Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

SPOTLIGHT

/

To thebest.gr θυμάται το «Μάθημα Σολφέζ» - Βίντεο

To thebest.gr θυμάται το «Μάθημα Σολφέζ» - Βίντεο
Μαρτάτος Tάκης

Σαν σήμερα την 7η Μαίου πριν από 35 χρόνια η Ελλάδα είχε εμφανιστεί στη Γιουροβίζιον με το θρυλικό κομμάτι του Γιώργου Χατζηνάσιου παίρνοντας την 5η θέση

Πολλά απρόοπτα είχε ο διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision του 1977 που είχε πραγματοποιηθεί σαν σήμερα στο Γουέμπλει Conference Centre στο Λονδίνο με νικητήριο τραγούδι το «L’ oiseau at l’enfant» με 136 βαθμούς που ερμήνευσε για τη Γαλλία η γεννημένη στο Κονγκό Μαρί Μιριάμ (επρόκειτο για την 5η και τελευταία μέχρι σήμερα νίκη της Γαλλίας στη Γιουροβίζιον).

Την Ελλάδα εκείνη τη χρονιά, στην 3η της συμμετοχή στον διαγωνισμό (είχαν προηγηθεί η Μαρινέλλα το 1974 με το «Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το αγόρι μου» και η Μαρίζα Κωχ το 1976 με το τραγούδι διαμαρτυρίας για την εισβολή στην Κύπρο, «Παναγιά Παναγιά μου») εκπροσώπησαν 4 καλλιτέχνες που έμελλε να μείνουν στην ιστορία της εγχώριας μουσικής.

Ο λόγος για τον Πασχάλη, τον Ρόμπερτ Ουίλιαμς, την Μπέσσυ Αργυράκη και τη Μαριάννα Τόλη που ερμήνευσαν ένα ευχάριστο ρυθμικό κομμάτι με έξυπνο ρεφραίν, το «Μάθημα σολφέζ» και στην τελική κατάταξη ήρθαν 5οι ανάμεσα σε 18 χώρες με 92 βαθμούς αν και για πολλούς άξιζαν ίσως και την πρωτιά. Μάλιστα την τελευταία στιγμή η Ελλάδα με τη δική της βαθμολογία έδωσε το 12-άριστα στο Μονακό και τη Michelle Torr που τραγούδησε το «Une petite francaise» η οποία ήρθε πάνω από την Ελλάδα παίρνοντας την 4η θέση και αφήνοντας το «Μάθημα Σολφέζ» τελικά 5ο. Το κομμάτι είχε συνθέσει ο Γιώργος Χατζηνάσιος, τους στίχους είχε γράψει η Σέβη Τηλιακού ενώ τα μωβ άσπρα κοστούμια της τετράδας των καλλιτεχνών και τις χορογραφίες είχε επιμεληθεί η Μαριάννα Τόλη.

Τη 2η θέση σε εκείνο το διαγωνισμό είχε πάρει το Ηνωμένο Βασίλειο με το «Rock Bottom» και τους Lynsey de Paul και Mike Moran με 122 βαθμούς και την 3η η Ιρλανδία με το «it’s nice to be in love again» με 119 βαθμούς ενώ επιτυχία είχε κάνει το Γερμανικό κομμάτι που ήρθε 8ο, το «Telegram» των Silver Convention.

H Ελλάδα είχε εμφανιστεί 10η στη σειρά και γενικά το κομμάτι είχε φύγει από εδώ με τους καλύτερους οιωνούς και με τεράστια δημοσιότητα (όλες οι εφημερίδες και τα περιοδικά της εποχής είχαν αφιερώματα στο «Σολφέζ»). Διαβάσαμε ότι η ΕΡΤ τότε είχε κερδίσει έπαινο καλύτερης διεθνούς δημοσιότητας και πως είχε κυκλοφορήσει η φήμη ότι εκπρόσωποι της EBU είχαν επισκεφθεί την Αθήνα για να ελέγξουν αν θα μπορούσε να διοργανώσει το διαγωνισμό σε περίπτωση νίκης της χώρας μας. Το «Μάθημα Σολφέζ» είχε μπει στην πρώτη δεκαπεντάδα του Σουηδικού τοπ τεν ενώ οι Πασχάλης, Μπέσσυ Αργυράκη, Μαριάννα Τόλη και Ρόμπερτ Ουίλιαμς ηχογράφησαν το τραγούδι και στα αγγλικά με τον τίτλο «Music lesson» και στα γερμανικά ως «freunde der nacht».

Η Μπέσσυ Αργυράκη σε συνέντευξη της τον Μάιο του 2006 στον γράφοντα, για λογαριασμό τότε του περιοδικού Day By Day της Πατρινής εφημερίδας «Ημέρα» είχε πει χαρακτηριστικά.

«Δεν θυμάμαι να είχαμε κάνει ιδιαίτερες προετοιμασίες, θυμάμαι όμως ότι αυτό που είχε γίνει με τα media ήταν το κάτι άλλο. Για 1η φορά όλα τα εξώφυλλα τω περιοδικών ασχολήθηκαν μαζί μας, ερμηνεύσαμε το κομμάτι σε πολλές γλώσσες και γενικά επικρατούσε ένας μεγάλος ενθουσιασμός. Μόλις φτάσαμε στο Λονδίνο δεν είχαμε κάποιον να μας περιμένει, έτσι πήραμε τηλέφωνο το Νίκο Μαστοράκη που έτυχε να βρίσκεται εκείνη την περίοδο στην Αγγλία και μας έστειλε μία υπέροχη λιμουζίνα που μας πήγε στο ξενοδοχείο. Ακουγόταν έντονα ότι το τραγούδι μας ήταν στα φαβορί για το βραβείο. Επίσης είχαμε φύγει φορτισμένοι και από την Ελλάδα μιας και περίμεναν τα πάντα από μας και αισθανόμασταν βαρείς τους ώμους μας. Νομίζω ότι το «Μάθημα Σολφέζ» μάλλον αδικήθηκε βαθμολογικά και ίσως θα έπρεπε να έχει πλασαριστεί στα τρία πρώτα. Ίσως το ότι δεν κάναμε την προετοιμασία και promotion  που κάνουν σήμερα οι καλλιτέχνες που πάνε στη Γιουροβίζιον, να έπαιξε το ρόλο του. Πήραμε λοιπόν την 5η θέση, ήμασταν αδικημένοι και οι αδικημένοι καμιά φορά είναι και πιο συμπαθείς.

Το «Σολφέζ» κατάφερε να μείνει ένα κομμάτι διαχρονικό και απ’ όσο μαθαίνω το έχουν περάσει και στα σχολεία στο μάθημα της μουσικής. Έχει αυτό το παιχνίδι με τις νότες που είναι εποικοδομητικό για τους μικρούς μαθητές. Το «Μάθημα Σολφέζ» ήταν η κορυφαία μου στιγμή και όλη αυτή η τονωτική ένεση κάθε χρόνο να επανερχόμαστε στο προσκήνιο μέσω της Γιουροβίζιον, είναι κάτι που δεν μπορείς εύκολα να πετύχεις με άλλο τρόπο».

Η Μπέσσυ Αργυράκη είχε προσπαθήσει κι άλλες φορές να πάει στη Γιουροβίζιον όπως το 1979 με το ωραίο κομμάτι «Αθήνα μάνα μου» σε μουσική Αντώνη Στεφανίδη και στίχους Σέβης Τηλιακού αλλά τελικά δεν είχε πάρει το εισιτήριο της εκπροσώπησης. Η θρυλική τετράδα του «Σολφέζ» για να τιμήσει την ιστορική συνεργασία της με τον Γιώργο Χατζηνάσιο συναντήθηκε πέρυσι τον Απρίλιο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο πλαίσιο της μουσικής παράστασης της Μαριάννας Τόλη «Η Γλώσσα των αγγέλων» και ξανερμήνευσε το τραγούδι.

Τέλος να θυμίσουμε ότι το βασικό απρόοπτο της Γιουροβίζιον του 1977 ήταν ότι είχε κινδυνεύσει να μην γίνει λόγω της απεργίας των τεχνικών της τηλεόρασης του BBC που πήγε τον διαγωνισμό πίσω από τις 2 Απριλίου που είχε αρχικά προγραμματιστεί, στις 7 Μαίου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Spotlight