Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Η Άννα Συνοδινού και η Πάτρα - Είχε παίξει στο ΔΗΠΕΘΕ στην παράσταση "Ο Φωταγωγός" το 1997 - Την αποχαιρετά ο Κώστας Καζάκος

Η Άννα Συνοδινού και η Πάτρα - Είχε παίξ...

Η παράσταση αυτή είχε αποτελέσει μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία του ΔΗΠΕΘΕ

Μεγάλη θλίψη σκόρπισε και στο θεατρόφιλο κοινό της Πάτρας η εκδημία της σπουδαίας πρωταγωνίστριας του ελληνικού θεάτρου Άννας Συνοδινού.

Ήταν γεννημένη στις 21 Νοεμβρίου του 1927 στο Λουτράκι με καταγωγή από την Αμοργό και έσβησε μετά από σοβαρά προβλήματα υγείας που την ταλαιπώρησαν το τελευταίο διάστημα σε ιδιωτική κλινική/θεραπευτήριο της Κυψέλης στην Αθήνα.

Στην Πάτρα οι θεατρόφιλοι θυμούνται την Άννα Συνοδινού  από παραστάσεις αρχαίου δράματος όπου πραγματικά η αξέχαστη ηθοποιός άφησε εποχή και το κυριότερο δημιούργησε σχολή με τις ερμηνείες της. Μία από τις πιο τελευταίες παρουσίες της απ’ όσο θυμόμαστε, στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας ήταν με την παράσταση «Φοίνισσες» του Ευριπίδη που είχε παιχθεί και στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Στην παράσταση αυτή είχε συμπρωταγωνιστήσει με την Άννα Συνοδινού και ο ηθοποιός Στράτος Τζώρτζογλου στο ρόλο του Πολυνείκη. Με τον Στράτο Τζώρτζογλου η Άννα Συνοδινού είχε παίξει και στην αξιόλογη τηλεοπτική σειρά των αρχών του ’90 στο κανάλι Mega “Οι Φρουροί της Αχαΐας» που είχε βασιστεί στο βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών μυθιστόρημα του Τάσου Αθανασιάδη. Η Άννα Συνοδινού είχε υποδυθεί στη σειρά τη Ναταλία Βίλλη.

Οι Πατρινοί έμελλε να γνωρίσουν καλύτερα και από κοντά την Άννα Συνοδινού το 1997 όταν την χειμερινή περίοδο πρωταγωνίστησε στην παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας «Ο Φωταγωγός» του Σπύρου Γαλαίου που είχε ανέβει με μεγάλη εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία στη σκηνή του Δημοτικού θεάτρου Απόλλων.

Η 1η παράσταση είχε δοθεί στις 10 Ιανουαρίου του 1997.

Η σκηνοθεσία της παράστασης ήταν του Νίκου Αρμάου, τα σκηνικά και κοστούμια της Λαλούλας Χρυσικοπούλου, τη μουσική είχε γράψει ο Ηρακλής Πασχαλίδης, τους φωτισμούς είχε επιμεληθεί η Μάρω Αβράμπου ενώ χρέη βοηθού σκηνοθέτη είχε η μετέπειτα ηθοποιός Έλενα Μαρσίδου.

Εκτός της Άννας Συνοδινού που υποδυόταν στην παράσταση τη μάνα, μία μοναχική γυναίκα στο σπίτι της οποίας μπαίνουν από τον φωταγωγό δύο κλεφτρόνια για να την ληστέψουν, είχαν παίξει ο Νίκος Σκουλάς – α’ νεαρός και ο Ηλίας Γιαννάκης – β’ νεαρός ενώ το ρόλο του γιου είχε ενσαρκώσει ο Τέλης Ζώτος.

Η Άννα Συνοδινού είχε μία επιβλητική παρουσία, μία βαθιά φωνή και ήταν μία ψηλή και αριστοκρατική γυναίκα με μεγάλη αφοσίωση στην τέχνη της και βαθιά πίστη στο Θεό.

Το thebest.gr επικοινώνησε με τον νυν καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Κώστα Καζάκο, ο οποίος και εξέφρασε την μεγάλη του θλίψη και στενοχώρια για το άσχημο μαντάτο του θανάτου της Άννας Συνοδινού.

«Η Άννα Συνοδινού ήταν μία σπουδαία ηθοποιός και πάνω απ’ όλα μία φίλη. Στενοχωρήθηκα πολύ ακούγοντας τα νέα γιατί είχε ένα δύσκολο τέλος ενώ υπέφερε και από μοναξιά καθώς είχε χάσει από το 2009 τον σύζυγο της (ήταν παντρεμένη με τον πρώην πρωταθλητή του στίβου Γιώργο Μαρινάκη).

Η Άννα Συνοδινού άφησε βαθιά τα ίχνη της μέσα από το πέρασμα της από το ελληνικό θέατρο. Ήταν μία γνήσια εκπρόσωπος της κλασικής σχολής του Εθνικού θεάτρου, όπου και είχε σπουδάσει. Υπήρξε μία ισχυρή προσωπικότητα με μεγάλη, βαθιά καλλιέργεια. Θυμάμαι πως είχαμε συνεργαστεί πριν από πενήντα περίπου χρόνια όταν και έφτιαξε το θέατρο του Λυκαβηττού.

Το συγκεκριμένο θέατρο ήταν δικό της έργο, χάρη στις δικές της ενέργειες, κατάφερε και δημιουργήθηκε σε χρόνο μηδέν το θέατρο του Λυκαβηττού (σε σχέδια του αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτου) και οι πρώτες παραστάσεις που ανέβηκαν ήταν η Αντιγόνη του Σοφοκλή και οι Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη με την Άννα Συνοδινού, παραστάσεις όπου είχα παίξει κι εγώ.

Με την Άννα Συνοδινού είχαμε μία φιλική σχέση που κράτησε μέχρι και τα τελευταία χρόνια. Πρόκειται για μεγάλη απώλεια. Έφυγε πλήρης ημερών. Ήταν μία γυναίκα με ισχυρή προσωπικότητα, βούληση, ένας δυνατός, ντόμπρος άνθρωπος. Δεν ήταν αυτό που λέμε σταρ, εξάλλου δεν είχε κάνει πολύ κινηματογράφο. Υπήρξε από τα βασικά στελέχη του ελληνικού θεάτρου και δη του Εθνικού και την εκτιμούσα πολύ. Υποδύθηκε σπουδαίους ρόλους που έμειναν στη μνήμη του κοινού. Θα την θυμόμαστε για πάντα», ανέφερε χαρακτηριστικά για την μεγάλη μας τραγωδό Άννα Συνοδινού, ο Κώστας Καζάκος στο thebest.gr.

Το τελευταίο διάστημα η Άννα Συνοδινού νοσηλευόταν σε ιδιωτική κλινική της Κυψέλης με σοβαρά προβλήματα υγείας που της είχε δημιουργήσει μακροχρόνια ασθένεια (και πιο συγκεκριμένα το ζάχαρο). Πιο πριν είχε νοσηλευτεί στο νοσοκομείο Σωτηρία.

Η κηδεία της θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2016. Η εκλιπούσα είχε διδάξει στις θεατρικές σχολές του Εθνικού Θεάτρου, του Πέλου Κατσέλη, της Καλλιτεχνικής Εταιρείας Αθηνών και του Ωδείου Αθηνών. Είχε τιμηθεί με τα παράσημα Ευποιίας και τον Ταξιάρχη του Φοίνικος της Ελληνικής Πολιτείας καθώς και με το μετάλλιο της πόλεως των Αθηνών.

*Μία ενδιαφέρουσα τέλος λεπτομέρεια είναι πως το καλοκαίρι του 1954, η νεαρότατη και σπουδάστρια ακόμα της δραματικής σχολής του Εθνικού Αλίκη Βουγιουκλάκη είχε κληθεί από τον σπουδαίο ηθοποιό και σκηνοθέτη Νίκο Χατζίσκο να αντικαταστήσει την Άννα Συνοδινού, που είχε αποχωρήσει από το θίασο, στο ρόλο της Ιουλιέτας, στο κλασικό έργο του Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».

Eπιμέλεια - Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Σε σκηνή του φιλμ "Θανασάκης ο πολιτευόμενος" στα μέσα του '50 με τον Ντίνο Ηλιόπουλο. Η σκηνοθεσία ήταν του Αλέκου Σακελλάριου.

Σε σκηνή του φιλμ "Θανασάκης ο πολι...

Σε σκηνή του φιλμ "Θανασάκης ο πολιτευόμενος" στα μέσα του '50 με τον Ντίνο Ηλιόπουλο. Η σκηνοθεσία ήταν του Αλέκου Σακελλάριου.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture