Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Κέιτ Μίντλετον
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Στην Πάτρα σήμερα ο συγγραφέας Μίμης Ανδρουλάκης

Στην Πάτρα σήμερα ο συγγραφέας Μίμης Ανδρουλάκης

Στο ξενοδοχείο "Βυζαντινό"

Το βιβλιοπωλείο "Discover" και οι εκδόσεις Πατάκη πραγματοποιούν σήμερα Τετάρτη 27 Μαΐου 2015 στις 20:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ξενοδοχείου Βυζαντινό  μία συνάντηση με τον Μίμη Ανδρουλάκη.

Μαζί με τον συγγραφέα θα συνομιλήσουν
για τα βιβλία "Αλλέγκρα" & "Μαύρο Κουτί" οι:

Δημήτρης Αβραμίδης, Δημοσιογράφος
Πέτρος Ψωμάς, Εκπαιδευτικός-Συγγραφέας
Αφροδίτη Σκαλτσά-Δημητρακοπούλου, Αναγνώστρια,
μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Καλαβρυτινών Πάτρας
.

Λίγα λόγια για το "Μαύρο κουτί"
Μαύρο κουτί.  Αφορισμοί περί Ηγεσίας και Στρατηγικής

Οι Αφορισμοί φιλοδοξούν να διεγείρουν την αυθεντική σεναριακή σκέψη και φαντασία των αναγνωστών καθώς εκείνοι αγνοούν τις περιστάσεις, τα ιστορικά συμβάντα, τους ελεύθερους συνειρμούς ή τις κρυπτομνησίες που με οδήγησαν στη συγγραφή τους και στην ημερήσια ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα μου επί έναν χρόνο.

Πρόσφατα πληροφορήθηκα ότι ο Ελευθέριος Βενιζέλος εν μέσω δραματικών γεγονότων αισθανόταν την ανάγκη να σημειώνει σ’ ένα τετράδιο το «Συνταγολόγιον Μεγάλων Φράσεων», το οποίο δεν κατάφερα να βρω.

Ωστόσο οι Αφορισμοί είναι κάτι διαφορετικό.

Ως σύγχρονος Παλαιός των Ημερών χρησιμοποιώ μια δόση από την ελληνική τέχνη της αμφιλογίας στην εποχή των SMS και του twitter για να ανοίξουμε μαζί με τους αναγνώστες το Μαύρο Κουτί της Ηγεσίας και της Στρατηγικής σε καιρούς μεγάλης αβεβαιότητας και κρίσης.

Λίγα λόγια για την Αλλέγκρα
Πέντε απόγονοι ορισμένων εκ των σπουδαιότερων Φιλελλήνων που αναδείχθηκαν κατά τον 19ο αιώνα, αποδέχονται την ανατρεπτική στροφή που παίρνει η μοίρα τους και δηλώνουν "παρών" στην έκκληση για σύσταση ενός σύγχρονου φιλελληνισμού, κόντρα στην "τευτονική αυστηρότητα" των ημερών.
Το νέο βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη, η «Αλλέγκρα», υφαίνει το νήμα της μοίρας δύο γενεών –τις χωρίζουν 200 χρόνια, τις ενώνει το «αίμα»– στο στημόνι του μυστικού συνδέσμου Byron’s Blacks (οι Μαύροι του Μπάυρον) με τον νέο ρομαντισμό – φιλελληνισμό της εποχής μας.

Μίμης Ανδρουλάκης

Γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης τον Νοέμβριο του 1951. Καταγωγή από το ορεινό χωριό της Δίκτυς Έξω Ποτάμοι καθώς οι κάτοικοι εκείνα τα χρόνια ζούσαν το καλοκαίρι στο βουνό και το χειμώνα παραθαλάσσια. Πατέρας του ο τσαγκάρης Γρηγόρης και μάνα του η Ειρήνη, μοδίστρα. Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο κάνοντας παράλληλα κάθε είδους εργασίες με πιο “ευγενή” τη φροντιστηριακή διδασκαλία μαθηματικών. Εντάχθηκε στην αριστερά από τα μαθητικά του χρόνια στην Κρήτη ίσως -όπως λέει- “γιατί ήταν η μόνη που δε μας έκανε να ντρεπόμαστε για τη φτώχεια μας”.

 

Αντιδικτατορική αντίσταση – αριστερά

 

Το χουντικό πραξικόπημα πάνω στο ξεμύτισμα της εφηβείας καθόρισε καταλυτικά την πορεία του και εμπόδισε μια “κανονική” φοιτητική ζωή. Αγωνίστηκε κατά της τυραννίας μέσα από τις πρώτες ανεξάρτητες παράνομες οργανώσεις σε μια προσπάθεια για τη διαμόρφωση μιας Νέας Αριστεράς στην Ελλάδα ωστόσο οι πρακτικές ανάγκες του αντιδικτατορικού κινήματος -κυρίως των ευρύτερων συσπειρώσεων- τον οδήγησαν, μαζί με άλλους νέους, στην ένταξη στο ιστορικό ΚΚΕ, παρά τις ιδεολογικές και άλλες διαφορές του. Tαυτόχρονα συμμετείχε στις πρώτες απόπειρες να οικοδομηθεί ένα ενωτικό μαζικό φοιτητικό και ευρύτερο λαϊκό αντιδικτατορικό κίνημα. Η χούντα διέκοψε τις σπουδές του με αναγκαστική στράτευση και τον υπέβαλε σε σειρά διώξεων. Υπήρξε μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της κατάληψης του Πολυτεχνείου στις 17 Νοέμβρη του 1973. Με την πτώση της χούντας συνδύασε την πολιτική του δράση στην αριστερά με την απασχόληση στις εκδόσεις, τον τύπο, τη συγγραφική δραστηριότητα και στη συνέχεια στο ραδιόφωνο.

 

Στενός προσωπικός συνεργάτης του Χαρίλαου Φλωράκη επί δεκαπέντε χρόνια διατήρησε μια θερμή σχέση με τον ιστορικό ηγέτη ακόμα κι όταν αργότερα θα χώριζαν κομματικά. Ο βαθύς δια βίου προσωπικός δεσμός του με τον Μίκη Θεοδωράκη θα επηρεάσει τις ευαισθησίες του και θα συμβάλει στις πρώτες απόπειρες για την ενότητα της αριστεράς. Στη συνέχεια ο Μίμης Ανδρουλάκης θα πρωταγωνιστήσει στις διεργασίες που οδήγησαν τελικά στην ίδρυση του Συνασπισμού το 1989 με τη συνάντηση ΚΚΕ – ΕΑΡ – μέρους της πασοκογενούς αριστεράς – κεντροαριστεράς. Θα εκλεγεί βουλευτής τον Ιούνη του ‘89, την περίοδο των βραχύβιων κυβερνήσεων, μέχρι το φθινόπωρο του ‘93 οπότε αποχώρησε από την καθιερωμένη πολιτική ως ανέστιος αριστερός.

 

Τα έργα

 

Οι περιστάσεις, η κλίση του, η εμμονή του σε μια παθιασμένη αυτοδιδακτική μέθοδο καθώς και ευρύτερες κοινωνικές και υπαρξιακές ανάγκες τον οδήγησαν από τη νεότητά του σ’ ένα διανοητικό σταυροδρόμι, στο σημείο συνάντησης διαφορετικών κλάδων της γνώσης, σε μια διαρκή προσπάθεια να πέσουν τα τείχη ανάμεσά τους.

Κυριότερα έργα του είναι:

 

Αλλέγκρα (2014), Ο κόκκινος κάβουρας (2013), Όπλων Κρίσις (2012), Έτσι κάνουν όλες (2011), Η Έβδομη Αίσθηση – troika Μοίρα (2010), Ε! Πρόεδρε (2009), Λευκό Κοτσύφι, blue tree, Μαύρο Καράβι (2008), Θηλυκό Πόκερ (2006), Ζητούνται Αλχημιστές (2005), Βαμπίρ και κανίβαλοι (2004), Τάνγκο του Τσε – Από την Τάνια στην Τίνα (αφήγημα για την παγκοσμιοποίηση στον 21ο αιώνα, 2002), Η γυναίκα της όγδοης μέρας, (Μυστικός έρως – Απόκρυφος βίος) (μυθιστόρημα, 2001), Μν (γυναικείο αντιμυθιστόρημα, 1999), Το χαμένο μπλουζ (μυθιστόρημα, 1997), Ο Μυστικός Νοέμβρης (μυθιστόρημα, 1996), Ο σωσίας και οι δαίμονες του πάθους (1995), The Dream – Σκιές στην Αθήνα (1994).

Παλαιότερα πολιτικά και ιδεολογικά έργα του είναι: ΜΕΤΑ (Νέα Σύνορα, 1992), Ο σοσιαλισμός στο κατώφλι του 2000 (Σύγχρονη Εποχή, 1983), Σοσιαλιστική αυτοδιαχείριση και γραφειοκρατία (Σύγχρονη Εποχή, 1982), Προβλήματα του Κράτους (Σύγχρονη Εποχή, 1979)

Με το μυθιστόρημά του “Κόκκινος Κάβουρας” (2013) και πρόσφατα με το Αλλέγκρα (2014) εγκαινιάζει ένα νέο πέμπτο κύκλο έργων: “ιστορία γραμμένη σαν παραμύθι”.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture