Back to Top

EDITORIAL

/

Ερωτήματα και αποφάσεις για το τρένο στην Πάτρα

Ερωτήματα και αποφάσεις για το τρένο στην Πάτρα

Του Αλέξη Σκαρμέα

Ένα σημαντικό θέμα για την Πάτρα, αποτελεί ο τρόπος διέλευσης του νέου σύγχρονου τραίνου μέσα από τον ιστό της. Πολλές οι απόψεις, αλλά το ερώτημα παραμένει. Τι κάνουμε τώρα με την υπογειοποίηση του τραίνου?

Κατά την γνώμη μου τα πράγματα  έχουν ως εξής:

1)     Η υπογειοποίηση του τραίνου  είναι ακριβότερη; Βεβαίως είναι και κατά  πολύ μάλιστα.

2)     Η υπογειοποίηση θα προκαλέσει αναστάτωση στη πόλη (σκαψίματα για χρόνια, προβλήματα στην κυκλοφορία και χίλια δυο ακόμα); Ναι θα προκαλέσει.

3)     Υπάρχει έτοιμη και σοβαρή μελέτη; Όχι δεν υπάρχει.

4)     Υπάρχει τεκμηριωμένη κοστολόγηση; Όχι δεν υπάρχει. Ο κάθε υπουργός ότι του “καπνίσει”. Ο ένας 130 εκ., ο άλλος ένα δις, και εγώ μπορώ να πω στην τύχη ένα ποσό.

5)     Θέλουμε να έχουμε ένα τραίνο που θα περνάει μέσα από τη πόλη και θα την κόβει στα δύο;  Όχι δεν θέλουμε.

6)     Θέλουμε ένα τραίνο να περνάει περιφερειακά; Ούτε ως αστείο.

7)     Θέλουμε ένα τραίνο υπέργειο; Όχι ευχαριστώ, δεν θέλω την πόλη μου λούνα πάρκ.

    8) Μα οι άλλες πόλεις στην Ευρώπη έχουν τραίνα που διασχίζουν το ιστό τους. Ναι έχουν. Aλλά αυτά φτιάχτηκαν 100 χρόνια πριν. Σήμερα είμαστε στο 2019.

Άρα τι κάνουμε; Ενωμένοι διεκδικούμε για την Πάτρα το καλύτερο. Να γίνουν σοβαρές και κοστολογημένες μελέτες. Να βρεθούν  τα χρήματα όπως βρίσκονται για την Aθήνα και την Θεσσαλονίκη. Και η Πάτρα ως τρίτη πόλη της χώρας, έχει ανάγκη προσοχής και δημιουργίας μεγάλων έργων.

Να γίνει υπογειοποίηση με σταθμούς όπου αυτό χρειάζεται, και με ότι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο και σε χρήμα.

Να ταλαιπωρηθούμε και τρία και πέντε χρόνια. Γιατί το έργο γίνεται για τα επόμενα διακόσια χρόνια, και ξεπερνάει και την δική μας γενιά και πολλές γενιές. Φτάνει πια να κοιτάμε να βολέψουμε όπως-όπως το σήμερα. Οφείλουμε να φτιάξουμε μια σύγχρονη πόλη. Έστω και αν εμείς ταλαιπωρηθούμε. Αυτό μας έφαγε ως Πατρινούς. Να κοιτάμε πως θα βολέψουμε το τώρα, και όταν περάσουν τα χρόνια, να ρίχνει ο ένας την ευθύνη στον άλλον.  

Ένα κρίσιμο και βασικό ερώτημα που πρέπει επίσης  να απαντηθεί, είναι ποιος θα σηκώσει το βάρος της συντήρησης της υπογειοποίησης. Γιατί αυτά τα έργα παραδίδονται, αλλά έχουν μεγάλα έξοδα να συντηρηθούν. Και δεν είμαστε εταιρεία «μετρό».

Μην κάνουμε τους καλούς για να αποκτήσουμε ακροατήριο, και να μην δυσαρεστήσουμε ομάδες πολιτών.

Ας αποφασίσουμε το καλό για το μέλλον της πόλης.

Ας σταματήσουν οι βουλευτές να κρύβονται.

Και αν δεν μπορεί κανείς να σηκώσει το βάρος, μήπως πρέπει να το σηκώσουν οι πολίτες με τοπικό δημοψήφισμα (προφανώς  για σημειολογικούς λόγους); Να ξέρουν ότι θα βασανιστούν, αλλά να ξέρουν ότι είναι έργο για τα παιδιά τους και τα παιδιά των παιδιών τους. Έργο  που θα αλλάξει την όψη της πόλης.

Ίσως η απόφαση των πολιτών να είναι και ένα μεγάλο ατού και όπλο για όλους, απέναντι στην κεντρική- αδιάλλακτη όπως δείχνει αυτή την στιγμή - εξουσία.

Δεν αμφισβητώ ότι τον πρώτο λόγο τον έχουν οι ειδικοί. Πιστεύω όμως πως εξίσου σημαντικό λόγο έχει η λογική και η θέληση να αποκτήσουμε το καλύτερο.

  

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Σχόλια

Απόψεις