Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Τέμπη
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

"Τρωάδες" του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας - Μία σύγχρονη ματιά σε ένα κλασικό έργο βασισμένη στη μουσική

"Τρωάδες" του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας - ...

Οι συντελεστές της παράστασης του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας μίλησαν στους δημοσιογράφους ενόψει της πρεμιέρας του έργου στις 20/7 στο Κάστρο της Πάτρας

Tου Τάκη Γ. Μαρτάτου

Μία σύγχρονη ματιά ενός κλασικού έργου, με έντονη σχέση με τη μουσική όπου η Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρέων «Θανάσης Τσιπινάκης» αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στη δομή και λειτουργία της παράστασης, χαρακτήρισε τις «Τρωάδες» του Ευρπίδη που το ερχόμενο Σάββατο 20 Ιουλίου 2013 στις 22.00 θα κάνουν την πρεμιέρα τους στο Κάστρο της Πάτρας, σε ειδικά διαμορφωμένο θεατράκι, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και σκηνοθέτης του έργου Θοδωρής Αμπαζής, ο οποίος έχει γράψει και τη μουσική.

Νωρίτερα σήμερα στα γραφεία του ΔΗΠΕΘΕ στην Όθωνος Αμαλίας 6 (πρώην σταφιδαποθήκες Μπάρι) δόθηκε συνέντευξη Τύπου επ’ ευκαιρία της έναρξης των παραστάσεων των «Τρωάδων».

Θα δοθούν 9 παραστάσεις στο Κάστρο, το διάστημα 20-23 Ιουλίου και 26-30 Ιουλίου που θα συνδυαστούν και με σεμινάρια ενώ πριν από κάθε παράσταση στις 20.45, πάνω από 10 νέα ταλαντούχα παιδιά από το εργαστήρι λυρικού θεάτρου που δημιουργήθηκε στο ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας και είχαν παρουσιάσει την περασμένη άνοιξη την όπερα «Οι Γάμοι Του Φίγκαρο», θα δίνουν ένα ημίωρης περίπου διάρκειας ρεσιτάλ, ανά δύο μονωδοί συνοδεία πιάνου, με ρεπερτόριο κλασικές άριες και κομμάτια που έχουν σχέση με την αρχαία τραγωδία.

Όπως εξήγησε ο Νικόλαος Μαραζιώτης, το πρόγραμμα αυτό έχει ως στόχο το ψυχικό ζέσταμα του κοινού ώστε στη συνέχεια να μπει και να παρακολουθήσει την παράσταση. Παράλληλα είναι μία ευκαιρία να ακουστούν νέα και πολύ ταλαντούχα παιδιά της περιοχής της Πάτρας που είχε από τον περασμένο αιώνα μεγάλη παράδοση στο λυρικό τραγούδι. Μάλιστα όπως ανέφερε ο κ. Αμπαζής ο μακροπρόθεσμος στόχος του εργαστηρίου λυρικού θεάτρου του ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας είναι να στηθεί και ανέβει μία νέα παραγωγή οπερέτας την προσεχή περίοδο Οκτωβρίου – Φεβρουαρίου και να δημιουργηθεί ένα studio όπερας όπως και η δραματική σχολή του θεάτρου.

Οι «Τρωάδες» σηματοδοτούν την 1η φορά που ο Θοδωρής Αμπαζής ασχολείται με την σκηνοθεσία αρχαίου δράματος. Όπως είπε το ότι είχε κάνει την παράσταση «Έμποροι των Εθνών» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, τον βοήθησε ως «γέφυρα» να περάσει και στο αρχαίο δράμα.

Το ίδιο ανέφερε και η εκλεκτή ηθοποιός Άννα Κοκκίνου που υποδύεται την Εκάβη, η οποία θεωρεί ότι η παράσταση που είχε παίξει «Μορφές στο έργο του Βιζυηνού» την βοήθησε επίσης να περάσει και να προσεγγίσει το αρχαίο δράμα. Βέβαια η κυρία Κοκκίνου έχει μία ακόμη εμπειρία σε παράσταση αρχαίας τραγωδίας όταν είχε ανεβάσει στο θέατρο της, την Σφενδόνη, την «Ιφιγένεια στη χώρα των ταύρων» επίσης του Ευριπίδη.

«Είναι μεγάλη τιμή για μένα που παίζω αυτό το ρόλο και ελπίζω να ανταποκριθώ στις προσδοκίες. Το συγκεκριμένο έργο έχει πολλά να πει σήμερα σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά. Ο χώρος του Κάστρου με τα μοναδικά τείχη, όπου θα παιχθούν οι Τρωάδες είναι υπέροχος και μακάρι να μπορέσετε να τον αναδείξετε στη συνέχεια. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο πολύ προσφέρει στην παράσταση η ιδέα να συμμετέχει η ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων.

Ο Θοδωρής Αμπαζής έχει το προσόν να συγκεντρώνει κόσμο και να τον οργανώνει ωραία εμψυχώνοντάς τον και αισθάνομαι χαρά που η βάση της παράστασης είναι η μουσική», τόνισε χαρακτηριστικά η κυρία Κοκκίνου, την οποία είχε χειροκροτήσει το Πατρινό κοινό προ διετίας περίπου με την παράσταση «La Poupee». H κυρία Κοκκίνου ήρθε στη συνέντευξη Τύπου στηριζόμενη σε μία πατερίτσα καθώς πριν λίγο καιρό έσπασε το πόδι της, ωστόσο το αντιμετωπίζει με χιούμορ κι όπως ανέφερε στο τέλος της συνέντευξης Τύπου αυτό το μικρό πρόβλημα στο πόδι ταιριάζει εξωτερικά στην ταλαιπωρημένη και δυστυχισμένη ηρωίδα της, την βασίλισσα Εκάβη.

Η Κατερίνα Διδασκάλου με τη σειρά της, την οποία πέρυσι είχε απολαύσει το Πατρινό κοινό στην παράσταση – μονόλογος «Πόρνη από πάνω», η οποία ενσαρκώνει το ρόλο της Ωραίας Ελένης, ανέφερε με τη σειρά της ότι νιώθει πολύ τυχερή που συνεργάζεται με τον Θοδωρή Αμπαζή που έχει μία μουσική τελειότητα. «Το γεγονός ότι βρίσκομαι στην ίδια παράσταση με σπουδαίους συναδέλφους όπως ο Κωνσταντίνος Αβαρικώτης που κάνει τον Μενέλαο, την Άννα Κοκκίνου, την Τζωρτζίνα Δαλιάνη, την Κόρα Καρβούνη, την Δανάη Σαριδάκη, κ.α. με κάνει πολύ ευτυχή. Επίσης θέλω να πω ότι από το Πατρινό κοινό έχω μία καταπληκτική εμπειρία και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα έρθει αθρόα στις παραστάσεις μας», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Διδασκάλου.

Παρούσα ήταν και η Έλσα Ανδριανού που έχει κάνει την μετάφραση του κειμένου του Ευριπίδη, η οποία όπως είπε έκανε για 1η φορά μετάφραση κειμένου αρχαίου δράματος. «Δεν υπάρχουν έτοιμες συνταγές. Η μετάφραση πάτησε στο ηχητικό, μουσικό ένδυμα καθώς η μουσική είναι και ο τρόπος που διαχειρίζεται και προσεγγίζει την όλη παράσταση ο κ. Αμπαζής. Χρησιμοποίησα λοιπόν όλο το φάσμα της ελληνικής χωρίς διάθεση γλωσσικής στράτευσης.

Επίσης το ενδιαφέρον στοιχείο του έργου είναι η στιγμή που έρχεται ο κόσμος ανάποδα, αυτό μας ενδιαφέρει ως λαό και από πολιτική άποψη», υπογράμμισε η κυρία Ανδριανού.

Μία «γιορτή» λοιπόν θα στηθεί στο Κάστρο με άξονα την παράσταση «Τρωάδες». Ο κ. Αμπαζής δεν έκρυψε ότι υπήρξαν κάποια προβλήματα και υποδείξεις από την αρχαιολογική υπηρεσία που δεν επέτρεψαν κάποια πράγματα ωστόσο στόχος είναι από του χρόνου να γίνεται στο Κάστρο σε συνεργασία πάντα με την αρχαιολογία, ένα φεστιβάλ πιο μόνιμο και στοχευμένο με έργα Σαίξπηρ και αρχαίου δράματος που θα μπορούσε να αναζωογονήσει και σε τουριστικό επίπεδο την περιοχή της Πάτρας.

Στόχος εξάλλου και φέτος είναι η προσέλκυση και κοινού από την Αθήνα και άλλες περιοχές που θα ταξιδέψει στην Πάτρα για να δει την παράσταση «Τρωάδες» που δεν θα περιοδεύσει αλλά θα παιχθεί μόνο στην Επίδαυρο στις 23 και 24 Αυγούστου και κατόπιν στο Ηρώδειο τον Σεπτέμβριο και πιθανόν και κάποιο Φεστιβάλ στο εξωτερικό. Μάλιστα στις παραστάσεις της Πάτρας θα υπάρχουν και αγγλικοί υπέρτιτλοι. Όσο για το κόστος, αυτό ανέρχεται στα 180.000 ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου καλύπτεται από το Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου.

Η πρόεδρος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Νανά Πατρώνη αναφέρθηκε στο μεγαλεπήβολο σχέδιο των «Τρωάδων», στη ξεχωριστή ματιά του σκηνοθέτη Θεοδωρή Αμπαζή, στον προσωπικό της ενθουσιασμό παρακολουθώντας τις πρόβες ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι το κοινό θα δώσει μαζικό παρών στις 9 παραστάσεις των «Τρωάδων» στο Κάστρο της Πάτρας.

Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων (οι παραστάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα του φετινού Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας) Νίκος Κωστόπουλος τόνισε ότι σε μία περίοδο που η κοινωνία, οι Δήμοι αλλά και τα ΔΗΠΕΘΕ ταλανίζονται από σωρεία προβλημάτων, το θέατρο παραμένει το όχημα για να παραχθεί πολιτισμός.

Επίσης το παρών στη συνέντευξη Τύπου έδωσε και ο Βαγγέλης Πολίτης συντονιστής της καλλιτεχνικής επιτροπής του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας ο οποίος αναφέρθηκε στην επιμονή του Θοδωρή Αμπαζή να γίνουν οι παραστάσεις στο Κάστρο δίνοντας έτσι την ευκαιρία να αξιοποιηθεί ο χώρος αυτός στην καλύτερη μορφή του καθώς στον τρόπο που δουλεύει ο κ. Αμπαζής τον οποίο χαρακτήρισε μετριοπαθή αλλά και με πάθος για τη δουλειά του. Όσο για την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρέων, δημιούργημα του αξέχαστου μαέστρου της Θανάση Τσιπινάκη, ο κ. Πολίτης τόνισε ότι είναι σημαντική η συμμετοχή της ορχήστρας στο όλο εγχείρημα καθώς εμπλέκει και το καλλιτεχνικό δυναμικό της πόλης της Πάτρας.

Από την ορχήστρα παρούσα ήταν η Βάγια Ζεππάτου που έχει αναλάβει την καλλιτεχνική ευθύνη του σχήματος, η οποία εξέφρασε τη χαρά της για την άψογη συνεργασία αλλά και για το γεγονός ότι γνώρισαν και δούλεψαν μαζί με τόσο σπουδαίους ηθοποιούς.

Τα εισιτήρια για τις παραστάσεις κοστίζουν 12 ευρώ και 8 ευρώ για φοιτητές και ανέργους και διατίθενται στα Discover, Musical και Καραμούζης και στο Κάστρο της Πάτρας πριν από την παράσταση.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture