Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Δύο συνεργάτες του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας πρωταγωνιστούν στην ταινία "Για Πάντα"

Δύο συνεργάτες του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας πρωταγω...

Ο λόγος για την Άννα Μάσχα που θα παίξει στην παράσταση "Effect" και τον Κ. Φλίππογλου που σκηνοθέτησε τον "Φιλοκτήτη" το καλοκαίρι

Η νέα ταινία της Μαργαρίτας Μαντά, με τίτλο «Για Πάντα» προβάλλεται σήμερα Παρασκευή 7/11/2014, στο πλαίσιο του 55ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης ενώ στη συνέχεια θα ταξιδέψει στο 36ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Καίρου, στην Αίγυπτο.

Στις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας μας θα κυκλοφορήσει από τις 29 Ιανουαρίου 2015.

Πρόκειται για μία κινηματογραφική παραγωγή της εταιρείας FALIRO HOUSE.

Το σενάριο έχει γράψει επίσης η Μαργαρίτα Μαντά και παίζουν οι ηθοποιοί Άννα Μάσχα, η οποία θα πρωταγωνιστήσει στη νέα θεατρική παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας «Effect» που θα ανέβει στο Δημοτικό θέατρο Απόλλων από 11/12/2014 σε σκηνοθεσία Κων. Αρβανιτάκη και ο Κώστας Φιλίππογλου, ο οποίος σκηνοθέτησε το περασμένο καλοκαίρι για λογαριασμό του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και της ομάδας αρτivities την αξιόλογη παράσταση αρχαίου δράματος «Φιλοκτήτης» με τους Αιμίλιο Χειλάκη, Μιχαήλ Μαρμαρινό και Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη.

Executive Producer: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος

Παραγωγοί: Κώστας Κεφάλας, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Κώστας Λαμπρόπουλος, Μαργαρίτα Μαντά

Διάρκεια : 87΄.

Να προσθέσουμε ότι η συγκεκριμένη κοινωνική ταινία θα συμμετάσχει στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ του Καίρου.

Δύο άνθρωποι μόνοι τους, μέσα σε μία πόλη έρημη.  Ο Κώστας και η Άννα, στην Αθήνα.

Ο Κώστας είναι οδηγός στον Hλεκτρικό Σιδηρόδρομο που διασχίζει κάθε μέρα την πόλη από τη μία της άκρη στην άλλη και κυλάει πάνω στα ίχνη των αρχαίων της ποταμιών που σκεπάστηκαν για να γίνουν δρόμοι.

Η Άννα είναι πωλήτρια ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στον Πειραιά, στο λιμάνι της πόλης, εκεί όπου κάποτε τα ποτάμια της χύνονταν στη θάλασσα.

Ο Κώστας ξέρει την Άννα. Την βλέπει από το τζάμι της καμπίνας του κάθε πρωί που την παίρνει με το τραίνο του από το Θησείο για να την πάει στον Πειραιά, κάθε απόγευμα που την παίρνει από τον Πειραιά για να την πάει πίσω στο Θησείο.

Η Άννα δεν ξέρει τον Κώστα. Από το τζάμι του βαγονιού της βλέπει κάθε μέρα την ίδια διαδρομή στην ερημιά της πόλης χωρίς να ξέρει ποιος οδηγεί το τραίνο.

Ο Κώστας και η Άννα κάνουν κάθε μέρα το ίδιο πράγμα, με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο ρυθμό. Πάνε στη δουλειά τους, τελειώνουν τη δουλειά τους, επιστρέφουν στο σπίτι τους, τρωνε βραδινό μπροστά σε μια ανοιχτή τηλεόραση.

Την ημέρα που ένα τυχαίο γεγονός  ανατρέπει  τη ζωή του, ο Κώστας αποφασίζει να βγει απ’ τη μοναξιά του και να προσεγγίσει την Άννα.

Αρχικά διστακτικά και μετά επίμονα, ο Κώστας θα διεκδικήσει το δικαίωμά του στη ζωή και τον έρωτα.

Αρχικά επιφυλακτικά και στη συνέχεια αποφασιστικά, η Άννα  θα  αφήσει τη μοναξιά της και θα ενδώσει στην ανάγκη της για αγάπη παντοτινή.

Οι δύο αυτοί άνθρωποι θα συναντηθούν στην έρημη Αθήνα,  στην αυγή μιας καινούργιας, φωτεινής μέρας.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

«Ήθελα να κάνω μία ελεγεία πάνω στη Σιωπή. Πάνω στον Χρόνο που ορίζεται από την Σιωπή. Κι ήθελα να το κάνω αυτό επιστρέφοντας σε φόρμες του Kινηματογράφου που δεν εικονοποιούν ιστορίες αλλά αναζητούν τις ιστορίες που ενυπάρχουν μέσα στις ίδιες τις εικόνες.

Σε εποχές που ο Kινηματογράφος ψάχνει ξανά τον πυρήνα της μοναδικότητάς του ως τέχνη της αίσθησης του μυστικού, του υπονοούμενου, της διαρκούς αναρώτησης πάνω στην ύπαρξη του ανθρώπινου, εγώ είχα την ανάγκη να επιστρέψω πίσω, στα δομικά υλικά του.

Πίσω, σε μια κάμερα ακίνητη, δεμένη αυστηρά σ’ ένα τρίποδο που κινηματογραφεί ανθρώπους να κοιτάζονται και να συνδιαλέγονται μέσα από τη σιωπή τους. Ανθρώπους που τους έχει απορροφήσει ο χώρος μέσα στον οποίο ζουν αλλά έχουν οι ίδιοι κατασκευάσει τον δικό τους χρόνο μέσα σε αυτό τον χώρο.

Πίσω, στο τραίνο που είναι η πρώτη πρώτη εικόνα της γέννησης του Kινηματογράφου αλλά και το πρώτο travelling.

Πίσω, στους ήχους που είναι από μόνοι τους μουσική και δεν ποδηγετούν την εικόνα αλλά αποτελούν συνθετικό της μέρος.

Ήθελα να κάνω το «Για Πάντα» από μία προσωπική μου ανάγκη να συναντήσω ξανά τον Κινηματογράφο κυρίως σαν αίσθηση και λιγότερο σαν θέαμα. Kαι για να αποτίσω φόρο τιμής σε πέντε κινηματογραφιστές που για μένα υπήρξαν και παραμένουν πάντα οι πνευματικοί μου δάσκαλοι: τον Carl Theodor Dreyer, τον Robert Bresson, τον Michelangelo Antonioni, τον Wim Wenders και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο».

Η σκηνοθέτιδα Μαργαρίτα Μαντά έχει γεννηθεί στην Αθήνα. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες και Γαλλική Φιλολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Παράλληλα, ολοκλήρωσε σπουδές Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου στη σχολή Λυκούργου Σταυράκου, στην Αθήνα.

Έχει συνεργαστεί σαν βοηθός σκηνοθέτη με πολλούς έλληνες σκηνοθέτες.

Υπήρξε βοηθός του Θόδωρου Αγγελόπουλου στις ταινίες «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» , «Μία Αιωνιότητα και μία μέρα», «Το Λιβάδι που δακρύζει», «Η Σκόνη του Χρόνου».

Έχει γράψει και σκηνοθετήσει ταινίες μυθοπλασίας μικρού και μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ μεσαίου και μεγάλου μήκους, videos για θεατρικές παραστάσεις, εταιρικά videos.  Συνεργάστηκε με τον διεθνούς φήμης φωτογράφο Josef Koudelka γράφοντας το κείμενο στο βιβλίο του «Περιπλανήσεις – Ακολουθώντας το Βλέμμα του Οδυσσέα» (έκδοση  Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, 1995) καθώς επίσης και στην έκθεση «Περίπλους - 12 Φωτογράφοι του Magnum φωτογραφίζουν τη σύγχρονη Ελλάδα» (Μουσείο Μπενάκη, Ιούνιος 2004).

Το 2004 συμμετείχε στο Video Department των Τελετών Έναρξης  και Λήξης της 28ης Ολυμπιάδας της Αθήνας. Κινηματογράφησε αποσπάσματα από την ολυμπιακή προετοιμασία της Αθήνας που προβλήθηκαν στο ΟΑΚΑ κατά τις τελετές Έναρξης και Λήξης.

Έχει κάνει την φιλολογική επιμέλεια και έχει γράψει τα παραρτήματα στις εκδόσεις των σεναρίων του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» (εκδόσεις «Καστανιώτη», 1995) και «Τριλογία: Το λιβάδι που δακρύζει» (Εκδόσεις «Ηλέκτρα», 2004).

Το μυθιστόρημά της με τίτλο  «Η μνήμη ακίνητη»  κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Μεταίχμιο», τον Οκτώβριο του 2002. Από τις ίδιες εκδόσεις κυκλοφόρησε το 2013 το προσωπικό της Ημερολόγιο Γυρισμάτων της ταινίας του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» με τίτλο «Το πρώτο πράγμα που ’κανε ο θεός είναι το ταξίδι...».

Έχει γυρίσει την ταινία «Χρυσόσκονη», το 2009 που κέρδισε το βραβείο Κοινού στο «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου», Αθήνα, Οκτώβριος 2009, το βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου στην Άννα Μάσχα, Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, Αθήνα, Μάιος 2010 και το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μεγάλου Μήκους, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτρας, Οκτώβριος 2010.

Ακόμα η ταινία είχε συμμετοχές στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου στο Λονδίνο (Νοέμβριος 2010), στο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου στο Μόναχο (Νοέμβριος 2010), στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καίρου (Δεκέμβριος 2010), στο 1ο Ελληνικό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σικάγο (Σεπτέμβριος 2011).

Ο Κώστας Φιλίππογλου που υποδύεται τον Κώστα, έχει γεννηθεί στην Αθήνα το 1965. Ηθοποιός, σκηνοθέτης του θεάτρου και καθηγητής υποκριτικής, ξεκίνησε τις θεατρικές του σπουδές στην Αθήνα και συνέχισε την εκπαίδευσή του με ηθοποιούς-δασκάλους από την Ευρώπη ερευνώντας το σωματικό – δημιουργικό θέατρο. Από το 1985 εργάζεται στην Ελλάδα ως ηθοποιός έχοντας συμμετάσχει σε αρκετές παραγωγές.

Έχει δουλέψει στο θέατρο Τεχνοχώρος του Γιάννη Κακλέα, στο θέατρο Αμόρε με τον Γιάννη Χουβαρδά, στο θέατρο Πόρτα, στο φεστιβάλ Αθηνών και σε πολλά άλλα. Από το 1999 δουλεύει κυρίως στο εξωτερικό με τη θεατρική ομάδα Complicité και παίρνει μέρος στις παραστάσεις και τα εργαστήρια που δίνει η ομάδα στην Αγγλία, την Ευρώπη και τις Η.Π.Α.

Ως δάσκαλος θεάτρου έχει διδάξει σε πολλές πόλεις της Ευρώπης και στη Νέα Υόρκη. Στην Ελλάδα δίδαξε ως επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, σε σεμινάρια που διοργανώνει ο ίδιος και σε δραματικές σχολές.

Έχει σκηνοθετήσει το  2003 για το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας την Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων του Λιούις Κάρολ σε δική του διασκευή και το 2006 τον Οδυσσεβάχ της Ξένιας Καλογεροπούλου για το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης. Το 2011-2012 συνέλαβε και σκηνοθέτησε τις παραστάσεις Πολιτική ανυπακοή (συνδημιουργία) και Ορέστης – Ηλέκτρα 0-1 που παίχτηκαν σε Αθήνα και Λευκωσία.

Τη σεζόν 2012-2013 σκηνοθέτησε το έργο του Egon Wolf Χάρτινα λουλούδια (Θέατρο Ιλίσια) και το έργο του Θανάση Τριαρίδη, Historia de un amor ή τα μυρμήγκια, με συν-σκηνοθέτη και συμπρωταγωνίστρια την Πέμη Ζούνη (Θέατρο Olvio), τη σεζόν 2013-2014 σκηνοθέτησε την Τιρζα του Άρνον Γκρούνμπεργκ (Θέατρο Ιλίσια), το Μένγκελε του Θανάση Τριαρίδη (Θέατρο Faust) και τον Φιλοκτήτη του Σοφοκλή στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου το περασμένο καλοκαίρι.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΑΙΝΙΑΣ «ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ»

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωστής Γκίκας, GSC

Μοντάζ: Αγγέλα Δεσποτίδου

Ηχοληψία : Νίκος Παπαδημητρίου

Μοντάζ Ήχου / Σχεδιασμός Ήχου: Αλίκη Παναγή

Music Production / Soundscapes: Χρήστος Δεληγιάννης

Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης

Κοστούμια: Τριάδα Παπαδάκη

Art Direction:  Μαργαρίτα Μαντά

Οργάνωση Παραγωγής / Α΄Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανιές Σκλάβου

Διεύθυνση Παραγωγής: Δημήτρης Χατζηβογιατζής.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture