Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση και η "Μέθοδος Επιτυχίας" των μαθητών

Οι αλλαγές στην εκπαίδευση και η "Μ...

Πώς σχολιάζει όλες τις αλλαγές ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου Μέθοδος Επιτυχίας Γιώργος Στεφανόπουλος

Ο διάλογος για τις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των υποψηφίων στο πανεπιστήμιο έχει ήδη αρχίσει, ενώ από τη φετινή σχολική χρονιά έχουν αλλάξει και πολλά δεδομένα για τους μαθητές του γυμνασίου, ακόμη και του δημοτικού. Για όλες αυτές τις αλλαγές αλλά και για το πως μπορεί να επηρρεάσουν την διδακτική διαδικασία στο φροντιστήριο μιλήσαμε με τον κ. Γιώργο Στεφανόπουλο ιδιοκτήτη του φροντιστηρίου "Μέθοδος Επιτυχίας".

-  Μεγάλο ανοικτό ζήτημα στον τομέα της παιδείας είναι το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ της χώρας. Αυτό που για την ώρα έχει ανακοινωθεί είναι η πρόθεση να ισχύσει και στην Ελλάδα το μοντέλο του διετούς International Baccalaureate που προϋποθέτει ως βασικό κριτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Εθνικό Απολυτήριο. Ήδη ο Υπουργός Παιδείας έχει διευκρινίσει ότι θα υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή στα τμήματα υψηλής ζήτησης, με διεύρυνση των κριτηρίων ώστε να συμπεριληφθεί π.χ. η πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας ή οι γνώσεις Η/Υ. Πώς χαρακτηρίζετε εσείς αυτές τις αλλαγές; Αλλάζουν τα δεδομένα προετοιμασίας των μαθητών ;

* Κατ’ αρχήν να πούμε ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής πρέπει να δίνει στους μαθητές χρόνο προσαρμογής και να μην τους ξαφνιάζει κάτι που δεν τηρήθηκε  την περυσινή χρονιά  όταν τροποποιήθηκε το σύστημα και άλλαξε η πρόσβαση στα πεδία με αποτέλεσμα οι μαθητές της Β λυκείου που είχαν κάνει την προετοιμασία τους με τα δεδομένα του παλαιού συστήματος να μην μπορούν στην Γ λυκείου να δηλώσουν την σχολή που ήθελαν διότι δεν είχαν πρόσβαση σε συγκεκριμένα πεδία μέσω της κατεύθυνσης τους. Ευτυχώς, όπως διάβασα στον τύπο του Σαββατοκύριακου το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να θέσει σε ισχύ τις αλλαγές από την Α΄ λυκείου της νέας σχολικής χρονιάς, άρα θα υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος κατανόησης του νέου συστήματος.

Το μοντέλο του τετραετούς γυμνασίου και του διετούς λυκείου μάλλον θα διευκόλυνε τους μαθητές με την λογική ότι τα δύο χρόνια του λυκείου θα ήταν κολεγιακού χαρακτήρα, με συγκεκριμένα και όχι πολλά μαθήματα που θα βοηθούσαν τους υποψήφιους να έχουν μια πιο σαφή άποψη για την περαιτέρω πορεία τους. Από ότι παρακολουθώ όμως  εγκαταλείφθηκε σαν σενάριο και  το υπουργείο προσανατολίζεται στην αναβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του λυκείου και στην σύνδεση του απολυτηρίου με την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.  Όσον αφορά το πρώτο δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος που διαφωνεί. Ο κλάδος των φροντιστηρίων δεν θέλησε ποτέ να αντικαταστήσει το σχολείο. Εμείς πάντοτε λειτουργούμε επικουρικά στο έργο της δημόσιας παιδείας. Όσον αφορά το απολυτήριο, νομίζω ότι η σύνδεσή του με την εισαγωγή στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης  θα αυξήσει το άγχος των υποψηφίων, αφού  θα έχουν να ανταπεξέλθουν σε περισσότερα μαθήματα μέσα στην χρονιά εκτός των τεσσάρων βασικών και θα οδηγήσει σε φαινόμενα πλασματικών βαθμολογιών όπως το παρελθόν.

Επίσης έχει αναφερθεί η άποψη ότι η εισαγωγή στα ΑΕΙ θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα. Πιστεύω ότι είναι καλή μια τέτοια προσέγγιση με την έννοια ότι ο κάθε υποψήφιος θα εισέρχεται σε μια σχολή, θα παρακολουθεί μαθήματα γενικού περιεχομένου αρχικά και στην συνέχεια ανάλογα με την κλίση του θα διαλέγει σχολή.

 

 

 

-   Αρκετές είναι οι αλλαγές και στο Γυμνάσιο με την εφαρμογή των τετραμήνων πλέον και τον περιορισμό των εξεταζομένων μαθημάτων στο τέλος του χρόνου. Επηρεάζεται και πώς  η εκπαιδευτική διαδικασία στο φροντιστήριο ;

*Ναι όντως υπήρξαν και αυτές οι αλλαγές στο γυμνάσιο. Η εκπαιδευτική διαδικασία στο φροντιστήριο δεν επηρεάζεται , διότι σε κάθε τάξη είτε Γυμνασίου είτε Λυκείου υπάρχει καθορισμένο πλάνο ροής της ύλης και των διαγωνισμάτων που απαιτούνται στη διάρκεια της χρονιάς, το οποίο εξελίσσεται ανεξάρτητα από αν το σχολείο λειτουργεί με τρίμηνα ή τετράμηνα ή αν κάποιο μάθημα εξετάζεται ή όχι στο τέλος του χρόνου. Το κάθε μάθημα διδάσκεται με την απαραίτητη σοβαρότητα και ποιότητα που του αρμόζει.

 

 

-Στο φροντιστήριο «Μέθοδος Επιτυχίας» απευθύνεστε σε όλη τη γκάμα των μαθητών, από τους φοιτητές μέχρι τους μαθητές του Δημοτικού. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία του διδακτικού πλάνου που ακολουθείτε σε αυτές τις δυο περιπτώσεις;

* Η βασική μας γραμμή προσέγγισης είναι να αντιμετωπίζουμε κάθε άτομο ξεχωριστά. Να αναγνωρίζουμε τις αδυναμίες του και τις ιδιαιτερότητες του. Κάθε ένας μας έχει διαφορετικό χαρακτήρα και χρήζει διαφορετικής αντιμετώπισης. Για το λόγο αυτό και τα τμήματά μας είναι ολιγομελή, για να δίνεται η δυνατότητα στον κάθε συνάδελφο καθηγητή να ελέγχει καλύτερα τον τρόπο διδασκαλίας του.

Σίγουρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάλογα με την βαθμίδα εκπαίδευσης. Διαφορετικά θα γίνει το μάθημα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, διαφορετικά στους φοιτητές των ΑΕΙ – ΑΤΕΙ και διαφορετικά στους φοιτητές  του ανοικτού Πανεπιστημίου, όπου αρκετές φορές μιλάμε για ανθρώπους που δεν έχουν αρκετό ελεύθερο χρόνο, λόγω δουλειάς και υποχρεώσεων και οι οποίοι έχουν ξεπεράσει το στάδιο του μαθητή προ πολλού. Για όλους βρίσκεται η χρυσή τομή.

 

-  Ένα παιδί που αντιμετωπίζει κάποια μαθησιακή δυσκολία πώς μπορεί να βοηθηθεί και να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του μαθήματος και της τάξης;

* Όταν παρατηρηθεί σε κάποιο παιδί να έχει μαθησιακές δυσκολίες, το πρώτο που κάνουμε είναι να επικοινωνήσουμε με τον γονέα και να τον ενημερώσουμε. Στην συνέχεια, ανάλογα με το είδος της μαθησιακής δυσκολίας προσαρμόζεται ο τρόπος διδασκαλίας ή αν αυτό δεν είναι εφικτό για το υπόλοιπο τμήμα, πραγματοποιούνται κάποια ιδιαίτερα μαθήματα στα οποία βοηθάμε το παιδί να κατανοήσει το εκάστοτε γνωστικό αντικείμενο.

 

-  Η οικονομική κρίση έχει αλλάζει ριζικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Πλέον οι γονείς αναζητούν την πιο οικονομική λύση και σε ότι αφορά στην εκπαίδευση του μαθητή. Το φροντιστήριο σας πως ανταποκρίνεται σε αυτή την ανάγκη;

* Στο φροντιστήριο Μέθοδος Επιτυχίας προσπαθώντας να βοηθήσουμε τους γονείς να έχουν ποιοτικές υπηρεσίες έχουμε χαμηλώσει τα δίδακτρά μας και παρέχουμε ειδικές προσφορές σε πολύτεκνες οικογένειες ή σε οικογένειες με άνεργους γονείς. Όλα αυτά σε λογικά πάντα πλαίσια, γιατί να μην ξεχνάμε ότι το φθηνότερο δεν είναι πάντοτε και το καλύτερο.

Ο στόχος του φροντιστηρίου μας είναι ο κάθε μαθητής που έρχεται σε εμάς να λαμβάνει ποιοτική μάθηση.

Γι αυτό και όπως λέω πάντα εγώ είμαι πρώτα από όλα δάσκαλος και μετά ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Μέθοδος Επιτυχίας».

Σε έναν ολοκαίνουργιο, σύγχρονο και φιλικό προς τους μαθητές χώρο, βρίσκεται πλέον το φροντιστήριο που πρόσφατα μεταφέρθηκε στο κέντρο της Πάτρας, στελεχωμένο με νέους σε ηλικία ανθρώπους, αλλά έμπειρους στον τομέα τους, που χρησιμοποιούν νέες τεχνολογίες και μεθόδους, προσφέροντας γνώση στους μαθητές και στους φοιτητές.


Info:

Μέθοδος Επιτυχίας

Καραϊσκάκη 160 & Βότση (έναντι Παντάνασσας)

1ος όροφος

Τ. 2610.331.113, 6974.586.256

www.methodosepitixias.gr

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά