Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: Προβολές για τα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή επανάσταση

Πάτρα: Προβολές για τα 100 χρόνια από τη...

Με τη διοργανωτική σφραγίδα του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της εναρκτήριας εκδήλωσης-συναυλίας «Σοβιετικοί Συνθέτες» του αφιερώματος στα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση του 1917, που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων, σειρά παίρνει η 7η τέχνη, ο κινηματογράφος που θα βρεθεί στο επίκεντρο μέσα από το 3ήμερο αφιέρωμα στον Σοβιετικό κινηματογράφο που θα φιλοξενηθεί από την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου έως και το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου στο Πάνθεον στη Δημ. Γούναρη και Κανακάρη.

Έχουν προγραμματιστεί να προβληθούν εξέχουσες δημιουργίες που απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές και σημάδεψαν την ιστορία και την εξέλιξη του παγκόσμιου κινηματογράφου.

Την πρώτη μέρα, την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου στις 20.00, ο Βελισσάριος Κοσσυβάκης, καλλιτεχνικός διευθυντής της εταιρείας New Star, με τη συνεργασία της οποίας πραγματοποιείται το αφιέρωμα, θα κάνει εισηγητική ομιλία για τις ταινίες.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:

ΠΕΜΠΤΗ 7/12/2017

-18:00-20:00

«Οκτώβρης» (1928) του Σεργκέι Αϊζενστάιν – 95΄- Α/Μ

-20:00-22:00

Χαιρετισμός από τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων

Εισηγητική ομιλία για τις ταινίες από τον Βελισσάριο Κοσσυβάκη

«Απεργία» (1924) Του Σεργκέι Αϊζενστάιν –82΄- Α/Μ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8/12/2017

-18:00-20:00

«Ενθουσιασμός-Η Συμφωνία του Ντονμπάς» (1931) του Τζίγκα Βερτόφ - 67΄

«Η Δεσποινίς και ο Αλήτης» (1918) των Ευγένι Σλαβίνσκι και Βλαντιμίρ Μαγιακόφσκι - 44΄

-20:00-22:00

«Ο Άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή» (1929) του Τζίγκα Βερόφ- 68΄

«Kino Pravda no.21» του Τζίγκα Βερτόφ - 29΄

ΣΑΒΒΑΤΟ 9/12/2017

-18:00-20:00

«Παιδαγωγικό Ποίημα» (1955) των Μ.Μαγιέβσκαγια - Α. Μασλιουκόβι - 111΄ -Έγχρωμη

-20:00-22:00

«Ευτυχία» (1934) του Αλεξάντρ Μεντβέντκιν - 65΄ - Α/Μ

«Ο Λένιν ζει» (1958) του Μιχαήλ Ρομ - 27΄

Τα μεγάλα γεγονότα και οι εξεγέρσεις που συντελέστηκαν στη Ρωσία κατά τη διάρκεια του 1917 οδήγησαν σε ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά γεγονότα της ανθρωπότητας, τη Ρωσική Επανάσταση.

Ο θυελλώδης άνεμος αλλαγής που σάρωσε τους τομείς της κοινωνίας, της πολιτικής και της οικονομίας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο και επηρέασαν καίρια τους καλλιτέχνες.

Όλοι οι χώροι της τέχνης (ζωγραφική, ποίηση, μουσική, κινηματογράφος) δονήθηκαν από έναν πρωτόγνωρο παλμό δημιουργίας και οι καλλιτέχνες πειραματίστηκαν με νέες φόρμες, ανανέωσαν τους εκφραστικούς τους τρόπους, συντάχθηκαν με το καινούριο και επαναστατικό πνεύμα της εποχής και αποτύπωσαν με ανεξίτηλα γράμματα στο οικουμενικό βιβλίο της Τέχνης τα μοντέρνα κινήματα της περίφημης Ρωσικής Πρωτοπορίας.

Ενώ ο Μαγιακόφσκι γράφει τους παθιασμένους στίχους του στο πνεύμα του κομμουνιστικού φουτουρισμού, οι κινηματογραφιστές της Επανάστασης γυρίζουν τις πρώτες ταινίες και διαμορφώνουν την αισθητική του σοβιετικού κινηματογράφου που βρίθει από καινοτομίες και πρωτοπόρο πνεύμα.

Στην άνθηση της κινηματογραφικής τέχνης καίρια ήταν η έμπρακτη συνεισφορά του Λένιν, η οποία έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διάδοση του κινηματογράφου. Τα χαρακτηριστικά λόγια του: «αναγνωρίζουμε τον κινηματογράφο ως τη σπουδαιότερη απ’ όλες τις τέχνες» είναι τεκμήρια της αντίληψής του για τη δύναμη της εικόνας και της θερμής υποστήριξής του στις αναζητήσεις των σκηνοθετών, ενώ μαρτυρούν την πριμοδότηση της νέας τέχνης δίνοντας ώθηση σε καλλιτέχνες με άλλες αφετηρίες. . Αποτέλεσμα αυτής της ολόθερμης συμπαράστασης ήταν η παθιασμένη ενασχόληση ανθρώπων των γραμμάτων και των άλλων τεχνών με το σινεμά.

Για την εποχή αυτή ο ιστορικός κινηματογράφου Κιθ Ρίντερ επισήμανε: «Πουθενά η έκρηξη της κινηματογραφικής τέχνης δεν ήταν τόσο αισθητή όσο στη μετεπαναστατική Ρωσία».

Από τον χώρο των εικαστικών τεχνών ξεκίνησε ο σπουδαίος δημιουργός Σεργκέι Αϊζενστάιν. Σπούδασε αρχιτεκτονική και γλωσσολογία και ζωγράφιζε αφίσες πριν ασχοληθεί με τη θεωρία του κινηματογράφου και σκηνοθετήσει μερικές από τις πιο πρωτοποριακές ταινίες του παγκόσμιου σινεμά αποκαλύπτοντας τις καινοτόμες και πρωτοποριακές τεχνικές του μοντάζ. Ο Αϊζενστάιν αντικαθιστά τον πρωταγωνιστή με τις πλατιές μάζες, τους λαούς της γης δηλαδή.

Με τις μοναδικές λήψεις του αποθεώνει την κίνηση των μαζών, των λαών προσδίδοντας κοινωνικό και πολιτικό μεγαλείο και αφουγκραζόμενος με ανεπανάληπτο τρόπο τα επαναστατικά μηνύματα της εποχής. Στο αφιέρωμα θα προβληθούν οι μνημειώδεις φιλμικές δημιουργίες του «Οκτώβρης» και «Απεργία».

Στο αφιέρωμα θα προβληθεί και η αριστουργηματική ταινία «Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή» του Τζίγκα Βερτόφ, Ρώσου σκηνοθέτη, θεωρητικού και διακεκριμένου μοντέρ εβραϊκής καταγωγής, που τα χρόνια της Επανάστασης έγινε οπερατέρ Επικαίρων στο τρένο του Λένιν. Έχει αποκτήσει μυθικές διαστάσεις το τρένο που διέσχιζε την αχανή χώρα και ήταν ταυτόχρονα αίθουσα κινηματογράφου και εργαστήριο παραγωγής.

Παρουσίασε το ιστορικό μανιφέστο του «Κινογκλάζ», δηλαδή «Κινηματογράφος-Μάτι», οι αρχές του οποίου βρήκαν θαυμάσιες εκδοχές στις ταινίες του. «Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή» του 1929, με ασύλληπτο μοντάζ, θεωρείται από τις πιο όμορφες και πρωτοπόρες ταινίες του βωβού κινηματογράφου. Εκτός από την σπουδαία αυτή ταινία στο αφιέρωμα θα προβληθούν οι ταινίες του «Ενθουσιασμός-Η Συμφωνία του Ντονμπάς» και «Kino Pravda No21».

Αν δεν υπήρχαν ο Αϊζενστάιν και ο Βερτόφ με το μοντάζ τους, το σινεμά δεν θα ήταν όπως το ξέρουμε.

*Λόγω του συγκεκριμένου αφιερώματος, το πρόγραμμα στη 2η αίθουσα του Πάνθεον θα τροποποιηθεί ανάλογα. Η νέα ταινία "Ο Θησαυρός" του Στράτου Μαρκίδη, Πέμπτη με Σάββατο θα προβάλλεται στις 22.00 ενώ από την Κυριακή 10/12 έως και την Τετάρτη 13/12 στις 20.00 και στις 22.00.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture