Back to Top

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Οι αεροπορικές τραγωδίες που συγκλόνισαν την Αχαΐα από το 1966 και μετά - ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Οι αεροπορικές τραγωδίες που συγκλόνισαν την Αχαΐα από το 1966 και μετά - ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Πτώσεις αεροσκαφών που στοίχησαν τη ζωή έμπειρων χειριστών κι όχι μόνο

1966: Αεροσκάφος τύπου Ντακοντα πέφτει στο ΧελμόΉταν το βράδυ της 15ης  Ιανουαρίου όταν το αμερικανικό μεταγωγικό αεροσκάφος συνετρίβη στη Νεραϊδοράχη του Χελμού.

Διαβάζουμε στα της εποχής από σχετικό αφιέρωμα της Καθημερινής:

"Επί της κορυφογραμμής «Νεραϊδόρραχη» του Χελμού συνετρίβη περί την 10ην νυκτερινήν το αμερικανικόν δικινητήριον μεταγωγικόν αεροπλάνον «Ντακότα». Το σημείον της προσκρούσεως του αμερικανικού αεροσκάφους επί του ορεινού όγκου του Χελμού ευρίσκεται εις απόστασιν δύο χιλιομέτρων ανατολικώτερον της τοποθεσίας «Κοκκινόχωμα» και εγγύς του καταφυγίου του Ορειβατικού, όπου πέρυσι την 22αν Ιανουαρίου συνετρίβη το μέγα τετρακινητήριον μεταγωγικόν αεροσκάφος, με αποτέλεσμα 14 νεκρούς.

Περί της τύχης των επιβαινόντων του αεροσκάφους 10 αξιωματικών, εκ των οποίων 9 Αμερικανοί και ένας Ιταλός, ουδέν εγνώσθη. Ανεκοινώθη μόνον ότι τα συντρίμματα του αεροσκάφους επεσημάνθησαν κατάσπαρτα εις τον ορεινόν όγκον της «Νεραϊδόρραχης» και ότι ουδέν σημείον ζωής παρετηρήθη από τα ερευνώντα επί της χιονοσκεπούς κορυφής αεροσκάφη. Ηδη, η προκεχωριμένη βάσις εξορμήσεως εγκατεστάθη εις το χωρίον Ανω Λουσοί (Σουδενά) των Καλαβρύτων.
Από της 6ης απογευματινής εκινήθησαν διά τον τόπον του δυστυχήματος συνεργεία εκ χωροφυλάκων, ανδρών των ΤΕΑ και χωρικών με επί κεφαλής τον ενωμοτάρχην Δημ. Μπατεράκην. Των συνεργείων μετέχουν ιατροί εκ Καλαβρύτων με φορεία κ.λπ. ιατρικά εφόδια. Η πορεία προς τον τόπον του δυστυχήματος, εις υψόμετρον 2.100 μέτρων, καθίσταται εξαιρετικά επίπονος και δυσχερής, δεδομένου ότι η περιοχή καλύπτεται από χιόνας ύψους 1,5 – 2 μέτρων και το επικρατούν ψύχος είναι δριμύτατον. […] Η επισήμανσις του αγνοουμένου αεροσκάφους εγένετο χθες περί την 4.50 απογευματινήν και αφού πρώτα ηρευνήθη ολόκληρος η θαλασσία περιοχή από Κορίνθου μέχρι των ακτών της Ιταλίας υπό δύο αεροσκαφών της Ελληνικής βασιλικής Αεροπορίας και πέντε αμερικανικών ορμωμένων εκ των βάσεων Ελληνικού, Ελευσίνος, Αράξου και Ανδραβίδας".

Στις 22 Ιανουαρίου του 1979 εκτελώντας διατεταγμένη αποστολή (πτήση δια οργάνων), το αεροσκάφος του F-104G της 336 Μοίρας Διώξεως - Βομβαρδισμού κατέπεσε και συνετρίβη στο λόφο Προφήτης Ηλίας στα Μποζαΐτικα Αχαΐας.

Ο Κωνσταντίνος Δαβίλλας πετούσε ένα Lockheed TF/F-104G Starfighter όταν για άγνωστο λόγο έχασε απότομα ύψος και κατέπεσε στο λόφο Προφήτης Ηλίας στα Μποζαΐτικα Αχαΐας.

Ο Αποστόλης, πρόεδρος της Αερολέσχης Αιγίου και πολύ έμπειρος πιλότος και εκπαιδευτής, ήταν πτυχιούχος χειριστής αεροπλάνων, εκπαιδευτής και εξεταστής υπερελαφρών αεροσκαφών, καθώς και συνεργάτης της Επιτροπής Διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Ο ίδιος ασχολείτο επαγγελματικά με την αεροδιαφήμιση και την έκδοση αεροφωτογραφικών λευκωμάτων, ενώ πρωτοστάτησε στη δημιουργία του μικρού αεροδρομίου στην Τέμενη, όπως και στη δημιουργία της Αχαϊκής Αεραθλητικής Ακαδημίας. Άνθρωπος πολυπράγμων και ιδιαίτερα αγαπητός στο Αίγιο, πραγματικά δεν χωράει ο νους το ότι έφυγε πετώντας στους αγαπημένους του αιθέρες, σαν τον αετό που πεθαίνει στον αέρα...

 

Ο 17χρονος Πέτρος Μαχαίρας ήταν μαθητής της β΄Λυκείου και αγαπούσε πολύ τα αεροπλάνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήθελε του χρόνου να δώσει Πανελλαδικές για να περάσει στη Σχολή Ικάρων και κατά κάποιον τρόπο προετοιμαζόταν από τώρα. Δυστυχώς, η μοίρα του θέλησε να κοπεί το νήμα της ζωής του την ώρα που μάθαινε να ζυγίζει τα φτερά του...

Το 1993  και συγκεκριμένα στις 22 Αυγούστου, κατά την εκτέλεση πτήσης το πυροσβεστικό αεροσκάφος CL-215, έπεσε στην περιοχή Ανω Ροδίνη Αιγίου, ενώ δυο χρόνια νωρίτερα το 1991 στις Πόρτες Αχαίας πέφετει ένα μαχητικό F4 χωρίς ανθρώπινη απώλεια.

Σχόλια

Ειδήσεις