Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

H ηθοποιός Κωνσταντίνα Μιχαήλ μίλησε στο thebest.gr-"Δεν είμαι αισιόδοξη για την κατάσταση στην Ελλάδα, προσπαθώ να είμαι δυνατή"

H ηθοποιός Κωνσταντίνα Μιχαήλ μίλησε στο...

Η βραβευμένη ηθοποιός μιλά για την παράσταση "Σεβάς Χανούμ" σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου που θα ανέβει στο Λιθογραφείον το τριήμερο 1-3 Μαρτίου

ΤΟΥ ΤΑΚΗ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΥ

Τον εξαιρετικό θεατρικό μονόλογο του Γιώργου Χρονά «Σεβάς Χανούμ, η ιστορία μίας τραγουδίστριας του ‘50» θα έχουν την ευκαιρία και προνόμιο να παρακολουθήσουν οι Πατρινοί θεατρόφιλοι, στο Λιθογραφείον στην οδό Μαιζώνος 172β και Τριών Ναυάρχων το ερχόμενο τριήμερο 1, 2 και 3 Μαρτίου 2013 στις 21.30.

Την Σεβάς Χανούμ, αυτήν την ιέρεια του «αντεργκράουντ» ρεμπέτικου, την «αμαζόνα» του πάλκου της δεκαετίας του ‘50 που ήταν «ερωτοχτυπημένη» με τον Στέλιο Καζαντζίδη, υποδύεται μοναδικά η γνωστή ηθοποιός Κωνσταντίνα Μιχαήλ, η οποία μάλιστα τιμήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο για την ερμηνεία της με το Β΄Βραβείο γυναικείου ρόλου στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2012 του περιοδικού «Αθηνόραμα».

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ που αυτήν την περίοδο πρωταγωνιστεί και στην αξιόλογη παράσταση του Εθνικού Θεάτρου «Τα Κόκκινα Φανάρια» του Αλέκου Γαλανού σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου στη σκηνή του Κοτοπούλη Ρεξ, μίλησε στο thebest.gr, για την Σεβάς Χανούμ, τις δυσκολίες αυτού του ρόλου, τη συνεργασία της με τον Κωνσταντίνο Ρήγο, την ξεχωριστή χαρά της που θα έρθει να παίξει στην Πάτρα αλλά για την οικονομική κρίση που βιώνουμε όλοι οι Έλληνες.

Η παράσταση «Σεβάς Χανούμ» σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ρήγου πρωτοανέβηκε στο «Αγγέλων Βήμα» πέρυσι και επαναλήφθηκε στο θέατρο «Πόλη» στην πλατεία Βικτωρίας, στην Αθήνα το διάστημα 17/12/2012 με 15/1/2013.

-Κυρία Μιχαήλ ποια ήταν η Σεβάς Χανούμ, η οποία υπήρξε ένα υπαρκτό πρόσωπο που έζησε από το 1931 έως το 1990 και θεωρήθηκε μία από τις ωραιότερες λαϊκές φωνές του Ελληνικού πάλκου.

«Η Σεβάς Χανούμ που πρωτοξεκίνησε μικρό κορίτσι, ήταν μία τραγουδίστρια που υπήρξε πολύ γνωστή τότε το ’53, ’54. Ήταν από τη Δράμα και στη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής εγκαταστάθηκε με την οικογένεια της στη Θεσσαλονίκη. Όταν κατέβηκε από την Θεσσαλονίκη στην Ομόνοια της Αθήνας, ανακατεύτηκε με τους ρεμπέτες όπως τον Γιάννη Παπαιωάννου, τον Βασίλη Τσιτσάνη και όλους τους σπουδαίους της εποχής, συνεργάστηκε μαζί τους και κάποια στιγμή ο Μανόλης Χιώτης της έγραψε το “Φτωχοκάλυβο” που είναι από τα πιο γνωστά τραγούδια που έχει πει και έγινε μεγάλη φίρμα.

Λέγεται ότι ήταν πολύ καλή πάνω στο πάλκο, είχε ωραία ψιλή φωνή στο στυλ του αμανέ και έλεγε πολύ ωραία ερωτικά τραγούδια.

Το ανατολίτικο ήταν τότε πολύ της μόδας με την Ουμ Καλσούμ και η Αίγυπτος μίλαγε πολύ στον τρόπο ερμηνείας των Ελλήνων τραγουδιστών. Επειδή κιόλας η καταγωγή της Σεβάς Χανούμ ήταν από τον Πόντο ήξερε και τούρκικα και μάλιστα λέγεται μάλιστα ότι και με τον Στέλιο Καζαντζίδη πολλές φορές μίλαγαν στα τούρκικα.

Ανακατεύονταν τότε οι λαοί και έτσι μιλούσαν και άλλες γλώσσες. Το Ανατολίτικο, εξωτικό λοιπόν στοιχείο ήταν πολύ έντονο και επειδη έλεγε και κομμάτια αναλόγου ύφους, έτσι προέκυψε και το καλλιτεχνικό της ψευδώνυμο. Ο Τζίμης ο χοντρός που είχε ένα από τα μεγαλύτερα και διασημότερα μαγαζιά με μπουζούκια στην Αθήνα όπου τραγούδησαν από τον Καζαντζίδη μέχρι την Καίτη Γκρέι κι άλλους, πήρε το αληθινό της όνομα που ήταν Σεβαστή Παπαδοπούλου και το έκανε πιο εξωτικό βαπτίζοντας την Σεβάς Χανούμ!».

-Κυρία Μιχαήλ πώς προέκυψε αυτή η παράσταση που έχει κάνει αίσθηση και πήρε ιδιαίτερα θετικές κριτικές.

«Ο Γιώργος ο Χρονάς που έγραψε το κείμενο, είναι βασικά υπεύθυνος για αυτό. Έχει μία μεγάλη αδυναμία ιδιαίτερα στις τραγουδίστριες-θρύλους και ενδιαφέρεται για τις «καταραμένες» γυναίκες, τις «τσαλακωμένες», αυτές που παρόλο ήταν μεγάλα ταλέντα είχαν μέσα τους έντονο το σκοτάδι.

Τη Σεβάς Χανούμ ο Γιώργος Χρονάς τη βρήκε στη Θεσσαλονίκη μερικά χρόνια πριν πεθάνει, της πήρε μία συνέντευξη δυόμιση ωρών και αποτύπωσε τη φωνή της αλλά και την μαρτυρία της ζωή της, κάνοντας την μετά θεατρικό μονόλογο. Στο έργο υπάρχει κι ένας “δημοσιογράφος” που κάνει με ένα τρόπο τον Γιώργο Χρονά, είναι ο Γιάννης Τσεμπερλίδης που εκτελεί και χρέη μουσικού. Έχει την ηλεκτρική κιθάρα του και “πειράζουμε” τα γνωστά τραγούδια της Σεβάς Χανούμ, τα οποία και λέμε μαζί επί σκηνής».

(Να θυμίσουμε ότι στην Πάτρα έχει παρουσιαστεί με επιτυχία άλλος ένας εξαιρετικός θεατρικός μονόλογος του Γιώργου Χρονά, η «Γυναίκα της Πάτρας» με την Ελένη Κοκκίδου, στο Δημοτικό θέατρο Απόλλων).

-Στην παράσταση τραγουδάτε κιόλας, αυτό σας δυσκόλεψε.

«Από τη στιγμή που αποφάσισα να κάνω αυτή τη γυναίκα είχα να αντιμετωπίσω μία τόσο ενδιαφέρουσα ζωή και μία τόσο δύσκολη περίοδο όπως ήταν αυτή μετά τον πόλεμο του ‘40, που το δύσκολο ήταν να εξιχνιάσω, να αναγνωρίσω, να συγκρίνω, να συνθέσω και να αναλύσω το ρόλο.

Το να τραγουδήσω δεν μου ήταν τόσο δύσκολο. Σας ομολογώ ότι δουλεύαμε τόσο πολύ με τον Κωνσταντίνο Ρήγο στην προετοιμασία της παράστασης που καθημερινά έπρεπε να τραγουδάω για να βγαίνει από μέσα μου και η ένταση του πράγματος.

Το δύσκολο λοιπόν κομμάτι δεν ήταν το τραγούδι, αλλά να “πιάσω” την διαδρομή αυτού του “αγριμιού”, της Σεβάς Χανούμ που 16 ετών έφυγε από την πατρίδα της και ήρθε στην Αθήνα να αντιμετωπίσει όλα αυτά τα θηρία του πενταγράμμου και μετέπειτα έζησε το μεγάλο έρωτα με τον Στέλιο Καζαντζίδη ο οποίος την αγάπησε, έδειξε ότι την ερωτεύτηκε πολύ, εκείνη επίσης και κάποια στιγμή την πρόδωσε αφήνοντας την στα κρύα του λουτρού».

-Η Σεβάς Χανούμ είχε κάνει δισκογραφία ή όχι.

«Γενικώς η Σεβάς Χανούμ δεν φωνογράφησε παρά μόνο δέκα τραγούδια, ήταν πολύ ιδιαίτερο πλάσμα, ήταν μία ρεμπέτισσα λίγο “μποέμ”, αν μου επιτρέπεται ο όρος. Αυτό που αγαπούσε η Σεβάς Χανούμ ήταν το τραγούδι, πάνω από όλα κυριαρχούσε η μανία της για το ρεμπέτικο, να τραγουδά στα μαγαζιά και κάποια στιγμή όταν μπήκε και ο Στέλιος Καζαντζίδης, αυτό που πρωτοστατούσε στη ζωή της ήταν ο άνδρας.

Αυτό που την ένοιαζε  δεν ήταν να κάνει καριέρα ούτε τίποτα. Παντρεύτηκε για ένα χρόνο έναν ναυτικό περισσότερο από πείσμα για να ξεχάσει τον Καζαντζίδη αλλά δεν τα κατάφερε να ολοκληρώσει το γάμο της και δεν έκανε και παιδιά.

Ήταν άλλος τύπος, της καταραμένης καλλιτέχνιδας που ενδιαφέρεται μόνο για συγκεκριμένα πράγματα και επειδή λέγεται ότι έκανε και χρήση απαγορευμένων ουσιών, φαντάζεστε ότι η καθημερινότητα της δεν είχε να κάνει με την αναζήτηση καριέρας. Ήταν και λίγο “τσαμπουκαλού” και η σώουμπιζ ακόμη κι εκείνης της εποχής δεν δεχόταν αυτές τις συμπεριφορές».

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ στην απονομή των Θεατρικών Βραβείων Κοινού 2012 του περιοδικού Αθηνόραμα τον περασμένο Νοέμβριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όπου τιμήθηκε με το Β' Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την Σεβάς Χανούμ.

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ στην απονομή των Θε...

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ στην απονομή των Θεατρικών Βραβείων Κοινού 2012 του περιοδικού Αθηνόραμα τον περασμένο Νοέμβριο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών όπου τιμήθηκε με το Β' Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την Σεβάς Χανούμ.

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ σε σκηνή της παράστασης "Τα Κόκκινα Φανάρια" στο Εθνικό Θέατρο που σημειώνει μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία.

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ σε σκηνή της παράστ...

Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ σε σκηνή της παράστασης "Τα Κόκκινα Φανάρια" στο Εθνικό Θέατρο που σημειώνει μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία.

-Κυρία Μιχαήλ βρίσκεστε καλλιτεχνικά σε μία «γεμάτη» περίοδο καθώς εκτός από τη Σεβάς Χανούμ, παίζετε και στο νέο ανέβασμα του έργου «Τα Κόκκινα Φανάρια» στο Εθνικό Θέατρο που το είχε γνωρίσει και αγαπήσει ο κόσμος μέσα από την ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη του 1963.

«Κάνω το ρόλο που στην ταινία είχε υποδυθεί η Μαίρη Χρονοπούλου και συνεργάζομαι και πάλι μαζί με το μεγάλο μας σκηνοθέτη και αγαπημένο μου φίλο, τον Κωνσταντίνο Ρήγο με τον οποίο κάνουμε πολύ καλές δουλειές και έχουμε άψογη συνεργασία μαζί.

Η παράσταση “Τα Κόκκινα Φανάρια” ανεβαίνει εδώ και ενάμιση μήνα από το Εθνικό Θέατρο στη σκηνή του Ρεξ και σημειώνει μεγάλη επιτυχία και ευτυχώς γιατί δουλέψαμε πάρα πολύ, με πολλή ψυχή. Αναγεννήσαμε ένα κείμενο το οποίο έπρεπε να το “διαβάσει” με έναν άλλο τρόπο ο Κωνσταντίνος Ρήγος για να μιλήσει και στους νέους ανθρώπους της σημερινής εποχής».

- Ορισμένοι στάθηκαν και σχολίασαν το γεγονός ότι πρόκειται για μία τολμηρή παράσταση με σκηνές γυμνού.

«Κοιτάξτε, ήταν αναμενόμενο. Το να κάναμε τους σεμνότυφους και να ανεβάζαμε ένα έργο τέτοιου θέματος και εποχής και να μην είχαμε γυμνό, ωμότητα, αλήθεια βασικά θα ήταν υποκριτικό και δεν θα μας έδινε κανένας σημασία. Τώρα επειδή είναι επιτυχημένο και μιλάει στις καρδιές των ανθρώπων γιατί είναι πραγματικά “γροθιά” στο στομάχι όσα διαδραματίζονται,  βρίσκουνε κάποιοι να πουν και να σχολιάσουν κάτι τέτοιο ότι γυμνώνουμε το σώμα σε κάποια σημεία και ότι η ένδυση είναι πιο ελαφριά.

Πώς αλλιώς όμως να τα πεις τα συγκεκριμένα πράγματα αφού αυτό ακριβώς θέλουμε να δείξουμε, την αγοραπωλησία του κορμιού που συνθλίβεται και παρασύρει και την ψυχή. Πάντα υπάρχουν οι κακοί και άδικοι κριτές».

-Στην Πάτρα έχετε ξαναπαίξει, ποια η επαφή με το εδώ κοινό.

«Δεν έχω δυστυχώς σχεδόν καμία επαφή με το Πατρινό κοινό, νομίζω έχω έρθει μόνο άλλη μία φορά στην Πάτρα για να παίξω. Περιέργως ενώ θα ήθελα, δεν υπήρχε σύνδεση με κάποιο τρόπο ωστόσο τώρα βρέθηκε και μετά τις τρεις παραστάσεις της Σεβάς Χανούμ θεωρώ ότι θα αρχίσουμε να έχουμε κι άλλη επαφή στο μέλλον με το κοινό της Πάτρας.

Ξέρετε αυτό το διάστημα ετοιμάζεται να ανέβει και μία άλλη παράσταση του Εθνικού Θεάτρου στο Κοτοπούλη Ρεξ, η “Γκόλφω” του Περεσιάδη,  και χρειάζονται το θέατρο νυχθημερόν για τις τελευταίες πρόβες, έτσι βρήκα την ευκαιρία λόγω του χρονικού κενού και μιας και από πέρυσι ακόμα συζητούσαμε με το Λιθογραφείον στην Πάτρα να φέρουμε τη Σεβάς Χανούμ και δεν τα είχαμε καταφέρει, να έρθουμε τελικά να παρουσιάσουμε το θεατρικό μονόλογο του Γιώργου Χρονά στην Πάτρα.

Τώρα μας το ζητάνε και από τη Θεσσαλονίκη. Αν θα βρούμε χρόνο μετά το Πάσχα μπορεί να πάμε και Θεσσαλονίκη με τη Σεβάς Χανούμ».

-Για το καλοκαίρι και την επόμενη περίοδο έχετε σχέδια για το τι θα κάνετε.

«Υπάρχουν σκόρπιες σκέψεις, δεν με ενδιαφέρει ωστόσο ακόμα τι θα κάνω το καλοκαίρι, με ενδιαφέρει ακόμα αυτό που κάνουμε τώρα και από κει και πέρα θα δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα, δεν είναι εποχές που μπορείς να κάνεις σχέδια».

-Η κρίση έχει πλήξει σε πολύ μεγάλο βαθμό και τους καλλιτέχνες και ιδιαίτερα εσάς τους ηθοποιούς καθώς πλέον δεν γυρίζονται και σήριαλ. Πως αντιμετωπίζετε εσείς όλη αυτή την περίοδο της κρίσης.

«Γενικά δεν έχω κάνει πολλή τηλεόραση. Έχω παίξει 3 χρόνια στο σήριαλ “Και Οι  Παντρεμένοι έχουν ψυχή” και 1 χρόνο ήμουν στο “Λαβ σόρι” όπου και πρωτοξεκίνησα. Έχω εμφανιστεί και σε δύο ακόμα που δεν είχαν και πολύ μεγάλη επιτυχία. Απλώς το κοινό με έβλεπε ενδεχομένως και στις επαναλήψεις και θεωρεί ότι έχω κάνει πολλά τηλεοπτικά σήριαλ.

Η κρίση όπως πλήττει όλη την Ελλάδα και όλους τους εργαζομένους πλήττει σαφώς και τους ηθοποιούς διότι κι εμείς ως ελεύθεροι επαγγελματίες είχαμε και θα έχουμε πάντα πρόβλημα ανεύρεσης εργασίας.

Τα προηγούμενα χρόνια έγινε ένα μεγάλο μπαμ στην τηλεόραση και έγιναν τόσα πολλά σήριαλ που δεν μπορούσε να αντέξει ούτε η ελληνική tv, ούτε το αγοραστικό κοινό, ούτε η διαφημιστική πίτα. Όταν λοιπόν αυτά μειώθηκαν και κόπηκαν φαντάζεστε ότι και τα σήριαλ σταμάτησαν. Πάντως θεωρώ ότι η παραγωγή ήταν ήδη σε φάση κάμψης καιρό τώρα απλά τώρα κόπηκαν μαχαίρι.

Αναφορικά με την κρίση και την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, δεν είμαι αισιόδοξη, προσπαθώ να είμαι δυνατή! Γιατί η κατρακύλα συνεχίζεται.

Στο θέατρο πηγαίνει ο κόσμος παρά την κρίση, μάλιστα στα “Κόκκινα Φανάρια” θα τολμήσω να πω ότι σκίζουμε, έχουμε πεντακόσια άτομα κάθε μέρα αλλά και τα live μουσικά σχήματα πάνε καλά διότι ο κόσμος έχει μπουχτίσει με όλη αυτή την κατάσταση και θέλει να ξεδώσει.

Επειδή οι καλλιτέχνες έχουμε κατεβάσει και τις οικονομικές απολαβές μας, υπάρχουν πολλές διευκολύνσεις για να έρθει ο κόσμος, σε βάρος δικό μας γιατί μην φαντάζεστε ότι βγαίνει το θέατρο με αυτά τα λεφτά. Δεν ξέρω πόσο θα κατρακυλάει αυτό το πράγμα που συμβαίνει με το κλείσιμο περιοδικών, εμπορικών επιχειρήσεων, διαφημιστικών, ραδιοφώνων. Γενικώς όσοι εμπλέκονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες θεωρώ ότι βάλλονται από παντού».

-Κυρία Μιχαήλ η καταγωγή σας από πού είναι. Διάβασα ότι είστε και απόφοιτος της Θεολογικής σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

«Έχω γεννηθεί στο Ρόδο, οι γονείς μου ωστόσο είναι από το Θεσσαλικό κάμπο. Ο πατέρας μου που ήταν στρατιωτικός στο επάγγελμα, είναι από την Καρδίτσα και η μητέρα μου από τη Λάρισα.

Είμαι απόφοιτος της Θεολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, είχα περάσει στο πανεπιστήμιο, μέχρι κάποιο σημείο τα κατάφερνα, μετά δεν ήθελα και κατόπιν ανακάλυψα το λόγο, γιατί ήθελα να ασχοληθώ με την ηθοποιία. Έκανα ραδιόφωνο και μετά ασχολήθηκα με το θέατρο. Είναι η ιστορία των παιδιών που ξεκινούν να σπουδάσουν άλλα και μετά ανακαλύπτουν και θέλουν άλλα».

-Θα θέλατε να προσθέσετε κάτι τελειώνοντας τη κουβέντα μας.

«Περιμένω το Πατρινό κοινό να το γνωρίσω στο Λιθογραφείον από κοντά,  να έρθει να δει αυτή την ενδιαφέρουσα παράσταση που κάνω με πολλή αγάπη και ψυχή».

*Το εισιτήριο κοστίζει 10 ευρώ και η διάρκεια της παράστασης είναι 70 λεπτά.

Για Κρατήσεις θέσεων το κοινό μπορεί να τηλεφωνεί στο τηλ: 2610 328 394.

Συντελεστές:

Κείμενο: Γιώργος Χρονάς

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Ρήγος

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος - Μαίρη Τσαγκάρη

Κοστούμια: Έλενα Παπανικολάου

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιάννης Τσεμπερλίδης, Άγγελος Παναγόπουλος.

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture