Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Δελτίο Ειδήσεων Κορωνοϊός Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020 Αγιά Σοφιά ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Παιδεία, επιστροφή στον παρελθόν

Παιδεία, επιστροφή στον παρελθόν

Του Μάκη Μπαλαούρα

Στους 11 μήνες διακυβέρνησης ΝΔ είχαμε:

-κατάργηση των «πράσινων σχολών», μέτρο ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια.

-αναστολή λειτουργίας των διετών προγραμμάτων σπουδών για 1500 αποφοίτους των ΕΠΑΛ.

-εξαγγελία μείωσης του αριθμού των εισακτέων –που λόγω της πανδημίας δεν εφαρμόστηκε φέτος.

-εξίσωσε επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολλεγίων

Θυμίζω, ότι στις 8/6/2015, ο τότε αναπ. υπουργός Τ. Κουράκης επανέφερε στην εκπαίδευση τους 2.700 εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ που μπήκαν σε διαθεσιμότητα-απόλυση από Αρβανιτόπουλο-Μητσοτάκη της κυβέρνησης Σαμαρά, το 2013.

Το ν/σ Κεραμέως

Το ν/σ κατακεραυνώθηκε από όλους τους συνδικαλιστικούς φορείς των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΔΕΔΥ, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ), σύλλογοι αναπληρωτών και συνδικαλιστικές παρατάξεις.

Οι μόνοι φορείς που στήριξαν με ενθουσιασμό το ν/σ της κυβέρνησης ήταν οι φροντιστές και οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων.

 Τα κεντρικά σημεία που οδηγεί την Παιδεία στην επιστροφή στο βαθύ παρελθόν και οδήγησαν στις κινητοποιήσεις-απεργίες των εκπαιδευτικών είναι, συνοπτικά, τα παρακάτω:

•             «Αριστεία» για τους λίγους και των παραπεταμένων για τους πολλούς.

•             Παλινόρθωση εξετάσεων- λαιμητόμων που αναπαράγει κοινωνικές και ταξικές διακρίσεις.

•             Τράπεζα Θεμάτων: οι γονείς θα οδηγηθούν σε οικονομική αφαίμαξη πληρώνοντας φροντιστήρια για να περάσουν τα παιδιά τους τον νέο σκόπελο των «μίνι» πανελλαδικών εξετάσεων Λυκείου. Όταν είχε εφαρμοστεί πρώτη φορά η Τράπεζα Θεμάτων, το 24% έμεινε μετεξεταστέο.

•             Σχολείο συνεχές εξεταστικό κέντρο με αυστηρότερους όρους προαγωγής-απόλυσης. Τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται από 4 σε 7.

•             Αύξηση αριθμού μαθητών ανά τάξη σε νηπιαγωγεία και δημοτικά.

•             Λατινικά αντί κοινωνιολογίας: ‘Όπως είπε ο Φίλης, είναι αναμφισβήτητη η αξία των κλασικών σπουδών (και λατινικών) για μαθητές που θα ακολουθήσουν φιλολογία, ιστορία, αρχαιολογία,  αλλά όχι με απαρχαιωμένο-βαρετό τρόπο. Τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν άλλες θεωρητικές επιστήμες, διεθνή-κοινωνιολογία-ψυχολογία, πρέπει να διδαχθούν και εξεταστούν στη κοινωνιολογία. Η μάχη που δίνει το υπουργείο υπέρ των λατινικών και κατά της κοινωνιολογίας, έχει συμβολικό χαρακτήρα, από το σκοτεινό παρελθόν, θυμίζει φαντάσματα που είχαν εναντιωθεί στη μεταρρύθμιση Παπανούτσου.

•             Αξιολόγηση εκπαιδευτικών συμμορφωτική, που αποκτούν λειτουργίες επιτήρησης.

Νίκη Κεραμέως, διαγωγή επίμεμπτος

  Η επαναφορά της αναγραφής στο απολυτήριο της διαγωγής είναι αναχρονιστική, επικίνδυνη οπισθοδρόμηση, που συνοδεύει τον πρώην μαθητή σε όλη του τη ζωή. Είμαι και εγώ παθών. Στην ΑΣΟΕΕ, επί δικτατορίας, μόλις πήγα να γραφτώ μου ζήτησαν απειλητικά εξηγήσεις. Στη μεταπολίτευση για να βρω δουλειά έπρεπε να δίνω διευκρινήσεις…

  Ως βουλευτής τον Μάρτη 2016, κατέθεσα Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, που συνυπέγραψαν 27 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, θέτοντας τη κατάργηση της διαγωγής των μαθητών. Όπως σημείωνα στην Ερώτηση, «ο χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών ως κοσμίας ή επίμεμπτης έχει νομοθετηθεί πριν από δεκαετίες – σε εποχές ταραγμένες πολιτικά – και στοχοποιεί μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων. Επινοήθηκε με το πρόσχημα ότι είναι δήθεν παιδαγωγικό μέτρο, ενώ κατέληξε να γίνει μέσο στιγματισμού και τρομοκράτησης του μαθητή, σε όλα τα σχετικά πιστοποιητικά, εφ’ όρου ζωής. Αυτό το μέτρο χρησιμοποιήθηκε για την περιθωριοποίηση μαθητών, πολλές φορές λόγω των ιδεών τους, της πολιτικής δράσης τους, της θρησκείας, του χρώματός τους κλπ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά και νυν βουλευτές του Κοινοβουλίου, που έχουν τιμωρηθεί ως μαθητές με διαγωγή κοσμία…!»

Ο Κ. Γαβρόγλου, στη Βουλή, απαντώντας στην Ερώτηση μου, συμφώνησε με την αναγκαιότητα κατάργησης της διαγωγής, μαζί με τις πολυήμερες αποβολές και δεσμεύθηκε ότι θα εργασθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι προχώρησε η ριζοσπαστική αυτή πράξη!

 Η επαναφορά της διαγωγής για τη ΝΔ δεν είναι απλά ένας αναχρονισμός. Στοχεύει, όπως ορίζει η παιδαγωγική επιστήμη στη ταπείνωση του μαθητή, μέσω πειθαρχικού-τιμωρητικού σχολείου. Ουσιαστικά πρόκειται για μήνυμα που στέλνει στο συντηρητικό εκλογικό της ακροατήριο. 

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις