Back to Top

ΘΕΑΤΡΟ

/

Πεντάλεπτο θερμό χειροκρότημα για τον Τάσο Νούσια ως Ριχάρδο τον Β' στο Αρχαίο Ωδείο

Πεντάλεπτο θερμό χειροκρότημα για τον Τάσο Νούσια ως Ριχάρδο τον Β' στο Αρχαίο Ωδείο

Από τα απρόοπτα της βραδιάς ήταν η δυνατή ηχώ από τη συναυλία της Έλλης Κοκκίνου που έφτανε ως το Ωδείο

Ο Γιαννιώτης στην καταγωγή ηθοποιός Τάσος Νούσιας ήταν εξαιρετικός στην παράσταση "Ριχάρδος Β' - Το Ρέκβιεμ Ενός Βασιλιά" σε σκηνοθεσία της Marlen Kaminsky, η οποία και διηύθυνε σε όλη τη διάρκεια της παράστασης τους φωτισμούς, τον ήχο και λοιπές λεπτομέρειες της αξιόλογης παράστασης που χειροκροτήθηκε με ιδιαίτερη θέρμη από τους περίπου επτακόσιους θεατές που ήσαν στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο το βράδυ του περασμένου Σαββάτου 14 Σεπτεμβρίου 2019.

Ο «Ριχάρδος ο Β’», ένα θαυμάσιο κείμενο του κλασικού δραματουργού Ουίλιαμ Σαίξπηρ παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του 38ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και ήταν από τις παραστάσεις που πραγματικά εκπροσωπούν το καλό, ποιοτικό θέατρο. Όπως παρουσιάστηκε, ουσιαστικά ήταν σαν μονόλογος αν και μαζί με τον Τάσο Νούσια συνέβαλε σε κάποια σημεία ως το «φάντασμα» του ο Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος.

Το κοινό εκτίμησε την προσπάθεια του Τάσου Νούσια, ενός εκλεκτού ηθοποιού της νεότερης γενιάς, με βαθιά, ρωμαλέα φωνή και πολύ καλή κίνηση όπως είδαμε στον «Ριχάρδο» και μάλιστα στο τέλος οι περισσότεροι χειροκρότησαν όρθιοι επί σχεδόν πέντε λεπτά!

Ο Τάσος Νούσιας είναι αλήθεια πως είχε έναν άθλο να φέρει εις πέρας. Είχε ένα απαιτητικό κείμενο γεμάτο γεγονότα και ονόματα που οι θεατές είδαμε σε μία διασκευή μίας ώρας και είκοσι λεπτών και είναι γεγονός πως μία τέτοια παράσταση ενδεχομένως να λειτουργούσε καλύτερα με έναν πολυπληθή θίασο και μία καλύτερη παράθεση των προσώπων και σκηνών μιας και στην εκδοχή που απολαύσαμε υπήρξαν σημεία που μπερδευτήκαμε ή που αργήσαμε να καταλάβουμε πως ουσιαστικά η εξέλιξη του έργου είχε να κάνει με τον εξάδελφο του βασιλιά Ριχάρδου, Ερρίκο Μπόλινμπροκ που μαζεύοντας στρατό έριξε τον Ριχάρδο και άρπαξε το στέμμα της εξουσίας. Όπως διαβάσαμε, ο Ριχάρδος Β΄ ήταν βασιλιάς της Αγγλίας από το 1377 (σε ηλικία τότε μόλις 10 ετών) έως την καθαίρεσή του, το 1399.

Από την πλοκή και όλη παρουσίαση σταθήκαμε σε ορισμένα εξαιρετικά λόγια του Σαιξπηρικού κειμένου όπως «ευτυχισμένοι στοχασμοί δεν υπάρχουν καθώς πάντα έχουν μέσα τους τον δισταγμό», ή «σου παραδίδω μαζί με το στέμμα του βασιλιά και τις έγνοιες» ή σ’ ένα άλλο σημείο που ο Ριχάρδος «βυθισμένος» πλέον στις σκέψεις του και αφημένος στην φυλακή λέει πως «ως βασιλιάς που βιώνεις την προδοσία αποζητάς πίσω τη ζωή ενός ζητιάνου ή έστω ενός απλού ανθρώπου».

Ωραίο και το απόφθεγμα «η δυστυχία κάθεται πιο βαριά σε αυτόν που δεν μπορεί να την σηκώσει».

Με βασικό λοιπόν προσόν το έξοχο Σαιξπηρικό κείμενο έστω και αποσπασματικά δοσμένο και με μόλις ένα βασικό σκηνικό αντικείμενο, στο οποίο ανέβηκε ουκ ολίγες φορές (σε μία στιγμή ίππευε) ο Τάσος Νούσιας έλαμψε στο ρόλο του Ριχάρδου αν και δεν τον βοήθησε ιδιαίτερα η πιο «εγκεφαλική» και «γυμνή» σκηνοθεσία της Marlen Kaminsky ενώ το κύριο εμπόδιο τουλάχιστον στην παρουσίαση εδώ στο Αρχαίο Ωδείο αποτέλεσε για πολλούς θεατές, η απρόβλεπτη δυνατή ηχώ από συναυλία της τραγουδίστριας Έλλης Κοκκίνου στο πάνω μέρος της πλ. Γεωργίου Α’ την ίδια ώρα του Σαββάτου στο πλαίσιο του PICK. Ο ήχος έφτανε με τον αέρα έως το Αρχαίο Ωδείο και σε κάποια σημεία ακουγόταν αρκετά δυνατά τουλάχιστον στους θεατές των πιο ψηλών διαζωμάτων με συνέπεια να αποσυντονίζονται και μην μπορούν να παρακολουθήσουν το δύσκολο αυτό έργο χωρίς εμπόδια και αποσπάσεις.

Ανάμεσα στους θεατές ήταν και η Μαριάννα Σταματιάδου από το ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, ο σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις, ο πρόεδρος και πολιτιστικός σύμβουλος του 38ου Φεστιβάλ Πάτρας του ΟΚΠΕ Ανδρέας Α. Ανδριόπουλος, η Αγγελική Δούρου, κ.α. Πάντως παρά τις δυσκολίες & τα απρόοπτα ήταν μία από τις ευτυχείς & ποιοτικές θεατρικές στιγμές του φετινού θεατρικού καλοκαιριού στην Πάτρα.

Οι φωτ. είναι του Παναγιώτη Μουλίνου.

Κείμενο – ρεπορτάζ: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ  

Σχόλια

Culture