Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Οι φοιτητές της Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών διασκευάζουν και παρουσιάζουν τα "Κόκκινα Φανάρια" του Αλέκου Γαλανού

Οι φοιτητές της Εστίας του Πανεπιστημίου...

Αυτή την Κυριακή 1η Ιουνίου 2014, στις 20.30 στο Θέατρο Εστίας στο χώρο του Πανεπιστημίου στο Ρίο

Πέντε χρόνια μετρά η Θεατρική Ομάδα των Φοιτητών της Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών και ο βασικός σκοπός της σύστασης της ήταν και παραμένει η δημιουργικότητα και η ψυχαγωγία στο χώρο της Φοιτητικής Εστίας.

Το διάστημα αυτό ανέβασαν με επιτυχία γνωστά έργα όπως «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα» του Λόρκα, τον «Φον Δημητράκη» του Δημήτρη Ψαθά, την «Αυλή των Θαυμάτων του Ιάκωβου Καμπανέλλη αλλά και πέρυσι την «μαύρη» κωμωδία «Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή» των Ρήγα – Αποστόλου.

Φέτος επέλεξαν ένα έργο που αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της δεκαετίας του '60, που γράφτηκε αρχικά για το θέατρο, προσαρμόστηκε στη συνέχεια σε κινηματογραφικό σενάριο και ταινία, το 1964 σε σκηνοθεσία του Βασίλη Γεωργιάδη (προτάθηκε μάλιστα και για το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας) και ξαναγράφτηκε ως μιούζικαλ.

Ο λόγος για τα «Κόκκινα Φανάρια» του Αλέκου Γαλανού που μάλιστα πέρυσι παρουσιάστηκαν σε μία πιο σύγχρονη, τολμηρή εκδοχή σε σκηνοθεσία και χορογραφία του Κωνσταντίνου Ρήγου στην σκηνή Κοτοπούλη – Ρεξ, του Εθνικού Θεάτρου στην οδό Πανεπιστημίου, στην Αθήνα.

Η παράσταση των φοιτητών της Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών που είναι διασκευή του συγκεκριμένου έργου, έχει προγραμματιστεί να ανέβει αυτή την Κυριακή 1η Ιουνίου 2014 στις 20.30 το βράδυ στο Θέατρο Εστίας στο χώρο του Πανεπιστημίου στο Ρίο, στο πλαίσιο των φετινών «Πολιτιστικών» του Πανεπιστημίου που μάλιστα γιορτάζει και την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυση του.

Σύμφωνα με το στόρι που εκτυλίσσεται στην περίφημη Τρούμπα του Πειραιά με τα κακόφημα μπαρ και «σπίτια» της δεκαετίας του ’60, στα δωμάτια του «σπιτιού» της Μαντάμ Παρή, η ερωτική συναλλαγή μοιάζει με απλή ρουτίνα. Όμως, για το καθένα από τα κορίτσια που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εκεί, υπάρχει, σιωπηρά, και ένας προσωπικός κόσμος. Σκληρός ή ουτοπικός, αναγκαίος ή κυνικός, ο κόσμος αυτός είναι η μόνη αλήθεια μέσα στην καθημερινότητά τους.

Στα Κόκκινα Φανάρια συναντώνται οι ζωές ανθρώπων που προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα σκληρό κόσμο. Όνειρα ματαιώνονται, η ελπίδα όμως δεν σβήνει. Πρωταγωνιστής είναι ο αγοραίος έρωτας που αφήνει την γλυκόπικρή αδιέξοδη «γεύση» του. Ηρωίδες του έργου είναι γυναίκες που θέλουν να αγαπήσουν και να αγαπηθούν, που θέλουν να ξεφύγουν από την καθημερινή μιζέρια…

Την σκηνοθετική επιμέλεια της παράστασης των Φοιτητών της Εστίας του Πανεπιστημίου Πατρών έχει η Ρούλα Κωνσταντινοπούλου ενώ τον ήχο και τα φώτα επιμελούνται οι Γιώργος Ρούστας, Ορέστης Ροδίτης και Γιώργος Σαμουργκανίδης.

Παίζουν οι εξής.

Αλέκα Θεοδωροπούλου στον ρόλο της Μαντάμ Παρή που στην παλιά Ελληνική ταινία είχε ερμηνεύσει η αξέχαστη Δέσπω Διαμαντίδου

Γιώργος Σαμουργκανίδης – Μιχαήλος (ρόλο που στο φιλμ είχε υποδυθεί ο Γιώργος Φούντας)

Μελίνα Καράμπαμπα – Μαίρη (τον ρόλο είχε παίξει η Μαίρη Χρονοπούλου)

Δανάη Αρχοντή – Ελένη (τον ρόλο είχε κάνει η αλησμόνητη Τζένη Καρέζη)

Ρούλα Κωνσταντινοπούλου – Μυρσίνη (στο ρόλο είχε εμφανιστεί η νεαρή τότε Ελένη Ανουσάκη)

Κοραλία Γλύκα – Μαρίνα (ρόλο που έχει σημαδέψει με την ερμηνεία της στην ταινία η Κατερίνα Χέλμη)

Έντι Τοτσίλα – Ντόρης

Μαρία Χατζοπούλου – Κατερίνα

Γιώργος Αρεκλάκης – Γέρος

Γιώργος Ρούστας – Πέτρος (τον είχε ερμηνεύσει ο Δ. Παπαμιχαήλ)

Δημήτρης Φουσέκης – Καπετάν Νικόλας (ρόλο που στην ταινία είχε υποδυθεί ο Μάνος Κατράκης)

Γιάννης Δασκαλάκης – Αργύρης

Μαρία Τσίμα - Πόρνη (Αργύρη)

Δάφνη Κατή – Πόρνη (μικρή)

Γιώτα Γιανναρά – Πόρνη Α’

Κλεάνθης Βαινάς, Ιχσάν Μετζίτ – Φαντάροι

Ηλίας Κούρος – Α’ αστυνομικός / Μιχάλης

Ιχσάν Μετζίτ – Β’ αστυνομικός.

Χορευτές – Δέσποινα Τζιώτη, Βικτωρία Πλάγκα, Γιάννης Σαλίαι, Σπύρος Σπίνος.

Υποβολέας – Ελευθερία Στεφάνου.

*Να προσθέσουμε πως αν και μελόδραμα κλασικού τύπου, η επιτυχημένη και συγκινητική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη θεωρήθηκε ένα χαρακτηριστικό επίκαιρο και ρεαλιστικό φιλμ της μετεμφυλιακής Ελλάδας που στη συνέχεια έμεινε κλασικό στην ιστορία του εγχώριου κινηματογράφου.

Επιμέλεια - Τ.ΜΑΡΤΑΤΟΣ

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture