Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEST VIEW

/

ΠΗΓΑΜΕ NOCTURNAL ANIMALS: «ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΥΤΡΟ» ΩΡΑΙΩΝ ΑΝΔΡΩΝ, ΡΟΥΧΩΝ, LIFESTYLE ΜΑΖΙ ΜΕ ΒΙΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ

ΠΗΓΑΜΕ NOCTURNAL ANIMALS: «ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΥΤΡΟ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Μετέωρος γρίφος με υπέροχο περιτύλιγμα

Παρακολουθήσαμε στα Ster/Odeon Cinemas το πολυαναμενόμενο θρίλερ του τεξανού σούπερ σταρ του fashion design, Τομ Φορντ που κάνει παράλληλα και σκηνοθετική καριέρα και σας έχουμε εντυπώσεις. Είναι από εκείνα τα ερεθιστικά φιλμ που «σηκώνουν» πολύ ανάλυση μετά, δηλαδή βγαίνεις από την αίθουσα και συζητάς «τι θέλει να πει», γιατί συνέβη και ειπώθηκε εκείνο, γιατί έδειξε το άλλο κλπ. Από την σοκαριστικά σαρκαστική έναρξη- με τις χοντρές, γηραιές μαζορέτες ολόγυμνες να χορεύουν με κόκκινα πον πον καταποντίζοντας εικονοκλαστικά το «αμερικάνικο όνειρο» της νίκης- αντιλαμβάνεσαι πάντως πως το στυλιστικό μέρος στιγματίζει την ταινία.

Το «Νocturnal animals» είναι γρίφος και σχόλιο μαζί. Κεντρική ηρωίδα είναι η Σούζαν, μια επιτυχημένη παράγοντας της σύγχρονης τέχνης και στέλεχος μουσείου στη Νέα Υόρκη, η οποία περιτριγυρίζεται από εκκεντρικά εκθέματα και ζει σε ένα εκπληκτικό design σπίτι, μια ονειρεμένη, πλούσια ζωή. Η εκφραστικότατη ηθοποιός Ειμι Ανταμς που την υποδύεται, κυκλοφορεί υπέρκομψη με φορέματα και σύνολα Tom Ford, αλλά με βλέμμα «τα έχω όλα, όμως είμαι δυστυχισμένη». Όπως φαίνεται, η μεγαλοαστή γόνος δεν έχει ευτυχίσει παρά το success story. Ο γόης σύζυγός της αδιαφορεί για εκείνη και την απατά. Εκείνη υποφέρει στη θλιβερή μοναξιά της, παρά το αξιοζήλευτο «αμπαλάζ» της ζωής της.

Κάποια στιγμή λαμβάνει ένα βιβλίο του πρώην συζύγου της, που είχε εγκαταλείψει άδικα για να «ανέβει» ερωτικά, επαγγελματικά και κοινωνικά. Το βιβλίο είναι αφιερωμένο σε εκείνη και ενώ το διαβάζει, ο θεατής το βλέπει να ξεδιπλώνεται σαν ζωντανή, παράλληλη ιστορία. Σε εντελώς διαφορετικό σκηνικό, στο σκληρό και ερημικό Τέξας, ο πρώην σύζυγος (Τζέικ Τζίλενχαλ) απάγεται από κακοποιούς, οι οποίοι βιάζουν και σκοτώνουν τη γυναίκα και την κόρη του. Με σύμμαχο τον καρκινοπαθή σερίφη της περιοχής τελικά σκοτώνει τους δολοφόνους αλλά πεθαίνει και ο ίδιος.

Είναι εμφανή τα αυτοβιογραφικά στοιχεία, αφού ο διάσημος δημιουργός ζει μια λαμπερή ζωή στις πρωτεύουσες της μόδας αλλά προέρχεται από την πρωτόγονη, τεξανική γη. Ενώ «πουλάει» ομορφιά και κατανάλωση όμως, θεωρεί πως η αληθινή αγάπη υπερισχύει των υλικών αγαθών και οφείλουμε να τη διαφυλάξουμε ως τον υπέρτατο θησαυρό. Ετσι, θα «σώσουμε» τον ίδιο μας τον εαυτό από τον εκφυλισμό της προσωπικότητας και των συναισθημάτων μας. «Απόλαυσε τον ανόητο κόσμο μας Σούζαν» λέει κάποιος φίλος στην κεντρική ηρωίδα στην έναρξη…

 

Δεν θα λέγαμε πως «τρελαθήκαμε» με την ταινία -σε αντίθεση με την προηγούμενη του Τομ Φορντ «A single man» με τους Κόλιν Φερθ, Τζουλιάν Μουρ. (Εκείνη διέθετε μεγάλη συνοχή στη χάρη και στιβαρό «χτίσιμο των πληγωμένων χαρακτήρων). Στο Nocturnal Animals η ετερόκλητη σύνδεση των ιστοριών μαζί με μια αμηχανία ρυθμού, κάποιους «κλισέ» διαλόγους συν τις επιδεικτικά macho σκηνές δεν απογειώνουν το τελικό αποτέλεσμα.

Ετσι, στα θετικά συγκαταλέγουμε: τις γνήσιες στιγμές αγωνίας που οδηγούν στο έγκλημα, την εξαιρετική ερμηνεία του Ααρον Τέιλορ Τζόνσον (ενσαρκώνει τον θρασύ σαδιστή βιαστή- δολοφόνο και πήρε μόλις Χρυσή Σφαίρα β ανδρικού ρόλου) και κυρίως την επίπλωση, τη θέα, την γκαρνταρόμπα, που γαρνίρουν την παρουσία της Ανταμς. Επιπλέον όλοι οι άνδρες είναι ωραίοι, λες και βγήκαν από κάστινγκ. Οι δυο σύζυγοι, οι υπάλληλοι, ο σερίφης, ο σοφέρ είναι όλοι για «χάζεμα», άσε που τους βλέπουμε και ημίγυμνους «φέτες». Ακόμα και οι δολοφονημένες γυναίκες στο Τέξας, είναι κατάλευκες σαν αγάλματα σε βελούδινο κόκκινο καναπέ, θυμίζοντας της διαφημίσεις Opium του Yves Saint Laurent, οίκο όπου θήτευσε θριαμβεύοντας ο Τομ Φορντ.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View