Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

"Γεννήθηκα να αγαπώ κι όχι να μοιράζομαι το μίσος" - συγκινητική η ρήση της "Αντιγόνης" - Ιωάννας Παππά, στην Πάτρα

"Γεννήθηκα να αγαπώ κι όχι να μοιρά...

Η παράσταση με τον επιβλητικό Ν. Τσακίρογλου ως Κρέοντα παρουσιάζεται κι απόψε στις 21.00 στο Α. Ωδείο

H Aντιγόνη του Σοφοκλή θεωρείται από τις πλέον εμβληματικές ηρωίδες της αρχαίας τραγωδίας και συνάμα από τους πιο απαιτητικούς ρόλους για μία γυναίκα ηθοποιό.

Στο ανέβασμα του έργου, το φετινό δύσκολο οικονομικά καλοκαίρι από τον σκηνοθέτη Θέμη Μουμουλίδη, τέως καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας, σε παραγωγή της 5ης Εποχής Τέχνης, τον ρόλο της Αντιγόνης υποδύεται η ηθοποιός Ιωάννα Παππά.

Η παράσταση παίχθηκε την Δευτέρα 31 Αυγούστου το βράδυ στο κατάμεστο από κόσμο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας ενώ επαναλαμβάνεται απόψε Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου στις 21.00 στο Α. Ωδείο στο πλαίσιο του 34ου Φεστιβάλ Πάτρας – Θεσμός Αρχαίου Δράματος του ΟΚΠΕ. Όπως είναι ήδη γνωστό δεν υπάρχουν διαθέσιμα εισιτήρια και η 2η παράσταση είναι sold out.

Η Ιωάννα Παππά παρότι δεν την πολυβοηθάει η φωνή της (ενώ έχει ένταση χάνει αισθητά ως ηχόχρωμα) κατάφερε να βγάλει τον δυναμισμό, την ευαισθησία και τον σπαραγμό της ηρωίδας της και ήταν συγκινητική στη σκηνή που αναφέρει «γεννήθηκα για να αγαπώ κι όχι για να μοιράζομαι το μίσος». Γενικά η παράσταση του Θέμη Μουμουλίδη ήταν στρωτή και σχετικά σύντομη σε διάρκεια (ακριβώς μιάμιση ώρα) με μία καλογραμμένη μουσική από τον Πατρινό Σταύρο Γασπαράτο και με έναν καθηλωτικό Νικήτα Τσακίρογλου ως σκληρό Κρέοντα, βασιλιά της Θήβας που καταρρέει στο τέλος.

Η εμφάνιση του μάλιστα στο φινάλε, ξυπόλητος και με το πουκάμισο ανοικτό, ρημαγμένος από την δική του οικογενειακή τραγωδία ήταν αξιομνημόνευτη. Βέβαια και ο σπουδαίος Νικήτας Τσακίρογλου λόγω και ηλικίας πλέον είχε ένα πρόβλημα στην ένταση της φωνής και δεν ακουγόταν πάντα ηχηρά ειδικά στους θεατές των άνω διαζωμάτων. Από την υπόλοιπη διανομή των ρόλων ξεχώρισαν ο Σταύρος Ζαλμάς ως αγγελιοφόρος (στιβαρή παρουσία και με ωραία εκφορά λόγου) όπως και ο Νίκος Αρβανίτης ως μάντης Τειρεσίας ενώ την Ισμήνη υποδύθηκε η Λουκία Μιχαλοπούλου.

Στις ενστάσεις θα αναφέραμε και την εμφάνιση του ολιγομελούς χορού (ανάμεσα τους και ο καλός ηθοποιός Χρήστος Πλαίνης) που με τα μαύρα κοστούμια και τα αναλόγια στα χέρια θύμιζαν κάτι μεταξύ σε «Άνδρες με τα μαύρα» και υπεύθυνους υποδοχής και ασφαλείας σε κλαμπ!

Αντίθετα ιδιαίτερα έξυπνο ήταν το ξεκίνημα με όλους τους ηθοποιούς να αυτοπαρουσιάζονται σιωπηλοί στο κοίλον του Αρχαίου Ωδείου.

Το Πατρινό κοινό χειροκρότησε θερμά τους συντελεστές της παράστασης. Να μην παραλείψουμε και την παρουσία της Μαρούσκας Παναγιωτοπούλου στον ρόλο της Ευρυδίκης, συζύγου του Κρέοντα και του Πατρινού στην καταγωγή ηθοποιού Γιώργου Παπαπαύλου που ξεχώρισε στον ρόλο του τραγικού Αίμονα, αρραβωνιαστικού της Αντιγόνης.

*Να προσθέσουμε πως σύμφωνα με πληροφορίες ο Νικήτας Τσακίρογλου στο τέλος της παράστασης στα παρασκήνια, είχε συζήτηση με τον Ανδρέα Α. Ανδριόπουλο, πολιτιστικό σύμβουλο του Φεστιβάλ Πάτρας του ΟΚΠΕ για τον αείμνηστο πατέρα του και ιδρυτή του Φεστιβάλ Ανδρέα Δ. Ανδριόπουλο.

Ο κ. Τσακίρογλου θυμήθηκε πολλά από παλαιότερες παραστάσεις του στην Πάτρα και το Φεστιβάλ και προξένησε συγκίνηση στην οικογένεια Ανδριόπουλου.

Eπιμέλεια - ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture