Back to Top

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

ΑΥΤΗ είναι η μελέτη "Ζέκου" που προκρίνει ο Καραμανλής για το τρένο στην Πάτρα

ΑΥΤΗ είναι η μελέτη "Ζέκου" που προκρίνει ο Καραμανλής για το τρένο στην Πάτρα

Επιφανειακή διέλευση μέχρι τον Αγ. Διονύσιο εκτός 1-2 σημείων

Πισωγύρισμα για τις διεκδικήσεις και τα συμφέροντα της πόλης μπορεί να θεωρηθεί  η διαφαινόμενη απόφαση του υπουργού Υποδομών να φτάσει το τρένο στην Πάτρα βάσει της μελέτης «Ζέκου».

Σήμερα το thebest.gr σας παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία αυτής της μελέτης η οποία πραγματοποιήθηκε την περίοδο που ήταν Διευθύνων Σύμβουλων της ΕΡΓΟΣΕ ο Κώστας Σπηλιόπουλος από του μελετητικό γραφείο Δρόμος Σύμβουλοι Μελέτητες Ε.Π.Ε. και τον Κωνσταντίνο Ζέκο.

Η συγκεκριμένη μελέτη, την οποία προκρίνει πλέον η ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, επί της ουσία δεν είναι μελέτη έργου, αλλά μια μελέτη Σκοπιμότητας και Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους που έγινε το 2013 και αποτέλεσε, επί της ουσίας, τη βάση για τις συζητήσεις-διαπραγματεύσεις που έγιναν στην πορεία με τους υπευθύνους του Υπουργείου προκειμένου να συμπεριληφθούν οι επιπλέον διεκδικήσεις της πόλης και κατοίκων.

Όπως μας εξηγεί ο Πατρινός Αρχιτέκτονας Δημήτρης Αϊβαλής, η μελέτη «Ζέκου» καταλήγει σε δύο λύσεις.

Η 2α περιγράφεται ως «αμιγώς επιφανειακή» και η 3 ως «εν μέρει υποβαθμισμένη». Η πρώτη έχει ένα κόστος περίπου 52,5εκ. και η δεύτερη, αυτή που πλέον φαίνεται να υιοθετεί ο κ. Καραμανλής, 90,7εκ. ευρώ.

Αυτό το «επίμαχο» σενάριο, στις γενικές του γραμμές, προβλέπει υπογειοποίηση μονού κλάδου με ένα μείγμα επιφανειακών και πλήρως υπογειοποιημένων κομματιών καθώς και επίγεια διέλευση του Προαστιακού. Πιο συγκεκριμένα προβλέπει, επί της ουσία επιφανειακή διέλευση από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον Άγιο Διονύσιο.

Το μόνο κομμάτι που δεν προβλέπεται να είναι επίγειο είναι στο ύψος της οδού 5 Πηγαδίων όπου θα κάνει μια «κοιλιά» ή «γόνδολα» όπως την ανέφεραν οι μελετητές και στην συνέχεια η γραμμή θα βγαίνει και πάλι στην επιφάνεια στον Άγιο Διονύσιο.

Στην συνέχεια προβλέπει υπογειοποίηση (κάτω από την Όθωνος-Αμαλίας) μονής κανονικής γραμμής μέχρι τον Άγιο Ανδρέα. Αυτή η γραμμή, πλάτους μόνο 8 μέτρων, θα χρησιμοποιείται για τις υπεραστικές και εμπορευματικές αμαξοστοιχίες προς το λιμάνι.

Στην επιφάνεια προβλέπει άλλης μονή μετρική γραμμή για τον Προαστιακό. Για τα τμήματα πριν από την οδό Κανελλοπούλου δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη υπογειοποίησης.

Όπως θυμάται ο κ. Αίβαλής κατά την παρουσίαση της μελέτης αυτής στην Πάτρα είχαν γίνει επισημάνσεις από τους τοπικούς φορείς μεταξύ των οποίων να υπάρξει στάση στην πλατεία Τριών Συμμάχων, διαπλάτυνση της γραμμής από 8 σε 11 μέτρα ώστε να περνάει και ο Προαστικός υπόγεια καθώς η επίγεια διέλευσή του θα ακύρωνε την (διεκδίκηση ακόμα τότε) παράδοση του θαλασσίου μετώπου. Επίσης είχε επισημανθεί ότι θα έπρεπε να υπάρξει υπογειοποίηση τουλάχιστον και στο κομμάτι της οδού Λευκωσίας.

Επισημάνσεις που φέρεται, η τότε ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ, να είχε υποσχεθεί ότι θα τις εξετάσει.

Έκτοτε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι της διεκδίκησης από την πόλη. Υπήρξαν κινητοποιήσεις κατοίκων, διεκδικήσεις από τη δημοτική Αρχή και άλλους Φορείς της περιοχής όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας κ.α.. Μάλιστα ο κ. Ζέκος ήταν παρόν στην πρώτη επίσκεψη του Θάνου Βούρδα (συνεργάτη του Χρ. Σπίρτζη και τότε διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ) στην Πάτρα.

Οι κινητοποιήσεις των κατοίκων από το Ρίο μέχρι την Αγυιά, έκαναν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ να επανεξετάσει την κατάσταση και να προτείνει τελικά την υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγ. Ανδρέα.

«Η υπογειοποίηση της γραμμής προβλέπεται και από το γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Πάτρας το έχει πάρει Φύλλο Εφημερίδας Κυβερνήσεως από το 2011. Την ψήφισαν δηλαδή οι κυβερνήσεις και είχαν πει ότι το έργο θα είναι υπογειοποιημένο. Ο μελετητής του ΓΠΣ ήξερε ότι η ρότα είναι για υπογειοποίηση. Τώρα τα γράφουν όλα τα προηγούμενα στα παλιά τους τα παπούτσια», σημειώνει από την πλευρά του κ. Αϊβαλής.

Σχόλια

Ειδήσεις