Η εκπτωτική περίοδος αναμένεται να αποτελέσει «σωσίβιο» για την αγορά
Σημαντικά μειωμένες τιμές θα δουν οι καταναλωτές στην αγορά της Αιγιάλειας από την Δευτέρα 16 Ιουλίου, που ξεκινά η περίοδος των θερινών εκπτώσεων, τη στιγμή που το καλάθι της νοικοκυράς για να γεμίσει χρειάζεται κάθε μήνα για τα ίδια προϊόντα όλο και περισσότερα ευρώ. Στις θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα λήξουν την Παρασκευή 31 Αυγούστου, εναποθέτουν τις τελευταίες τους ελπίδες για αναθέρμανση της αγοράς οι έμποροι, οι οποίοι, ειδικά στους κλάδους ένδυσης και υπόδησης, αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας.
Όπως επισημαίνει το www.aigialeianews.gr, το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς αποτελούν μία ανάσα μέσα στην βαθύτατη κρίση. Η δραματική αύξηση των φόρων και των ακάλυπτων επιταγών, οι καθυστερήσεις στις πληρωμές και τα «λουκέτα» σε επιχειρήσεις, κυρίως μικρού και μεσαίου μεγέθους, είναι τα στοιχεία που σκιαγραφούν αυτή την περίοδο τον κλάδο του λιανεμπορίου. Η εκπτωτική περίοδος αναμένεται να αποτελέσει «σωσίβιο» στην αγορά, καθώς η μείωση της αγοραστικής κίνησης το τελευταίο διάστημα έχει επιφέρει τον εμπορικό κλάδο σε απόγνωση.
Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι εκπτώσεις φέτος θα είναι γενναίες και θα φτάσουν ακόμα και το 60%.
Μπορεί η επίσημη πρεμιέρα των θερινών εκπτώσεων να γίνεται την ερχόμενη Δευτέρα ωστόσο οι έμποροι της Αιγιάλειας, έχουν «ζεστάνει» ήδη το κλίμα με χαμηλές τιμές, προσφορές και προεκτώσεις (που λειτουργούν εισαγωγικά ως «προπομπός» της κύριας περιόδου των θερινών τακτικών εκπτώσεων) για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν ήδη αρχίσει τις διερευνητικές τους ματιές!
Η μείωση των πωλήσεων και το κακό κλίμα που υπάρχει στην αγορά οδηγούν τους εμπόρους σε μπαράζ προσφορών, ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί απαισιόδοξοι οι οποίοι εκτιμούν ότι ούτε οι θερινές εκπτώσεις θα καταφέρουν να αλλάξουν το κλίμα. Ιδιοκτήτες καταστημάτων έχουν επιστρατεύσει ακόμα και την τεχνολογία, μέσω μηνυμάτων στο ίντερνετ και σε γνωστά site κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να ενημερώσουν τους καταναλωτές.
Η κακή οικονομική κατάσταση που προκάλεσε επιβάρυνση στην τσέπη ακόμα και στα βασικά είδη πρώτης ανάγκης, η αύξηση των λειτουργικών δαπανών των επιχειρήσεων, κ.α. έχουν συντελέσει στη διαμόρφωση του σημερινού αρνητικού κλίματος στην αγορά και της πτώσης του τζίρου στην πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων. Οι έμποροι προσδοκούν από την θερινή εκπτωτική περίοδο να «ανασάνουν», διαφορετικά διαβλέπουν πως ο Σεπτέμβριος θα είναι «μαύρος»!
Οι επιχειρήσεις καταγράφουν μία διαρκή μείωση τζίρου
Οι επιχειρήσεις της Αιγιάλειας «αιμορραγούν» συνεχώς και ο τζίρος τους ολοένα και μειώνεται. Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Αιγιαλείας Βαγγέλης Ευαγγελίου μιλώντας στo www.aigialeianews.gr, αναλύει τους κυριότερους λόγους που έχουν επηρεάσει αρνητικά την αγορά, δίνοντας μας παράλληλα και την σημερινή εικόνα που παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις της περιοχής:
«Οι λόγοι που επηρεάζουν αρνητικά την αγορά είναι λίγο ή πολύ ταυτόσημοι με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα νοικοκυριά σήμερα. Η έλλειψη ρευστότητας, η υπερφορολόγηση, οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, η αύξηση της ανεργίας και του κόστους διαβίωσης, η γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί για τις μελλοντικές εξελίξεις, συντελούν σε ένα κλίμα γενικότερης οικονομικής δυσπραγίας και απαισιοδοξίας. Αυτή η αρνητική κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι επιφυλακτικοί στις αγορές τους προσπαθώντας να εξασφαλίσουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα καθώς κανείς πλέον δεν μπορεί να προδιαγράψει το οικονομικό μέλλον της χώρας μας. Οι συνάδελφοι από την άλλη πλευρά παίζοντας τον τραγικό διπλό ρόλο καθώς πρέπει να στηρίξουν όχι μόνο την επιχείρησή τους αλλά και το νοικοκυριό τους, έννοιες οι οποίες είναι απόλυτα αλληλένδετες, βρίσκονται σε πραγματικό οικονομικό αδιέξοδο. Οι τράπεζες έχουν κλείσει τη στρόφιγγα της χρηματοδότησης προς όλους τους τομείς, επιβραδύνοντας και πολλές φορές αποκλείοντας την έκδοση δανείων. Και σαν να μην έφτανε ο περιορισμός της χρηματοδότησης απέναντι στο εμπόριο αυτό καθ' αυτό, έχουμε και τη μείωση στη χρηματοδότηση των ιδιωτών, τόσο σε στεγαστικά όσο και σε καταναλωτικά δάνεια. Η οικονομική κρίση συνεχίζει να επηρεάζει δραματικά την αγορά. Οι επιχειρήσεις καταγράφουν μία διαρκή μείωση τζίρου σε συνδυασμό με την αλματώδη συρρίκνωση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Οι δείκτες κύκλου εργασιών στο ελληνικό εμπόριο επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι, το εμπόριο έχει ξεμείνει από οξυγόνο και έχει την ανάγκη από χώρο και χρόνο για να αναπνεύσει. Σαφώς λοιπόν και βρισκόμαστε σε δεινή οικονομική θέση, αλλά ευτυχώς δεν έχουμε βιώσει τις δραματικές καταστάσεις γειτονικών πόλεων».
Η αύξηση των λουκέτων στο Αίγιο είναι σταδιακή
Όσον αφορά το ερώτημα αν έχει παρατηρηθεί αύξηση στα λουκέτα στα καταστήματα του Αιγίου, ο κ. Ευαγγελίου επισημαίνει ότι ναι μεν υφίσταται αλλά δεν είναι ραγδαία όπως συμβαίνει στις περισσότερες αγορές.
«Η αύξηση των λουκέτων στην πόλη μας είναι σταδιακή και ευτυχώς όχι ραγδαία, όπως παρατηρείται στις περισσότερες τοπικές αγορές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι συνάδελφοι δεν δίνουν τον δικό τους καθημερινό αγώνα για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους. Η έξοδος κινδύνου για τη σωτηρία του ελληνικού εμπορίου δείχνει δύο κατευθύνσεις. Αναμένουμε από τη νέα κυβέρνηση να επιλέξει αυτή της διάσωσης και της ενίσχυσης των Μμ επιχειρήσεων και όχι της εξόντωσής τους με επιπλέον φορολογικές επιβαρύνσεις».
Οι καταναλωτές να στηρίξουν τις τοπικές οργανωμένες επιχειρήσεις και όχι το παραεμπόριο
Κλείνοντας ο πρόεδρος του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Αιγιαλείας εκφράζει την αισιοδοξία ότι η θερινή περίοδος των εκπτώσεων θα αποτελέσει το έναυσμα για περισσότερες αγορές, σε συνδυασμό και κάποιες δράσεις που ετοιμάζονται, στέλνοντας παράλληλα μήνυμα στους καταναλωτές να στηρίξουν τις τοπικές οργανωμένες επιχειρήσεις και όχι το παραεμπόριο.
«Το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς αποτελούν μία ανάσα μέσα στην βαθύτατη κρίση. Ειδικά ότι στον τομέα της ένδυσης και υπόδησης θεωρούμε σίγουρα ότι θα παρατηρηθεί μικρή αύξηση συγκριτικά με την έως τώρα πορεία, αλλά σε σχέση με άλλες χρονιές το μούδιασμα θα παραμείνει αισθητό. Σε καμία περίπτωση όμως δεν επιθυμούμε να δημιουργήσουμε κλίμα απαισιοδοξίας. Σίγουρα η περίοδος των εκπτώσεων θα αποτελέσει το έναυσμα για περισσότερες αγορές. Το μήνυμα το εμπορικού συλλόγου προς τους καταναλωτές, ειδικά στη δύσκολη αυτή συγκυρία που διανύουμε, είναι ότι θέλουμε να εμπιστευθούν και να στηρίξουν τις τοπικές οργανωμένες εμπορικές επιχειρήσεις και όχι το παραεμπόριο. Τους διαβεβαιώνουμε ότι, και εμείς από την πλευρά μας θα εξαντλήσουμε όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για την κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση των προϊόντων που προσφέρουμε. Ο Εμπορικός Σύλλογος ήδη προγραμματίζει δράσεις για την περίοδο του Αυγούστου, όπου σε συνδυασμό με τις θερινές εκπτώσεις και την αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή, θα φέρουν θετικά πρόσημα στην αγορά και αίσθημα αισιοδοξίας».
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ
Σε ότι αφορά την διενέργεια των θερινών εκπτώσεων, όπως ενημερώνει με ανακοίνωση του ο Εμπορικός και Εισαγωγικός Σύλλογος Αιγιαλείας οι έμποροι πρέπει να προσέξουν τα εξής:
1. Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα) εκτίθενται.
2. Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
3. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.
Κατά τη διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους εμπόρους, γιατί οι κυρώσεις είναι βαρύτατες και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.
«Και φέτος, καλούμε όλους τους συναδέλφους να αξιοποιήσουν τον θεσμό των εκπτώσεων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Καλούμε επίσης το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία των μεγάλων ποσοστών των εκπτώσεων, ενώ συστήνουμε να εμπιστεύεται τα οργανωμένα εμπορικά καταστήματα και όχι το κάθε μορφής παραεμπόριο που παρέχει κακής ποιότητας εμπορεύματα, χωρίς καμία διασφάλιση, καμία εγγύηση και φυσικά χωρίς αποδείξεις» καταλήγει η ανακοίνωση του Συλλόγου.
Δημήτρης Ζωιτσούδης
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










