Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Η κρίση πάει σούπερ μάρκετ- 'Αλλοι "στοκάρουν", άλλοι ψάχνουν προσφορές, άλλοι "ελαφραίνουν" το καλάθι

Πάτρα: Η κρίση πάει σούπερ μάρκετ- 'Αλλο...
Μαρτάτος Tάκης

Όπως μας είπε, πλέον παρατηρείται μία στροφή στους καταναλωτές που αγοράζουν τα βασικά είδη όπως λάδι, ζυμαρικά περιορίζοντας τα σνακ, τα αναψυκτικά και τα καλλυντικά

«Τα τελευταία 20 χρόνια δεν είχαμε ποτέ ξανά πληθωρισμό του 10%. Είναι από τις πιο δύσκολες εποχές η σημερινή». Αυτό ανέφερε μιλώντας στο thebest.gr για το θέμα των τιμών και των αυξήσεων που παρατηρούνται ολοένα το τελευταίο διάστημα συνέπεια του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης, ο αντιπρόεδρος του Ομίλου της επιτυχημένης Πατρινής αλυσίδας σούπερ μάρκετ «Ανδρικόπουλος ΑΕΒΕ», Χάρης Ανδρικόπουλος.

Ο κ. Ανδρικόπουλος μας έδωσε μία σαφή εικόνα για το τι επικρατεί αυτή την στιγμή στην αγορά. Η περίοδος του φετινού Πάσχα όπως μας είπε, πήγε καλά ανάλογα με τις προσδοκίες που υπήρχαν και το γενικότερο κλίμα που είχε διαμορφωθεί στην αγορά, ωστόσο στη συνέχεια είναι ολοφάνερο πως η κοινωνία πιέζεται και οι ιθύνοντες των σούπερ μάρκετ που βρίσκονται στη μέση με τους βιομηχάνους να πιέζουν και με το κόστος παραγωγής να ανεβαίνει και τους καταναλωτές να κυνηγούν τις προσφορές, προσπαθούν, όπως χαρακτηριστικά μας είπε, να κάνουν ό,τι μπορούν ώστε να απορροφήσουν κάποιες αυξήσεις ή έστω να τις καθυστερήσουν. Οι δε καταναλωτές όντως -πλέον- φροντίζουν να εκμεταλλεύονται τις προσφορές που γίνονται και μάλιστα πριν το Πάσχα, παρατηρήθηκε το φαινόμενο αρκετοί να «στοκάρουν» προϊόντα για το σπίτι τους όπως ζυμαρικά, όσπρια, ρύζι, έλαια, ζάχαρη, γάλα, κονσέρβες, κ.α. Ελλείψεις σοβαρές δεν έχουν υπάρξει, ανέφερε ο κ. Ανδρικόπουλος στο thebest.gr. Mπορεί βέβαια κάποιος κωδικός προϊόντος να έχει έλλειψη για μία εβδομάδα αλλά αυτό στη συνέχεια αναπληρώνεται.

Ο ίδιος με την εμπειρία που διαθέτει, ευελπιστεί πως θα έχουμε ένα σχετικά ήπιο καλοκαίρι και πως η κατάσταση με τις ανατιμήσεις θα εξομαλυνθεί, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από το ενεργειακό κόστος και από την ελπίδα να μην υπάρξουν άλλοι αστάθμητοι παράγοντες προς το χειρότερο.

«Η αύξηση στο ρεύμα και την ενέργεια έχει επηρεάσει και τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις ποσότητες και συνάμα να επιλέγουν πιο οικονομικά πράγματα, κυνηγώντας τις προσφορές που γίνονται. Τα τεμάχια και η αξία στο καλάθι της νοικοκυράς έχει κατέβει από το 12 στο 10», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χάρης Ανδρικόπουλος προσθέτοντας πως πλέον παρατηρείται μία σημαντική στροφή στο τι αγοράζει κάποιος στο σούπερ μάρκετ. Θα πάρει, όπως μας είπε, τα πιο βασικά είδη για το σπίτι και το τραπέζι του όπως λάδι, ζυμαρικά κλπ περιορίζοντας την ίδια ώρα τα σνακ, τα αναψυκτικά, κάποια καλλυντικά. Είναι μία τάση που καταγράφεται και εξηγείται από την περίεργη συνθήκη που έχει βρεθεί η κοινωνία και η αγορά.

«Είναι και θέμα ψυχολογίας. Σ’ ένα νοικοκυριό γίνονται κάθε μήνα και οι απαραίτητοι υπολογισμοί. Έχουμε πχ δύο μισθούς, ένα συγκεκριμένο εισόδημα από το οποίο θα πληρώσεις τη ΔΕΗ, το ενοίκιο αν υπάρχει, τα απαραίτητα τρόφιμα και αγαθά και από κει και πέρα να βγεις αν περισσέψουν χρήματα και για ένα ποτό ή καφέ. Τα μέτρα όπως η επιδότηση του λογαριασμού του ρεύματος και η επιστροφή χρημάτων δεν τα έχει δει ο καταναλωτής ακόμα στην τσέπη του, γι’ αυτό και η κίνηση θα λέγαμε πως έχει πέσει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με την εντύπωση πολλών καταναλωτών πως οι τιμές σε πολλά αγαθά αυξάνονται εβδομάδα την εβδομάδα ο κ. Ανδρικόπουλος μας ξεκαθάρισε πως το πρώτο κύμα ανατιμήσεων στην αγορά είχε γίνει την περίοδο των Χριστουγέννων λόγω των απόνερων της κρίσης της πανδημίας του covid 19 και των πρώτων αυξήσεων του ρεύματος, και αφορούσε βασικά προϊόντα που δεν παράγονται στην Ελλάδα.

Μετά αυξήθηκαν σιτηρά, έλαια, η ζάχαρη, τα χαρτικά είδη και πλέον τον τελευταίο καιρό επηρεάστηκαν  όλα σχεδόν τα είδη καθώς αυξήθηκαν τα υλικά συσκευασίας και το βιομηχανικό κόστος παραγωγής. Πάντως η αισιόδοξη παρατήρηση και διευκρίνιση που μας έδωσε ο κ. Χάρης Ανδρικόπουλος είναι πως εκτός από τα έλαια και τη ζάχαρη που πράγματι η τιμή τους μεταβλήθηκε μέχρι σήμερα αρκετές φορές, στα υπόλοιπα προϊόντα η τιμή έχει αλλάξει μόνο μία φορά.  

Χωρίς διάθεση να ωραιοποιήσει την έτσι κι αλλιώς δύσκολη κατάσταση που έχει προκαλέσει ανησυχία στους καταναλωτές, ο κ. Ανδρικόπουλος είπε στο thebest.gr πως είναι από τις πιο δύσκολες περιόδους που ο ίδιος θυμάται με τον πληθωρισμό να καλπάζει στο 10%. Τα σενάρια δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα για το μέλλον και θα πρέπει να υπάρξει μία πανευρωπαϊκή προσπάθεια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης για να ανακοπεί το πληθωριστικό κύμα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις