Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: Ξεκινούν 1η Οκτωβρίου στο ΔΗΠΕΘΕ θεατρικά εργαστήρια

Πάτρα: Ξεκινούν 1η Οκτωβρίου στο ΔΗΠΕΘΕ ...

Για παιδιά, εφήβους και γονείς

«Η εκπαίδευση είναι κάτι το αξιοθαύμαστο, αλλά καλό είναι να θυμόμαστε πότε-πότε  ότι τίποτα που αξίζει να το γνωρίζεις δεν διδάσκεται, μόνο βιώνεται!», έλεγε ο Oscar Wilde. Το θεατρικό εργαστήρι για παιδιά και εφήβους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας ανοίγει αυλαία και θα υποδεχθεί τους φίλους του για 7η συνεχή χρονιά. Από τη Δευτέρα 1η Οκτωβρίου 2018, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, ξεκινούν οι ομαδικές δράσεις με άξονα το θέατρο.

Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τη μίμηση, τη παντομίμα, το εκπαιδευτικό δράμα, τις ασκήσεις   (ρυθμού, εμπιστοσύνης, παρατηρητικότητας, μνήμης, αισθήσεων, φαντασίας, επικοινωνίας, συνεργασίας), τη σωματική έκφραση, την εξάσκηση φωνής- λόγου, τις μουσικοκινητικές ασκήσεις, τα παιχνίδια ρόλων, τους αυτοσχεδιασμούς και τις δραματοποιήσεις  το παιδί έρχεται σε επαφή με τον  εσωτερικό του κόσμο, αλλά και το περιβάλλον του. Εκφράζεται και διοχετεύει δημιουργικά την ενέργεια του, ενώ παράλληλα ενδυναμώνεται η αίσθηση της ομαδικότητας και ενισχύεται η φαντασία του.

Το παιδί καταφέρνει να εξωτερικεύει τις προσωπικές του εμπειρίες, ιδέες και συναισθήματα σε ποικίλες εκφραστικές μορφές.  Στόχος μας να μπορέσουν τα παιδιά μέσα από  βιωματικές δραστηριότητες να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας, αλλά και να εκτονώσουν την ενεργητικότητά τους με έναν δημιουργικό και  πολύ διασκεδαστικό  τρόπο.

Τμήματα ανά ηλικίες: γονείς & μωρά 2- 3,5ετών, 3-4, 4-5, 5-6, 6-8, 8- 10, 10- 12, έφηβοι Α΄ κ Β΄ Γυμνασίου, Έφηβοι Γ΄ Γυμνασίου- Α΄ και Β΄ Λυκείου, Έφηβοι Β΄ και Γ΄ Λυκείου- Απόφοιτοι Λυκείου και Τμήμα Γονέων.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Ένας νέος κύκλος δραστηριοτήτων έκφρασης και δημιουργίας, ξεκινάει και τη φετινή χρονιά, για τα παιδιά της τρυφερής προσχολικής ηλικίας. Στο εργαστήρι αυτό, το παιχνίδι είναι η πιο σημαντική δραστηριότητα του παιδιού και η ευχαρίστηση, αποτελεί το κυριότερο και πρωταρχικό στοιχείο για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Τα παιχνίδια προκύπτουν μέσα από ποικίλες δράσεις θεατρικού παιχνιδιού, μουσικοκινητικής αγωγής και δημιουργικής κίνησης.

Τα θέματα των δραστηριοτήτων στο εργαστήρι μας, έχουν να κάνουν με τη φύση που μας περιβάλλει και αποτελεί πηγή έμπνευσης, για μικρούς και μεγάλους.

Οι μικροί μας φίλοι απελευθερώνουν τα συναισθήματά τους, εκφράζονται δημιουργικά και εξωτερικεύουν τις δυσκολίες και τους φόβους τους. Μέσα από τα παιχνίδια ρόλων και μεταμόρφωσης, με πολύ ρυθμό, μουσική, χορό, τραγούδια, αυτοσχεδιασμούς και ιστορίες τα παιδιά ανακαλύπτουν τη χαρά της ελευθερίας και της ανάπτυξης σχέσεων και δεσμών με τα άλλα μέλη της ομάδας.

Τα χαμόγελα των παιδιών, οι αγκαλιές τους και τα χάδια τους, είναι η πιο συγκινητική στιγμή και μια σημαντική επίτευξη του στόχου του εργαστηρίου της έκφρασης και δημιουργίας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ  ΠΑΙΔΙΑ  2 - 3,5 ΕΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΓΟΝΕΑ ΤΟΥΣ

Μια νέα χρονιά ξεκινάει για τους γονείς και τα μικρά παιδιά τους που θέλουν να διασκεδάσουν και να εκφραστούν παίζοντας.

Στο εργαστήρι αυτό, δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να αναπτύξουν τις κινητικές και νοητικές τους ικανότητες. Με πολλή φαντασία, χορό, μουσική, τραγούδια, παραμύθια και παιχνίδια, μπορούν να εκφραστούν και να επικοινωνήσουν. Οι γονείς είναι πάντα έτοιμοι και πρόθυμοι, να ενθαρρύνουν τα μικρά παιδιά τους, να παίξουν μαζί τους και να ενισχύσουν τις σχέσεις δημιουργίας μεταξύ των μελών της ομάδας,

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΟΝΕΩΝ

To Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά και εφήβους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας για 3η χρονιά θα υλοποιήσει βιωματικά εργαστήρια για γονείς.  Η  ιδέα  αυτή  γεννήθηκε μέσα  από  προσκλήσεις και ιδέες των  ίδιων  των γονιών  και ζωντάνεψε με την ένθερμη συμμετοχή τους. Τα σεμινάρια ενσωματώνονται πλήρως στη φιλοσοφία του Θεατρικού Εργαστηρίου και αποτελούν προσομοιώσεις λειτουργίας των ομάδων των παιδιών και των εφήβων που φιλοξενεί.

Θα μπορούσε εύλογα να τεθούν και τα ερωτήματα:

Γιατί η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Γιατί το παιδί μου να ασχοληθεί με τη βιωματική διαδικασία του θεάτρου;

«Ο Winnicott το 1979, ασχολήθηκε με το ανθρώπινο όν, όταν παίζει. Σύμφωνα με την άποψή του ότι μόνο το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα πραγμάτωσης στον άνθρωπο. Τόσο ο ενήλικας όσο και το παιδί, έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τη δημιουργική συναίσθηση. Η δεξιότητα αυτή είναι που στη συνέχεια μας προσφέρει βαθιά ικανοποίηση για την κατανόηση και εκτίμηση της αξίας της ίδιας της ζωής. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα υπάρχει διάχυτη η συσχέτιση κοινωνικής υγείας και θεάτρου.

Ο Evreinov από το 1927 ήδη τόνισε τη σπουδαιότητα του θεάτρου σε ανάγκη ζωτικότητας για τον άνθρωπο αφού την εξίσωσε με την τροφή, το νερό, τον αέρα και τον έρωτα.  Η συσχέτισή του με την υγεία συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας στις κοινωνικές, ψυχιατρικές, παιδαγωγικές επιστήμες συμπεραίνοντας, παρ’ όλες τις διαφορετικές θεωρήσεις, πως η βιωματική διαδικασία του θεάτρου αποτελεί σημαντικό στοιχείο διατήρησης και ακόμα αποκατάστασης της υγείας.

Η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση άλλωστε αποτελεί σπουδαίο μέσο για την «ενίσχυση δεξιοτήτων ανοχής αντιφάσεων» σύμφωνα με τον Γεωργογιάννη. Την αμοιβαία ανοχή σύμφωνα με την οποία το άτομο αντέχει τη δυσαρέσκεια  που του δημιουργεί η επαφή του με το διαφορετικό. Ο χαρακτήρας συλλογικότητας της ΔΤΕ, αλληλεπίδρασης, συνδημιουργίας και συναισθηματικής αποφόρτισης την καθιστά πολύτιμο εργαλείο ενσωμάτωσης και πρόληψης του εκπαιδευτικού αποκλεισμού, αφού καταφέρνει να οδηγήσει στην δημιουργική εκτόνωση της έντασης. Τα παιδιά της μη κυρίαρχης ομάδας μέσα από τα παιχνίδια και τις δράσεις, νιώθουν ότι γίνονται αποδεκτά γι’ αυτό που είναι. Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η αυτοεικόνα τους και διευκολύνεται η κοινωνική τους προσαρμογή.

Η ΔΤΕ – Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση άλλωστε, δίνει την απάντησή της στην υπέρβαση της «παιδαγωγίζουσας» αντίληψης για τη θεατρική δημιουργία στο σχολείο, που αναπόφευκτα οδηγεί στη «σχολειοποίηση» του θεάτρου και θέτει όρια στην ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών.

Στόχοι της η ανάδειξη του θεάτρου ως πλαισίου διαπολιτισμικής αγωγής και ευρύτερης παιδείας των μαθητών. Χώρου συνάντησης προσωπικοτήτων, ετεροτήτων και ουσιαστικής αποδοχής και αλληλεπίδρασης. Η παροχή της συντελείται με τρόπο συμβατό προς την παιδαγωγική, τη ψυχολογία και τη θεατρολογία και οδηγεί στην αλλαγή των επικοινωνιακών σχέσεων μεταξύ διδάσκοντα και διδασκόμενου και την ανανέωση της διδακτικής μεθοδολογίας».  Γιούλη Δούβου, θεατροπαιδαγωγός, υπεύθυνη Θεατρικού Εργαστηρίου.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

(χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση)

3- 4 ΕΤΩΝ:   Τετάρτη 26/9, 17:00 - 18:00μμ.

4-5 ΕΤΩΝ :   Τρίτη 25/9, 19:00 - 20:00μμ.

5-6 ΕΤΩΝ:    Τρίτη 25/9,  17:00 - 18:00μμ.

6-8 ΕΤΩΝ :   Δευτέρα 24/9, 17:00- 18:15μμ.

8- 10 ΕΤΩΝ: Δευτέρα 24/9, 19:00- 20:15μμ.

Συμμετοχή μετά από κράτηση θέσης.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΑΠΟ 6Η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 6:00- 9:00μμ., ΦΑΒΙΕΡΟΥ 43, τηλ: 2614 014 979 (απογεύματα 6:00- 9:00μμ.), 694 7354515.

(Υπεύθυνη γραμματείας: Αγγελοπούλου Ανδριάνα).

Περισσότερες πληροφορίες για το αναλυτικό πρόγραμμα των ετήσιων εργαστηρίων στο www.dipethepatras.gr

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture