Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Βάνα Πεφάνη στο thebest.gr: "Mεγαλώνοντας ξανοίγομαι περισσότερο στα ακραία πράγματα"

Βάνα Πεφάνη στο thebest.gr: "Mεγαλώ...

Η γνωστή ηθοποιός μιλά για την παράσταση "Ένας κάποιος παράδεισος" που ανεβαίνει στην Πάτρα

Ποιός παράδεισος;  «Ένας κάποιος παράδεισος». Σε ποιον κόσμο; Στον υπόκοσμο… Τόσο κοντά μας δηλαδή… Εκεί μας ξεναγεί η Βάνα Πεφάνη με το κείμενο και τη σκηνοθεσία της. Σε μια ιδιαίτερη, ενδιαφέρουσα και επίκαιρη παράσταση, η οποία ανεβαίνει στην «Ακτή Δυμαίων» στην Πάτρα, μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη. Μιλώντας στο www.thebest.gr  δεν κρύβει τη χαρά της για την παρουσίαση μιας ακόμα δουλειάς της στην Αχαϊκή πρωτεύουσα,  την οργή της για τα τεκταινόμενα στη χώρα μας, αλλά και την ευτυχία της στην προσωπική της ζωή.

Της Ελευθερίας Μακρυγένη

«Ένας κάποιος παράδεισος»., με  τη σφραγίδα του Ζενέ. Η πραγματικότητα και η φαντασία του συγγραφέα μπλέκονται τόσο, που αδυνατείς να ξεχωρίσεις ποια είναι ποια. Τα ερωτήματα αμείλικτα. Η πραγματικότητα σκληρή. Υπάρχει δικαιοσύνη σε αυτό τον κόσμο;Υπάρχει τιμωρία;

«Είναι ο κόσμος του Ζενέ, ο γνωστός υπόκοσμος, που πλέον τον αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά μας.   Έχουμε συνηθίσει μέχρι τώρα, η βία, οι φόνοι οι κλεψιές οι προδοσία, να γίνονται στον υπόκοσμο. Έλα όμως που ξαφνικά εδώ  στην Ελλάδα, κάποια από αυτά γίνονται από τις Αρχές και από το κράτος.  Την έννοια προδοσία τη ζούμε πια. Και είναι δύσκολο να το βλέπεις αυτό στο θέατρο όταν το ζεις στη ζωή σου. Αλλά εγώ θα πω ότι μάλλον έχουν τελειώσει τα γέλια για μας. Πρέπει να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να δούμε τι θα κάνουμε. Πρέπει να πάρουμε τα πράγματα στα χέρια μας. Δεν μπορούμε να ξεχνιόμαστε», λέει η Βάνα Πεφάνη.

Σε καιρούς δύσκολους επέλεξε να καθρεφτίσει αυτά που ζούμε, μέσα από το θέατρο. Θα μπορούσε να κάνει βέβαια κωμωδία ή κάτι πιο «εύπεπτο», μιας και ο κόσμος έχει ανάγκει να ξεχαστεί, θα μπορούσε κάποιος να πει.

«Δεν μπορώ να το κάνω όταν έχω τόση οργή μέσα μου και αγωνία για την επόμενη μέρα τη δική μας αλλά και των νεότερων, που σήμερα είναι μωρά ή 18 χρονών και τους έχουν κοπεί τα πόδια. Δεν μπορώ να ζω αυτό και στην τέχνη μου να κάνω κάτι άλλο. Δεν είμαι χαρούμενη αυτό τον καιρό. Και αυτό που με ενοχλεί είναι το ότι δεν υπάρχουν εύθικτοι άνθρωποι. Με ενοχλεί  το ότι κάνουν λάθη και δεν ζητάνε μια συγγνώμη και υπερασπίζονται αυτή την αδικία. Με ενοχλεί επίσης το ότι στην Ελλάδα κανείς δεν παραιτείται. Όλοι θεωρούν ότι έχουν πράξει πολύ καλά.Κανείς άνθρωπος από  αυτούς που έχουν αναλάβει τα ηνία της χώρας μας δεν είπε «συγγνώμη παιδιά έκανα λάθος». Εκεί θυμώνω».

Και θυμώνει για τις συνέπειες της πολύπλευρης και γενικευμένης κρίση στις ζωές όλων μας.

«Μας έχουν κόψει τα πόδια. Εγώ δουλεύω 20 χρόνια.  Δεν είχε ποτέ πολλά λεφτά ή «τρελό» κασέ, όμως  λες κάποια στιγμή θα είμαι πιο χαλαρή κα χτίζεις πάνω σε αυτό. Και ξαφνικά έρχονται κάποιοι και σου λένε, τι; ποια ζωή; Από την αρχή..Mε γυρίζεις σε ποσά που δεν έπαιρνα ούτε στα 18 μου.  Εντάξει να γυρίσω,  γιατί πρέπει να γυρίσω, όπως όλοι και εδώ υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν δουλειά, αλλά με έχουν ρωτήσει πόσος κόπος  ήταν αυτά τα 20 χρόνια για να στήσω τη ζωή μου και να πω δεν θα δουλέψω φέτος 12 μήνες αλλά 10 και αυτό μου το στερείς. Εντάξει, στέρησέ το μου, αλλά ζήτα μου και μια συγγνώμη».

Πόσο όμως έχει επηρεάσει η κρίση τον καλλιτεχνικό χώρο;

«Είμαστε οχτώ μήνες απλήρωτοι από ένα σίριαλ που έκανε τρελή θεαματικότητα, από τα Μυστικά της Εδέμ. Εμείς στήσαμε την παράσταση εννέα ατόμων, επειδή θέλαμε, και όλοι ηθοποιοί  χρόνων, εκτός από δύο παιδιά που είναι μαθητές μου, δουλέψαμε αμισθί, με τέσσερις μήνες πρόβες.. Απλά ακολουθήσαμε ένα όραμα, κόντρα στο πείσμα των καιρών, να κάνουμε μια παράσταση με εννέα άτομα, γιατί ερχόμαστε όλοι έτσι».

Η Βάνα Πεφάνη ήταν η τηλεοπτική Αμαλία Ρούσσου από τα Μυστικά της Εδέμ, ένας ρόλος που σημείωσε πολλή μεγάλη απήχηση στο τηλεοπτικό κοινό και την ακολουθεί ακόμα.

«Ο ρόλος της Αμαλίας από «Τα Μυστικά της Εδέμ» με ακολουθεί ακόμα. Και χαίρομαι που με ακολουθεί. Είναι ένας ρόλος που αγάπησα  και υπερασπίστηκα πάρα πολύ, αν και θα ήθελα οι περισσότεροι να με φωνάζουν Βάνα, αντί για Αμαλία, γιατί όταν αφήνουμε ένα ρόλο πίσω, κοιτάμε μπροστά. Παρόλα αυτά ,μόνο χαμόγελο μου φέρνει. Όταν μου μιλάνε για τα «Μυστικά» χαίρομαι».

Και γι’αυτό άλλωστε ο κόσμος τη σταματούσε στο δρόμο και της έλεγε διάφορα , για το ρόλο της και την εξέλιξη του σίριαλ. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά είναι το ακόλουθο:

«Το πιο χαρακτηριστικό που μου έχουν πει για το ρόλο της Αμαλίας, ήταν «Μην τολμήσεις να αφήσει τον Ρούσσο, γιατί δεν θα θέλω να σε ξέρω». Αυτό μου το είπε μια γυναίκα έξω από το σπίτι μου. Όλος ο κόσμος είχε τρελαθεί μην τυχόν και χωρίσει αυτό το ζευγάρι που τους φέρνει γέλιο».

Η Βάνα Πεφάνη έχει ιδιαίτερους δεσμούς με την Αχαϊκή πρωτεύουσα. Εδώ έχει παρουσιάσει αρκετές θεατρικές παραστάσεις και επιπλέον είναι μια πόλη που της αρέσει

«Η Πάτρα με έχει στηρίξει πάρα πολύ και είναι και ένα αγαπημένο μου μέρος, γιατί είναι κοντά στην Αθήνα και έχει θάλασσα. Ιδανικά πράγματα για μένα. Επίσης ο κόσμος είναι θεατρόφιλος και το έχει αποδείξει. Ασχολείται. Και είναι πολύ ωραίο για μένα αυτό. Ακόμα κι αν είναι αρνητικά τα σχόλια. Δεν περιορίζονται στο μου αρέσει δεν μου αρέσει. Εγώ έχω περάσει πολύ καλά στην Πάτρα. Γιατί  δημιουργούνται πράγματα κι εγώ  άλλωστε, μεγαλώνοντας , ξανοίγομαι περισσότερο στα ακραία πράγματα».

Το έργο που παρουσιάζει αυτή την περίοδο στην Ακτή Δυμαίων εκτός των άλλων μιλά και για την προδοσία. Ποια η σχέση της με αυτή; «Καταρχήν έχω προδοθεί από τη χώρα μου. Και βέβαια σε προσωπικό επίπεδο έχω προδοθεί και έχω προδώσει και θα ήθελα να μην το είχα κάνει και να μη μου έχει συμβεί. Δεν είναι ωραίο πράγμα η προδοσία».

Η Βάνα Πεφάνη  για μια ακόμα φορά έχει παράλληλα με τον ρόλο του ηθοποιού και τον ρόλο του σκηνοθέτη, για τον δεύτερο ωστόσο «δεν είναι ένα κομμάτι που μπορώ να πω ότι είναι η δουλειά μου, ούτε ότι προτιμώ να σκηνοθετώ, παρά να παίζω. Μερικές φορές όμως μετά από τόσα χρόνια, ίσως  και επειδή διδάσκω πια και βλέπω τα πράγματα από μια άλλη μεριά, κάποια έργα τα «βλέπω». Πάντως αν θέλεις να μου βάλεις τίτλο, ηθοποιός είμαι».

Την ίδια ώρα η γνωστή ηθοποιός διδάσκει  στη Δραματική Σχολή της Πετρούπολης που είναι ημικρατική και διευθυντής σπουδών ο Κώστας Αρζόγλου.  «Η βασική συμβουλή μου σε ένα νέο ηθοποιό αυτό τον καιρό είναι να φύγει στο εξωτερικό. Υπάρχει τέτοια ανεργία μπροστά μας που θα το έλεγα σε οποιοδήποτε παιδί, οποιεσδήποτε σπουδές και να έκανε».

«Προσωπικά…»

«Είμαι ευτυχισμένη στην δουλειά μου. Είμαι πολύ ευτυχής από αυτό που έχω καταφέρει μέχρι τώρα και είμαι και ευτυχής και στην προσωπική μου ζωή , αλλά όλα αυτά συμβαίνουν σε μια χώρα, που ζει σε κατάρρευση, άρα  μου δυσκολεύει το χαμόγελο. Είναι δύο πράγματα που παλεύουν. Η καθημερινότητά μου και ο κόσμος που υποφέρει και μαζί κι εγώ και αυτά που βιώνω και ευτυχώς που τα έχω και που με κρατάνε. Δηλαδή είναι μεγάλη χαρά που γυρνάω στο σπίτι και έχω έναν άνθρωπο, ο οποίος είναι εκεί για μένα, αλλά και τους φίλους μου. Μπορώ να σου πω ότι αν δεν είχα αυτούς τους ανθρώπους θα ήμουν πιο δυστυχισμένη από τώρα που δεν έχω λεφτά. Την ανεργία την αντέχω, χωρίς αυτούς τους ανθρώπους όμως δεν θα μπορούσα να ζήσω.

«Με τον Πετράκη δεν είμαστε πια καλά παιδιά..»

«Αν κάποιος ερχόμενος να παρακολουθήσει την παράσταση πιστεύοντας ότι θα δει την Αμαλία ή τον Λουκά, θα απογοητευτεί γιατί εδώ κάνουμε δύο ρόλους οι οποίοι είναι εντελώς αντίθετοι. Θέλω να τους προειδοποιήσω( γέλια) ότι δεν είμαστε καλά παιδιά πια..».

Τον ελεύθερο χρόνο της η Βάνα Πεφάνη απολαμβάνει τις βόλτες της σε στέκια της Πάτρας , επιδεικνύοντας ιδιαίτερη αδυναμία στο κέντρο

«Μ΄αρέσει πολύ να είμαι στην πλατεία Γεωργίου, στην Αγίου Νικολάου, όπου κατεβαίνω και βγαίνω στη θάλασσα, μου αρέσουν επίσης τα Ψηλά Αλώνια, αλλά δε νομίζω ότι υπάρχει και μέρος στο κέντρο της Πάτρας που να μη μου αρέσει».

info

H παράσταση θα παίζεται κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη στις 21.15 . Εκτός από τη Βάνα Πεφάνη και τον Παναγιώτη Πετράζκη, παίζουν ακόμα οι Κυριάκος Κοσμίδης, Νίκος Νίκας, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Άντρια Ράπτη, Νικολίνα Μουαΐμη, Δημήτρης Κατσής, Σταυρούλα Οικονόμου και ο Γιώργος Στριφτάρης

Τα σκηνικά υπογράφει ο Γιώργος Λυντζέρης, τα κοστούμια η Ιωάννα Ζαφειροπούλου ενώ τη μουσική των τραγουδιών έχει γράψει ο Παναγιώτης Καλαντζόπουλος σε στίχους του Άρη Δαβαράκη . Την πρωτότυπη μουσική και τους ήχους υπογράφουν οι DNA LAB (Αλέξανδρος Χρηστάρας -Μιχάλης Νιβολιανίτης).

Οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης κατόπιν θα ταξιδέψει στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις, είναι η Κατερίνα Μαραγκουδάκη-σχεδιασμός φώτων, Νίκος Γιαβρόπουλος-βίντεο, Σοφία Μιχαήλ-επιμέλεια κίνησης, Μαρία Αλανιάδη-βοηθός σκηνογράφου, Γιάννης Βασταρδής και Νίκος Σταυρόπουλος-φωτογραφίες, Κατασκευή κοστουμιών: Τζούλια Κριθαριώτη, στο πιάνο παίζει ο Τζόννυ Ανδριόπουλος, οι Περούκες είναι Άδωνις. Η αφίσα-μπάνερ είναι του Κώστα Καραγιάννη και το πρόγραμμα: purple design, Σταυρούλα Οικονόμου.

Διεύθυνση Παραγωγής: Λουκία Σιμονοβίκη.

Προπώληση εισιτηρίων:  Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου Απόλλων: 2610 – 273613 και Ακτή Δυμαίων: 2610 – 312979.

Κάθε Τρίτη επίσης  θα μπορούν δύο φοιτητές να δουν τη παράσταση, με  ένα μόνο φοιτητικό εισιτήριο,αξίας 10 ευρώ.

Κανονική τιμή εισιτηρίου 13 ευρώ.

Με τη συνεργασία του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και την υποστήριξη της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Πατρέων, Καρναβάλι Πάτρας, της Δημοτικής Βιβλιοθήκης και του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων.

Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανήλικους κάτω των 18 ετών.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture