ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ.(ΦΩΤΟ)

Culture

Εικαστική πολυφωνία για το καλό του ανθρώπου

03/11/2016 08:32

Μοιραστείτε το άρθρο:


Διαβάστε ακόμα
Πάτρα: "Κάτω από τον ήλιο" η προβολή της Κινηματογραφικής Λέσχης τη Δευτέρα
ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΛΟΥΒΡΟΥ.(ΦΩΤΟ) Εικαστική πολυφωνία για το καλό του ανθρώπου
 

Στις 21, 22 και 23 Οκτωβρίου στο περίφημο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι διοργανώθηκε μία έκθεση σύγχρονης τέχνης με την συμμετοχή 600 καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο. Το ιδιαίτερα σημαντικό και τιμητικό για την πόλη της Πάτρας είναι πως μεταξύ των καλλιτεχνών που πήραν μέρος στην έκθεση, επελέγη και ο γνωστός ζωγράφος και καθηγητής της ιατρικής Κώστας Σπυρόπουλος, ο οποίος και συμμετείχε με δέκα (10) έργα του.

Ο ίδιος λέει για την εμπειρία του:

Έχω την εντύπωση ότι οι βασικές αρχές του διαφωτισμού που κατά γενική ομολογία αποτελούν τα θεμέλια του Δυτικού πολιτισμού, δηλαδή η Ελευθερία, η Δημοκρατία και η Συναδέλφωση λειτούργησαν στην Διεθνή Έκθεση τέχνης «Art Fair» που έγινε στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι τον Οκτώβριο και συμμετείχα και εγώ.

Παρουσιάσθηκαν όλα τα ρεύματα της σύγχρονης τέχνης, όπως αυτά καθορίζονται από την εποχή της μετανεοτερικότητας και ύστερα. Η νεωτερικότητα στην τέχνη συμπίπτει χρονικά, αλλά και νομοτελειακά, με την βιομηχανική επανάσταση και φθάνει μέχρι τις αρχές της ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτή έδωσε ώθηση στις Επιστήμες, τις Τέχνες και τα Γράμματα, γιατί αυτοματοποίησε την μετάδοση της πληροφορίας και της Γνώσης.

Εδώ προέκυψε όμως το θέμα του διαχωρισμού της απλής πληροφορίας από την ουσιαστική γνώση.Η Τέχνη στο σημείο αυτό της μεταμοντερνικότητας συμβάλλει ή οφείλει να συμβάλλει, στην «ηθική» διαχείριση της πληροφορίας και της γνώσης. Ο Ηράκλειτος πολλούς αιώνες πριν έγραψε «επιστήμη χωριζομένη, ηθικής μαγεία εστί».

Η πολυφωνία των εκφραστικών μέσων που παρουσιάσθηκαν ενισχύει ίσως την Ελευθερία της έκφρασης και η ελεύθερη ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών από τους συμμετέχοντες καλλιτέχνες συνέβαλε στην αίσθηση της αρμονικής συνύπαρξης ανθρώπων με διαφορετική παιδεία, προέλευση, θρησκεία, εθνικότητα.

Πάγκοινο υπήρξε το αίτημα για οικολογική ποιότητα των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων με ξεκάθαρες αναφορές στο αστικό περιβάλλον, ως μια αρθρωμένη δήλωση πολιτισμού και δυνητικής επικοινωνίας, σε ένα αναπόφευκτα οργανωμένο πεδίο, μέσα στο οποίο μπορούμε να διαπραγματευόμαστε και να επανεξετάζουμε την ατομική ελευθερία και να την διαχωρίζουμε από τον ενστικτώδη ατομοκεντρισμό που συναρτάται με την έμφυτη, ενστικτώδη ιδιοτέλεια.

Μόνο ο άνθρωπος μπορεί να παράγει «καλό», γιατί μόνον αυτός έχει την υπαρκτική δυνατότητα να εναντιώνεται στις ενστικτώδεις ορμές του, να τιθασεύσει ορμέμφυτη ιδιοτέλεια, να ελέγχει τον βιολογικά δεδομένο ατομοκεντρισμό του.

Μόνον ο άνθρωπος μπορεί να παράγει «καλό», άρα και να αρνηθεί θεληματικά το «καλό», να βλάψει, να βασανίσει, να υποτάξει, να εκμεταλλευτεί, να χρησιμοποιήσει, να συκοφαντήσει, να ταπεινώσει τους προικισμένους με την ίδια δυνατότητα συνανθρώπους του. Ο Jean – Paul Sartre έλεγε : «μόνον ο άνθρωπος μπορεί να μην είναι αυτό που είναι».

Μέσα στις αίθουσες της έκθεσης, έκτασης 3000 τ.μ., ήταν εμφανής ένας νέος «μετακομφορμισμός» που συνόψιζε όλη την πρωτοτυπία των διάφορων τάσεων που με εξαιρετική εκφραστική ποικιλία παρουσιάσθηκαν. Πολλοί από τους συμμετέχοντες ήταν βασισμένοι σε έναν κατ’ αρχήν αντι – υλισμό (σε αντίθεση με την καθημερινότητα της καπιταλιστικής κοινωνίας) και σε μια οξυμένη πνευματικότητα. Kάποιοι νέοι καλλιτέχνες προερχόμενοι από διαφορετικούς ορίζοντες επιχείρησαν μια τεράστια αμφισβήτηση των ιδεολογικών θεμελίων της σύγχρονης ψηφιακής καταναλωτικής εποχής.

Ως καταναλωτικά αντικείμενα παρουσίασαν, εκτός των υλικών αντικειμένων και την πληροφόρηση των ΜΜΕ, αλλά και τις ιδέες των σύγχρονων φιλοσοφικών ρευμάτων.

Πολλοί έστελναν πίσω την πληροφόρηση στον αποστολέα της. Γεγονός που πρέπει να υπογραμμιστεί, γιατί ακόμη είναι αρκετά σπάνιο. Στο πλαίσιο μιας εσωτερικής επανάστασης, μερικοί αμφισβήτησαν ανοιχτά την υπόσταση του δυτικού ανθρωπισμού με αφορμή τον τρόπο διαχείρισης του μεταναστευτικού προβλήματος του σύγχρονου κόσμου, που επαναδιατάσεται δίχως ομολογημένο παγκόσμιο πόλεμο. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες υπερασπίστηκαν την ακατανίκητη προτεραιότητα του πνεύματος.

Ομάδα των αντικομφορμιστών υποστήριξε ότι το όργανο κάθε εικαστικής επανάστασης, είναι ο υπεύθυνος άνθρωπος, εκείνος που είναι εσωτερικά οπλισμένος ενάντια σε κάθε μορφή καταπίεσης, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης που ο ίδιος έχει επιλέξει. Πάντως είναι γεγονός ότι η Τέχνη καλείται συνεχώς να απαντήσει στο εξής μονότονο ερώτημα «Ο κατηγορούμενος είναι παρών;»

 

Το thebest.gr δεν υιοθετεί κατ' ανάγκην, τα σχόλια των αναγνωστών και σε περιπτώσεις υβριστικών, χυδαίων και ανακριβών πληροφοριών θα τα διαγράφει.

Δημοσιεύτηκε: 03/11/2016 08:32

Τυπώθηκε: 15/12/2018 11:41

Από: www.thebest.gr/news/index/viewStory/414291

thebest.gr © 2018






κλείσιμο

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα... Αν έχετε αυτό το επίθετο είστε γόνος μιας από τις πρώτες Πατραϊκές οικογένειες! Λίστα με 150 ονόματα...
Αυτός είναι ο «καθηγητής» ψυχολογίας που διώκεται για απάτη – Έδινε διαλέξεις και στην Πάτρα Αυτός είναι ο «καθηγητής» ψυχολογίας που διώκεται για απάτη – Έδινε διαλέξεις και στην Πάτρα
Πάτρα: Θλίψη για τον θάνατο του Ηρακλή Καραθανάση- Δε θα ακουστεί ξανά το μπαγλαμαδάκι του Πάτρα: Θλίψη για τον θάνατο του Ηρακλή Καραθανάση- Δε θα ακουστεί ξανά το μπαγλαμαδάκι του
Φρίκη! Νάρκωνε τον πατέρα και βίαζε την 13χρονη κόρη του! Ο "Γολγοθάς" της ανήλικης Φρίκη! Νάρκωνε τον πατέρα και βίαζε την 13χρονη κόρη του! Ο "Γολγοθάς" της ανήλικης
Πάτρα: Συγκίνηση για την Έφη Ροδοπούλου που έφυγε στα 73 της χρόνια Πάτρα: Συγκίνηση για την Έφη Ροδοπούλου που έφυγε στα 73 της χρόνια
Θλίψη στο τοπικό ποδόσφαιρο του Αγρινίου για το θάνατο του 28χρονου Χρήστου Σιβρήκα Θλίψη στο τοπικό ποδόσφαιρο του Αγρινίου για το θάνατο του 28χρονου Χρήστου Σιβρήκα
Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018 Έφυγαν από τη ζωή και θα κηδευτούν την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018
Αυτό είναι το οριστικό χρονοδιάγραμμα για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα - Πότε θα φτάσει στην Κ. Αχαΐα  Αυτό είναι το οριστικό χρονοδιάγραμμα για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα - Πότε θα φτάσει στην Κ. Αχαΐα
Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή η κόρη της Μαρίας Μασσαρά, Θεοδώρα Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή η κόρη της Μαρίας Μασσαρά, Θεοδώρα
"Ήμουν δίπλα του, μέσα σε μια λίμνη αίματος" - Συνεχίζεται η δίκη για τον θάνατο του 14χρονου Πάνου Τζαβάρα "Ήμουν δίπλα του, μέσα σε μια λίμνη αίματος" - Συνεχίζεται η δίκη για τον θάνατο του 14χρονου Πάνου Τζαβάρα