προέρχεται απευθείας από ευρωπαϊκά ταμεία.

Επιδότηση Ελληνικού Δημοσίου: € 550 εκατομμύρια ευρώ

Επένδυση Μετόχων: € 200 εκατομμύρια ευρώ

Έσοδα διοδίων (καθαρά): € 936 εκατομμύρια ευρώ

Τραπεζικά δάνεια: € 204 εκατομμύρια ευρώ

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις