Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πρόγραμμα προβολών Παμμικρασιατικής Κινηματογραφικής Λέσχης Μαρτίου-Απριλίου 2013

Πρόγραμμα προβολών Παμμικρασιατικής Κινη...

Αφιέρωμα στο σοβιετικό κινηματογράφο

Η Παμμικρασιατική Κινηματογραφική Λέσχη παρουσιάζει το πρόγραμμα προβολών Μαρτίου - Απριλίου 2013, το οποίο είναι αφιερωμένο στο σοβιετικό κινηματογράφο.

Οι προβολές θα γίνονται κάθε Σάββατο στις 8 το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Παμμικρασιατικού πλατεία Ελευθερίας-Φωκαίας 26 τηλ.2610329787

Είσοδος Ελεύθερη

Σάββατο 23/3 «Θωρηκτό Ποτέμκιν»

1925 Διάρκεια 75’

Σκηνοθεσία Σεργέι Αϊζενστάιν

Έπος σοβιετικής παραγωγής 1925. Στο Θωρηκτό «Ποτέμκιν», το πλήρωμα αρνείται να φάει το σκουληκιασμένο κρέας και ξεσηκώνεται. Πετούν τους αξιωματικούς στη θάλασσα, ένας ναύτης σκοτώνεται από αξιωματικό. Ο νεκρός εκτίθεται σε λαϊκό προσκύνημα στην Οδησσό. Η ανταρσία εξαπλώνεται στην πόλη. Η φρουρά πυροβολεί το άοπλο πλήθος στα σκαλιά του λιμανιού. Το «Ποτέμκιν» σαλπάρει και διασχίζει το στόλο... Το «Θωρηκτό Ποτέμκιν» είναι μια ιστορική ταινία που γυρίστηκε για να τιμήσει τον ξεσηκωμό των ναυτών του ομώνυμου θωρηκτού στην Οδησσό, το 1905, την εποχή του ρωσο-ιαπωνικού πολέμου. Ο Σεργκέι Αϊζενστάιν στηρίζεται στα γεγονότα και τα ξαναπλάθει με ερασιτέχνες. Ένα έπος όπου ο ρυθμός και η λυρική έξαρση πλάθουν μια κινηματογραφική προσωδία, μια πρωτοφανή οπτική ποίηση. Η ταινία ανήκει στον κύκλο των αριστουργημάτων της 7ης τέχνης. Η προβαλλόμενη κόπια είναι προϊόν αποκατάστασης και αναπαλαίωσης, υπό την εποπτεία του Σεργκέι Γιούτκεβιτς και έχει προικιστεί με μουσική του Ντιμίτρι Σοστακόβιτς.

Παίζουν: Αλεξάντρ Αντόνοφ, Βλαντιμίρ Μπάρσκι, Γκριγκόρι Αλεξάντροφ.

Σάββατο 30/3 «Θύελλα στην Ασία»

1928 Διάρκεια 125’

Σκηνοθεσία Βσέβολοντ Πουντόβκι

Το Θύελλα στην Ασία ανήκει στην «τριλογία της συνειδητοποίησης», μαζί με τη Μάνα και το Τέλος της Αγία Πετρούπολης. Σαν σεναριογράφος του Θύελλα στην Ασία φέρεται ο Οσίπ Μπρικ, ένας φίλος του Μαγιακόφσκι. Όμως, κατά τον Σαντούκ, το σενάριο του Μπρικ δεν ξεπερνούσε τις τρεις σελίδες και το φιλμ αυτοσχεδιάστηκε στη Μογγολία. Γι’ αυτό ακριβώς και διατηρεί έναν χαρακτήρα ντοκιμαντερίστικο. Ωστόσο, η αυστηρά προσεγμένη δομή της ταινίας, φέρνει στον νου το προσφιλές του δόγμα, πάνω στο οποίο στηρίζεται ολόκληρη η αισθητική του: Ένα φιλμ δεν γυρίζεται. Χτίζεται με εικόνες.

Το Θύελλα στην Ασία είναι η τελευταία είναι η τελευταία μεγάλη δημιουργία του Πουντόβκιν. Η δράση της ταινίας τοποθετείται στις αρχές του 1920. Ο αγγλικός στρατός που κατέχει τη Μογγολία εκμεταλλεύεται και τυραννά τον λαό. Οι αμερικανοί έμποροι αγοράζουν σε εξευτελιστικές τιμές τα πολύτιμα γουναρικά των κυνηγών. Ένας νεαρός κυνηγός, ο Μπαίρ, ύστερα από ένα επεισόδιο με έναν αμερικανό έμπορο, καταφεύγει σε μια ομάδα παρτιζάνων που πολεμούν ενάντια στα στρατεύματα της ξένης επέμβασης στη Μογγολία. Συλλαμβάνεται αιχμάλωτος σε μια μάχη. Οι Άγγλοι βρίσκουν πάνω του έναν παλιό χάρτη του Τζέγκις-Χαν, που τυχαία είχε στην κατοχή του ο Μπαιρ. Αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν το εύρημά τους. Ανακηρύττουν τον Μπαιρ… απόγονο και διάδοχο του Τζέγκις-Χαν και θέλουν να τον μετατρέψουν σε βασιλιά-μαριονέτα για να υποτάξουν πιο εύκολα τις φυλές της περιοχής. Ο Μπαιρ επαναστατεί ενάντια στην απανθρωπιά των κατακτητών και ξεσηκώνει όλο τον λαό.

Σάββατο 6/4 «Ο άνθρωπος με την κάμερα»

1929 Διάρκεια 66’

Σκηνοθεσία Τζίγκα Βερτόφ

Ο Ντζίγκα Βέρτοφ σκηνοθετεί την ταινία «Ο άνθρωπος με την κινηματογραφική μηχανή». Θεατές μπαίνουν σε μια αίθουσα κινηματογράφου. Ο μηχανικός προβολής ετοιμάζει τις μπομπίνες του. Μια ορχήστρα προετοιμάζεται να ερμηνεύσει τη συνοδευτική μουσική. Η κάμερα περιγράφει μια πόλη κοιμισμένη μετά την αυγή. Η πόλη θα ξυπνήσει σιγά σιγά. Μια κοπέλα σηκώνεται και ντύνεται, ένα τρένο παίρνει θέση στις γραμμές για αναχώρηση και ολόκληρη η πόλη ζωντανεύει, κινείται, τα τραμ, οι μηχανές, τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα. Ο άνθρωπος με την κάμερα, σε μια πλατφόρμα πάνω σε αυτοκίνητο, αποτυπώνει σε φιλμ την κίνηση της πόλης. Καταγράφει όλους τους ρυθμούς, από όλες τις γωνιές, τους τροχούς, τις μηχανές, τη ράφτρα, την τηλεφωνήτρια, τους εργάτες χειριστές, τη μοντέζ της ταινίας. Σιγά σιγά, ο ρυθμός επιταχύνεται, ο καμέραμαν σαν να μεθάει από την ταχύτητα…

Σάββατο 13/4 «Γενική γραμμή»

1929 Διάρκεια 120’

Σκηνοθεσία Σεργέι Αϊζενστάιν

Μια κορυφαία ταινία του μεγάλου σκηνοθέτη, που υμνεί την κολεκτιβοποίηση της γης. Ο Αϊζενστάιν αναπτύσσει το θέμα του και πετυχαίνει να δίνει μηνύματα στο θεατή σαν οπτικά συνθήματα. Η ταινία γυρίστηκε έπειτα από πολλές περιπέτειες στην Κεντρική Ασία, τη Μόσχα, το Λένινγκραντ, το Μπακού και άλλες περιοχές. Ο αρχικός τίτλος της ήταν «το παλιό και το καινούριο» και δεν προβλήθηκε ποτέ στη Δυτική Ευρώπη παρά μόνον μια ακρωτηριασμένη κόπια, στη Γαλλία.

Σάββατο 20/4 «Η μάνα»

1926 Διάρκεια 90’

Σκηνοθεσία Βσεβολόντ Πουντόβκιν

Μία από τις σπουδαιότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου (το 1958 στο Συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στις Βρυξέλλες συμπεριλήφθηκε ανάμεσα στις 12 σημαντικότερες ταινίες).

Στην ταινία αυτή «συναντώνται» δύο κορυφές της σοβιετικής τέχνης, ο σπουδαίος σκηνοθέτης Βσεβολόντ Πουντόβκιν και ο «γίγαντας» της σοβιετικής αλλά και της παγκόσμιας λογοτεχνίας, Μαξίμ Γκόρκι, αφού στο ομότιτλο, πολυμεταφρασμένο και διαβασμένο από πολλές γενιές μυθιστόρημά του, που γράφτηκε το 1906, με συνταρακτική ηρωίδα την Πελαγία Βλάσοβα -τη μάνα ενός δολοφονημένου μπολσεβίκου επαναστάτη που παίρνει τη θέση του νεκρού γιου της στον αγώνα- βασίζεται το σενάριό της (σ.σ. Εδώ να σημειώσουμε ότι το γκορκικό μυθιστόρημα και η ταινία ενέπνευσαν το ομότιτλο θεατρικό έργο του Μπρεχτ). Τόσο το μυθιστόρημα όσο και η ταινία αναδεικνύουν τις αρετές του επαναστατικού προλεταριάτου, κάτω από την καθοδήγηση του κόμματός του.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture