Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Ράπισμα στις Ελληνικές Κυβερνήσεις η Διώρυγα του Σουέζ!!

Ράπισμα στις Ελληνικές Κυβερνήσεις η Διώ...

Του Μιχαήλ Στρατουδάκη

Μεγίστην εντύπωσην προκάλεσεν η νέα διώρυγα του Σουέζ, όχι  μόνον ως προς την σπουδαιότητα του έργου στην παγκόσμιαν ναυσιπλοΐαν,  όσον  και ως προς τον χρόνον κατασκευής. Το τεράστιον αυτόν  έργον  ξεκίνησε το 2014 και είχεν προοπτικήν ολοκληρώσεως εντός τριετίας!! Και ολοκληρώθη σε ένα χρόνον!!!

Για τα δικά μας  κατασκευαστικά δεδομένα αποτελεί ηχηρότατον ράπισμα, το οποίον πρέπει να πέσει στις παρειές των εκάστοτε αρμοδίων Υπουργών και στις Κυβερνήσεις που πέρασαν. Σε καμμίαν περίπτωσην έργον στην Ελλάδα δεν εξετελέσθη στον προγραμματισμένον χρόνον.

Πάντα καθυστερήσεις  και μάλιστα μεγάλες χρονικώς! Στις συμβάσεις υπάρχουν  ποινικές ρήτρες για τον χρόνον ολοκληρώσεως  και  ποιότητος κάθε έργου. Δεν τηρούνται,  όπως φαίνεται,  ποτέ!  Αντ’ αυτών, οι κατασκευαστές ζητούν αναθεώρησην του έργου, αυξάνουν το κόστος κάθε φοράν και μακραίνουν τον χρόνον αποπερατώσεως. Κατ’  αυτόν τον τρόπον και τα έργα δεν τελειώνουν εγκαίρως και τεραστίαν οικονομικήν επιβάρυνσην έχει το Ελληνικόν  Δημόσιον.  Σχολάζουν  ουσιαστικώς  τα έργα επί χρόνια.

Οι ρήτρες έπρεπε να τηρούνται αυστηρώς. Όταν ο εργολάβος δεν ολοκληρώνει  το έργον στον ορισθέντα χρόνον να κηρύσσεται έκπτωτος . Αν υπήρχεν αυστηρότητα θα είχαν εκτελεσθεί έργα στην Ελλάδα  πολύ περισσότερα και με μεγίστην οικονομίαν χρήματος. Έργον π.χ. είχεν προϋπολογισμόν 400 εκατομ.  και με τις αναθεωρήσεις και καθυστερήσεις έφτασε το ένα δις!!

Ποίος πλήρωσε την διαφοράν;; Ο ΄Ελληνας φορολογούμενος. Η ΠΑΘΕ άρχισε πριν εικοσαετίας και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Και δεν είναι μόνον  οι τεράστιες υπερβάσεις στο κόστος. Στην κατασκευήν συμμετείχε και το Ελληνικόν Δημόσιον με ποσοστόν 25%. Όσον ο χρόνος μη αποπερατώσεως παρήρχετο το Δημόσιον αδυνατούσε να έχει συμμετοχήν και έτσι έβαλε μετόχους  ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες νέμονται τα διόδια, που ανέρχονται σε πολλά δις Ευρώ. Η καθυστέρηση είχε και οικονομικές συμφορές για την Ελλάδα.

Που ήταν οι υπεύθυνοι Υπουργοί; Που ήταν οι τριακόσιοι της Βουλής; Γιατί δεν έκαναν εγκαίρως ερωτήσεις, προς τους αρμοδίους Υπουργούς,  ότι το έργον καθυστερεί; Το λιμάνι των Πατρών στον αυτόν παρονομαστήν. Άρχισε και δεν τελειώνει!! Πόσα πρόσθετα έχει πληρώσει σύμπας ο φορολογούμενος Έλληνας; Ανησύχησε κανείς Υπουργός για την καθυστέρησην, από τα πρώτα βήματα; Τηρήθκαν οι ρήτρες;

Αιώνιον και μόνιμον το πρόβλημα των καθυστερήσεων αποπερατώσεως έργων στην χώραν μας. Ευνοεί τους κατασκευαστές και ζημιώνει και την πρόοδον της χώρας και τους πολίτες.

Το τεράστιον έργον της διώρυγας του Σουέζ, αποτελεί φάρον παγκοσμίως, αλλά και μάθημα για την χώραν μας,  στην οποίαν   οι καθεύδοντες Υπουργοί, «τρέμουν» τους μεγαλοκατασκευαστές!! Που οφείλεται η ατολμία των Υπουργών στον συγκεκριμένον, αλλά και σε άλλους τομείς;;

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις