Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Στις αποθήκες 40 διασωθέντα από τους βανδαλισμούς κοινόχρηστα ποδήλατα- «Έρχονται» και ηλεκτροκίνητα και θα βγουν μαζί στους δρόμους

Πάτρα: Στις αποθήκες 40 διασωθέντα από τ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Η πρώτη απόπειρα πριν από μερικά χρόνια «απέτυχε» καθώς οι κλειδαριές και οι βάσεις των ποδηλάτων σε διάφορα σημεία της πόλης βανδαλίστηκαν

Άλλη μία προσπάθεια θα κάνει όπως φαίνεται η Πάτρα στη χρήση κοινόχρηστων ποδηλάτων. Μάλιστα μέσα από πρόγραμμα ο Δήμος Πατρέων θα αποκτήσει και κοινόχρηστα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα.

Η πρώτη απόπειρα πριν από μερικά χρόνια «απέτυχε» καθώς οι κλειδαριές και οι βάσεις των ποδηλάτων σε διάφορα σημεία της πόλης βανδαλίστηκαν. Αποτέλεσμα ήταν να μείνουν οι βάσεις άδειες μέχρι και σήμερα.

Όπως αναφέρει μιλώντας στο thebest.gr η Αντιδήμαρχος Πολεοδομικού-Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού και Δόμησης Αναστασία Τογιοπούλου, «το σχέδιο είναι να μπει ξανά σε εφαρμογή η χρήση των κοινόχρηστων ποδηλάτων. Στο παρελθόν είχαμε φαινόμενα βανδαλισμού των συστημάτων κλειδώματος των ποδηλάτων με αποτέλεσμα κάποια να χάνονται από τις θέσεις κλειδώματος ενώ και οι θέσεις βανδαλίζονταν επίσης. Υπάρχουν 40 ποδήλατα που έχουμε φυλάξει από τότε, πριν τέσσερα χρόνια. Φυλάσσονται σε κάποια αποθήκη του Δήμου ενώ το επόμενο διάστημα θα επιδιώξουμε να κάνουμε επισκευή των συστημάτων κλειδώματος με σκοπό τα κοινόχρηστα ποδήλατα να κυκλοφορήσουν ξανά μαζί με ηλεκτροκίνητα ποδήλατα που πρόκειται να παραλάβει ο Δήμος».

Όπως επισημαίνει, «αισιοδοξούμε ότι η παράδοση τους θα γίνει μέσα στο 2024. Είναι 60 περίπου ποδήλατα μέσα από ένα πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν οι Δήμοι. Από αυτά κάποια ποδήλατα είναι για άτομα με αναπηρία. Υπάρχει ανάδοχος για την τοποθέτησή τους ενώ τα ποδήλατα θα ενταχθούν σε ένα σύστημα χρήσης μέσα στην πόλη. Θα λειτουργούν συνδυαστικά και με τα κοινόχρηστα ποδήλατα κλασικού τύπου ενώ θα έρθουν παράλληλα με την ολοκλήρωση της ανάπλασης του ιστορικού κέντρου. Το πού θα τοποθετηθούν είναι θέμα μελέτης που είναι σε εξέλιξη από το τμήμα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για να δούμε σε ποια σημεία θα τοποθετηθούν. Σκοπός είναι  να εξυπηρετούνται οι ανάγκες στην κάτω πόλη συνδυαστικά με την άνω πόλη έτσι ώστε να υπάρχει μία σύνδεση. Θα εξυπηρετούνται δηλαδή ανάγκες μετακινήσεις μέσα στον αστικό ιστό έτσι. Κλασικά και ηλεκτροκίνητα ποδήλατα θα τοποθετούνται σε διαφορετικά σημεία καθώς τα ηλεκτροκίνητα χρειάζονται σημεία φόρτισης. Συνολικά όλα τα κοινόχρηστα ποδήλατα θα είναι 100».

Όπως εξηγεί η κα Τογιοπούλου, «στο παρελθόν  το σύστημα λειτουργούσε με έκδοση καρτών. Ο ενδιαφερόμενος χρεωνόταν μία κάρτα και με αυτήν ξεκλείδωνε και κλείδωνε το ποδήλατο. Η χρήση του ποδηλάτου τότε μέσα στην πόλη ήταν  μία πρωτόγνωρη εικόνα. Τότε άρχισε να μπαίνει στην πόλη της Πάτρας η νοοτροπία της χρήσης του κοινόχρηστου ποδηλάτου. Νομίζω ότι τα χρόνια που μεσολάβησαν ο κόσμος εξοικειώθηκε περισσότερο με το να χρησιμοποιεί το ποδήλατο για να μετακινείται. Η εκτίμησή μου είναι ότι αυτή τη φορά θα υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Θα υπάρχει κι ένα δίκτυο στο δρόμο όπου το ποδήλατο θα κινείται με ασφάλεια. Τα παλιά ποδήλατα που θα μπουν στις ίδιες θέσεις οι οποίες θα επισκευαστούν. Οι απώλειες ποδηλάτων και οι βανδαλισμοί δεν προέκυπταν από χρήστες που είχανε κάρτα. Κάποια ποδήλατα τα βρήκαμε πεταμένα στη θάλασσα και σε άλλα διάφορα σημεία της πόλης. Είχαν σχηματιστεί και δικογραφίες σε βάρος κάποιων που βρέθηκαν να τα έχουν στην κυριότητά τους. Κάποιοι επιδίωκαν να τα παίρνουν σπάζοντας τις κλειδαριές. Θα επισκευάσουμε και τις κλειδαριές αλλά και τα ποδήλατα καθώς τα περισσότερα έχουν ζημιές. Τώρα ο τρόπος κλειδώματος θα είναι πιο ανθεκτικός.  Τα ηλεκτροκίνητα έχουν μηχανισμό ανίχνευσης πάνω  οπότε με αυτό το σύστημα εντοπίζονται όπου κι αν βρίσκονται».

Όλα αυτά τη στιγμή που τα επόμενα χρόνια η πρόσβαση αυτοκινήτων στο κέντρο της Πάτρας θα είναι αδύνατη.

«Είναι ένας νέος τρόπος μετακίνησης που μπορεί να μπει στην καθημερινότητα του πατρινού. Μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων στο ιστορικό κέντρο, στην άνω και κάτω πόλη το ποδήλατο θα είναι αναγκαίο για να κινείται κάποιος καθώς περιορίζεται πλέον η δυνατότητα κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Θα έχουμε περισσότερους πεζόδρομους ενώ οι πεζοί θα κινούνται γενικότερα πιο άνετα. Τα μέσα ήπιας ή μαζικής μεταφοράς θα είναι η λύση» καταλήγει η κα Τογιοπούλου. 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις