Ήδη έχουν ανασυρθεί από το βυθισμένο γιοτ οι σοροί έξι ανθρώπων και η προσπάθεια συνεχίζεται για την ανάσυρση της σορού της Χάνα Λιντς, κόρης του μεγιστάνα Μάικ Λιντς, η σορός του οποίου ανασύρθηκε σήμερα το πρωί.
Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν στη βύθιση του γιοτ στη Σικελία.
Ήδη έχουν ανασυρθεί από το βυθισμένο γιοτ οι σοροί έξι ανθρώπων και η προσπάθεια συνεχίζεται για την ανάσυρση της σορού της Χάνα Λιντς, κόρης του μεγιστάνα Μάικ Λιντς, η σορός του οποίου ανασύρθηκε σήμερα το πρωί.
Τα ερωτήματα είναι πολλά και αναπάντητα και στο «κάδρο» των ερευνών έχει μπει ο Νεοζηλανδός καπετάνιος, Τζέιμς Κάτφιλντ.
Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της The Italian sea group, της εισηγμένης εταιρείας στην οποία ανήκουν τα περιουσιακά στοιχεία της Perini navi του Viareggio, η οποία κατασκεύασε το Bayesian το 2008, που το χαρακτηρίζει «ένα από τα ασφαλέστερα πλοία στον κόσμο», πρακτικά «αβύθιστο», μίλησε στην Corriere della Sera για τα πιθανά αίτια της ναυτικής τραγωδίας στο Παλέρμο.
«Όλα όσα έχουν γίνει αποκαλύπτουν έναν πολύ μακρύ κατάλογο λαθών. Οι άνθρωποι δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το σκάφος δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο. Και τότε γιατί το πλήρωμα δεν γνώριζε για την εισερχόμενη ταραχή; Έπρεπε να είναι κάποιος από το πλήρωμα στο κατάστρωμα. Οι επιβάτες ανέφεραν κάτι παράλογο, ότι δηλαδή η καταιγίδα έφτασε απροσδόκητα, από το πουθενά. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Όλα ήταν προβλέψιμα. Έχω τους μετεωρολογικούς χάρτες εδώ μπροστά μου. Τίποτα δεν ήρθε ξαφνικά», ανέφερε ο επιχειρηματίας. Επίσης, όπως τόνισε ο Κονσταντίνο, ήταν λάθος που η καταπακτή στην πρύμνη ήταν ανοιχτή, ενώ η καρίνα του πλοίου έπρεπε να έχει κατεβεί από τον καπετάνιο στο μέγιστο βάθος, και όχι εκεί που φαίνεται πως ήταν.
«Kατέληξαν σαν τα ποντίκια»
«Αναρωτηθείτε: Γιατί δεν ήταν κανένας ψαράς του Porticello έξω εκείνη τη νύχτα; Ένας ψαράς διαβάζει τον καιρό και ένα πλοίο όχι; Η καιρική ταραχή ήταν πλήρως αναγνωρίσιμη σε όλους τους μετεωρολογικούς χάρτες. Ήταν αδύνατο να μην το ξέρει κανείς», κατέληξε ο κ. Κονσταντίνο. Όπως δήλωσε, δε, ο κατασκευαστής του μοιραίου ιστιοφόρου, «ένα πλοίο της Perini άντεξε τον τυφώνα "Κατρίνα", κατηγορίας 5. Σας φαίνεται δυνατόν ότι δεν μπορεί να αντέξει έναν υδροστρόβιλο όπως αυτός; Είναι καλή πρακτική, όταν το πλοίο είναι αγκυροβολημένο, να υπάρχει κάποιος στη γέφυρα, και αν ήταν εκεί δεν θα μπορούσε να μην έχει δει την καταιγίδα να έρχεται. Αντ’ αυτού, το σκάφος "έμπασε" νερά, με τους επισκέπτες να βρίσκονται ακόμη στις καμπίνες τους. Κατέληξαν σε μια παγίδα. Οι καημένοι κατέληξαν σαν ποντίκια».
«Ανθρώπινο λάθος» πίσω από τη βύθιση του γιοτ στη Σικελία;
Με σημερινό άρθρο της η Daily Mail απαριθμεί τα αναπάντητα ερωτήματα που εξακολουθούν να συσσωρεύονται στον απόηχο της τραγωδίας.
Γιατί, για παράδειγμα, το Bayesian δεν επανήλθε στη θέση του μετά τον υδροστρόβιλο που θεωρείται ότι οδήγησε στη βύθισή του;
Μιλώντας στην Daily Mail, μια διακεκριμένη προσωπικότητα της βιομηχανίας ιστιοπλοΐας ανέφερε ότι ένα γιοτ όπως το Bayesian θα έπρεπε να έχει επανέλθει σε όρθια θέση λίγο μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.
Αυτό πρέπει να κάνει ένα καλοσχεδιασμένο γιοτ με το σωστό βάθος καρίνας, είπε. Και χθες, σε μια συνάντηση των διαφόρων ομάδων διάσωσης που συμμετείχαν στις έρευνες για τους αγνοούμενους επιβάτες, δύτες ανέφεραν ότι η καρίνα του γιοτ δεν είχε χαμηλώσει πλήρως.
Σύμφωνα με τον ιταλικό κρατικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό RAI, η καρίνα -η οποία δίνει σε ένα γιοτ σταθερότητα και ισορροπία στην πλεύση- κατέβηκε σε βάθος 4 μέτρων, αντί για το πλήρες βάθος που είναι 7,5 μέτρα. Έχει επίσης αναφερθεί ότι ο χώρος του κάτω καταστρώματος, που στεγάζει το tender (σ.σ.: μεταφέρει επιβάτες και πλήρωμα στη στεριά), δεν ήταν πλήρως κλειστός όταν το πλοίο ανετράπη.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, κάποιοι είχαν επιστρέψει στο γιοτ από μια βόλτα στη στεριά αργά εκείνο το βράδυ. Ωστόσο, δεν είναι -ακόμα- γνωστό αν επρόκειτο για αποστολή του πληρώματος για μεταφορά επιβατών ή για δείπνο στην ξηρά. «Είχαν εν μέρει βάλει το tender στη θέση του», ενημέρωσε τη RAI ένας από τους ειδικούς, «αλλά δεν είχαν ασφαλίσει σωστά τον χώρο».
Οι δύο κρίσιμοι παράγοντες
Και αυτοί ακριβώς οι δύο παράγοντες θα μπορούσαν να έχουν κάνει μεγάλη διαφορά τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, όπως λέει η Daily Mail:
Αν η καρίνα είχε επεκταθεί πλήρως, το γιοτ θα είχε περισσότερες πιθανότητες να επανέλθει σε όρθια θέση μετά το «χτύπημα» του υδροστρόβιλου.
«Αν οι πόρτες στον χώρο του tender είχαν σφραγιστεί, δεν θα υπήρχε αυτό που αναφέρει η RAI ως «ένας ποταμός νερού» στο κύτος όταν ο υδροστρόβιλος έγειρε το γιοτ στο πλάι. Και μόλις οποιοσδήποτε σημαντικός όγκος νερού εισέλθει στο κύτος, η σταθερότητα τίθεται σε κίνδυνο σχεδόν αμέσως.
Ένας μηχανικός από το ναυπηγείο που κατασκεύασε το γιοτ -ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του- είναι πεπεισμένος ότι δεν μπορούμε να αποδώσουμε τη βύθιση του γιοτ εξολοκλήρου στον καιρό.
«Το Bayesian πιθανότατα βυθίστηκε λόγω ανθρώπινου λάθους, ευρισκόμενο σε όχι ενδεδειγμένη θέση για την πιθανή άφιξη μιας κακοκαιρίας», είπε ο μηχανικός από την Italian Sea Group, την εταιρεία στην οποία ανήκει η Perini Navi -ήταν η Perini Navi που παρουσίασε το γιοτ το 2008.
Μιλώντας ανώνυμα στην ιταλική κρατική τηλεόραση, ο μηχανικός επεσήμανε πιθανά λάθη, από ανοιχτά φινιστρίνια μέχρι το γεγονός ότι οι κινητήρες δεν λειτουργούσαν (την ίδια στιγμή που ο καπετάνιος διπλανού γιοτ χρησιμοποίησε τις μηχανές του και δεν υπέστη ζημιά).
Σικελία: Στο «κάδρο» ο καπετάνιος του γιοτ
Επίσης, υπήρξε έντονη κριτική για το γεγονός ότι οι επιβάτες ήταν στις καμπίνες τους και απροετοίμαστοι -και πιθανότατα κοιμόντουσαν. «Ακόμη και την ώρα που έφτανε ο υδροστρόβιλος», πρόσθεσε ο μηχανικός, «υπήρχε πολύς χρόνος. Δεκαπέντε λεπτά θα ήταν αρκετά για να ενεργοποιηθούν όλα τα μέτρα ασφαλείας».
Αυτά είναι μερικά μόνο από τα ζητήματα που απαιτούν εξηγήσεις από τον καπετάνιο της θαλαμηγού, γεννημένο στη Νέα Ζηλανδία, Τζέιμς Κάτφιλντ, ο οποίος έχει ήδη υποβληθεί σε εκτεταμένη ανάκριση από τις Αρχές.
Να σημειωθεί ότι οι ειδικοί στα γιοτ απορούν με την προφανή έλλειψη ετοιμότητας του πλοίου για τόσο βίαιες καιρικές συνθήκες. «Εκπλήσσομαι που δεν παρακολουθούσαν αυτό το ακραίο καιρικό φαινόμενο καθώς κινούνταν στη Μεσόγειο», λέει ένας, επισημαίνοντας ότι ένα πολύ μεγάλο γιοτ είχε ναυαγήσει στη Μαγιόρκα λίγες μέρες πριν και ότι υπήρχαν πολλές αναφορές για ισχυρό άνεμο και καταιγίδες που κινούνταν προς το σημείο όπου ήταν το Bayesian.
Και καταλήγει η Daily Mail:
«Χθες, όλος ο κόσμος της ναυτιλίας ήταν σοκαρισμένος με την ταχύτητα που ένα τέτοιο γιοτ -κατασκευασμένο από διεθνούς φήμης ναυπηγείο και τοπ σχεδιαστές- ανατράπηκε και βυθίστηκε ενώ ήταν αγκυροβολημένο.
»Τώρα φαίνεται πως η πρώτη εξήγηση -ότι το Bayesian ήταν τόσο άτυχο που χτυπήθηκε από έναν τέτοιας έντασης υδροστρόβιλο- είναι μόνο ένα κομμάτι της ιστορίας».
Πηγή:iefimerida
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr