Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Ένα Τούρκικο κοινωνικό θρίλερ με τίτλο "Υποψίες" προβάλλεται στις Αθηναικές αίθουσες

Ένα Τούρκικο κοινωνικό θρίλερ με τίτλο &...

Διακρίθηκε με το Ειδικό βραβείο της Επιτροπής στην 72η Μόστρα της Βενετίας

Σε διανομή της Ama Films, βγήκε από τις 2 Μαρτίου στην Αθήνα το αριστουργηματικό, όπως λέγεται θρίλερ του Τούρκου δημιουργού Εμίν Αλπέρ που είχε προβληθεί και διακριθεί στο περσινό Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας.

Τίτλος της ταινίας που χαρακτηρίστηκε από την κριτική, και πιο συγκεκριμένα το σάιτ flix.gr, μία θαρραλέα κινηματογραφική δημιουργία που κέρδισε 4 κύρια βραβεία στην Τουρκία, είναι «Υποψίες».

Το φιλμ κέρδισε και 2 βραβεία στο 56ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, διακρίθηκε και στο Φεστιβάλ της Βενετίας καθώς και στο 40ο Φεστιβάλ του Τορόντο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Εμίν Αλπέρ

Φωτογραφία: Άνταμ Γιάντρουπ

Μοντάζ: Οσμάν Μπαϊρακτάρογλου

Παραγωγοί: Ναντίρ Όπερλι, Ενίς Κόστεπεν, Τσεμ Ντορούκ

Παίζουν: Μεχμέτ Οζγκούρ, Μπερκάι Ατές, Τούλιν Όζεν, Μούφιτ Καγιατσάν

Χώρα Παραγωγής: Τουρκία, Γαλλία, Κατάρ

Έτος Παραγωγής: 2015

Διάρκεια: 119 λεπτά

Διανομή: ΑΜΑ Films.

ΣΥΝΟΨΗ

Η Κωνσταντινούπολη βρίσκεται στη δίνη της πολιτικής βίας. Ο Χαμζά, ένας υψηλόβαθμος αστυνομικός, προτείνει στον Καντίρ την αποφυλάκιση υπό έναν δεσμευτικό όρο: προκειμένου ν’ αποφυλακιστεί, θα πρέπει να ενταχθεί σε μια μονάδα των μυστικών υπηρεσιών της οποίας τα μέλη εργάζονται ως σκουπιδιάρηδες. Ο Καντίρ δέχεται και ξεκινά να μαζεύει σκουπίδια από τις φτωχογειτονιές, ελέγχοντας αν μέσα σ’ αυτά βρίσκονται υλικά που σχετίζονται με την κατασκευή βομβών. Σε μία απ’ αυτές τις γειτονιές, ο Καντίρ βρίσκει τον μικρό του αδελφό, Αχμέτ.

Ο Αχμέτ δουλεύει στον δήμο, στην ομάδα που αναλαμβάνει την εξολόθρευση αδέσποτων σκύλων. Η απροθυμία του Αχμέτ να συνδεθεί αδελφικά με τον Καντίρ, παρά την επιμονή του τελευταίου, οδηγεί τον Καντίρ να πλάσει ιστορίες συνωμοσίας που εξηγούν την αποστασιοποίηση του αδελφού του.

Οι Υποψίες, όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης, διαδραματίζονται σε μια πόλη, η οποία οδηγείται σε πολιτικό χάος. Η κατάσταση ξεφεύγει από τους τρομοκράτες που βρίσκουν καταφύγιο στις παραγκουπόλεις. Όταν οι τεχνικές απομόνωσης και διαχωρισμού αυτών των συνοικιών δεν λειτουργούν, το κράτος εφευρίσκει νέες μεθόδους. Οι Υποψίες είναι η ιστορία δύο αδελφών που προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια τέτοια γειτονιά. Λένε πως το πολιτικό

σύστημα φτιάχνει "ανθρωπάκια" και τα εντάσσει βίαια στους μηχανισμούς του, παρέχοντάς τους εξουσία και μέσα βίας, τα οποία στο τέλος στρέφονται εναντίον του και οδηγούν στην καταστροφή του.

Στις Υποψίες όπως λέει ο σκηνοθέτης, «παρατηρώ "ανθρωπάκια", εργαλεία και θύματα της συστηματικής βίας. Ο Kαντίρ είναι ένας πληροφοριοδότης που έχει τη δύναμη να τελειώσει κάποιου τη

ζωής μέσω της παρατηρητικότητάς του. Ο Αχμέτ είναι ένα αδέσποτο σκυλί-εξολοθρευτής, η αλληγορία ενός τρομοκράτη κυνηγού. Είτε με μεθόδους βίας που εφαρμόζονται σε αδέσποτους σκύλους ή τρομοκράτες, αυτοί οι άνθρωποι ακολουθούν εντολές - είτε για την εκπλήρωση των ονείρων τους ή απλά για να βγάλουν τα προς το ζην. Αυτοί είναι αδιαφορώντας για τις συνέπειες των πράξεων τους. Ωστόσο, δεν μπορούν να ξεφύγουν από την ασφυκτική κατάσταση που επηρεάζει την πολιτική ατμόσφαιρα. Η γύρω τους βία και η πίεση από τις αρχές τούς οδηγούν όλο και περισσότερο να γίνουν παρανοϊκοί. Το αποτέλεσμα της παράνοιάς τους είναι θανατηφόρο, από τα όπλα που διαθέτουν.

Αυτό που προκαλεί τα γεγονότα στην ταινία είναι η συναισθηματική διαταραχή που βιώνουν τα αδέλφια και οφείλεται σε κάποια μία αφήγησή τους όταν ξανασυναντήθηκαν. Αυτές οι μετατοπίσεις προέρχονται από τη στροφή του εχθρού σε έναν φίλο για τον Αχμέτ, και η στροφή των φίλων σε εχθρούς για τον Καντίρ. Στις Υποψίες, βλέπουμε ότι ένας εχθρός μπορεί να είναι στενός φίλος, ενώ ένας στενός φίλος μπορεί να γίνει τελικά εχθρός. Βλέπω αυτή τη διάκριση σχεδόν τυχαία. Η ανάγκη του Αχμέτ να κερδίσει τα προς το ζην τον κάνει έναν φονιά σκύλων. Το όνειρο του Kαντίρ να αναδημιουργήσει μια οικογενειακή ζωή τον κάνει έναν πληροφοριοδότη.

Η μοναξιά του Αχμέτ τον σπρώχνει να κάνει στενό φίλο του έναν εχθρό του (σκύλο), ενώ ένας φίλος του Kαντίρ και το αντικείμενο του πόθου του γίνονται θανάσιμοι εχθροί του. Η ανθεκτική λογική της βίας καταστρέφει όλα τα οικεία πρόσωπα, μεταξύ αυτών και αγαπημένοι άνθρωποι και δημιουργεί αλλοτριωμένους πολιτικούς αντιπάλους. Οι γραμμές μεταξύ εχθρού και φίλου μπορεί να είναι τυχαία, αλλά είναι πολύ ισχυρή. Γι' αυτό ο Kαντίρ και ο Αχμέτ δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, όταν οι χαρακτήρες μετατοπιστούν από τη μία πλευρά στην άλλη»

. Ο Εμίν Αλπέρ είναι Τούρκος σκηνοθέτης. Γεννήθηκε το 1974. Σπούδασε οικονομικά και ιστορία και έχει κάνει το διδακτορικό του στη σύγχρονη τουρκική ιστορία. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, Πέρα απ’ το λόφο (2012), κέρδισε πολυάριθμα βραβεία, μεταξύ άλλων και το βραβείο Καλιγκάρι στο Φεστιβάλ Βερολίνου και το βραβείο καλύτερης ταινίας στα βραβεία «Asia Pacific Screen». Διδάσκει στο τμήμα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης.

Το The Hollywood Reporter στην κριτική του για την ταινία ανέφερε: Επιδέξια σκηνοθεσία που αναδεικνύει την κοινωνική φρενίτιδα στην Κωνσταντινούπολη.

*Το φιλμ ενδεχομένως να έρθει αργότερα για προβολή και στην Πάτρα.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture