Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Συνθήκες τρίτου κόσμου στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας: Με λαμπάκια και μπακαλοτέφτερα

Συνθήκες τρίτου κόσμου στο μεγαλύτερο σι...

Άθλιες συνθήκες

Ένας από τους μεγαλύτερους σιδηροδρομικούς κόμβους της χώρας, ο σταθμός ΤΧ1 που ενώνει τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη καθώς και τη γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και την Φλώρινα λειτουργεί χειροκίνητα και με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από τριάντα και σαράντα χρόνια.

Χαρακτηριστικό είναι, όπως εξήγησε ο σταθμάρχης Παύλος Πετσάβας, ότι πολλές φορές αν και δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί ή όχι. Επομένως, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου ο οποίος θα πρέπει να υλοποιήσει χειροκίνητα την εντολή αυτή.

Όπως καταγγέλλει ο ίδιος, μέσα στο παλαιωμένο κτίριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν μπει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.

 

 

Τριτοκοσμικές συνθήκες
 Μπαίνοντας στο σταθμό, μπροστά τους οι σταθμάρχες έχουν έναν πίνακα με κολλημένες πάνω του αυτοκόλλητες ετικέτες με χειρόγραφα σημειώματα, ενώ η κίνηση γίνεται με μπακαλοτέφτερα. Τα κόκκινα λαμπάκια αναβοσβήνουν μονίμως, όπως και τα φωτόσημα και ελιγμοσήματα στη γραμμή, τα οποία όμως είναι εκτός λειτουργίας.

Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές». Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει 'καθίσει' γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.

 Αποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που οδήγησε στην εθνική τραγωδία στα Τέμπη.

Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος αυξάνεται μετά τις 11 το βράδυ, όταν μένει ένας σταθμάρχης στη βάρδια λόγω έλλειψης προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ.Πατσάβα πρέπει άμεσα να ολοκλληρωθεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS αλλά και να εκπαιδευτεί το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες.

πηγη: ethnos.gr

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις