Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Δελτίο Ειδήσεων Κορωνοϊός Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020 Αγιά Σοφιά ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΘΕΜΑΤΑ

/

Διατροφή στον καρκίνο: τι τρώμε και τι ξεχνάμε...

Διατροφή στον καρκίνο: τι τρώμε και τι ξεχνάμε...
Νασόπουλος Νάσος

Συμβουλές που συγκέντρωσα από ειδικούς και "ψαγμένους" ασθενείς

Νομίζω ότι μια από τις πιο «πονεμένες» ιστορίες όταν μαθαίνεις ότι έχεις καρκίνο, είναι το θέμα της διατροφής. Την αποκαλώ «πονεμένη» ιστορία γιατί όσο κι αν αναζήτησα δεν βρήκα σαφείς οδηγίες για το τι μπορώ και πρέπει να τρώω και τι δεν πρέπει να βάζω στο στόμα μου.

Ωστόσο, ψάχνοντας και ρωτώντας γιατρούς αλλά και άλλους ασθενείς που έχουν αφιερώσει πολύ χρόνο στο θέμα της διατροφής μιλώντας και με διατροφολόγους, έχω συγκεντρώσει αρκετές υποδείξεις τις οποίες και προσπαθώ να ακολουθώ στην προσωπική μου διατροφή.

Αυτές τις υποδείξεις παρουσιάζω παρακάτω. Όλοι μα όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να προτιμάμε τα βιολογικά προϊόντα ή τα λεγόμενα «χωριάτικα» προϊόντα. Δεν έχω βγάλει ακόμα άκρη αν θα πρέπει να τρώμε τα παραδοσιακά γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυριά). Άλλοι μού είπαν «τρώγε λίγο», άλλοι «μην τα τρως». Αν και όταν το ξεκαθαρίσω θα σας ενημερώσω.

Τι μου συνέστησαν να ξεχάσω

Ζάχαρη: Άπαντες συμφώνησαν σε ένα: να ξεχάσω τη ζάχαρη, να μην την ξαναβάλω στο στόμα μου. Άρα οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη (από γλυκά έως αναψυκτικά) πρέπει να αφαιρεθεί από η διατροφή.

Αλκοόλ: Ισχύει ό,τι ισχύει και με τη ζάχαρη. Πρέπει να το ξεχάσω. Ωστόσο, κάποιοι μού είπαν ότι 3-4 ποτήρια κόκκινο κρασί την εβδομάδα, δεν κάνουν κακό. (Για ποιους τύπους καρκίνου ευθύνεται το αλκοόλ)

Αλλαντικά και γενικά επεξεργασμένες τροφές: όλες οι τροφές που έχουν τύχει επεξεργασίας (όπως τα αλλαντικά) περιέχουν ζάχαρη και άλλες ουσίες που θεωρούνται «ισχυροί σύμμαχοι» του καρκίνου.

Λευκό αλεύρι: από ψωμί έως ζυμαρικά, να επιλέγω τροφές που παρασκευάζονται μόνον από αλεύρι ολικής άλεσης.

Τι μου συνέστησαν να αποφεύγω

Κόκκινο κρέας: στα κόκκινα κρέατα ανήκουν όλα τα κρέατα (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι). Όλοι συμφωνούν ότι το κρέας πρέπει να αραιώσει από τη διατροφή μου και να αποφεύγω τα κόκκινα κρέατα με πρώτο το μοσχάρι. Αντί αυτών να επιλέγω κοτόπουλο ή γαλοπούλα, αλλά προσοχή: είτε βιολογικής καλλιέργειας, είτε πουλερικά που ξέρουμε ότι είναι χωριάτικα.   

Τι μου συνέστησαν να τρώω

Λαχανικά: λαχανάκια Βρυξελλών, κινέζικο λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι, σκόρδο, κρεμμύδι, πράσο, σχοινόπρασο, καυτερή πιπεριά, αγκινάρες, καρότα, γλυκοπατάτες, κολοκύθια, κολοκύθες, ντομάτες, παντζάρια, μανιτάρια.

Το λάχανο και το μπρόκολο δεν πρέπει να βράζονται πολύ, γιατί καταστρέφονται η σουλφοραφάνη και η ινδόλη-3-καρβινόλη. Καλύτερα σκεπάστε τα και βράστε τα στον ατμό για πολύ λίγο.

Όσπρια: κυρίως φακές, αρακά αλλά και φασόλια, ρεβύθια.

Ψάρια: το ψάρι κατέχει εξέχουσα θέση στη διατροφή ενός καρκινοπαθούς. Προσοχή όμως, να αποφεύγετε τα μεγάλα ψάρια, γιατί περιέχουν υδράργυρο. Να προτιμάτε τα ψάρια ανοιχτής θαλάσσης που έχουν μέγεθος σαν χούφτα σας και λίγο παραπάνω. Ψάρι που δεν χωράει ολόκληρο στο πιάτο σας, ας το αποφεύγετε. Εξαιρετική επιλογή είναι η «ταπεινή» σαρδέλα καθώς είναι πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Αυγά και κυρίως ασπράδια. Προσοχή είτε αυγά βιολογικά είτε από κότες ελευθέρας βοσκής.  

Φρούτα: Δαμάσκηνα, ροδάκινα, νεκταρίνια, πικραμύγδαλα, κόκκινα σταφύλια, πορτοκάλια, καρπούζι, μέσκουλες, μανταρίνια, λωτούς και όλα τα φρούτα και λαχανικά που έχουν λαμπερό χρώμα, όπως πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο και πράσινο περιέχουν βιταμίνη Α και λυκοπένιο που αναστέλλουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων, ακόμη και των επιθετικών

Εσπεριδοειδή: λεμόνια, γκρέιπφρουτ, πορτοκάλια, μανταρίνια.  

Μυρωδικά και μπαχαρικά: δενδρολίβανο, ρίγανη, θυμάρι, βασιλικό, μέντα, μαϊντανό, σέλινο, κουρκουμά, λιναρόσπορο.   

Σόγια: Οι Ασιάτες που τρώνε σόγια από μικρή ηλικία έχουν πολύ μικρά ποσοστά καρκίνων, οι οποίοι όταν εμφανίζονται είναι και λιγότερο επιθετικοί και τα ποσοστά επιβίωσης, σχεδόν ίδια με τους ανθρώπους χωρίς καρκίνο. Η σόγια, όμως, πρέπει να είναι βιολογική και όχι γενετικά τροποποιημένη. Αντικαταστήστε τα γαλακτοκομικά προϊόντα που δεν είναι βιολογικά με γάλα και γιαούρτι βιολογικής σόγιας στο πρωινό.

Καρύδια: τα καρύδια περιέχουν σχεδόν διπλάσια αντιοξειδωτικά από τους άλλους ξηρούς καρπούς. Οι πολυφαινόλες που περιέχουν βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη.

Φύκια: Τα φύκια αναστέλλουν την ανάπτυξη του καρκίνου και έχουν αντι-οιστρογονική δράση κι έτσι παρατείνουν την περίοδο. Μπορείτε να βάζετε φύκια σε σούπες, σαλάτες και σε όσπρια, που τα βοηθάνε να γίνονται πιο εύπεπτα.

Δημητριακά: σίκαλη, λιναρόσπορο, πίτουρο, βρώμη, μούσλι. Μπορούμε να συνοδεύουμε τα δημητριακά και με μούρα, ως σνακ. Τα δημητριακά και τα μο΄ρα σε βιολογικό γάλα σόγιας είναι μια καλή πρόταση για πρωϊνό.

Χυμός ροδιού: Ο χυμός ροδιού έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, μειώνει την ανάπτυξη του καρκίνου, ακόμη και στις πιο επιθετικές μορφές. Συνιστάται 1 ποτήρι χυμός ροδιού με το πρωινό κάθε μέρα. Προσοχή, μιλάμε για φυσικό χυμό, χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά.

Σε αυτό το email [email protected] στείλτε μου τα μηνύματά σας (σκέψεις, συναισθήματα, εμπειρίες ή προβλήματα που αντιμετωπίζετε και θέλετε να ερευνήσουμε), ή το τηλέφωνό σας (αν θέλετε να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά) και να είστε σίγουροι ότι η δύναμη που θα δώσει ο ένας στον άλλον θα είναι ένας ισχυρός σύμμαχος στη μάχη που δίνουμε.

Για ποιους τύπους καρκίνου ευθύνεται το αλκοόλ

ΗΜΕΡΕΣ 288η-296η: η Δήμητρα με 50 χημειοθεραπείες και 3,5 χρόνια μάχη

ΗΜΕΡΕΣ 281η-287η με καρκίνο: τα άσχημα νέα που με επηρεάζουν

ΔΙΑΒΑΣΤΕ το Ημερολόγιο ενός Καρκινοπαθούς