Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

«Αν κρύβουμε τους σκελετούς στη ντουλάπα δεν θα βελτιωθούν τα πράγματα»

«Αν κρύβουμε τους σκελετούς στη ντουλάπα...
Μαρτάτος Tάκης

Ο συνθέτης Γιώργος Ανδρέου μίλησε στο thebest.gr με αφορμή την παρουσίαση στην Πάτρα την ερχόμενη Τρίτη του πρώτου του βιβλίου «Δαίμονας Ξένος»

O κόσμος τον έχει γνωρίσει και αγαπήσει ως συνθέτη ορισμένων πραγματικά ξεχωριστών και τρυφερών τραγουδιών όπως τα «Μικρή Πατρίδα», «Άγιος ο έρωτας», «Εγώ με την αγάπη μάλωσα», «Γράμμα στον κο Νίκο Γκάτσο», «Τις θάλασσες σταμάτα» καθώς και το «Να μ’ αγαπάς» που προερχόταν από τον πρώτο ολοκληρωμένο δίσκο του «Κορίτσι & γυναίκα» με τη φωνή της Ελένης Τσαλιγοπούλου. Ο λόγος για τον Γιώργο Ανδρέου που την προσεχή Τρίτη 27 Μαρτίου θα βρεθεί στην Πάτρα στις 20.30 για να συστηθεί στο κοινό με μία νέα ιδιότητα του, αυτή του συγγραφέα.

Σε συνέντευξη του στο thebest.gr μας είπε ότι αγαπά πολύ την Πάτρα, ότι ετοιμάζει μία νέα δισκογραφική δουλειά με την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Θανάση Τσιπινάκη καθώς και για το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο «Δαίμονας Ξένος» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη.

Η εκδήλωση θα φιλοξενηθεί στο μπιστρό Sakis στην οδό Ρήγα Φεραίου και Ζαίμη και θα συνδυαστεί με την παρουσίαση του βιβλίου του θεατρικού σκηνοθέτη και στιχουργού Θοδωρή Γκόνη «Ο Ύπνος της Ανδριανουπόλεως» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγρα.

Για το μεν βιβλίο του Γιώργου Ανδρέου θα μιλήσει ο ποιητής Διονύσης Καρατζάς με τον οποίο ο συνθέτης έχει συνεργαστεί στον εξαιρετικό δίσκο «Τα χελιδόνια της βροχής» με ερμηνεύτρια την Ελένη Τσαλιγοπούλου και για το βιβλίο του Θοδωρή Γκόνη θα μιλήσει ο δικηγόρος και συγγραφέας Βασίλης Λαδάς.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Γιώργος Ανδρέου με τον Γιώργο Καζαντζή παρουσίασαν πριν από λίγες μέρες στον «Μύλο» της Θεσσαλονίκης, τη μουσική παράσταση «Δύο συνθέτες-δύο ερμηνευτές» που περιελάμβανε γνωστά τραγούδια τους, με ερμηνευτές τη Μελίνα Κανά και τον Βασίλη Λέκκα.

 

Η συνέντευξη με τον Γιώργο Ανδρέου έχει ως εξής.

 

- Κύριε Ανδρέου έρχεστε στην Πάτρα όχι για κάποια συναυλία όπως σας έχουμε συνηθίσει αλλά με αφορμή το πρώτο σας μυθιστόρημα «Δαίμονας ξένος». Πώς προέκυψε αυτό το βιβλίο, ποια ήταν η εσωτερική ανάγκη που σας ώθησε να εκφραστείτε συγγραφικά;

«Από τη συνειδητοποίηση πως καμμιά Τέχνη δεν μπορεί να εκφράσει τα πάντα. Προέκυψε λοιπόν από ανάγκη να μιλήσω μέσα από μια μεγάλη φόρμα, που μου επιτρέπει να αναπτύξω ιδέες, χαρακτήρες, μακρά διαδρομή σε αντίθεση με την εκρηκτική, μινιμαλιστική φόρμα του Τραγουδιού, όπου όλα πρέπει να ειπωθούν άμεσα και συμπυκνωμένα».

 

- Το βιβλίο αναφέρεται σε μία παρέα τριών φίλων και σε ένα συνταρακτικό περιστατικό στα χρόνια της μεταπολίτευσης που τους αλλάζει τη ζωή ενώ όταν ξανασυναντιούνται μετά από είκοσι χρόνια θα έρθουν στην επιφάνεια άγνωστες αλήθειες. Μιλήστε μας λίγο για το στόρι του βιβλίου και για τα θέματα που θίγετε όπως ο έρωτας και η φιλία.

«Το βιβλίο “συμβαίνει” σε δύο περιόδους το 1980, Μεταπολίτευση, θεμελίωση της δημοκρατίας αλλά και όλων των δεινών του πολιτικοκοινωνικού status που ακόμα μας ταλαιπωρεί και το 2000 πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες του 2004 που ήταν και η κορύφωση του ελλαδικού lifestyle. Η ενοχή των τριών προσώπων για το δραματικό περιστατικό της νιότης τους “μεταφέρεται” “ανεκτόνωτη” στην ενηλικίωση τους, ακριβώς όπως οι ζωτικοί όσο ανακριβείς μύθοι του νεοελληνικού βίου δυναστεύουν την δυναμική της χώρας και συσκοτίζουν την αναγκαιότητα για λυτρωτική κάθαρση και ουσιαστική αναμόρφωση. Όσο για τον Έρωτα και τη Φιλία, αποτελούν σταθερά ψυχικά φαινόμενα με εξαιρετικά ισχυρή, καθοριστική επίδραση στην ζωή των ανθρώπων στην ψυχική και συναισθηματική τους ισορροπία, κάτι σαν το “φοβερόν κριτήριον” τους».

 

-Ποια είναι η μέχρι τώρα υποδοχή του βιβλίου από κριτικούς και το αναγνωστικό κοινό;

«Επίσημες κριτικές δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα. Από το κοινό, οι αντιδράσεις είναι πολύ ενθαρρυντικές, θετικές και συγκινητικές».

 

-Πολιτικά στοιχεία ως φόντο περνάνε μέσα από το βιβλίο μιας και αναφέρεστε στα χρόνια της μεταπολίτευσης. Πολλά έχουν ακουστεί για τις ευθύνες της γενιάς της Πολυτεχνείου για την σημερινή οικονομική κρίση και «κατάντια» της χώρας μας. Πως τα βλέπετε τα πράγματα, είστε αισιόδοξος ότι θα βελτιωθούν;

«Αν συμβεί στην Ελληνική κοινωνία  κάτι ανάλογο με αυτό που βιώνουν οι ήρωες του βιβλίου μου (ενοχή - αναζήτηση και απόδοση ευθυνών - δικαιοσύνη - συγχώρεση - κάθαρση), υπάρχει ελπίδα. Αν συνεχίσουμε να κρύβουμε τους σκελετούς στη ντουλάπα, φοβάμαι πως όχι».

 

-Η παρουσίαση του βιβλίου σας συνδυάζεται με το νέο βιβλίο του Θοδωρή Γκόνη με τον οποίο έχετε συνεργαστεί δισκογραφικά επανειλημμένα όπως στο δίσκο «Κορίτσι και γυναίκα» με την Ελένη Τσαλιγοπούλου που ήταν και ο πρώτος ολοκληρωμένος δίσκος σας. Πρωτότυπος ο συνδυασμός δύο βιβλιοπαρουσιάσεων.

«Και καίριος, κατά την άποψη μου, θα έλεγα σύμφωνος με τις επιταγές των καιρών που ζητούν δημιουργικές συνεργασίες και οσμώσεις, αλληλοπεριχώρηση, ακύρωση των μοναχικών εγωϊσμών, ανάδειξη επικοινωνίας και γόνιμου διαλόγου. Άλλωστε ο Γκόνης κι εγώ συνδεόμαστε και μέσω της μουσικής, του θεάτρου, της εμπειρίας σε διαχείριση πολιτιστικών δράσεων (ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου- Σερρών- Κομοτηνής, Φεστιβάλ Φιλίππων εκείνος), (Φεστιβάλ Αστυπάλαιας εγώ). Ευκαιρία λοιπόν για ουσιαστικές συνομιλίες πάνω σε ζητήματα Πολιτισμού με τους θαμώνες των παρουσιάσεων των βιβλίων μας».

 

- Με την Πάτρα σας συνδέει μία ιδιαίτερη σχέση. Έχετε συνεργαστεί με τον ποιητή μας Διονύση Καρατζά με τον οποίο κάνατε τον θαυμάσιο δίσκο «Τα Χελιδόνια της βροχής» και με την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων.

«Αγαπώ την Πάτρα πολύ. Έχω συνεργαστεί πολλές φορές με την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων και τον μαέστρο της Θανάση Τσιπινάκη. Έχω γράψει τη μουσική για τέσσερις παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών: Ορέστη (Γ. Ρίτσου), Λυσιστράτη (Αριστοφάνη), Ηλέκτρα και Ιφιγένεια εν Αυλίδι (Ευριπίδη) - όλα σε σκηνοθεσία του Θέμη Μουμουλίδη. Έχω συνεχή δημιουργικό διάλογο με το Διονύση Καρατζά. Στην Πάτρα νιώθω “σπίτι” μου».

 

-Πολλοί θυμούνται και ξεχωρίζουν από τις δουλειές σας την υπέροχη «Μικρή Πατρίδα». Τι πιστεύετε ότι την έκανε ένα τόσο διαχρονικό και αγαπημένο δίσκο;

«Ειλικρινά δεν ξέρω. Υποθέτω πως οι ακροατές επιλέγουν με το δικό τους ψυχικό κριτήριο όσα τους συγκινούν και τους εκφράζουν. Ο Παρασκευάς Καρασούλος  (που έγραψε τους στίχους) κι εγώ, ηχογραφήσαμε αυτό το δίσκο ανεξάρτητοι, με δικά μας έξοδα, με το μεράκι και το πείσμα της νιότης μας. Ίσως αυτό το πείσμα να “καίει” ακόμα μέσα στη “Μικρή Πατρίδα”».

 

-Τέλος κύριε Ανδρέου να ρωτήσω τι κάνετε δισκογραφικά το τελευταίο διάστημα και αν ετοιμάζετε κάτι για το επόμενο διάστημα δισκογραφικά και συναυλιακά.

 

«Αυτή την εποχή ηχογραφώ την εργασία μου “Ο μπερντές του Καραγκιόζη, η λάμπα της συνείδησης και το σεντόνι της μνήμης”, ένα έργο για την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων του Δήμου Πατρέων που παρουσίασα μαζί της, με ερμηνευτές την Ελένη Τσαλιγοπούλου και το Χρήστο Θηβαίο το 2006, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων πολιτισμού για την “Πάτρα-Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης”. Αποτελείται από οκτώ τραγούδια (σε στίχους Μ. Ελευθερίου, Θ. Γκόνη, Οδ. Ιωάννου, Ν. Ζούδιαρη, Κ. Φασουλά, Φ. Δεληβοριά, Χρ. Θηβαίου, Ν. Μωραϊτη), με θέμα την επίδραση του αρχέτυπου του Καραγκιόζη στον σημερινό, νεοελληνικό βίο. Όπως βλέπετε, πάλι στην Πάτρα επιστρέφω και πολύ το χαίρομαι».

 

-Σας ευχαριστώ, καλή επιτυχία στην εκδήλωση και στην πορεία του βιβλίου σας.

«Σας ευχαριστώ και εγώ».

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture