Άντζελα Γκερέκου: Η δημιουργία ενός local brand για τη Δυτική Ελλάδα

Η ομιλία της προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού

TRAVEL WEST FORUM

/

Το δρόμο που καλείται να ακολουθήσει η Δυτική Ελλάδα προκειμένου να κερδίσει το «στοίχημα» της τουριστικής ανάπτυξης, μέσω του marketing, έδειξε η πρόεδρος του ΕΟΤ Άντζελα Γκερέκου, στο Travel West Forum.

H κ. Γκερέκου κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, μεταξύ άλλων, στάθηκε στη δημιουργία ενός τοποσήμου για τη Δυτική Ελλάδα «με διακριτή και διαφοροποιημένη ταυτότητα γιατί ενώ η Δυτική Ελλάδα έχει όλο το πακέτο, πανέμορφη φύση, πολιτισμό, τεράστια γκάμα θεματικών εμπειριών, όλη αυτή η πληροφορία δεν φτάνει αποτελεσματικά στον ταξιδιώτη».

Ολόκληρη η ομιλία της προέδρου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού Άντζελας Γκερέκου

Πριν πω οτιδήποτε θα ήθελα, ειλικρινά να συγχαρώ τόσο την Περιφέρεια, όσο και όλους εσάς, γιατί με συντονισμένες προσπάθειές σας, τα τελευταία χρόνια, η Δυτική Ελλάδα έχει βγει επιτέλους από την αφάνεια. Είναι ορατή στον τουριστικό χάρτη, πραγματοποιώντας σημαντικά βήματα προς μια αειφόρο τουριστική ανάπτυξη και αυτό έχει γίνει με συνεργασία όλων των φορέων.
Βέβαια έχουμε δρόμο. Όπως διαβάζουμε στο ομώνυμο site του Συνεδρίου, η Δυτική Ελλάδα, αν και διαθέτει σημεία υπεροχής, εκδηλώνει δυσκολία να ακολουθήσει την ανοδική τάση της χώρας στον τομέα του τουρισμού.

Φίλες και φίλοι, η επιτυχής αειφόρος τουριστική ανάπτυξη είναι ένα πολυεπίπεδο εγχείρημα. Για λόγους λοιπόν οικονομίας θα εστιάσω στην παράμετρο του μάρκετινγκ για τη δημιουργία ενός local brand, ενός τοπόσημου με διακριτή και διαφοροποιημένη ταυτότητα γιατί ενώ η Δυτική Ελλάδα έχει όλο το πακέτο, πανέμορφη φύση, πολιτισμό, τεράστια γκάμα θεματικών εμπειριών, όλη αυτή η πληροφορία δεν φτάνει αποτελεσματικά στον ταξιδιώτη.
Μήπως λείπει κάτι στο marketing mix; Κάποιος άγνωστος Χ που θα λύσει ενδεχομένως την εξίσωση; Βέβαια αυτό είναι λίγο πολύ είναι πρόβλημα όλων των Περιφερειών.

Διαβάζοντας το καλογραμμένο ομολογουμένως πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας για το 2024, όπου ο ΕΟΤ έδωσε τη σύμφωνη γνώμη του, πέρα από τις πολυθεματικές δράσεις, με ενέργειες ενίσχυσης του brand Ολυμπία, υπάρχει και μια θεματική περιοχή που μπορεί να είναι ο καταλύτης.

Μεταξύ άλλων δράσεων αναφέρεται η συμμετοχή της Περιφέρειας στη διεθνή, τουριστική έκθεση  για το 2022 στη Λισαβόνα, που αποτελεί την κορυφαία εκδήλωση στον κόσμο για τον κλάδο των ταξιδιών που απευθύνονται σε νέους φοιτητές και εκπαιδευτικούς.
Μέσα και από άλλες δράσεις του προγράμματος, η Περιφέρεια σκιογραφείτει ως κέντρο εκπαίδευσης καινοτομίας τεχνολογίας.

Συγχαρητήρια πολλά για αυτό!

Η Πάτρα είναι μια ζωντανή φοιτητούπολη διεθνώς αναγνωρισμένη, με  ιδιαίτερα δυναμική ακαδημαϊκή κοινότητα που συγκεντρώνει πλέον την προσοχή από πέρσι. Ας σκεφτούμε τι δρόμοι ανοίγονται.

Ένα ακόμη στοιχείο στην εξίσωση είναι ο προσβάσιμος τουρισμός και το υπογραμμίζω το seatrack. Η μπάρα θαλάσσης για ΑΜΕΑ, ήταν μια παγκόσμια πρωτοπορία της ακαδημαϊκής κοινότητας της Πάτρας. Προσβασιμότητα όμως όχι μόνο στις παραλίες που πλέον θα ισχύει πανελλαδικά. Φανταστείτε μια ολόκληρη Περιφέρεια που θα πιστοποιηθεί πρώτη επίσημα ως προσβάσιμη, σε κάθε εμπειρία του επισκέπτη που θα το προσφέρει. Μια Περιφέρεια top τεχνολογίας. Στην υπηρεσία των ανθρώπων και δη των πιο αδύναμων.
Από την άλλη, tο μεγάλο τεράστιο brand. Οι Ολυμπιακοί, η γη των αγώνων, παγκόσμια κοιτίδα φιλοξενίας των ανθρώπων που δίνουν καθημερινό αγώνα με το ίδιο τους το σώμα και βγαίνουν καθημερινά νικητές. 

Σώμα, πνεύμα, ψυχή Ελλάδα, η χώρα του ευ ζην, του καλώς αγωνίζεσθαι, αρμονία. Όλες αυτές οι λέξεις είναι επίκαιρες τώρα πια σε αυτή τη νέα διαδρομή που καλούμεθα να ακολουθήσουμε μετά από τόσες δραματικές παγκοσμιες εξελίξεις.
Είμαστε υποχρεωμένοι, έχουμε καθήκον, πολύ δυνατά να φωνάξουμε με όλες αυτές τις δράσεις, με όλα αυτά τα παγκόσμια brand που διαθέτουμε.  Να πούμε, όχι στον πόλεμο, να δώσουμε έμφαση ακόμα πιο πολύ στο συμβολισμό που ξεκινά από εδώ, από την Ολυμπία προς όλο τον κόσμο.

Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες ειρήνης, αγάπης, συναδέλφωσης, αλληλεγγύης, πιο δυνατά από ποτέ.
Από την άλλη στη Ρόδο έχουμε το φόρουμ της HOTREC. Ο πρωθυπουργός δήλωσε, ότι η Ελλάδα εξελίσσεται σε ένα εργαστήριο βέλτιστων πρακτικών, εγώ θα έλεγα και βέλτιστων εμπειριών για τον ταξιδιώτη.
Όλα αυτά συνδέονται, δώστε έμφαση στην τοπικότητα, έμφαση στην τοπική ταυτότητα, έμφαση στο να νιώσουν ντόπιοι για λίγες μέρες οι επισκέπτες μας, έμφαση στην παράδοση με αρωγό σύμμαχο, την τεχνολογία, ναι, αλλά που θα υπηρετεί αυτή εμάς τις τοπικές μας κοινότητες, και τους επισκέπτες μας, τη φιλοξενία μας που είναι μοναδική σε όλο τον κόσμο.

Ας την κάνουμε πράξη σε όλες τις εκφράσεις της. Η Ανατολική Ελλάδα, το Αιγαίο έχουν δώσει εξαιρετικά πρότζεκτ. 
Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, λοιπόν, και όλοι εμείς που εργαζόμαστε σε αυτόν, είμαστε εδώ κοντά σας, να συνεργαστούμε με συντονισμό και συνέπεια, να μπορέσουμε το γρηγορότερο δυνατόν, να συνεχίσουμε να κάνουμε πράξη τα οράματα, τα σχέδια, τα λόγια να γίνονται πράξεις, σε μια εποχή, που οι αλλαγές, ειναι ραγδαίες και εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι και ευέλικτοι, για να ανταποκριθούμε σε αυτές.
Ναι, όλοι μαζί.

Όλοι μαζί σαν ένα δίκτυο θετικών ανθρώπων δεσμών, φορέων που να μπορέσουμε να φέρουμε εκεί που χρειάζεται και τη Δυτική Ελλάδα και το Ιόνιο, γενικότερα για όλη τη χώρα μας.

Σας ευχαριστώ πολύ!

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια