Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Σε εξέλιξη το δημοτικό συμβούλιο για τη Μαρίνα LIVE- Τι λένε στο thebest.gr οι επικεφαλής των παρατάξεων- Η τουριστική ανάπτυξη και το «αγκάθι» με τα κτίρια

Πάτρα: Σε εξέλιξη το δημοτικό συμβούλιο ...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Τι είπαν στο thebest.gr οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων λίγο πριν το συμβούλιο

Δημοτικό συμβούλιο πραγματοποιείται αυτή την ώρα με θέμα το σχέδιο του ΟΛΠΑ για τη νέα Μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής στο Λιμάνι της Πάτρας.

Γύρω από το θέμα διαφαίνεται να υπάρχουν διαφωνίες ενώ κομβικό σημείο είναι το τι θα γίνει με τη χερσαία πολεοδόμηση του λιμενικού χώρου. Πιο συγκεκριμένα, το πώς θα αξιοποιηθούν τα υφιστάμενα κτίρια κι αν θα οικοδομηθούν νέα, είναι καθοριστικής σημασίας όπως επισημαίνουν οι δημοτικές παρατάξεις.

Απέναντι στο σχέδιο η δημοτική αρχή της Πάτρας έχει εκφράσει κάθετα την αντίθεσή της.

Τι είπαν στο thebest.gr οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων λίγο πριν το συμβούλιο

ΔΕΙΤΕ LIVE τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου

ΚΩΣΤΑΣ ΣΒΟΛΗΣ- Πάτρα Ενωμένη

«Είμαστε υπέρ της Μαρίνας. Χρειάζεται στην πόλη. Ο Δήμος έχει μεγάλη ευθύνη που δεν είχε δρομολογήσει εξελίξεις και πλέον έρχεται ο ΟΛΠΑ να το κάνει. Θέλουμε τη Μαρίνα γιατί φέρνει μία προβολή για την  πόλη και μία οικονομική ανάπτυξη. Τα κτίσματα όμως είναι το θέμα. Είμαστε υπέρ της ήπιας παρέμβασης. Θεωρούμε ότι αν γίνει αυτό που λέει το master plan και χρησιμοποιηθούν τα κτίρια που ήδη υπάρχουν και δεν φτιαχτούν καινούργια, οι παρεμβάσεις δε θα είναι ιδιαίτερα σοβαρές για την περιοχή, ούτε αισθητικά, ούτε λειτουργικά.

Η μέγιστη δόμηση είναι 5.000 τετραγωνικά. Δε σημαίνει ότι θα φτάσουμε εκεί. Τα κτίρια που υπάρχουν ήδη, σύμφωνα με το σχέδιο, θα χρησιμοποιηθούν. Οι παρεμβάσεις σχετίζονται με τη δημιουργία εστιατορίου, εμπορικού καταστήματος, τουαλέτες κ.λπ. Δε θα φτιαχτούν ξενοδοχεία και καζίνο για παράδειγμα. Πρέπει και ο εμπορικός σύλλογος να συμμετέχει στο κομμάτι των εμπορικών καταστημάτων. Είναι ένα λεπτό σημείο. Είναι κρίμα που αντί ο Δήμος να διεκδικεί την άδεια και την χωροθέτηση, έρχεται ο ΟΛΠΑ να αξιοποιήσει το χώρο».

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΙΒΑΛΗΣ- Πάτρα, σπουδαία και πάλι

«Το  κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού είναι ένα αξιόλογο κομμάτι στο οποίο η πόλη μας έχει δυνατότητες και σχετίζεται με την κρουαζιέρα. Η πόλη πάσχει στο κομμάτι του τουρισμού όμως μπορεί να έχει την ευκαιρία. Κανένας δε θα έλεγε όχι σε μία τέτοια προσέγγιση. Σε μία Μαρίνα μεγάλων σκαφών η οποία δεν υπάρχει σε όλη την περιοχή, είμαστε αρχικά θετικοί.

 Πρέπει όμως να βρεθεί μια χρυσή τομή στα “θέλω” της πόλης. Η πόλη από τη μία λέει “ναι” με όλα τα θεσμικά της κείμενα. Λέει ότι θέλει τη Μαρίνα- mega yacht στην κεντρική λιμενολεκάνη και από την άλλη με το γενικό πολεοδομικό σχέδιο λέει ότι την περιοχή αυτή την θέλω για αναψυχή και περπάτημα, ήπια επιχειρηματική δραστηριότητα αναψυχής. Είναι σίγουρο ότι με αυτό το σχέδιο όπως έχει έρθει, δεν καλύπτονται και τα δύο. Αυτό το σχέδιο είναι αμιγώς για μία υποδομή mega yacht με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές.

Ως παράταση λέμε “ναι” στη Μαρίνα μεγάλων σκαφών στο θαλάσσιο κομμάτι και στην αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιρίων που υπάρχουν και λέμε “όχι” στις προτάσεις που υπάρχουν για τη χερσαία πολεοδόμηση του λιμενικού χώρου. Η εντελώς αρνητική στάση της δημοτικής αρχής δε θεωρώ πως είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν εξυπηρετεί κυρίαρχα το σύνολο των πολιτών της Πάτρας γιατί μέσω της Μαρίνας θα υπάρξει μεγάλη αύξηση εσόδων, της οικονομικής δραστηριότητας. Είναι μία αναπτυξιακή υποδομή που φέρνει έσοδα στον τόπο. Η στείρα άρνηση σε συγκεκριμένες αναπτυξιακές προοπτικές σίγουρα δεν κάνουν καλό στον τόπο».

ΠΕΤΡΟΣ ΨΩΜΑΣ- σπιράλ

«Είμαστε υπέρ της δημιουργίας Μαρίνας στην πόλη. Το να δώσουμε την ευκαιρία σε 212 σκάφη να βρεθούν εδώ,  θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην τοπική οικονομία και στην τουριστική ανάπτυξη της Πάτρας. Το πλάνο έχει τη δημιουργία γραφείων έτσι ώστε τοπικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να δώσουν δουλειά σε πατρινούς. Η Πάτρα είναι μία παραθαλάσσια πόλη και το τετράπτυχο «μαρίνα, κρουαζιέρα, υδατοδρόμιο και ανάπλαση θαλασσίου μετώπου» είναι απαραίτητο να υλοποιηθεί άμεσα για να αποκτήσει μία εικόνα σύγχρονης ευρωπαϊκής πόλης.  

Θέλουμε οπωσδήποτε να διατηρηθεί η ελεύθερη πρόσβαση των πατρινών στη θάλασσα. Μας ανησυχεί η πιθανότητα ύψωσης τοίχους η ψηλών κτιρίων αλλά γ΄αυτό στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο θα έπρεπε να έχει κληθεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ ώστε ο Δήμος να αποσπάσει ορισμένες δεσμεύσεις. Η ομάδα του σπιράλ συναντήθηκε χθες μαζί του και μας ενημέρωσε για το σχέδιο και μας τεκμηρίωσε ότι δεν υπάρχουν κτίρια ύψους 8 μέτρων. Η άρνηση της δημοτικής αρχής είναι αντιαναπτυξιακή και εντάσσεται στη λογική του “όχι σε όλα” ».

Η τοποθέτηση του Κώστα Πελετίδη

Η παρέμβαση Δημάρχου Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Τουρισμού και του ΟΛΠΑ στο λιμάνι της Πάτρας: "Αρχικά, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι θέλουμε την παραχώρηση του εμπορικού τμήματος του πρώην λιμανιού στην Πάτρα και ότι συμφωνούμε όλοι με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που δέχθηκε την παραχώρηση και επέμεινε να το πάρει όλο.

Η παραχώρηση αυτή στο Δήμο, είναι αναγκαία, για να έχουμε τη διαχείριση του χώρου, να έχουμε στο ιστορικό κέντρο την επαφή μας με την θάλασσα, να έχουμε ενιαία αρχιτεκτονική άποψη και μελέτη για την παραλιακή ζώνη της πόλης μας.

Όσοι αρνούνται, επιβεβαιώνουν την σωστή άποψή μας, ότι ήταν και είναι μέρος του προβλήματος, ότι μάλιστα δεν αρκεί η παραχώρηση, σημασία έχει και ποιος είναι Δημοτική Αρχή.

Εμείς υπερασπιζόμαστε την περιουσία της πόλης μας, την αυλή του σπιτιού του πατραϊκού λαού. Ενώ αυτοί, την περιουσία των δανειστών, του ΤΑΙΠΕΔ. Αλλά και αυτοί να μην υπήρχαν, θα τα παραχωρούσαν στους «επενδυτές», στους πονηρούς στους κατόχους του πλούτου. Αυτό το μοντέλο εφαρμόζεται. Αυτού του μοντέλου πληρώνουμε τις συνέπειες.

Σ’ αυτούς οφείλουμε την φτώχεια, την ανεργία, την ανασφάλεια, τους πλειστηριασμούς, τα κομμένα ρεύματα, την αδυναμία να ζεσταθούν τα σπίτια, να γεμίσουν τα ψυγεία των λαϊκών οικογενειών, αυτών που χτίζουν τον τόπο μας.

Επίσης, η πόλη μας, ο πατραϊκός λαός, οφείλει να έχει στην ιδιοκτησία του τον δημόσιο χώρο για την ικανοποίηση των αναγκών του. Να τον διαμορφώσει και να τον απολαύσει. Αυτό κάνουμε, σε συνεργασία, από τότε που όλοι μαζί, αναδείξαμε την «Λαϊκή Συσπείρωση» σε Δημοτική Αρχή.

Ο πατραϊκός λαός, γι’ αυτό ακριβώς προωθεί και την ανάπλαση της περιοχής του ΟΣΕ στον Άγιο Διονύση, την υπογειοποίηση του τρένου, το Γραμμικό Πάρκο, το γκρέμισμα των «ντουβαριών» εμποδίων στο παλιό λιμάνι. Αυτή η πόλη θα είναι όμορφη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Ο πατραϊκός λαός μπορεί και θα κάνει ό,τι τον ωφελεί, μαζί με την Δημοτική του Αρχή, θα αξιοποιήσει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, άλλωστε προχωρά στην διαμόρφωση της Μαρίνας, με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση να είναι σε εξέλιξη. Μέχρι 20 Φεβρουαρίου, θα έχουμε ανάδοχο στην πρώτη φάση κατασκευών. Θα αξιοποιηθούν οι λιμενολεκάνες για ναυταθλητικούς σκοπούς και άλλες χρήσεις που κρίνει ο ίδιος.

Δεν είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε την περιουσία του πατραϊκού λαού, για να γίνει Χαρτοφυλάκιο, να μπει στο Χρηματιστήριο και να μείνει στα χέρια του πλούτου.

Με όλες μας τις δυνάμεις, δεν θα το επιτρέψουμε.

Οι προσκυνημένοι στο σύστημα και στα οικονομικά συμφέροντα, θα μείνουν με την όρεξη!

Ο αγέρωχος πατραϊκός λαός, ξέρει και μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του και αυτό θα κάνει και σε αυτή την περίπτωση!"

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις