Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Τί έφταιξε και η Γκλεν Κλόουζ έφυγε αβράβευτη από τα φετινά Όσκαρ

Τί έφταιξε και η Γκλεν Κλόουζ έφυγε αβρά...

Είχε προηγουμένως λάβει το βραβείο Critics’ Choice, τη Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο του Σωματείου Ηθοποιών

Σε μια από τις ανατροπές της φετινής απονομής των βραβείων Όσκαρ την περασμένη Κυριακή, το μεγάλο και ακλόνητο όπως έλεγαν, φαβορί Γκλεν Κλόουζ έχασε τελικά το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου από την Ολίβια Κόλμαν της «Ευνοούμενης» του Γιώργου Λάνθιμου και κέρδισε ένα αρνητικό ρεκόρ, κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται τι πήγε στραβά.

Ακολουθούν σύμφωνα με ανάρτηση του flix.gr, οι απαντήσεις.

Άσχετα με τις προσωπικές προτιμήσεις του καθενός, το βραβείο α’ γυναικείου ρόλου της φετινής απονομής των Όσκαρ υπήρξε αναμφίβολα μια από τις μεγάλες εκπλήξεις της περασμένης Κυριακής, ευχάριστης πάντως για τον Έλληνα διεθνή σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο μιας και τελικά ήταν το μοναδικό κερδισμένο Όσκαρ της ταινίας «Η Ευνοούμενη». Σχετική συγχαρητήρια ανακοίνωση εξέδωσε και η Ελληνίδα Υπουργός Πολιτισμός Μυρσίνη Ζορμπά.

Ταυτόχρονα, την ώρα που η 46χρονη Ολίβια Κόλμαν έπαιρνε στα χέρια της το χρυσό αγαλματίδιο ιδιαίτερα χαρούμενη και κάπως σαστισμένη (α κέρδισα Όσκαρ, ήταν τα πρώτα της λόγια), η 71χρονη Γκλεν Κλόουζ γινόταν κάτοχος του διόλου αξιοζήλευτου ρεκόρ της εν ζωή ηθοποιού (οποιουδήποτε φύλου) με τις περισσότερες υποψηφιότητες για βραβείο Όσκαρ ερμηνείας (7) και καμία νίκη.

Μολονότι η υπέροχη Κόλμαν είχε ήδη στο τσεπάκι της μια εντυπωσιακή σοδειά βραβείων για την υπέροχη ερμηνεία της στην «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, η Κλόουζ είχε αποσπάσει την παραδοσιακά «τυχερή» τριπλέτα που συνήθως εγγυάται και το αντίστοιχο Όσκαρ: κατά τη διάρκεια της φετινής έντονα ανταγωνιστικής Οσκαρικής κούρσας είχε τιμηθεί με τα βραβεία ερμηνείας από τα Critics’ Choice Awards, τις Χρυσές Σφαίρες και το Σωματείο Αμερικανών Ηθοποιών (SAG). Και μονάχα τρεις φορές στο παρελθόν ηθοποιοί που είχαν κατακτήσει και τα τρία αυτά βραβεία έφτασαν στην πηγή των Όσκαρ και δεν ήπιαν τελικά νερό, όπως γράφει το flix.gr.

Τι συνέβη τελικά, λοιπόν, και η Κλόουζ έχασε αυτό το φαινομενικά σίγουρο Όσκαρ; Προφανώς, οπωσδήποτε και δεν έχει να κάνει μόνο με το αν η ερμηνεία της Κόλμαν ήταν τελικά καλύτερη. Από την άλλη, όμως, και σε αντίθεση με το τι πιστεύουν πολλοί, δεν είναι ότι τα μέλη της Ακαδημίας λειτουργούν πραγματικά με μαζικό κίνητρο να επανορθώσουν για παλιά «χρωστούμενα».

Όλα τα παραπάνω επηρεάζονται συχνά, κι ενδεχομένως περισσότερο απ’ ότι φανταζόμαστε, από μερικές καθαρά πρακτικές διαδικασίες. Το σημαντικότερο σε αυτήν την περίπτωση είναι το πόσα από τα μέλη της Ακαδημίας είχαν δει πραγματικά την ταινία «Η Σύζυγος» που από πλευράς εισπράξεων δεν έχει ξεπεράσει στις ΗΠΑ τα 10 εκατομμύρια όταν το φιλμ του Λάνθιμου ήδη κοντεύει τα 35. Σε σχέση με τις δέκα (10) υποψηφιότητες της «Ευνοούμενης», η καλή (και γι’ άλλους μάλλον μέτρια) ταινία του Σουηδού Μπιορν Ρούνγκε είχε μόνο μία (εκείνη της Κλόουζ), κάτι που είναι πολύ πιθανό να μην ενεργοποίησε αρκετά την αίσθηση καθήκοντος των ψηφοφόρων, πολλοί από τους οποίους ενδέχεται να ψήφισαν χωρίς να την έχουν δει. Μερικές φορές, τα πάντα είναι θέμα προτεραιοτήτων, και σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ταινίες των φετινών υποψηφιοτήτων, η «Σύζυγος» σίγουρα δεν βρισκόταν στην κορυφή της λίστας.

Ωστόσο, θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς, και θα είχε δίκιο, ότι έχουν υπάρξει περιπτώσεις στο παρελθόν όπου ηθοποιοί έχουν βραβευτεί με Όσκαρ για ερμηνείες που έχουν ξεχωρίσει σε «μικρές» ταινίες που κατά τα άλλα δεν είχαν καμία άλλη υποψηφιότητα. Μόνο που τα δεδομένα έχουν αλλάξει ραγδαία τα τελευταία χρόνια όσον αφορά στα μέλη της Ακαδημίας, η οποία σχεδόν κάθε χρονιά καλεί και δέχεται στους κόλπους της νεότερα μέλη από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Και όσο κι αν αυτό είναι κυρίως θετικό, για πολλούς άλλους λόγους, πρόκειται συνήθως για νεότερους και πολύ πιο δραστήριους επαγγελματίες του κινηματογράφου, σε σχέση με τα γηραιότερα μέλη της Ακαδημίας.

Ελπίδα πάντως για το μέλλον είναι η Κλόουζ να μην έχει την τύχη των προηγούμενων κατόχων του ρεκόρ, του Πίτερ Ο’Τουλ και του Ρίτσαρντ Μπάρτον, οι οποίοι με οκτώ και επτά υποψηφιότητες για Όσκαρ ερμηνείας, αντίστοιχα, δεν κατάφεραν να πιάσουν ποτέ στα χέρια τους το πολυπόθητο αγαλματίδιο, με την εξαίρεση του τιμητικού βραβείου Όσκαρ που ο Ο’Τουλ παρέλαβε το 2003.

*Η ταινία "Η Σύζυγος" παίζεται και στην Πάτρα στη 2η αίθουσα του Πάνθεον.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture